Käyttäjälupamaksu ?

LinuxFee

Kuinka moni Linux systeemin käyttäjistä olisi valmis maksamaan vuotuisen käyttäjämaksun Linuxsen käyttämisestä ?
Kas siinä onkin päivän kysymys ?

33

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • von qwerty

      En minä ainakaan senttiäkään ennenkuin joku kertoo mikä on Linuxse?
      Moniko Windows-käyttäjä on erikseen ostanut Windowsin?
      Kuinka suuri on laittomien Windows-kopioiden osuus?
      Miksi ilmaisesta pitäisi maksaa?
      Onhan noita maksullisiakin Linux-distroja, jos niitä tarkoitat?
      Kas siinä pari kysymystä lisää?

      • LinuxFee

        Ostanut Windows OS,än, sillä rakennan koneen itse oman tarpeen vaatimilla osilla, vaan "pakettikoneen" ostajat saavat ostoksen mukana käyttöjärjestelmän, joka myöskin maksaa, sillä sen hinta on "piilotettu" koneen hintaan.
        Ja laittomista kopioista ? Se varettaminen onnistui XP windowsin aikana alussa ainakin, mutta nyt sekin on temppujen takana activoida pirate kopio ja Windows seiskan activointi on vielä hankalampaa kun XP,n, sillä seiska ei toimi ilman lisäohjelmien asennusta ja niitä ei saa, ellei ole activoitu windows, joten ?


      • faabio

        M-Karin mukaan juuri kukaan ei käytä suomessa piraatti-Windowsia ja M-Karhan on totuuden torvi tällä foorumilla, eiks je?


      • LinuxFee
        faabio kirjoitti:

        M-Karin mukaan juuri kukaan ei käytä suomessa piraatti-Windowsia ja M-Karhan on totuuden torvi tällä foorumilla, eiks je?

        Ja sanoo, niin sehän on TOTTA ........... he he heheh


    • Ei ms saa rahojani .

      Jos pitäs valita maksullisista niin Linux-Ubuntu sais rahat ;)

      • LinuxFee

        Ilmaista ja Linux ei myöskään tule vapaaehtoistyönä, sillä ruokakaupastakaan ei saa ruokaa IOU,lla, vaan jos haluaa toimivan käyttiksen, niin se ei onnistu "peräkammarin näpertelijöiden" tekeleillä, vaan ammatin taitoisilta ATK henkilön avustuksella ja ammattilaiset haluavat palkan työstään, joten ?


      • Ei ms saa rahojani .
        LinuxFee kirjoitti:

        Ilmaista ja Linux ei myöskään tule vapaaehtoistyönä, sillä ruokakaupastakaan ei saa ruokaa IOU,lla, vaan jos haluaa toimivan käyttiksen, niin se ei onnistu "peräkammarin näpertelijöiden" tekeleillä, vaan ammatin taitoisilta ATK henkilön avustuksella ja ammattilaiset haluavat palkan työstään, joten ?

        "peräkammarin näpertelijöiden" = windows? paitti että saavat vissiin palkkaakin. Ubuntu on kyllä ilmainen ja parempi windowssia ja "peräkammarin näpertelijöiden" tekemä... mutta suuresti ihmettelen heidän ammattitaitoa tehdä moinen käyttöjärjestelmä peräkammarissa.. ..jos he saisivat palkkaa niin miten kävisi? No ammattitaito alkaisi laskea kun rahaa tulee vaikka istuisit kahvilla, eli eli.. esim. Ubuntun taso alkaisi laskea windowsin tasolle.. eli rahastaan paskalla, kun jostakin ne palkat revitään.


      • LinuxFee kirjoitti:

        Ilmaista ja Linux ei myöskään tule vapaaehtoistyönä, sillä ruokakaupastakaan ei saa ruokaa IOU,lla, vaan jos haluaa toimivan käyttiksen, niin se ei onnistu "peräkammarin näpertelijöiden" tekeleillä, vaan ammatin taitoisilta ATK henkilön avustuksella ja ammattilaiset haluavat palkan työstään, joten ?

        Google ei maksa mitään mutta silti tekijät saa palkan, joten?


