Ei verkkoyhteyttä

Internetongelma

Eli ongelma on seuraavanlainen, asun solukämpässä jossa netti on valmiina vuokrassa ja tulee seinästä valmiista verkkopistokkeesta. Kytken ethernet-johdon tietokoneeseeni seinästä, alapalkkiin tulee Tuntematon verkko - ei verkkoyhteyttä. Eli kone tunnistaa verkon, mutta ei saa yhteyttä ulkomaailman. Mielenkiintoisimman tämän tekee sen, että kämppis saa täysin samoilla johdoilla ja samasta paikasta netin koneeseensa eli nyt on joku asetus jossain pielessä tai joku blokkaa verkon. Kaikkia asetuksia olen koittanut räplätä, mutta ei vain tule eloa.

On myös koitettu ADSL:boksin kautta ja puhelinpistokkeesta, mutta sama ongelma, WLAN:inki tämä tunnistaa mutta ei vain saa yhteyttä muualle. Mokkula kyllä toimii ja sillä tätä kirjoittelenkin nyt.

16

1820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Kannattaisko kysyä vaikka sen solukämpän omistajan verkkovastaavalta vai mikä se nyt siellä on, voipi olla, että tarvii ensin tehdä jotain asetuksia siihen verkkoon, jotta pääset.

• internetongelma

Unohtui tosiaan sanoa, että pääsin perjantaina kyllä verkkoon, mutta pe-la yön aikana se lakkasi toimimasta. Ja tosiaan täsmälleen samasta pistokkeesta ja samalla kaapelilla kun kokeiltiin niin kämppiskin sai tänään verkon toimimaan ja itse en saa hänenkään pistokkeesta niin tuntuu, että vika on minun päässäni, tietokoneessa ja jossain asetuksissa joten olen muutellut kyseisen yön aikana :(

• Özil
        internetongelma kirjoitti:

Unohtui tosiaan sanoa, että pääsin perjantaina kyllä verkkoon, mutta pe-la yön aikana se lakkasi toimimasta. Ja tosiaan täsmälleen samasta pistokkeesta ja samalla kaapelilla kun kokeiltiin niin kämppiskin sai tänään verkon toimimaan ja itse en saa hänenkään pistokkeesta niin tuntuu, että vika on minun päässäni, tietokoneessa ja jossain asetuksissa joten olen muutellut kyseisen yön aikana :(

arvaus!
        Koneessasi on verkkokortti paskana. Se on todennäköisesti integroitu emolevyyn, jolloin on vaarana että että emolevy on hajoamassa.
        Langaton yhteys kyllä toimii, koska verkkokorttia ei siihen tarvita.
        Tätä mielestäni todistaa se, että kaverin koneella pääsee verkkoon ja sinulla ei.

• internetongelma
        Özil kirjoitti:

arvaus!
        Koneessasi on verkkokortti paskana. Se on todennäköisesti integroitu emolevyyn, jolloin on vaarana että että emolevy on hajoamassa.
        Langaton yhteys kyllä toimii, koska verkkokorttia ei siihen tarvita.
        Tätä mielestäni todistaa se, että kaverin koneella pääsee verkkoon ja sinulla ei.

ADSL-boksista olen koittanut saada langatonta verkkoa tähän, mutta sama ongelma, ei yhteyttä verkkoon vaikka olen omassa WLAN:issani sisällä yhdistyneenä.

• 19
        internetongelma kirjoitti:

ADSL-boksista olen koittanut saada langatonta verkkoa tähän, mutta sama ongelma, ei yhteyttä verkkoon vaikka olen omassa WLAN:issani sisällä yhdistyneenä.

Kerro nyt vaikka minkä firman solukämpässä asut niin joku tietää mikä käytäntö siellä on niille yhteyksille ja voi tarvittaessa opastaa keneltä saat pääsyn verkkoon.

• alkuperäinen 12121
        19 kirjoitti:

Kerro nyt vaikka minkä firman solukämpässä asut niin joku tietää mikä käytäntö siellä on niille yhteyksille ja voi tarvittaessa opastaa keneltä saat pääsyn verkkoon.

Saunalahden netti, VOAS ja Ahvenranta, Xbox 360 saa kyllä verkkoyhteyden seinästä ihan normaalisti ilman hankaluuksia

• alkuperäinen 121312

Toimii ;)

• Rane12
        alkuperäinen 121312 kirjoitti:

Toimii ;)

Miten sait sen toimiin

• Rane12
        Rane12 kirjoitti:

Miten sait sen toimiin

Annat vaikka puh num niin voin vaikka soittaa kun itselläni on atm sama ongelma

• Sukkerostudio
      • Rane12

Mutta tarvisin apua kun tuo on nyt eilen muuttunut noin että Wi-Fi toimii mutta piuhalla ei ja olen vaihtanut eri piuhaa

• Piuhallahan nuo menee nettiin tuossa kuvassa http://ra.fi/hRbz tai sitten nuo viereiset langattomasti http://ra.fi/7OKY

Kummallekkin on yhteistä että singnaali koneeseen menee USB piuhan kautta

Toinen on ulkoinen USB verkkokortti ja toinen wlan tikku josta saa nettiyhteyden koneeseen vaikka kännykästä http://ra.fi/lpWz ..... http://ra.fi/2AdY voi olla että verkkoasetuksesi on mennyt sivuraiteille jos olet niitä säätänyt mutta tuo ulkopuolinen verkkokortti yleensä toimii ilman mitään säätämistä

• Internetongelma

Sain koulut käytyä eikä ongelmaa enää ole.

• M-Karr

Musta ON valkoista.

M-Kar

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6008
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      294
      1346
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe