Onnistuuko sillain, ettei ala valutteleen mistään jarruputkilta, vaan imasee säiliön tyhjäksi, sitten täyttää ja uusii tuon pari kertaa peräkkäin?
Jarrunesteen vaihto itse
9
7532
Vastaukset
- Kikkailua
ei ei ja vielä kerran, väärä systeemi.
- ap.
Eikö neste muka vaihdu noin?
- sie savvoo
ap. kirjoitti:
Eikö neste muka vaihdu noin?
ei vaehdu muutoi ku tankis. siu jarruputkii jääpi nestet - oikee tapa vaehtaa njesteet onpi käyttöö ilmausruuvei ilmaustökallun kanssa.
- pp
säiliö tyhjäksi ja täytä ja sen jälkeen rupea valuttamaan nestettä ilmaruuveista jokaisesta jarrusta ja älä laske säiliötä tyhjäksi vaan lisää nestettä välillä. Homma onnistuu nopeammin jos saat kaverin auttamaan ilmaamisessa.
- waler
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi?? - 9+16
waler kirjoitti:
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi??Eikö ne korjaamollakin nykyisin vaihda nesteet vain säiliöstä ja "ilmaa" säiliön korkin kautta?
- Kummitusjaaave
9+16 kirjoitti:
Eikö ne korjaamollakin nykyisin vaihda nesteet vain säiliöstä ja "ilmaa" säiliön korkin kautta?
Jos joku niin tekee, ei siinä ole mitään järkeä. Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä.
- solex
waler kirjoitti:
kaveria,ilmaruuvi pikkaisen auki,sopiva letku ilmaruuvvin päälle,letku poikki ja vaikka" pissipoikien
ns.takaiskuventtiili väliin",jottei hörppää ilmaa sisuksiin joka kerta kun nostat polkimen.JA muista pistää
letkun toinen pää vaikkä limu pulloon,ettei luonto saastu.Käytä läpinäkyvää letkua,ja varmasti eroitat
kun uutta nestettä alkaa tulemaan jarrua pumppaamalla.Ja tietenkin tarkkaile ja lisää jarrunestettä.
ja tietenkin jokaiseen jarruun tämä on tehtävä erikseen.
mutta ,jos et ole aikaisemmin kyseistä hommaa tehnyt,suosittelen korjaamoa.
en tiedä mitä nykyään tommonen homma sielä maksaa,mutta tuskin älyttömästi??hanki Eezbleed-ilmnanpoistolaite (30 euron paikkeilla), niin homma hoituu varmasti myös ABS-jarrujen kanssa eikä jää ilmaa järjestelmään.
Jarrunesteen määrä autossa on vain noin upoli litraa, joten ei juuri kannata ihmetellä mitä kautta sen vaihtaa. - käytännössä
Kummitusjaaave kirjoitti:
Jos joku niin tekee, ei siinä ole mitään järkeä. Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä.
"Jarrunesteen vaihtamisen tarvehan johtuu siitä, että PYÖRÄSYLINTEREIDEN nesteessä kun on liikaa vettä, niin parilla kovalla peräkkäisellä jarrutuksella jarrulevyn kuumuus kuumentaa pyöräsylinterin parisataa-asteiseksi ja vetinen neste alkaa kiehua. Kiehuva neste estää jarrujen toiminnan täydellisesti, jarruja ei siis ole ollenkaan, nimimerkillä kokemusta on. Jarrupoljin menee lattiaan ilman pienintäkään vauhdin vähenemistä"
jarrunesteet vaihdetaan sen takia että jarrumäntä liikkuisi sylinterissään vapaasti. Se mäntä kun tuppaa ruostumaan ja jumimaan ajan kanssa jos liian kauan samat nesteet sisällä. Radalla ja vuoristoteillä voi sitten tapahtua tuota kiehumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496439- 322302
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101313Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.781245- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12835