Onnistuuko sillain, ettei ala valutteleen mistään jarruputkilta, vaan imasee säiliön tyhjäksi, sitten täyttää ja uusii tuon pari kertaa peräkkäin?
Jarrunesteen vaihto itse
9
7487
Vastaukset
- Kikkailua
ei ei ja vielä kerran, väärä systeemi.
- ap.
Eikö neste muka vaihdu noin?
- sie savvoo
ap. kirjoitti:
Eikö neste muka vaihdu noin?
ei vaehdu muutoi ku tankis. siu jarruputkii jääpi nestet - oikee tapa vaehtaa njesteet onpi käyttöö ilmausruuvei ilmaustökallun kanssa.
- pp
säiliö tyhjäksi ja täytä ja sen jälkeen rupea valuttamaan nestettä ilmaruuveista jokaisesta jarrusta ja älä laske säiliötä tyhjäksi vaan lisää nestettä välillä. Homma onnistuu nopeammin jos saat kaverin auttamaan ilmaamisessa.
- waler
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi?? - 9+16
waler kirjoitti:
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi??Eikö ne korjaamollakin nykyisin vaihda nesteet vain säiliöstä ja "ilmaa" säiliön korkin kautta?
- Kummitusjaaave
9+16 kirjoitti:
Eikö ne korjaamollakin nykyisin vaihda nesteet vain säiliöstä ja "ilmaa" säiliön korkin kautta?
Jos joku niin tekee, ei siinä ole mitään järkeä. Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä.
- solex
waler kirjoitti:
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi??hanki Eezbleed-ilmnanpoistolaite (30 euron paikkeilla), niin homma hoituu varmasti myös ABS-jarrujen kanssa eikä jää ilmaa järjestelmään.
Jarrunesteen määrä autossa on vain noin upoli litraa, joten ei juuri kannata ihmetellä mitä kautta sen vaihtaa. - käytännössä
Kummitusjaaave kirjoitti:
Jos joku niin tekee, ei siinä ole mitään järkeä. Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä.
"Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä"
jarrunesteet vaihdetaan sen takia että jarrumäntä liikkuisi sylinterissään vapaasti. Se mäntä kun tuppaa ruostumaan ja jumimaan ajan kanssa jos liian kauan samat nesteet sisällä. Radalla ja vuoristoteillä voi sitten tapahtua tuota kiehumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759