Voisiko olla mahdollista, että useat ovat kateellisia sellaisesta asiasta kuin iso tontti? Meillä kun on n. 1 hehtaaria heti tässä talon luona ja 10 hehtaaria metsää ja peltoa tuolla kauempana. Emme asu uudella maalla jossa tontti on äärimmäisen kallista vaan täällä melko pohjoisessa. Kateellisuutta erilaisessa muodossa on tullut tältä tontin osalta melkoisesti ihan paikallisiltakin asukkailta.
Iso tontti
5
767
Vastaukset
- :)
Itse asiassa aika tavanomainen kateuden aihe ympäri maailman.
Ei mitään ihmeellistä siis.
Kun olette vielä kivoja ihmisiä niille kateellisillekin niin siitä ne vasta ihmeissään ovat.
"Joo paljon omistavat, mutta ei ne silti ole ilkeitä eikä koppavia, ootko huomannu? Jaa et vai, no kokeilepas ens kerralla jututtaa niitä kaupassa niin saatat yllättyä. Juu. Ite tässä harkitsen ihan asenteen muutosta kuule kun olivat niin mukavia mulle." - Kvinna45
Miksi se ei voisi olla mahdollista, mutta mistä ihmiset tietävät kuinka paljon metsää ja peltoja te omistatte, jos ette itse kerro? En minä ainakaan kerro ihmisille että omistan 78 hehtaaria metsää, sehän nyt on helppo nähdä, että asun kalliissa omakotitalossa, ihan niin kuin ehkä on helppo nähdä että teillä on iso tontti. En vain ymmärrä miksi isoa tonttia aiheuttaisi kateutta. Minulle riittää, että tontti on oma ja riittävän iso, liian isosta tontista olisi vain vaivaa, minulle on kyllä tärkeämpi että talo on laadukas. Ei sen takia, että se herättäisi naapureissa kateutta, vaan että laadukas talo on huoltovapaampi.
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisten kateutta, ainahan jollakin menee paremmin, mutta eihän se ole minulta pois, elikkä miksi kadehtia, siihen menee vain enerigaa ihan turhaan.- maa arvokasta
No eiköhän se ole selvää, että jollakin jolla on omistuksessa iso tontti tai maaomaisuutta on myös varaa asua kalliissa talossakin. Uskon, että maa aiheuttaa enemmän kateutta ainakin etelä suomessa jossa tonttipula alkaa olla yleistä. Talokaupoissa hinnassa on yleensä yli puolet tonttihintaa.
- val häme
maa arvokasta kirjoitti:
No eiköhän se ole selvää, että jollakin jolla on omistuksessa iso tontti tai maaomaisuutta on myös varaa asua kalliissa talossakin. Uskon, että maa aiheuttaa enemmän kateutta ainakin etelä suomessa jossa tonttipula alkaa olla yleistä. Talokaupoissa hinnassa on yleensä yli puolet tonttihintaa.
Ei pidä aina paikkansa. Tiedän erään ihmisen joka omistaa maata varmasti 2-3 miljoonan edestä, mutta asuu samassa vanhassa rintamamies talossa jonka oli ostanut n. 20 vuotta sitten. Eikä muutenkaan näy missään kuten autossa tai muussa, että sillä on miljoona omaisuus. Toiset tyytyy siihen mitä on.
- aloittaja jälleen
Tietävät kyllä kaikki täällä nämä meidän tontit tässä kun ovat käyneet kysymässä ostomahdollisuutta myös eräs suuryritys ostotarjousta hiekkamontuista tuolla lähellä tehdasta josta tarjosivat summaa joka pyöri 7 numeroisissa luvuissa joten ajattelimme myydä kaiken ja lähteä etelään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204774
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831722Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871586Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741544Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351167Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651053