En voi ymmärtää mikä helvetin himo pistää vetämään viinaa päivä toisensa jälkeen. Ite en ole koskaan pitäny viinan mausta, olutkin haisee jo pelkästään oksennukselle. Sit nämä säälittävät otukset valtaavat sairaaloiden päivystykset, kun siellä olis oikeestikin sairaita ja apua tarvitsevia. Turhaa rahaa isketään alkoholistien tutkimiseen, koska ne ei siitä parane. Ja jos paranee, niin prosentuaalinen luku on todella pieni. Itteeni ärsyttää suunnattomasti terveydenhuoltoalan ammattilaisena juuri se, kun kännikalat ryntäävät joukolla keskellä yötä hoidattamaan vammojaan, jotka ovat viinaspäissään kohelluksissaan hankkineet. Sitten ne vielä kuvittelee olevansa niin vitun hauskoja, kun heidän takiaan joutuu turhaan raatamaan yöaikaan. Mun mielipiteeni on se, että jos on rahaa ostaa viinaa, niin sittten on myös rahaa hoidattaa ne vammat yksityisesti.
alkoholis(mis)ta
20
1696
Vastaukset
- raitis
vittu oon ihan samaa mieltä kanssasi!!!!!!!!
- jassoo
onko "vittu" samaa mieltä, vai mieltä vailla!
- alkoholisti
Et ilmeisesti terveydenhuoltoalan ihmisenä tiedä, että alkoholismi on sairaus!
Se sairaus sen himon tekee. Katsomatta ikään, sukupuoleen tai varallisuuteen.
Valitettavasti tämä sairaus ei koskaan poistu, mutta sen kanssa voi oppia elämään. Luopumalla täydellisesti alkoholista. Alkoholistista ei koskaan voi tulla kohtuukäyttäjää, valitettavasti. Terveisin raitis alkoholisti.- minä
Niinhän sitä sanotaan, että se on sairaus. Mutta eiköhän tuostakin sairaudesta voi parantua, kun nykyisin jo monista syövistäkin parannutaan?
Eli jos ei voi tulla kohtuukäyttäjää, niin miksei lopettaisi kokonaan ? Niinhän tupakoinnin kanssakin tehdään, jos lopettaa, niin ei sitten enää polta yhtäkään. Muutenhan se ei olisi lopettamista.
Itse käytin alkoholia nuorena, kun "piti" viikonloppuisin käydä kavereiden kanssa ravintoloissa. Sitten tapasin mieheni ja meille syntyi lapsi. Silloin tajusin, että alkoholin ei pidä kuulua lapsen (lapsiperheen) elämään. Ja niinpä lopetin sen kokonaan. Eipä ole ollut suuria tuskia, eikä ehtinyt muodostua tavaksi.
Aina ihmettelenkin, että miksi ihmiset eivät etsi elämäänsä muita "harrastuksia" kuin juomisen. Eikö kaikkea voi tehdä ilman viinaakin ? Ainakin itse voin. Sitä paitsi viina aiheuttaa tosi pahoja lieveilmiöitä, esim. pahoinpitelyt ym.
Mitä hyvää alkoholi voi tuoda ihmisen elämään ? Eiköhän ne kaikki kylkiäiset ole jollain tavalla pahoja ! Parempi miettiä silloin, kun on aloittamassa moista harrastusta. - alkoholisti
minä kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että se on sairaus. Mutta eiköhän tuostakin sairaudesta voi parantua, kun nykyisin jo monista syövistäkin parannutaan?
Eli jos ei voi tulla kohtuukäyttäjää, niin miksei lopettaisi kokonaan ? Niinhän tupakoinnin kanssakin tehdään, jos lopettaa, niin ei sitten enää polta yhtäkään. Muutenhan se ei olisi lopettamista.
Itse käytin alkoholia nuorena, kun "piti" viikonloppuisin käydä kavereiden kanssa ravintoloissa. Sitten tapasin mieheni ja meille syntyi lapsi. Silloin tajusin, että alkoholin ei pidä kuulua lapsen (lapsiperheen) elämään. Ja niinpä lopetin sen kokonaan. Eipä ole ollut suuria tuskia, eikä ehtinyt muodostua tavaksi.
Aina ihmettelenkin, että miksi ihmiset eivät etsi elämäänsä muita "harrastuksia" kuin juomisen. Eikö kaikkea voi tehdä ilman viinaakin ? Ainakin itse voin. Sitä paitsi viina aiheuttaa tosi pahoja lieveilmiöitä, esim. pahoinpitelyt ym.
Mitä hyvää alkoholi voi tuoda ihmisen elämään ? Eiköhän ne kaikki kylkiäiset ole jollain tavalla pahoja ! Parempi miettiä silloin, kun on aloittamassa moista harrastusta.Kokemuksesta voin kertoa, että taudista ei parane. Oireet voi pitää poissa pidättäytymällä kokonaan alkoholista.
