Olemme lähdössä ekakertaa jenkkeihin ja olisi pari kysymystä:
Kelpaako normaali suomen passi?
Kelpaako normaali suomen ajokortti?
Tarvitaanko muita asiakirjoja?
Siellä 110v saako sieltä hotelleista vuokrattua adaptereita?
Kannattaako vaihtaa rahaa etukäteen jo suomessa?
Mitä muuta åitäisi ottaa huomioon?
ekakertaa
10
1071
Vastaukset
- matkailija-x
Voimassa oleva suomalainen passi kelpaa.
Olemme vuokranneet suomalaisella ajokortilla auton useasta paiaksta Yhdysvalloista, tällä palstalla on suositeltu lisäksi kansainvälisen ajokortin hankintaa siltä varatalta että joutuu virkavallan kanssa tekemisiin.
Netissä täytetään ennen matkaa ESTA
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c9EB3C0A6-CFDB-6814-33B6-D1D8F99A5023_k75D54D9E-5CCA-D521-1A4F-B333CFE70E2D
Lisäksi lentoyhtiö kysyy matkustajatietoja ennen matkaa, täytetään myös netissä.
Koneessa täytetään vielä siellä jaettavat Visa Waiver ja tullilomake.
Adapterin saa halvimmillaan muutamalla dollarilla ostettua elektroniikkaliikkeistä.
Käteistä kannattaa olla ainakin sen verran mukana pieninä seteleinä, että saa esim. mahdollisia tippejä hotellin kantajille ja muuta pientä maksettua.- welwel
Kiitos paljon tiedoista, eiköhän me(kin) siellä pärjätä.
- suhari..
Kuuluuko taksin hintaan myös juomaraha, vai annetaanko se laskub lisäksi?
- Kyllä vaan
suhari.. kirjoitti:
Kuuluuko taksin hintaan myös juomaraha, vai annetaanko se laskub lisäksi?
Annetaan laskun lisäksi.
- pilleristi
Kyllä vaan kirjoitti:
Annetaan laskun lisäksi.
Kysyisin vielä resepteistä, että pitääkö kopio olla englannin kielinen, vai kelpaako suomalainen?
- Kyllä pärjää
pilleristi kirjoitti:
Kysyisin vielä resepteistä, että pitääkö kopio olla englannin kielinen, vai kelpaako suomalainen?
Kyllä suomalaisella varmaankin pärjää, ei sitä englanniksi kannata käännättää. Itselläni on aina ollut se normaali suomalaisen kopio, mutta en ole kylläkään sitä koskaan tarvinnut missään. Uskon kuitenkin, että pystyn sen suomalaisen reseptin avulla selvittämään tilanteen ja saamaan uusia lääkkeitä, jos vaikka laukku on kadonnut.
- Floridassa talvehtij
Suomalaisella ajokortilla on hyvin pärjätty ja virkavallankin kanssa jouduttu tekemisiin ja hyvin on suomalainen ajokortti silloinkin kelvannut.
- matkismasa
Floridassa talvehtij kirjoitti:
Suomalaisella ajokortilla on hyvin pärjätty ja virkavallankin kanssa jouduttu tekemisiin ja hyvin on suomalainen ajokortti silloinkin kelvannut.
Osaako kukaan sanoa, miten matkalaukut siirtyvät Berliinissä koneenvaihdon (Air Berlin) yhteydessä, eli meneekö autom. vai pitääkö itse raahata ne toiselle hihnalle?
Entä onko Miamin päässä laukkujen kanssa jotain erikois toimintoja a. tullessa b. lähtiessä? - Floridassa talvehtij
matkismasa kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa, miten matkalaukut siirtyvät Berliinissä koneenvaihdon (Air Berlin) yhteydessä, eli meneekö autom. vai pitääkö itse raahata ne toiselle hihnalle?
Entä onko Miamin päässä laukkujen kanssa jotain erikois toimintoja a. tullessa b. lähtiessä?Ihan normaalia matkustusta matkalaukkujen osalta Miamissa tullessa ja mennessä. Siitä täytyy olla tarkka, ettei ole mitään hedelmiä tms kiellettyjä tuomisia Usaan.
Joskus tullissa viipyy pitempään, jokus aika nopeastikin pääsee. AirBerlinistä en tiedä, mutta olen useilla muilla eri yhtiöitten koneella lentänyt, eikä ole euroopassa tarvinnut matkatavaroista huolehtia. Jos taas menee Miamiin esim New Yorkin kautta, täytyy laukut ottaa pois itse ja viedä tullin läpi. Siis laukut tullataan ensimmäisessä paikassa, mihin laskeutuu Usassa. - jouluksi miamiin...
Floridassa talvehtij kirjoitti:
Ihan normaalia matkustusta matkalaukkujen osalta Miamissa tullessa ja mennessä. Siitä täytyy olla tarkka, ettei ole mitään hedelmiä tms kiellettyjä tuomisia Usaan.
Joskus tullissa viipyy pitempään, jokus aika nopeastikin pääsee. AirBerlinistä en tiedä, mutta olen useilla muilla eri yhtiöitten koneella lentänyt, eikä ole euroopassa tarvinnut matkatavaroista huolehtia. Jos taas menee Miamiin esim New Yorkin kautta, täytyy laukut ottaa pois itse ja viedä tullin läpi. Siis laukut tullataan ensimmäisessä paikassa, mihin laskeutuu Usassa.Miten joulu näkyy miamaissa?Onko pukkeja ja tonttuja liikkeellä, entä näyteikkunat. Onko ravintoloissa erikseen ns. jouluruokia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269