      • LinuxFee
        Ei ms saa rahojani . kirjoitti:

        "peräkammarin näpertelijöiden" = windows? paitti että saavat vissiin palkkaakin. Ubuntu on kyllä ilmainen ja parempi windowssia ja "peräkammarin näpertelijöiden" tekemä... mutta suuresti ihmettelen heidän ammattitaitoa tehdä moinen käyttöjärjestelmä peräkammarissa.. ..jos he saisivat palkkaa niin miten kävisi? No ammattitaito alkaisi laskea kun rahaa tulee vaikka istuisit kahvilla, eli eli.. esim. Ubuntun taso alkaisi laskea windowsin tasolle.. eli rahastaan paskalla, kun jostakin ne palkat revitään.

        Palkallisen ammattilaisten kehittämää, mutta sitten ne sadat "pikkunäpertäjät" tekevät harrastuksena ja heidän rypistelyt on kyseenalaista tuotetta, vaikka ne tarkastetaankin ennen virallista jakoa, mutta uhteensopivuus ei aina täsmää ammattilaisen "käsityötä".
        Siis Fedora, OpenSuse, Ubuntu ja muutama muu Linux on palkallisten ammattilaisten osittain kehittämiä, joten sen kyllä huomaa tuotteen tasosta myös.
        Ja ilman mainostusta PCLinuxOS-KDE on melko täydellinen käyttis ja poistin Ubuntu remix linuxsen pois ministä ja asensin PCLinuxOS, än tilalle ja toimii mainiosti. Joten .......... ?


      • Vista_fani
        M-Kar kirjoitti:

        Google ei maksa mitään mutta silti tekijät saa palkan, joten?

        Samalla tavalla kuin konepakettien yhteydessä tuleva Windows on "ilmainen" on myös googlen käyttö "ilmaista".
        Molemmissa tapauksissa täytyy sietää mainospaskaa, googlen tapauksessa sivustoilla on todella paljon google sontaa itse asian seassa.


      • Vista_fani kirjoitti:

        Samalla tavalla kuin konepakettien yhteydessä tuleva Windows on "ilmainen" on myös googlen käyttö "ilmaista".
        Molemmissa tapauksissa täytyy sietää mainospaskaa, googlen tapauksessa sivustoilla on todella paljon google sontaa itse asian seassa.

        Konepaketit kyllä maksaa. Ei ole ilmaista. Maksuton on silloin kun ei tarvitse antaa rahaa pois.

        Kiinnostaa tietää, että millä periaatteella Ubuntun, Firefoxin tai Linuxin kehittäjät ei muka saisi palkkaa. Nykypäivänä aletaan siirtyä ilmaistalouteen jossa useimmat jutut ovat ilmaista mutta sitten saa maksua vastaan jotain missä on lisäarvoa ja summa voi olla isokin. Raha otetaan esimerkiksi yrityksiltä, että saa sitten parempaa palvelutasoa vastineeksi.


      • Vista_fani kirjoitti:

        Samalla tavalla kuin konepakettien yhteydessä tuleva Windows on "ilmainen" on myös googlen käyttö "ilmaista".
        Molemmissa tapauksissa täytyy sietää mainospaskaa, googlen tapauksessa sivustoilla on todella paljon google sontaa itse asian seassa.

        Mitä ihmettä taas selität?? Mitä ihmeen "mainospaskaa"? Tässä on kuvakaappus google-haustani, selittäisitkö minulle missä siellä on "todella paljon google sontaa" sillä minä itse en löydä sellaista.

        http://www.mworks.info/kuvakaappaus/ubuntu/mainospaskaa.png

        IE on aivan paska selain jonka kanssa tosiaan joutuu kärsimään mainospaskasta joten kannattaa käyttää vaihtoehtoisia selaimia niin ei tarvitse kärsiä..


    • En ainakaan minä, ellei se maksu olisi sitten hyvin halpa. FreeBSD:hen siirtyisin.

    • a

      Windows on maksullinen mutta en tiedä ketään kuka olisi maksanu. Poislukien koneen mukana tulleet järjestelmät. Tämä onkin syy miksei Linuxin suosio ole räjähtänyt ja mikkis tietää sen hyvin:)

      • LinuxFee

        Eniten piratekopioitu käyttis ja varovainen arviointi koko maailman pirate kopioista on 300 miljoonaa plus !

