Kun luon vektorigrafiikkaa (esimerkiksi nyt Vector magic nimisellä ohjelmalla) ja tallennan tiedoston johonki muotoon, esim .svg tai .pdf, ja sitten esikatselen kuvaa esim adobe acrobatilla tai InkScapella niin siihen kuvaan ilmestyy sellaset valkoset ääriviivat niiden rajojen kohdalle missä väri vaihtuu toiseksi. Mistäköhän se voisi johtua?
Vektorigrafiikka ongelma
4
517
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Vector Magic perustuu konenäköön ja lopputus on mitä on. Voithan parannella sitä sillä InkScapella tai tehdä sillä kokonaan uuden.
- kivaväritys
Kiitos vastauksesta. Pitääpä yrittää manuaalisesti korjailla lopputulosta tms.
- matemaatikko111
kivaväritys kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Pitääpä yrittää manuaalisesti korjailla lopputulosta tms.
Konenäköön? Noh tarkennetaan vielä että vektori on matemamaattisilla laskukaavoilla luotua grafiikkaa.
Jos teet pallon kone tekee sen puhtaasti matemaattisesti. Myös tästä syystä vektorigrafiikka ei huonone jos kuvaa suurennetaan.
"kuvaan ilmestyy sellaset valkoset ääriviivat niiden rajojen kohdalle missä väri vaihtuu toiseksi."
Veikkaus, en kyllä ole tuota käyttänyt ohjelmana, mutta olisiko viivaa tehtäessä viivan värinä esim. musta ja se valkoinen koska säädöissä on valittuna valkoinen reunaväriksi.
(itse käytän illustratoria ja aikaisemmin olen käyttänyt freehandia. - juhakorkeapudas
matemaatikko111 kirjoitti:
Konenäköön? Noh tarkennetaan vielä että vektori on matemamaattisilla laskukaavoilla luotua grafiikkaa.
Jos teet pallon kone tekee sen puhtaasti matemaattisesti. Myös tästä syystä vektorigrafiikka ei huonone jos kuvaa suurennetaan.
"kuvaan ilmestyy sellaset valkoset ääriviivat niiden rajojen kohdalle missä väri vaihtuu toiseksi."
Veikkaus, en kyllä ole tuota käyttänyt ohjelmana, mutta olisiko viivaa tehtäessä viivan värinä esim. musta ja se valkoinen koska säädöissä on valittuna valkoinen reunaväriksi.
(itse käytän illustratoria ja aikaisemmin olen käyttänyt freehandia.Nyt oli kyse Vector magic nimisestä ohjelmasta joka vektoroi annetun bittikarttakuvan. Lopputulos on siis ohjelman näkemän kuvan mukainen, ei välttämättä sellainen minkä saa Freehandilla/Illulla aikaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.693254Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291058
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6885- 84879
- 34810