Eli ongelmana epätasaiset takajarrut Carina 171 kopassa, 1.6i 4-afe moottorilla 90 mallinen 421 000 ajettu.
Katsastuksessa ekalla oli ainoina vikoina jarruvalopoltin palanut ja toisena käyttöjarru takana 50% heittoa.
käsijarru pelasi hyvin(jarruvaijerit uusin viime kesänä).
Uusin sitten jarrukengät(uudet asennusjouset) ja herkistin mekanismit, kokeilut hiekalla vaikutti lupaavilta ja uskalsin näyttää uudestaan autoa katsastuksessa ja sama puoliero taas. Vasen takanen ei meinannut lukittua käyttöjarrulla.
Seuraavana uusin uudet takapyöräsylinteritkin ja vaihdoin jarrunesteet, ilmaten huolella.
Jarrut kyllä parani, mutta yhä takanen vasemmalla ei ota lukkoon. Automaattinen kehintä tuntuu toimivan ja rummut on ihan hyvässä kunnossa, olemattoman olakkeenkin hioin pois , säädin kengät lähelle rumpua.
Onko näissä esiintynyt tälläisiä ihmellisiä jarruvaivoja?
Onko mahdollista että joku jarrupaineventtiili tms on syypää?
Oikea takanen samoilla remonteilla menee lukkoon aina kun kovemmin jarruttaa.
Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa, ajoaika uhkaa loppua viikolla ja tarviisi saaha vian korjatuksi :).
Carina II epätasaiset takajarrut
8
4015
Vastaukset
- 28
kuorman mukaan säätävällä jarruvoiman venalla ole vaan jompi kumpi mäntä jumissa.
- Carina II
Niin purin sen venttiilin tulipellistä, siinä on näköjään venttiilit takapäälle ja eteen tulee paine ilman rajoittimia.
Mutta sitä ei voi purkaa, kun on prässätty kasaan. Liottelin sitä hetken ja puhaltelin paineilmalla. Sitten kasasin sen takas , nyt huomiona se ettei jarrunestettä tule enää taakse ollenkaan. Eli veikkaan tuota osaa vialliseksia? Aiemmin neste tuli molemmille, mutta puhdistelu tais jumittaa osan kokonaan. Luinpa jo että jollakin samanlainen tapaus käynyt yrittäessä elvyttää paineventtiiliä , ettei se sitten toiminut enää ollenkaan.
Olis kiva purkaa tuo ja kahtoa mikä tuon vian aiheuttaa, roskat vai kuluminen vai joku muu? - Carina II
Carina II kirjoitti:
Niin purin sen venttiilin tulipellistä, siinä on näköjään venttiilit takapäälle ja eteen tulee paine ilman rajoittimia.
Mutta sitä ei voi purkaa, kun on prässätty kasaan. Liottelin sitä hetken ja puhaltelin paineilmalla. Sitten kasasin sen takas , nyt huomiona se ettei jarrunestettä tule enää taakse ollenkaan. Eli veikkaan tuota osaa vialliseksia? Aiemmin neste tuli molemmille, mutta puhdistelu tais jumittaa osan kokonaan. Luinpa jo että jollakin samanlainen tapaus käynyt yrittäessä elvyttää paineventtiiliä , ettei se sitten toiminut enää ollenkaan.
Olis kiva purkaa tuo ja kahtoa mikä tuon vian aiheuttaa, roskat vai kuluminen vai joku muu?Hain heti aamusta purkaamolta yli 130 000km vähemmän ajetusta autosta tuon osan, katsotaan josko nyt alkaa jarrut menemään lukkoonkin :).
Kun vielä oli naapurin entinen luottokulkine , luulisin että tuo pelaa vielä.
Auto kun päätyi romutettavaksi vuotavan vesipumpun takia. Eikä auto tainnut ehtiä olla 2 viikkoa purkaamolla vielä. Muuten Avensiksen paineventtiili ei passaa, siitä puuttuu yksi ulostulo. Muuten rakenne ihan sama 1999 mallissa. Tosin varmaan tuo puuttuva on toinen etusen lähtö, joka haaroitettu venttiilille menevästä putkesta suoraan. Eli pienillä putkiston muutoksilla sen sais käymään ja toiminta olisi varmaan ihan entistä vastaava. - Carina II
Carina II kirjoitti:
Hain heti aamusta purkaamolta yli 130 000km vähemmän ajetusta autosta tuon osan, katsotaan josko nyt alkaa jarrut menemään lukkoonkin :).