        Windows-7 on kokonaan eri asia ja sitä ei saa kunnollisesti toimimaan ilman activointia, joka vaatii virallisen ostetun käyttiksen vierheettömään tomivuuteen ..........................


      • 7367245
        LinuxFee kirjoitti:

        Eniten piratekopioitu käyttis ja varovainen arviointi koko maailman pirate kopioista on 300 miljoonaa plus !

        Windows-7 on kokonaan eri asia ja sitä ei saa kunnollisesti toimimaan ilman activointia, joka vaatii virallisen ostetun käyttiksen vierheettömään tomivuuteen ..........................

        Saa kyllä toimimaan, ollut omassa koneessani käytössä melkein alusta asti.


      • LinuxFee
        7367245 kirjoitti:

        Saa kyllä toimimaan, ollut omassa koneessani käytössä melkein alusta asti.

        Ilman päivityksiä, mutta toiminta on kyseenalaista ja epävakainen toiminnaltaan ..............


      • LinuxFee

        RÄJÄHDYKSEN, Mutta se oli "äänivallin pamahdus", kun Windows seiska ohitti Linux käyttiksen !

        >>>>> Linuxin suosio ole räjähtänyt


    • jotenkutenn

      maksamaan, joten?

    • Pentin höpinöitä taas kerran..

      • Ja kuvittelee että "windowsin aitoustarkistus on aukoton" ;D ;D

        HAHHAHHAHHAH!!!!


      • Heko/heko/heko
        exergy kirjoitti:

        Ja kuvittelee että "windowsin aitoustarkistus on aukoton" ;D ;D

        HAHHAHHAHHAH!!!!

        Onnistu, sinulta ainakaan .............. heko heko ...............


      • E X E R G Y

        Että on ?


      • E X E R G Y kirjoitti:

        Että on ?

        Jollet osaa lopettaa matkimista, rääkyvä papukaija, niin lopeta herran tähden edes itsesi.


      • E X E R G Y
        exergy kirjoitti:

        Jollet osaa lopettaa matkimista, rääkyvä papukaija, niin lopeta herran tähden edes itsesi.

        PIIPERTELYSI , niin sivut rauhoittuvat 100% ! Sinä olet samanlainen KÄNKKÄ kun M-Kar ja pari muuta hihhulia !


      • E X E R G Y kirjoitti:

        PIIPERTELYSI , niin sivut rauhoittuvat 100% ! Sinä olet samanlainen KÄNKKÄ kun M-Kar ja pari muuta hihhulia !

        En toki lopeta. Sinulla tässä on se ongelma, sen huomaa tuosta että matkit nimimerkkiäni. Se kertoo vakavasta ongelmasta nupissasi, kohdistat siis kiukkusi juuri minun nimimerkkikini eikä muulla tässä ole väliä ;D Etkö itse tajua miten typerää ja lapsellista se on? Kun et muuten kykene sotimaan niin tartut nimimerkkeihin ja alat "matkimaan" niitä kuvitelleen ehkä olevasi vitsikäs, todennäköisesti olet sama pelle joka jatkuvasti matkii M-Karin nimimerkkiä jollakin muunnoksella. Kuvitteletko että olet kovinkin loistava vai mikä mättää?

        Tuo nimimerkkien mallintaminen kertoo että otat tämän aivan liian vakavasti kun kohdistat kiistat vain nimimerkkeihin, et itse palstan ideaan. Ja teet sitä jatkuvasti. Silti olet niin säälittävä ja naurettava pelle että sinulla ei ole munaa rekisteröidä omaa nimimerkkiä puhumattakaan että pistäisit oman kuvasi julkisesti ;D ;D Vittu mikä luuseri olet, häpeäisit. Se on katsos aina se piipittäjä jolla ei ole munaa, eli sinä.


