Psori pahentunut tänä kesänä!!

Riesa on...

Moi. Olen sairastanut psoria kolmekymmentä vuotta. Joskus aikoineen hoidin käymällä talvisin etelän lämmössä ja merivedessä. Sillä se meni niin, että rasvoja ei tarvinnut. Piiitkilleen ei ole ollut mahdollisuutta lähteä etelään.
Rasvoina mulla on Diprosalic ja Daivobet. Niillä olen saanut ihon aisoihin jotakuinkin.
MUTTAMUTTA.
Tänä kesänä iho on mennyt koko ajan pahempaan ja pahempaan päin. Ei auta enää rasvatkaan.
Vaikka kesä on ollut huippuaurinkoinen ja olen jotakuinkin ruskettunut, niin ei toimi.
IHMETYTTÄÄ, kun ole saanut samaa viestiä kahdeltä ystävältänikin. Heilläkin iho on mennyt tosi huonoksi tänä kesänä.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Meen ihotautilääkärille varmaan aika pian ja senkin olisi kiva kuulla, jos on muitakin.

3

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salisyyli-Santra

paranna vaan pahentaa psoria. Olen viisastunut vahingosta kun sain psorini kamalaan kuntoon n. 5 vuotta sitten ja yli 3 vuotta kesti ennenkuin sain sen kuntoon. Nyt on psori hyvässä balanssissa , muutama näppy siellä täällä, korkeintaa 5 kpl.
      Suojasin koko kesän ihoni korkeakertoimisella aurinkovoiteella ja pysyttelin varjossa. Ilmaa kyllä annoin iholleni mutta ulkoilin vasta illemmalla kun aurinko ei ollut enää voimakasta ja varjossa silloinkin. Aurinko vain vaurioittaa ihoa ja saa psorin entistä pahemmaksi, koska psori oikein riehaantuu jos iho vaurioituu. Salisyylivaseliini kannattaa ottaa avuksi psorin hoitoon yhdessä Daivonexin ja hajusteettoman perusvoiteen kanssa. Olen miettinyt että miksi juuri salisyylivaseliini (20%) auttoi niin hyvin pääsemään guttatastani eroon. Acetysalisyyliähän on Aspiriinissa ja Disperiinissä ja ovat tulehduskipulääkkeitä. Vaikka vaseliinin tarkoitus on kuoria karstaa niin onkohan sillä myös paikallinen tulehdusta poistava vaikutus? Siltä ainakin tuntuu ja psorissahan on iholla tulehdustila. Ainakin käytän sitä jatkuvasti jos ilmestyy edes
      näpyn esiaste ja heti katoaa.

• rIKE_62

ajattelen samoin sekä tilanne mullakin suurinpiirtein samanlainen. Tää on TAITOLAJI :)

• Saman koin tänä kesänä eli iho kauttaaltaan näpyissä tai siis psoripilkuissa.
      Jaaina ennenkinollut niin,että lun aloittaa auringon tai valohoidon,niin iho ensi pahenee ja sitten paranee,mutta tänä kesänä yltyi vaan auringista??
      Sitten minä,joka enole koskaan miettinyt ruokavaliota,enkäliioin uskonut sellaisiin.
      Olen ollut kova syömään pullaa,leipää ja suklaata,niin vähensin roimasti.Ennen söin leipää noin 8palaapäivässä janyt korkeintaa 2.
      Iho parani runs.viikossa.
      Ihotautilääkärinikin ihmetteli asiaa.Otattiin keliakia-kokeet ja sokerit,mutta minulla ei niissä näkynyt mitään.
      TIEDOKSI:USEIN PSORIN KANTAJALLA HÄIKKÄÄ KELIAKIAN JA/TAI DIABETEKSEN KANSSA...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe