Olen 18 vuotias tyttö ja äärimmäisen kiinnostunut aloittaa kamppailulajin.
Haluan lajin mikä toimii:
- itsepuolustuksena
-kunnon parantaminen
- akrobatiaa [ että ois semmosia jotain hyppyjä taaksepäin, venyvyyttä/notkeutta.. koska sitä mulla on ja sitä haluaisin lisää ]
-kilpaileminen kiinnostaa
kickboxinia, karatea.. en ainakaan ole ajatellut.
kunfu ois kyl tosi kiinnostava ja judo.. mut toi kunfu, niin mikä kunfu tyyli on muuten the karate kid leffassa?
kunfu / tyylisuunta? judo vai mikä laji ?
14
310
Vastaukset
- Budokaaa
Tutustu tohon "hokutoryu jujutsu" googlaa ja lue lisää on kuulemma hyvä
-kunto laji
-itsepuolustus
-voit saada vyö arvoja ja kilpailla
- monipuolinen
- moderni ( sisältää kaikki puolustusta asetta tai puukkoa ja muitakin)- Häh..........
muka Hokutossa?
- hr-heebo
Häh.......... kirjoitti:
muka Hokutossa?
vaikka tosta:
http://www.karateliitto.fi/acms/news/56/15/Karate-ja-Ju-Jutsu-SM-2010.html
90-luvullakin jo kisattiin mutta ruåttalaissäännöillä.
- TB
Taidossa saat ainakin kilpailla, harrastaa akrobatiaa ja tietysti kuntoilla. Itsepuolustusta vähemmän.
- vaikeusastetta
Judo.
- sagfsag
Mun tietääkseni Judo pitää alottaa lapsena ja aikuisten judo paikkoja on lähes olemattomia (18 )
- 1234567890+
sagfsag kirjoitti:
Mun tietääkseni Judo pitää alottaa lapsena ja aikuisten judo paikkoja on lähes olemattomia (18 )
Judon saa aloittaa lapset, nuoret ja vanhat, mut judos ei kyl oo mitään potkuja, lyöntejä tai itsepuolustusta. Eli puhdas kilpalaji.
- jurottaja12
1234567890+ kirjoitti:
Judon saa aloittaa lapset, nuoret ja vanhat, mut judos ei kyl oo mitään potkuja, lyöntejä tai itsepuolustusta. Eli puhdas kilpalaji.
Jos haluaa tehokkaita heittoja, lukkoja, kuristuksia...
Jos haluaa vahvan kropan ja räjähtävää voimaa...
Jos haluaa notkeutta ja asennetta...
...joo, judosta ne kaikki saa. Jos myöntää itselleen että tie on kivinen.. eikä kovin pehmeä. - Der meister
jurottaja12 kirjoitti:
Jos haluaa tehokkaita heittoja, lukkoja, kuristuksia...
Jos haluaa vahvan kropan ja räjähtävää voimaa...
Jos haluaa notkeutta ja asennetta...
...joo, judosta ne kaikki saa. Jos myöntää itselleen että tie on kivinen.. eikä kovin pehmeä.Ja jos luulee että ne pöljät grilli jonossa tappelavat niin kuin tatamilla judoilija huomaa ottavansa aika paljon nyrkistä naamaan kannattaa mennä enemmän realistisempiin vaihtoehtoihin! Lajin pitää toimia IP puolella joten ei mitään yellow bamboo MM kisoja
- chapatti
Der meister kirjoitti:
Ja jos luulee että ne pöljät grilli jonossa tappelavat niin kuin tatamilla judoilija huomaa ottavansa aika paljon nyrkistä naamaan kannattaa mennä enemmän realistisempiin vaihtoehtoihin! Lajin pitää toimia IP puolella joten ei mitään yellow bamboo MM kisoja
osaako kukaan sanoa kunfusta?
oon löytänyt eri tyylisuuntia, mutta en oikein ymmärrä niiden eroja.
TangLang jonko tommosen tyylisuunnan oon löytänyt mutten tiedä onko siinä venyvyyttä itsepuolustusta jne...
the karate kid leffassa oli mielenkiintoinen tyylisuuntaus, en vain tiedä mikä . - shgkyu
chapatti kirjoitti:
osaako kukaan sanoa kunfusta?
oon löytänyt eri tyylisuuntia, mutta en oikein ymmärrä niiden eroja.
TangLang jonko tommosen tyylisuunnan oon löytänyt mutten tiedä onko siinä venyvyyttä itsepuolustusta jne...
the karate kid leffassa oli mielenkiintoinen tyylisuuntaus, en vain tiedä mikä .Karate kid = Hollywood suuntaus ja se muuten on KUNG FU
- grilliruoastapitävä
Der meister kirjoitti:
Ja jos luulee että ne pöljät grilli jonossa tappelavat niin kuin tatamilla judoilija huomaa ottavansa aika paljon nyrkistä naamaan kannattaa mennä enemmän realistisempiin vaihtoehtoihin! Lajin pitää toimia IP puolella joten ei mitään yellow bamboo MM kisoja
Mä luulen että ne pöljät grillijonossa tosiaan tappelee sillä sun keltaisen bambun tyylisuunnalla :) Eikös itsepuolustuksesta puhuttaessa ole se hyvä taito välttää tällaisia. Sitä paitsi en voi mitenkään toista vuosikymmentä judoa harrastaneena kuvitella, että kun se pöljä grillijonossa hoipertelee huitomaan, junttaisin sen jollain ristivyöllä tai korkealla nostolla tai käsilukolla naama edellä katuun. Voisi seuraukset olla että istuisin oikeudessa kuuntelemassa tuomiota taposta. Kovat jätkät kasvaa kymmenien tai satojen otteluiden kautta ja ne eivät haasta riitaa vaan välttävät tilanteita. Muistan kerrankin kun yksi tällainen höyrypää kännissä yritti käydä päälle nyrkit tanassa. Nappasin sitä takista kiinni, käänsin kevyesti selälleen ettei se loukkaannu ja painoin polven rintakehän päälle. Sitten puristelin vähän aikaa nenästä kunnes rauhoittui. Ja senkin tein vain koska oli pakko.
- vhmd
Han Moo Do:ssa on mielestäni nuo kaikki toivomasi asiat hyvin edustettuna.
"Han Moo Do on monipuolinen korealainen itsepuolustuslaji, joka sisältää mm. itsepuolustusta, täyskontaktiottelua, mattohallintaa ja asetekniikoita. Laji sopii kaikille ja kohottaa tehokkaasti kuntoa: tehokkaan venyttely- ja lihaskuntomenetelmän ansiosta jokainen
kehittyy lähtötasostaan riippumatta."
Lisätietoa lajista löytyy googlettamalla ja esim. täältä:
http://vaasanhanmoodo.tripod.com/hanmoodo.htm
Tässä myös aika hyvä video lajista:
http://www.youtube.com/watch?v=-K3bS8xio6w
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751