Psori pahentunut tänä kesänä!!

Riesa on...

Moi. Olen sairastanut psoria kolmekymmentä vuotta. Joskus aikoineen hoidin käymällä talvisin etelän lämmössä ja merivedessä. Sillä se meni niin, että rasvoja ei tarvinnut. Piiitkilleen ei ole ollut mahdollisuutta lähteä etelään.
Rasvoina mulla on Diprosalic ja Daivobet. Niillä olen saanut ihon aisoihin jotakuinkin.
MUTTAMUTTA.
Tänä kesänä iho on mennyt koko ajan pahempaan ja pahempaan päin. Ei auta enää rasvatkaan.
Vaikka kesä on ollut huippuaurinkoinen ja olen jotakuinkin ruskettunut, niin ei toimi.
IHMETYTTÄÄ, kun ole saanut samaa viestiä kahdeltä ystävältänikin. Heilläkin iho on mennyt tosi huonoksi tänä kesänä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Meen ihotautilääkärille varmaan aika pian ja senkin olisi kiva kuulla, jos on muitakin.

3

1009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salisyyli-Santra

paranna vaan pahentaa psoria. Olen viisastunut vahingosta kun sain psorini kamalaan kuntoon n. 5 vuotta sitten ja yli 3 vuotta kesti ennenkuin sain sen kuntoon. Nyt on psori hyvässä balanssissa , muutama näppy siellä täällä, korkeintaa 5 kpl.
      Suojasin koko kesän ihoni korkeakertoimisella aurinkovoiteella ja pysyttelin varjossa. Ilmaa kyllä annoin iholleni mutta ulkoilin vasta illemmalla kun aurinko ei ollut enää voimakasta ja varjossa silloinkin. Aurinko vain vaurioittaa ihoa ja saa psorin entistä pahemmaksi, koska psori oikein riehaantuu jos iho vaurioituu. Salisyylivaseliini kannattaa ottaa avuksi psorin hoitoon yhdessä Daivonexin ja hajusteettoman perusvoiteen kanssa. Olen miettinyt että miksi juuri salisyylivaseliini (20%) auttoi niin hyvin pääsemään guttatastani eroon. Acetysalisyyliähän on Aspiriinissa ja Disperiinissä ja ovat tulehduskipulääkkeitä. Vaikka vaseliinin tarkoitus on kuoria karstaa niin onkohan sillä myös paikallinen tulehdusta poistava vaikutus? Siltä ainakin tuntuu ja psorissahan on iholla tulehdustila. Ainakin käytän sitä jatkuvasti jos ilmestyy edes
      näpyn esiaste ja heti katoaa.

• rIKE_62

ajattelen samoin sekä tilanne mullakin suurinpiirtein samanlainen. Tää on TAITOLAJI :)

• Saman koin tänä kesänä eli iho kauttaaltaan näpyissä tai siis psoripilkuissa.
      Jaaina ennenkinollut niin,että lun aloittaa auringon tai valohoidon,niin iho ensi pahenee ja sitten paranee,mutta tänä kesänä yltyi vaan auringista??
      Sitten minä,joka enole koskaan miettinyt ruokavaliota,enkäliioin uskonut sellaisiin.
      Olen ollut kova syömään pullaa,leipää ja suklaata,niin vähensin roimasti.Ennen söin leipää noin 8palaapäivässä janyt korkeintaa 2.
      Iho parani runs.viikossa.
      Ihotautilääkärinikin ihmetteli asiaa.Otattiin keliakia-kokeet ja sokerit,mutta minulla ei niissä näkynyt mitään.
      TIEDOKSI:USEIN PSORIN KANTAJALLA HÄIKKÄÄ KELIAKIAN JA/TAI DIABETEKSEN KANSSA...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      268
      4675
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3030
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2857
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      25
      2827
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1409
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1282
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe