Meille syntyi viimeviikon maanantaina pieni tyttö ja nyt kotiin päästyä ja ajatusten selvittämisen jälkeen haluaisin kertoa lyhyistä kokemuksistani äitinä olemisesta. Kun kuulin raskaudestani niin oloni oli ristiriitainen. Olimme pari vuotta yrittäneet lasta ja kun tärppäsi olin tottakai todella iloinen. Kuitenkin toinen ajatukseni oli että olenko minä hyvä äiti? Avomieheni vakuutteli tottakai olet, olethan tahtonut tätä lasta jo monta vuotta. Parissa viikossa ajatukset selvenivät ja olin enemmän kuin innoissani lapsesta. Nyt kun tyttö syntyi ajatukset ovat menneet aivan uusiksi. En olisi koskaan uskonut miten ihana asia äitiys on. Avomies (kesällä aviomies) on myös todella innoissaan ja olen ikuisesti kiitollinen siitä että hän oli mukana synnytyksessä. En voisi kuvitellakaan miltä synnytys olisi tuntunut ilman häntä. Myös "isi" niinkuin miestäni jo kutsun on osallistunut todella ahkerasti vauvan hoitoon ja tuntuu etten ole päässyt kun vain pari kertaa vaihtamaan vaippaa. Vauva on ollut todella kiltti eikä öisin herääminen ole todellakaan ollut vaikeata eikä ikävää. Harmi että isin isyysloma loppuu ensi maanantaina. Onko muilla tällaisia kokemuksia äitiydestä, että se on tuntunut liiottelematta 100 kertaa ihanemmalta kuin olisi odottanut?
Äidiksi tuleminen
anni
2
559
Vastaukset
- Äiti -78
Meillä 3,5 kk tyttö eikä osattu kuvitellakkaan että tälläisiä tunteita on olemassa!!! Niin valtava rakkaus pamahti sydämeen kun tyttö syntyi!! Mitään ihanampaa ei voi olla!! Hyvää kevättä Sinulle ja Pikkuiselle :)
- tiuhti
Moikka,
Meillä on jo kohta kolmevuotias pikkuinen ja vieläkin on ihanaa, tosin myös haastavampaa.
En itsekään ole ollut mikään lapsi-ihminen ennen
lapsemme syntymää, mutta "hurahdin" täysin oman saatuamme.
Onnea vaan eteenpäin ja nauttikaa täysillä vauva-ajasta sillä se menee niin nopeasti ohi...
= kova vauvakuume...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747