betasalpaaja ei auta

Olen siis syönyt betasalpaajaa (pitkävaikutteista) jo 9 kk ja hullummaksi vaan menee tilanne. Aluksi minulla oli lähinnä takykardiaa, sydän löi levossa 120. lisäksi jonkin verran muljahteli. Betasalpaaja-annosta pikkuhiljaa nostettu matkan varrella ja tuntuu, että lisälyönnit sekä eteis- että kammioperäiset vaan lisääntyvät. koko ajan muljuaa ja tosi raskas olo rinnassa. Tunnen koko ajan sydämeni:(Ei kovin mukavaa.Vaiva invalidisoi täysin. olen jo silloin 9 kk sitten jättänyt pois kahvin,teen,cokiksen, alkoholia en juo ja valvomista vältän.Ja lääkiys lähes maksimissaan. Olen epätoivoinen. En pysty nauttimaan yhtään mistään kun koko ajan on lisälyöntejä. ja ikää 34-v. Mitään rakenteellista vikaa ei sydämessä ole todettu, vasen eteinen himpun yli viitearvojen.Sydämen ejektiofraktio hyvä. Sepelvaltimot tt:ssä ok.Onko kohtalotovereita???
34166
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

tällainen rytmihäiriö: tuntuu kuin sydän pitäisi pienen paussin ja sitten lyö pari kertaa tiheämmin. Vasemmalla kyljellä ei voinut nukkua, tuntui niin epämiellyttävältä. Ranneverenpainemittari näytti myös aina verenpainetta mitattaessa rytmihäiriötä, eli sydämen kuvaa.

Puolitoista kuukautta sitten aloitin nautti ubikinonia ja seleeniä, nyt rytmihäiriöitä ei enää ole!

Häipyikö häiriö noiden aineiden ansiosta, mistäpä sen varmasti tietäisi?

Takykardiaa oli aikaisemmin, vaivasi parikymmentä vuotta, sydän hypähti käymään reilusti toistasataa, se poistui pari vuotta sitten jauhemaisella magnesiumilla, jota nautin edelleen.

Olen ohitusleikattu sepelvaltimotautinen, vanhanko mies. Nautin päivittäin Selogen, Atorvastatin ja Asperin em. aineiden lisäksi.

Äänestä
  • Beetasalpaajaa olen syönyt vuosikymmeniä. Alkuaikoina se ei oikein auttanut, mutta sitten on ollut ihan hyvä ja olen jopa vähentänyt sitä. NYt mulla on ollut eteisvärinä huhtikuusta lähtien. Ei se beetasalpaaja kylläkään paljon eteisvärinässä auta. Voitko "33" vaatia muuta lääkettä?

    Auttaisikohan ubikinoni eteisvärinässäkin. Kramppeja on välillä kamalasti ja hengitysvaikeuksia. Hengitysvaikeuksiin liittyy sydämen pulssin nopeutuminen toiselle sadalle. Kramppeihin otan joskus magnesiumia. Lääkärit eivät usko magnesiumiin.

    Minulla on välillä kuivumisoireita, kun nestettä poistuu (ei ole nesteenpoistolääkettä). Natriumia on usein liikaa, minkä vuoksi en siedä suolaisia ruokia. Suolaista ruokaa joskus syötyäni huulet maistuvat suolalle hyvin kauan. Viimeksi eilen aamulla oli sellainen tilanne (pari makkarasiivua leivällä). Aamupäivällä join paljon. Marevanin INR arvo oli eilen 3,0 kun se oli edelliskerralla 2,0. Tänään aamuyöllä tulivat sitten pahat krampit.

    Paljonko, Tasarytminen, syöt magnesiumia ja seleeniä? Onko siinä ubikinonissa haittatekijöitä sydänvikaisille (proBNP arvo nousussa, nyt 2234)?

    Äänestä

  • Amiodarone kirjoitti:

    Beetasalpaajaa olen syönyt vuosikymmeniä. Alkuaikoina se ei oikein auttanut, mutta sitten on ollut ihan hyvä ja olen jopa vähentänyt sitä. NYt mulla on ollut eteisvärinä huhtikuusta lähtien. Ei se beetasalpaaja kylläkään paljon eteisvärinässä auta. Voitko "33" vaatia muuta lääkettä?

    Auttaisikohan ubikinoni eteisvärinässäkin. Kramppeja on välillä kamalasti ja hengitysvaikeuksia. Hengitysvaikeuksiin liittyy sydämen pulssin nopeutuminen toiselle sadalle. Kramppeihin otan joskus magnesiumia. Lääkärit eivät usko magnesiumiin.

    Minulla on välillä kuivumisoireita, kun nestettä poistuu (ei ole nesteenpoistolääkettä). Natriumia on usein liikaa, minkä vuoksi en siedä suolaisia ruokia. Suolaista ruokaa joskus syötyäni huulet maistuvat suolalle hyvin kauan. Viimeksi eilen aamulla oli sellainen tilanne (pari makkarasiivua leivällä). Aamupäivällä join paljon. Marevanin INR arvo oli eilen 3,0 kun se oli edelliskerralla 2,0. Tänään aamuyöllä tulivat sitten pahat krampit.

    Paljonko, Tasarytminen, syöt magnesiumia ja seleeniä? Onko siinä ubikinonissa haittatekijöitä sydänvikaisille (proBNP arvo nousussa, nyt 2234)?

    Jauhemaista magnesiumia 300mg joka toinen päivä.

    Bio-Selen 50ug Sinkki 15mg kerran päivässä (tabletissa on myös vitamiineja A, B, E, C)

    Näin sanoo Tohtori Tolonen Ubikinonista:
    "Tuotetta voi käyttää jatkuvasti ilman taukoja - ei sivuvaikutuksia. Sopii yhteen kaikkien lääkkeiden kanssa." Toivottavasti tuo kiistelty tohtori on oikeassa...

    Minulla on ollut sellainen käsitys noista terveyskauppojen tuotteista, että ne ovat siitä mukavia, että niiden vaikutusta ei havaitse missään. Nyt kuitenkin täytynee muuttaa käsitystäni ainakin tuon magnesiumin, ubikinonin, seleenin ja sinkin kohdalla...rytmihäiriöt ovat hävinneet, toivottavasti pysyvätkin poissa, tai ainakin vähäisinä!

    Lisää ubikinonista täällä:

    http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&lang=fi&id=181

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


33 kirjoitti:

Olen siis syönyt betasalpaajaa (pitkävaikutteista) jo 9 kk ja hullummaksi vaan menee tilanne. Aluksi minulla oli lähinnä takykardiaa, sydän löi levossa 120. lisäksi jonkin verran muljahteli. Betasalpaaja-annosta pikkuhiljaa nostettu matkan varrella ja tuntuu, että lisälyönnit sekä eteis- että kammioperäiset vaan lisääntyvät. koko ajan muljuaa ja tosi raskas olo rinnassa. Tunnen koko ajan sydämeni:(Ei kovin mukavaa.Vaiva invalidisoi täysin. olen jo silloin 9 kk sitten jättänyt pois kahvin,teen,cokiksen, alkoholia en juo ja valvomista vältän.Ja lääkiys lähes maksimissaan. Olen epätoivoinen. En pysty nauttimaan yhtään mistään kun koko ajan on lisälyöntejä. ja ikää 34-v. Mitään rakenteellista vikaa ei sydämessä ole todettu, vasen eteinen himpun yli viitearvojen.Sydämen ejektiofraktio hyvä. Sepelvaltimot tt:ssä ok.Onko kohtalotovereita???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu