Muutama kysymys liittyen geologian opintoihin:
Mikä yliopisto? Helsinki / Turku vai Oulu?
Olen kuullut väitteitä, että fysiikkaa ei tarvisi geologiassa niin paljoa, mutta kemiaa tarvittaisiin, voisiko joku antaa tähän nyt selkeän vastauksen?
Mitä kaikkea suuntautumisvaihtoehtoja on olemassa?
Ja voitko kertoa kaiken nippelitiedon mitä tiedät geologian opinnoista?
Kiitosta :)
GEOLOGIA
8
904
Vastaukset
- Mente et Malleo.
Kemia on yllättävän olennainen osa. Aluksi. Jos kemia ei iske sittenkään kun huomaa, miten se sovelletaan geologiaan, kannattaa ehkäpä suuntautua maaperägeologiaan. Geofysiikka on oma osastonsa, maaperägeologiassa sekä mineraali ja vuoriopissa geofysiikkaa sivutaan kurssin tai parin verran. Mielenkiintoinen ala. Töitä riittää ja heti alussa oppii paljon sellaista mistä ihmisillä ei ole yleensä aavistustakaan, tämä on aika erikoista oppia. Suosittelen.
- kiviakin kiinnostaa
siis jotain kiviä pyörittelette.... ei tylsempää alaa olekaan.
- mm4-8
kiviakin kiinnostaa kirjoitti:
siis jotain kiviä pyörittelette.... ei tylsempää alaa olekaan.
Kyllä se geologia on muutakin kun pelkkää kivien pyörittelyä. Itsekin aloitin juuri geologian opinnot ja todella mielenkiintoiselta vaikuttaa. Olen aiemmin opiskellut IT-alaa ja se vasta tylsää olikin.
- geo_l
Mihinhän sitä kannattaisi suuntautua, jos haaveilee ihan kyseistä alaa tehdä kansainvälisessä mittakaavassa?
- geologijoo
Kaivosala työllistää kansainvälisesti. Muut suuntaukset kannattaa unohtaa, töitä ei ole.
- Lolthor
Yliopistojen opinto-oppaista löydät tietoa suuntautumisvaihtoehdoista. Helsingissä, Turussa ja Oulussa ne ovat hieman erilaisia. Opinto-oppaat löytyvät sähköisenä yliopistojen verkkosivuilta. Yliopistojen amanuensseille voi rohkeasti soittaa ja kysyä millaista opiskelu on ja mitä ne suuntautumisvaihtoehdot tarkoittaa.
Kemia on oleellista. Fysiikka ei niinkään(paitsi rakennegeologiassa). Geologia on soveltava luonnontiede, joka ammentaa muista luonnontieteistä ja niiden hallinta on tärkeää.
Unohda luennot ja tentit, yliopisto-opintojen aikana tärkeintä on kasvaa ihmisenä, oppia oppimaan ja verkostoitua. Opintopisteitä voi kerätä siinä sivussa.
Työtilanne on tällä hetkellä hyvä. Kaikki viime vuosina valmistuneet tuttuni ovat työllistyneet välittömästi. Itse olen ollut oman alan töissä joka kesä opintojen aloittamisen jälkeen, ja nyt vakitöissä kaivoksella hieman ennen valmistumista. - ....
Olen lukenut geologiaa pari kurssia sivuaineena. Sen perusteella en suosittele ainakaan Oulua opiskelupaikaksi! Koko geologian laitos on ihan sekaisin :D Luentoja pidetään miten sattuu, on huonoja luennoitsijoita ja taso on matala. Geologia itsessään on tosi mielenkiinnostavaa, mutta lannistavan ilmapiirin takia sen opiskelu ei ole kovin mukavaa :P
- Lolthor
Oulun geotieteiden laitoksella on käytössä myös palautejärjestelmä, jossa voit kertoa huolesi ja murheesi. Palautteeseen myös vastataan laitoksen ja Nikolin järjestämillä palautepäivillä.
Huomauttaisin, että laitoksella on kolme maailmanluokan proffaa: Hanski, Maier ja Lunkka. Positiivinen lmapiiri Oulussa muodostuu lähinnä kiltahuoneella geologian opiskelijoiden yhteishengen avulla. Excursioilla tutustuu henkilökuntaan paremmin ja vuosien varrella heistä muodostuu mentoreita ja kollegoita. Taitaa riippua henkilöstä ja näkökulmasta mielipide tässäkin asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418