      • E x E r G y
        exergy kirjoitti:

        En toki lopeta. Sinulla tässä on se ongelma, sen huomaa tuosta että matkit nimimerkkiäni. Se kertoo vakavasta ongelmasta nupissasi, kohdistat siis kiukkusi juuri minun nimimerkkikini eikä muulla tässä ole väliä ;D Etkö itse tajua miten typerää ja lapsellista se on? Kun et muuten kykene sotimaan niin tartut nimimerkkeihin ja alat "matkimaan" niitä kuvitelleen ehkä olevasi vitsikäs, todennäköisesti olet sama pelle joka jatkuvasti matkii M-Karin nimimerkkiä jollakin muunnoksella. Kuvitteletko että olet kovinkin loistava vai mikä mättää?

        Tuo nimimerkkien mallintaminen kertoo että otat tämän aivan liian vakavasti kun kohdistat kiistat vain nimimerkkeihin, et itse palstan ideaan. Ja teet sitä jatkuvasti. Silti olet niin säälittävä ja naurettava pelle että sinulla ei ole munaa rekisteröidä omaa nimimerkkiä puhumattakaan että pistäisit oman kuvasi julkisesti ;D ;D Vittu mikä luuseri olet, häpeäisit. Se on katsos aina se piipittäjä jolla ei ole munaa, eli sinä.

        Jäikö pillerit ottamatta tänä aamuna ? Ei kait näille HURRIEN sivuille kukaan järkevä ota nickkiä, vaan ainoastaan linux luuserit ja hihhulit, mutta siinähän piipität, JOTEN ?


      • LaivanLämmittäjä
        exergy kirjoitti:

        En toki lopeta. Sinulla tässä on se ongelma, sen huomaa tuosta että matkit nimimerkkiäni. Se kertoo vakavasta ongelmasta nupissasi, kohdistat siis kiukkusi juuri minun nimimerkkikini eikä muulla tässä ole väliä ;D Etkö itse tajua miten typerää ja lapsellista se on? Kun et muuten kykene sotimaan niin tartut nimimerkkeihin ja alat "matkimaan" niitä kuvitelleen ehkä olevasi vitsikäs, todennäköisesti olet sama pelle joka jatkuvasti matkii M-Karin nimimerkkiä jollakin muunnoksella. Kuvitteletko että olet kovinkin loistava vai mikä mättää?

        Tuo nimimerkkien mallintaminen kertoo että otat tämän aivan liian vakavasti kun kohdistat kiistat vain nimimerkkeihin, et itse palstan ideaan. Ja teet sitä jatkuvasti. Silti olet niin säälittävä ja naurettava pelle että sinulla ei ole munaa rekisteröidä omaa nimimerkkiä puhumattakaan että pistäisit oman kuvasi julkisesti ;D ;D Vittu mikä luuseri olet, häpeäisit. Se on katsos aina se piipittäjä jolla ei ole munaa, eli sinä.

        Mutta sinun kuva kylläkin, joten ?

        http://www.thepeoplescube.com/images/images_working/AppleMecca/ThinkDifferent_HeadinAss.jpg



      • E x E r G y kirjoitti:

        Jäikö pillerit ottamatta tänä aamuna ? Ei kait näille HURRIEN sivuille kukaan järkevä ota nickkiä, vaan ainoastaan linux luuserit ja hihhulit, mutta siinähän piipität, JOTEN ?

        "Ei kait näille HURRIEN sivuille kukaan järkevä ota nickkiä"

        Mitä väliä sillä on missä nämä palvelimet sijaitsevat? Onko näissä muka jotain hurria näissä sivuissa? Jumipään selittelyjä tuollainen.

        Muutenkin turhaa selittelyä sinulta, luuseri on pelkuri joka ei uskalla pysyä oman kantansa takana vaan piipittelee aina eri nimimerkeillä saadakseen itse itseltään henkistä tukea henkisiin ongelmiinsa. Kuvastaa juuri sinua. Myöskin se hihhuli olet sinä, sen todistaa tuo riivattu tarve kirjoitella sadoilla nikeilä itse itselleen vastaillen jne. Toivonta hommaa mutta toivoton ólet itsekin, phyi.


      • KimPutin


    • LinuxFee

      Rehelliset käyttäjät ostaa Windows-7 ja pelit pelaa .......................

      Sen pituinen se !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe