ekakertaa

tarlotta

Olemme lähdössä ekakertaa jenkkeihin ja olisi pari kysymystä:
Kelpaako normaali suomen passi?
Kelpaako normaali suomen ajokortti?
Tarvitaanko muita asiakirjoja?
Siellä 110v saako sieltä hotelleista vuokrattua adaptereita?
Kannattaako vaihtaa rahaa etukäteen jo suomessa?
Mitä muuta åitäisi ottaa huomioon?

10

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Voimassa oleva suomalainen passi kelpaa.

      Olemme vuokranneet suomalaisella ajokortilla auton useasta paiaksta Yhdysvalloista, tällä palstalla on suositeltu lisäksi kansainvälisen ajokortin hankintaa siltä varatalta että joutuu virkavallan kanssa tekemisiin.

      Netissä täytetään ennen matkaa ESTA
      https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecutionKey=_c9EB3C0A6-CFDB-6814-33B6-D1D8F99A5023_k75D54D9E-5CCA-D521-1A4F-B333CFE70E2D

      Lisäksi lentoyhtiö kysyy matkustajatietoja ennen matkaa, täytetään myös netissä.

      Koneessa täytetään vielä siellä jaettavat Visa Waiver ja tullilomake.

      Adapterin saa halvimmillaan muutamalla dollarilla ostettua elektroniikkaliikkeistä.

      Käteistä kannattaa olla ainakin sen verran mukana pieninä seteleinä, että saa esim. mahdollisia tippejä hotellin kantajille ja muuta pientä maksettua.

      • welwel

        Kiitos paljon tiedoista, eiköhän me(kin) siellä pärjätä.


      • suhari..

        Kuuluuko taksin hintaan myös juomaraha, vai annetaanko se laskub lisäksi?


      • Kyllä vaan
        suhari.. kirjoitti:

        Kuuluuko taksin hintaan myös juomaraha, vai annetaanko se laskub lisäksi?

        Annetaan laskun lisäksi.


      • pilleristi
        Kyllä vaan kirjoitti:

        Annetaan laskun lisäksi.

        Kysyisin vielä resepteistä, että pitääkö kopio olla englannin kielinen, vai kelpaako suomalainen?


      • Kyllä pärjää
        pilleristi kirjoitti:

        Kysyisin vielä resepteistä, että pitääkö kopio olla englannin kielinen, vai kelpaako suomalainen?

        Kyllä suomalaisella varmaankin pärjää, ei sitä englanniksi kannata käännättää. Itselläni on aina ollut se normaali suomalaisen kopio, mutta en ole kylläkään sitä koskaan tarvinnut missään. Uskon kuitenkin, että pystyn sen suomalaisen reseptin avulla selvittämään tilanteen ja saamaan uusia lääkkeitä, jos vaikka laukku on kadonnut.


      • Floridassa talvehtij

        Suomalaisella ajokortilla on hyvin pärjätty ja virkavallankin kanssa jouduttu tekemisiin ja hyvin on suomalainen ajokortti silloinkin kelvannut.


      • matkismasa
        Floridassa talvehtij kirjoitti:

        Suomalaisella ajokortilla on hyvin pärjätty ja virkavallankin kanssa jouduttu tekemisiin ja hyvin on suomalainen ajokortti silloinkin kelvannut.

        Osaako kukaan sanoa, miten matkalaukut siirtyvät Berliinissä koneenvaihdon (Air Berlin) yhteydessä, eli meneekö autom. vai pitääkö itse raahata ne toiselle hihnalle?
        Entä onko Miamin päässä laukkujen kanssa jotain erikois toimintoja a. tullessa b. lähtiessä?


      • Floridassa talvehtij
        matkismasa kirjoitti:

        Osaako kukaan sanoa, miten matkalaukut siirtyvät Berliinissä koneenvaihdon (Air Berlin) yhteydessä, eli meneekö autom. vai pitääkö itse raahata ne toiselle hihnalle?
        Entä onko Miamin päässä laukkujen kanssa jotain erikois toimintoja a. tullessa b. lähtiessä?

        Ihan normaalia matkustusta matkalaukkujen osalta Miamissa tullessa ja mennessä. Siitä täytyy olla tarkka, ettei ole mitään hedelmiä tms kiellettyjä tuomisia Usaan.

        Joskus tullissa viipyy pitempään, jokus aika nopeastikin pääsee. AirBerlinistä en tiedä, mutta olen useilla muilla eri yhtiöitten koneella lentänyt, eikä ole euroopassa tarvinnut matkatavaroista huolehtia. Jos taas menee Miamiin esim New Yorkin kautta, täytyy laukut ottaa pois itse ja viedä tullin läpi. Siis laukut tullataan ensimmäisessä paikassa, mihin laskeutuu Usassa.


      • jouluksi miamiin...
        Floridassa talvehtij kirjoitti:

        Ihan normaalia matkustusta matkalaukkujen osalta Miamissa tullessa ja mennessä. Siitä täytyy olla tarkka, ettei ole mitään hedelmiä tms kiellettyjä tuomisia Usaan.

        Joskus tullissa viipyy pitempään, jokus aika nopeastikin pääsee. AirBerlinistä en tiedä, mutta olen useilla muilla eri yhtiöitten koneella lentänyt, eikä ole euroopassa tarvinnut matkatavaroista huolehtia. Jos taas menee Miamiin esim New Yorkin kautta, täytyy laukut ottaa pois itse ja viedä tullin läpi. Siis laukut tullataan ensimmäisessä paikassa, mihin laskeutuu Usassa.

        Miten joulu näkyy miamaissa?Onko pukkeja ja tonttuja liikkeellä, entä näyteikkunat. Onko ravintoloissa erikseen ns. jouluruokia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe