Leirintämökkejä

Tyhmäkysmy

Tyhmä kysymys nyt varmasti, pahoitteluni etukäteen.

Onko keskieuroopan leirintäalueilla samantyylisiä leirintämökkejä, kuin Suomessa.

Ja mitä mahtaa hintahaitari olla.

2

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissu-tuuli

Moi

Varsinaisia 'mökkejä' harvemmin, mutta ne voivat olla pullollaan karavaanareiden asuntovaunujen kaltaisia 'mobile home'- taloja, jotka kytketty kiinteästi paikoilleen ja niihin on ympätty terassía yms lisuketta. Yleensä niissä on omat wc- ja suihkutilat, pieni keittiö jääkaappeineen jne eli paremmin varusteltuja kuin nämä suomalaiset leitrintäaluemökit, jotka homehtuu käyttämättömyyttään. Näitä löytyy kaikista hyvinvarustetuilta leirintäalueilta, jotka ovat Euroopassa ihan muuta luokkaa kuin täällä - etenkin Välimeren rantamilla on laajoja camping-kyliä satoinekin vaunuineen. Joissain on näitä mökkejä (chalets tai cabins) ja jossain on pieniä apartementos-tyylisiä huoneistoja (studio) ja joissain jopa kiinteitä telttoja. Keski-Euroopassa toki vähemmän, jos tarkoitat esim. Itävalta, Sveitsi seutua, mutta noilla seuduilla on taas valtavan hyvät valikoimat B&B-paikkoja (zimmer frei), joita saa naurettavan havlalla sesongin ulkopuolella (viime kesänä 16,-/nuppi mahtavalla luomuaamupalalla.

Eurocamping -haulla löytyy valikoimaa, yksi laaja sivusto - suomeksi: http://www.eurocampings.net/fi/eurooppa/

• Karolus51

Kysymyksesi ei ole tyhmä ollenkaan. Kierrämme joka kesä keskistä Eurooppaa, Baltiaa, Puolaa, Slovakiaa, Unkaria, Sloveniaa, Tsekkiä ja hiukan Saksaakin, puolet seurueestamme nukkuu asuntoautossa ja toinen puoli mökeissä tai muussa sisämajoituksessa. Yleensä on aina löytynyt, emme varaile niitä etukäteen vaan menemme mihin päämme pälkähtää. Löydät kyllä netistä kun näet hieman vaivaa ja siinä paksussa Euroopan campingoppaassa on myös tarpeeksi tietoa, kuvat vain puuttuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe