Iso tontti

kateutta?

Voisiko olla mahdollista, että useat ovat kateellisia sellaisesta asiasta kuin iso tontti? Meillä kun on n. 1 hehtaaria heti tässä talon luona ja 10 hehtaaria metsää ja peltoa tuolla kauempana. Emme asu uudella maalla jossa tontti on äärimmäisen kallista vaan täällä melko pohjoisessa. Kateellisuutta erilaisessa muodossa on tullut tältä tontin osalta melkoisesti ihan paikallisiltakin asukkailta.

5

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Itse asiassa aika tavanomainen kateuden aihe ympäri maailman.
      Ei mitään ihmeellistä siis.
      Kun olette vielä kivoja ihmisiä niille kateellisillekin niin siitä ne vasta ihmeissään ovat.
      "Joo paljon omistavat, mutta ei ne silti ole ilkeitä eikä koppavia, ootko huomannu? Jaa et vai, no kokeilepas ens kerralla jututtaa niitä kaupassa niin saatat yllättyä. Juu. Ite tässä harkitsen ihan asenteen muutosta kuule kun olivat niin mukavia mulle."

    • Kvinna45

      Miksi se ei voisi olla mahdollista, mutta mistä ihmiset tietävät kuinka paljon metsää ja peltoja te omistatte, jos ette itse kerro? En minä ainakaan kerro ihmisille että omistan 78 hehtaaria metsää, sehän nyt on helppo nähdä, että asun kalliissa omakotitalossa, ihan niin kuin ehkä on helppo nähdä että teillä on iso tontti. En vain ymmärrä miksi isoa tonttia aiheuttaisi kateutta. Minulle riittää, että tontti on oma ja riittävän iso, liian isosta tontista olisi vain vaivaa, minulle on kyllä tärkeämpi että talo on laadukas. Ei sen takia, että se herättäisi naapureissa kateutta, vaan että laadukas talo on huoltovapaampi.
      En ole ikinä ymmärtänyt ihmisten kateutta, ainahan jollakin menee paremmin, mutta eihän se ole minulta pois, elikkä miksi kadehtia, siihen menee vain enerigaa ihan turhaan.

      • maa arvokasta

        No eiköhän se ole selvää, että jollakin jolla on omistuksessa iso tontti tai maaomaisuutta on myös varaa asua kalliissa talossakin. Uskon, että maa aiheuttaa enemmän kateutta ainakin etelä suomessa jossa tonttipula alkaa olla yleistä. Talokaupoissa hinnassa on yleensä yli puolet tonttihintaa.


      • val häme
        maa arvokasta kirjoitti:

        No eiköhän se ole selvää, että jollakin jolla on omistuksessa iso tontti tai maaomaisuutta on myös varaa asua kalliissa talossakin. Uskon, että maa aiheuttaa enemmän kateutta ainakin etelä suomessa jossa tonttipula alkaa olla yleistä. Talokaupoissa hinnassa on yleensä yli puolet tonttihintaa.

        Ei pidä aina paikkansa. Tiedän erään ihmisen joka omistaa maata varmasti 2-3 miljoonan edestä, mutta asuu samassa vanhassa rintamamies talossa jonka oli ostanut n. 20 vuotta sitten. Eikä muutenkaan näy missään kuten autossa tai muussa, että sillä on miljoona omaisuus. Toiset tyytyy siihen mitä on.


    • aloittaja jälleen

      Tietävät kyllä kaikki täällä nämä meidän tontit tässä kun ovat käyneet kysymässä ostomahdollisuutta myös eräs suuryritys ostotarjousta hiekkamontuista tuolla lähellä tehdasta josta tarjosivat summaa joka pyöri 7 numeroisissa luvuissa joten ajattelimme myydä kaiken ja lähteä etelään :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe