Onnistuuko sillain, ettei ala valutteleen mistään jarruputkilta, vaan imasee säiliön tyhjäksi, sitten täyttää ja uusii tuon pari kertaa peräkkäin?
Jarrunesteen vaihto itse
9
7596
Vastaukset
- Kikkailua
ei ei ja vielä kerran, väärä systeemi.
- ap.
Eikö neste muka vaihdu noin?
- sie savvoo
ap. kirjoitti:
Eikö neste muka vaihdu noin?
ei vaehdu muutoi ku tankis. siu jarruputkii jääpi nestet - oikee tapa vaehtaa njesteet onpi käyttöö ilmausruuvei ilmaustökallun kanssa.
- pp
säiliö tyhjäksi ja täytä ja sen jälkeen rupea valuttamaan nestettä ilmaruuveista jokaisesta jarrusta ja älä laske säiliötä tyhjäksi vaan lisää nestettä välillä. Homma onnistuu nopeammin jos saat kaverin auttamaan ilmaamisessa.
- waler
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi?? - 9+16
waler kirjoitti:
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi??Eikö ne korjaamollakin nykyisin vaihda nesteet vain säiliöstä ja "ilmaa" säiliön korkin kautta?
- Kummitusjaaave
9+16 kirjoitti:
Eikö ne korjaamollakin nykyisin vaihda nesteet vain säiliöstä ja "ilmaa" säiliön korkin kautta?
Jos joku niin tekee, ei siinä ole mitään järkeä. Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä.
- solex
waler kirjoitti:
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi??hanki Eezbleed-ilmnanpoistolaite (30 euron paikkeilla), niin homma hoituu varmasti myös ABS-jarrujen kanssa eikä jää ilmaa järjestelmään.
Jarrunesteen määrä autossa on vain noin upoli litraa, joten ei juuri kannata ihmetellä mitä kautta sen vaihtaa. - käytännössä
Kummitusjaaave kirjoitti:
Jos joku niin tekee, ei siinä ole mitään järkeä. Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä.
"Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä"
jarrunesteet vaihdetaan sen takia että jarrumäntä liikkuisi sylinterissään vapaasti. Se mäntä kun tuppaa ruostumaan ja jumimaan ajan kanssa jos liian kauan samat nesteet sisällä. Radalla ja vuoristoteillä voi sitten tapahtua tuota kiehumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703