Oma kokemukseni on se, että vaikka olisi vuodenkin ilman viinaa ja alkaa sen jälkeen käyttämään taas, niin kohtuu käyttöä ei löydy vaan asia menee entistä huonompaan suuntaa. Alkoholistista ei koskaan tule kohtuukäyttäjää eikä hän siitä ikinä parane, se on karu fakta.
Päivä kerrallaan raittiina, ensimmäisestä ryypystä kieltäytyen.
- Sologdin
- sitä se juuri on! Ei kai kukaan halua oksennella, törttöillä, sairastua, kärsiä ja kuolla ennenaikaisesti viinan takia. Mutta ei sille itse voi mitään, minä tiedän. Kohta kuusi vuotta sitten pääsin minua liki 20 vuotta vaivanneesta helvetin himosta irti. Minkä vuoksi pääsin, en tiedä. Eikä asia ole valjennut, vaikka olen yritänyt tutkiakin sitä kirjoista. Lähimmäs asian ydintä on mielestäni päässyt Raimo O. Kojo kirjassaan "Eroon viinasta". Hän kertoo asiat niinkuin ne ovat ja tekee niistä kovat ja selkeät johtopäätökset.
Hän muuten käyttää paljolti samoja ilmaisuja kuin sinäkin juoppojen terveydenhoidolle aiheuttamista kustannuksista. Mm. hän lausuu, että "joskus joku soma mutta kireä sairaanhoitaja saattoi kahdenkesken sanoa, että olin vain juoppo enkä oikeasti sairas".
Asiassa on monta puolta. Kun alkoholismi luetaan sairaudeksi, se poistaa juopolta itseltään tavallaan vastuun; hänhän on sairas. Mutta en voi kiistää omien kokemusteni opetuksia: olin aina välillä muutaman kuukauden, puoli vuottakin ilman viinaa, mutta väkisin. Mieli teki viinaa ja lopulta aina ratkesin, milloin minkäkin syyn vuoksi. Ratkeamista edelsi päivien ja viikkojen psyykkinen kamppailu, mikä panee minut arvelemaan, että viinan himo ei ole sairaus, vaan sairauden oire.
Nyt ei tee mieli eikä tule enää koskaan tekemään, minä tiedän senkin. Selvisin terveenä kiirastulesta. Mutta en voi tuomita sellaisia jotka eivät selvinneet eivätkä selviä. - juoppoluuseri
Subjektiivisesti tarkastellen sinun näkökulmasta tietysti asia on noin.
Mutta viinan hinta koostuu pääasiassa veroista,ja tuo paljon työpaikkoja alalle,joista jälleen maksasetaan veroja,joilla hoitoalaakin paljolti kustannetaan.
Tietysti sinä näet kurjimman marginaalin,mutta osalla on ollut,tai on yhä työhistoriansa.
Jos ihminen on loukkaantunut,on normaalia,että se hoidetaan.
Jos "itseaiheutetut" jätettäisiin hoitamatta, pitäisi suurin osa liikenneonnettomuuksien uhreja jättää lojumaan paikoillensa, kun poliisi olisi todennut syyllisyyden.
Alkoholitaudit on tavallaan "vakuutettu" verojen muodossa, eikä maksamalleen hinnalle saa vastineetta,jos joutuu elämäntyyli-rasismin kohteeksi.
Kaikissa palkkatöissä on ikäviä puolia,harva saa elantonsa kuin silkkiä vaan.
Voin sanoa kokemuksesta,että valtaosa juopoista on kärsinyt juomisestaan enemmän,kun sinä heistä!- Pipsa
Mikä piru siinä sitten on, että kun alkoholivero laski 30% terveyskeskus/sairaalakäynnit eiku lisäänty. Ensi viikolla ne roudaa Virosta juomaa selkä väärässä. Pitäisikö terveydenhuoltohenkilökunnan ohjata heidät lahden toiselle puolelle hoitoon, kun "vakuutuskin" on otettu sieltä.
- juoppoluuseri
Pipsa kirjoitti:
Mikä piru siinä sitten on, että kun alkoholivero laski 30% terveyskeskus/sairaalakäynnit eiku lisäänty. Ensi viikolla ne roudaa Virosta juomaa selkä väärässä. Pitäisikö terveydenhuoltohenkilökunnan ohjata heidät lahden toiselle puolelle hoitoon, kun "vakuutuskin" on otettu sieltä.
Kyllä moni kustannuksien takia käykin Virossa hoidossa.
Kuvaamasi kärjistty tilanne on tulevaisuutta, mutta nykyhetki on vielä vanhojenhintojen aikaa! - Perus-Puli
juoppoluuseri kirjoitti:
Kyllä moni kustannuksien takia käykin Virossa hoidossa.
Kuvaamasi kärjistty tilanne on tulevaisuutta, mutta nykyhetki on vielä vanhojenhintojen aikaa!Onhan siitä jo aikaa kun se veroale oli. Minä olen "halpaa" itäviinaa juonut jo iät ajat. On piikki trokarille auki eikä käteistä enää ole ollut aikoihin muunlaiseen juomiseen. Sellainen se on tilanne usealla kohtalotoverillakin. Poiketkaa sairaalassa moikkaamassa. Aina meistä joku päivystää.
