Eli digiboksina on Division VDC 4600. Muutin Vaasaan ja enään ei digiboksi löydä signaalia, kotona Turussa toimi. Valmis kaapelitelevisioni kyllä saa samoilla antenneilla signaalin seinästä ja vielä digiboksinkin läpi kytkettynä, mutta digiboksi ei saa signaalia. Merkillistä että seinä-digiboksi-tv systeemillä valmis digi-tv saa signaalin, mutta välituote digiboksi ei sitä saa... Mikä siis on ongelmana, olisiko digiboksi voinut hajota muuttaessa. Tehdasasetuksia koitettu palauttaa ja kaikkia muuta mahdollista eri johdoilla ja antenneilla mutta ei. Tosin nyt ei ole yhtään kanavaa kun asetusten palauttamisen jälkeen niitä saa haettua ilman signaalia!
Ei signaalia (kaapeli)
9
2655
Vastaukset
- siinä
vikaakin olla,mutta ethän ole kytkenyt antennia kulkemaan vain niiden ANT IN ja TV OUT-liittimien kautta?
- digi-ihmettelijä
Mutta, sitten minulla myös sellainen pieni lyhyt 5cm mittainen antenni joka kulkee digiboksissa paikasta cable A in -> Cable B out. Miten tämä sitten pitäisi kytkeä, manuaalia ei ole ja netistäkään ei löydy lainkaan ohjekirjaa.
- kertokoon
digi-ihmettelijä kirjoitti:
Mutta, sitten minulla myös sellainen pieni lyhyt 5cm mittainen antenni joka kulkee digiboksissa paikasta cable A in -> Cable B out. Miten tämä sitten pitäisi kytkeä, manuaalia ei ole ja netistäkään ei löydy lainkaan ohjekirjaa.
- digi-ihmettelijä1
kertokoon kirjoitti:
Tuon jälkeen ei näy edes televisiossa kuvaa :( Nyt joku mättää ja pahasti
- olla vikaa
digi-ihmettelijä1 kirjoitti:
Tuon jälkeen ei näy edes televisiossa kuvaa :( Nyt joku mättää ja pahasti
siinä lyhyessä kaapelissa? Kokeile laittaa se televisioon lähtevä kaapeli siihen toiseen B-liittimeen,
jolloin lyhyt kaapeli ja toinen viritin jäävät pois käytöstä.Tämä siis vain kokeilua vian kartoittamiseksi,
ei pysyvä tilanne. - tulee mieleen
olla vikaa kirjoitti:
siinä lyhyessä kaapelissa? Kokeile laittaa se televisioon lähtevä kaapeli siihen toiseen B-liittimeen,
jolloin lyhyt kaapeli ja toinen viritin jäävät pois käytöstä.Tämä siis vain kokeilua vian kartoittamiseksi,
ei pysyvä tilanne.vielä sekin mahdollisuus,ettet olekaan Vaasassa kaapeliverkossa vaan antenniverkossa.
TV:ssä on molemmat virittimet,joten se toimisi,mutta boksi toimisi vain kaapeliverkossa. - digi-ihmettelijä
tulee mieleen kirjoitti:
vielä sekin mahdollisuus,ettet olekaan Vaasassa kaapeliverkossa vaan antenniverkossa.
TV:ssä on molemmat virittimet,joten se toimisi,mutta boksi toimisi vain kaapeliverkossa.Kun katson television kautta niin lukee, että Kaap. DTV kanavan vieressä, tästä voisin päätellä, että olen kaapelipuolella.
- tietäähän
digi-ihmettelijä kirjoitti:
Kun katson television kautta niin lukee, että Kaap. DTV kanavan vieressä, tästä voisin päätellä, että olen kaapelipuolella.
sen kanavatarjonnastakin.Selvin merkki on SuomiTV:n kanava,kaapelissa 19,antennissa 33,
vaihtuu tosin antennissa syyskuun alusta kanavalle 12.
- no signal
Tarkistapa, ettei ole kuin minulla oli. Muutin aivan juuri valmistuneeseen taloon. Se oli perjantaipäivä. Talossa oli kaapelitelevisio ja edellisessä asunnossani oli ollut myös. Kun sitten yritin laittaa telkkaria päälle, tuli aina vain "no signal". Tiesin, että piuhat oli oikein. No, viikonloppuna mitään en tehnyt sen suhteen, eihän se mikään päivystysjuttu ollut. Mutta heti maanantaiaamuna soitin huoltoon. Olen jo eläkeläinen ja huoltomiehen äänestä kuului, että "eihän ne mummot mitään osaa". Tuli sitten huoltomies, eikä hänkään saanut kanavia näkymään. Soitti isännöitsijälle, ei hänkään saanut. Viereisellä tontilla oli sama rakennusliike rakentamassa uutta taloa, joten isännöitsijä pyysi asentajaa katsomaan. Kävi selväksi, että ensinkin tv ja radioantennin paikat olivat väärin päin. No olihan se minullekin tullut mieleen viikonloppuna joten olin kokeillut sitäkin. Sittenpä kävi selville, että ei sitä telkkariantennin pistoketta ollut yhdistetty mihinkään. Asentaja otti auki ja yhdisti ja niinpä alkoi kanavat löytymään. Huvitti vain, että heti luullaan, ettei mummoikäiset ymmärrä mitään. Olin edellisissäkin asunnoissa osannut laittaa digiboxit päälle ja saanut telkkarin näkyviin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726268- 1375674
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4733519Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1111922- 391311
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3831293- 681108
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471004Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110942Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan54910