Kun vielä oli naapurin entinen luottokulkine , luulisin että tuo pelaa vielä.
Auto kun päätyi romutettavaksi vuotavan vesipumpun takia. Eikä auto tainnut ehtiä olla 2 viikkoa purkaamolla vielä. Muuten Avensiksen paineventtiili ei passaa, siitä puuttuu yksi ulostulo. Muuten rakenne ihan sama 1999 mallissa. Tosin varmaan tuo puuttuva on toinen etusen lähtö, joka haaroitettu venttiilille menevästä putkesta suoraan. Eli pienillä putkiston muutoksilla sen sais käymään ja toiminta olisi varmaan ihan entistä vastaava.Naapurin Carinasta otettu jarrupaine venttiili/säädin osa sitten oli toimiva , jarrut oli nyt takanakin tasaiset.
Tänä aamuna Carina sai leiman konttorilta , mutta olipahan tämä kova ja opettavainen tarina miten jarruvika voi olla hankala löytää.
Nyt neuvona se että pidä Toyotasi jarrunesteet tuoreina , niin vältyt ongelmilta !!!!
Nyt jarrut on remontin jälkeen kuin jostain muusta autosta otetut .
Lisäksi paikallistin kesällä kiusanneen bensanhajun , kun oli bensahöyryt aktiivihiilipöntölle vievä letku hankaantunut rikki imuäänen vaimenninta vasten. Juuri ikkuna auki ajellessa sisään tulvi vahva bensan aromi. Tuon sai korjattua lyhentämällä letkusta rikkoontuneen osan. Epäilen että voinut saaha tuolta myös välillä ilmaakin, kun kääntelemällä tuo reikä suhisi. Samalla myös auton nykyttely tietyillä kierroksilla hävisi. Ehkä myös jarrun tehostuskin tuolla parani, alipaineet ei enää vuoda. - Carina II
Carina II kirjoitti:
Naapurin Carinasta otettu jarrupaine venttiili/säädin osa sitten oli toimiva , jarrut oli nyt takanakin tasaiset.
Tänä aamuna Carina sai leiman konttorilta , mutta olipahan tämä kova ja opettavainen tarina miten jarruvika voi olla hankala löytää.
Nyt neuvona se että pidä Toyotasi jarrunesteet tuoreina , niin vältyt ongelmilta !!!!
Nyt jarrut on remontin jälkeen kuin jostain muusta autosta otetut .
Lisäksi paikallistin kesällä kiusanneen bensanhajun , kun oli bensahöyryt aktiivihiilipöntölle vievä letku hankaantunut rikki imuäänen vaimenninta vasten. Juuri ikkuna auki ajellessa sisään tulvi vahva bensan aromi. Tuon sai korjattua lyhentämällä letkusta rikkoontuneen osan. Epäilen että voinut saaha tuolta myös välillä ilmaakin, kun kääntelemällä tuo reikä suhisi. Samalla myös auton nykyttely tietyillä kierroksilla hävisi. Ehkä myös jarrun tehostuskin tuolla parani, alipaineet ei enää vuoda.Jarrupaineventtiili/säädin sijaitsee konehuoneessa tulipellissä moottorin takana.
Tämä siis jos jollakin ei carinassa jarrut pelaa, että tietäävät mistä vika voi löytyä ja jos ei normaalilla jarrujen huollolla kuntoon tule. - tojotallapääseepitkälle
Carina II kirjoitti:
Jarrupaineventtiili/säädin sijaitsee konehuoneessa tulipellissä moottorin takana.
Tämä siis jos jollakin ei carinassa jarrut pelaa, että tietäävät mistä vika voi löytyä ja jos ei normaalilla jarrujen huollolla kuntoon tule.Todella hyvä vinkki. Tsekkaanpa tämänkin samalla. Ei ole vasta kuin 383tkm...mittarissa...mutta näköjään nämä saattavat rikkoontua näinkin aikaisin. :)
Vag-kuskit, ei herneitä.
- Julkkunen
Huomenna kokeillaan katsastusta. Vuosi sitten oli heitto 27%. Hyvä tietää mistä vikaa voi hakea.
- Julkkunen
Noniih! Heittoa takapäässä 24%. Käsijarru 11%, joten ei mekaaninen vika. Menee siihen kirjoitettuun venttiiliin ja nestepuolelle. Pikkasen vilkaisin etupeltiin, niin olihan siinä semmonen hämähäkki mistä lähti 3 putkee. Kai se vika siinä on. On muutes Ave 2000.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818