- Eliisa
Etkö hoitoalan ammattilaisena tiedä, että alkoholi vaikuttaa ihmisen aivoissa olevaan mielihyväkeskukseen? Siinä se helvetin himo.
Toisilla isompi toisilla pienempi himo. - KMan
Aikuiset ihmiset ovat oman elämänsä herroja, ja jos joku haluaa ryypätä, niin se on hänen oma asiansa. Toki alkoholista aiheutuu kustannuksia julkiselle terveydenhuollolle, mutta tälle asialle ei vaan nyt voi mitään niin kauan kuin meillä on julkinen terveydenhuolto.
Tiedät itsekin varsin hyvin, ettei useimmilla juopoilla ole varaa hoidatuttaa vammojaan/sairauksiaan yksityisellä puolella, ja toisaalta on lopulta täysin mahdoton vetää rajaa sille, mikä on aiheutunut alkoholista ja mikä jostain muusta.
Toisaalta jos julkinen terveydenhuolto kieltäytyisi hoitamasta alkoholistipotilaita, pitäisi alkoholiverokin tietysti poistaa.- . .
NÄIN ON NÄREET..ja PISTE
- Pihla
varmaan vaihtaa ammattia,jossa ei joudu kohtaamaan alkoholin vaikutuksena olevia...tai olleita.Terveisin ei-lopahtanut kollega.Ehkä oma persoonasi on sellainen,että nämä "örveltäjät" pistävät parastaan juuri sinulle.Olet uskomattoman naivi mielipiteinesi.Ja ammattilainen et varsinkaan ole,kaukana siitä.
- ???
missävaiheessa alkoholismista tulee sairaus? Ei se ensimmäin olut kenestäkään vielä alkoholistia tee? Eikö alkoholin käyttäjillä itsellään ole mitään vastuuta teoistaan?
- ex-juoppo
Maamme alkoholisysteemi on rajun toivotonta, lohtua ei enää ole näkyvissä. Kun 1.5.04 raja aukeaa Viroon, alkaa juomaralli. Nytkin on jo ollut nähtävissä raju kasvu mm. rattijuoppudessa ja putkapidätyksissä 1.3.04 jälkeen veronlaskun vuoksi.
Jo aiemmin porukka dokasi runsaasti pikkunuorisoa myöten, nyt vaan meno menee yhä holtittomammaksi. Kun vielä naamaan heitetään pameja ja huumeita, voi lopputuloksen jo arvata. Tällä menolla maamme tulevaisuus on lohduton, aivan kuten mm. venäjän Karjalassa, juoppous on suunnilleen joka perheen kirous. Menee sukupolvia, ennen kuin tilanne korjautuu... - nanna
mitähän järkeä on hoitaa juoppoja teholla kalliilla hinnalla, tehdä kallitta "pelastavia" operaatioita, koska totuushan on kuitenkin se, että nämä samat juopot tulevat sairaalaan kerta toisensa jälkeen samojen vaivojen takia? Kuinkahan paljon maksaa yhden alkoholistin hoitopäivä teholla. Kaikkine vempaimine? Olen ymmärtänyt, että se ei ihan ilmasta ole. on verorahojen väärin käyttöä, jos alkoholisti jatkaa ryyppyään, jos on elämälleen saanu jatkoajan. En ymmärrä sitä, miksi alkoholisteja pitäisi sääliä itseaiheutetun "sairautensa" takia. Nostan kyllä hattua niille, jotka siitä ryyppäämisestä on päässy eroon. He ovat sentään tajunneet ottaa vastuun elämästään.
- nännä
mitähän järkeä on hoitaa ihmisiä teholla kalliilla hinnalla, tehdä kallitta "pelastavia" operaatioita, koska totuushan on kuitenkin se, että nämä samat ihmiset tulevat sairaalaan kerta toisensa jälkeen samojen vaivojen takia? Kuinkahan paljon maksaa yhden ihmisen hoitopäivä teholla. Kaikkine vempaimine? Olen ymmärtänyt, että se ei ihan ilmasta ole. on verorahojen väärin käyttöä, jos ihminen vaan jatkaa vanhenemistaan, jos on elämälleen saanu jatkoajan. En ymmärrä sitä, miksi lihavia pitäisi sääliä itseaiheutetun "sairautensa" takia. Nostan kyllä hattua niille, jotka syömisestä on päässy eroon. He ovat sentään tajunneet ottaa vastuun elämästään.
- asiakas..
VOI VITTU...Toivottavasti tälläisiä epäpäteviä paskiaisia ei ole paljon. Verorahoilla koulutettu sekä niistä ansionsa saavat, tuottamatonta tuötä tekevät kehtaavat valittaa..asiakkaista!
Ei ihme, kun on tuo asenne,että juotuu kaikenlaista epämielyttävää kokemaan!- jaahas
kun työllistävät hoitohenkilökuntaa jatkuvasti? ja poliiseja, sosiaalihenkilökuntaa ym ym?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2746706Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2406279Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai425662Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1585005Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi323806Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1953729Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1323457HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok453169Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan53155Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3332809