TURHA TAPPO?

Olikohan tuo pentu-karhun tappo ihan välttämätön, vai oliko vaan into saada jollekin kaato?
Mielestäni olisi voinut keksiä jotain muuta, kun oli niin pieni ja täten varmaanki suht kesy tapaus.
Eli miksei sitä otettu kiinni ja viety kauemmaksi luontoon tai ehkä joku eläintarha olisi ottanut.

Eihän ole karhun vika, jos on eksynyt ja immeiset pelkää, luontokappale kun vaan on.

http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/karhu_ammuttiin_asuinalueella_mikkelin_rantakylässä_10481479.html

19

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkokarhut

      kyllä joutaa karhuja pois.
      Niitä alkaa olla jo metsät täynnä.
      Parempi olisi rokottaa karhuja sen verran enemmän pois,että metsän tasapaino pysyy kohdillaan.
      Tietysti jossain vaiheessa voi joku rutto sitten viedä näitäkin eläimiä.
      Eihän karhuja ole tätä määrää ollut miesmuistiin suomen metsissä.
      Nyt niitä liikaa.

    • Samoilijatar2

      Muuttaisit varmaan mielipidettäsi jos karhu tulisi itseäsi vastaan metsän keskellä . Vaikka olisi pentukin. Joillakin on liian hellämielinen ajatustapa petoeläimiä kohtaan.

    • 32

      Söpöstä pikku karhunpennusta tulee myöhemmin iso karhu. Naaraan ollessa kyseessä iso karhu saa uuden pikkukarhun, ja jos sillä kokoonpanolla tulee etsimään ruokaa kaupungista, niin käy huonosti joko karhulle tai ihmiselle. Kaupunkiruoan makuun päässyt karhu ei nimittäin metsään palaa. Ei eläintarhaankaan voi vuosittain viedä jokaista kymmentä karhua joka kaupunkiin eksyy.

      • eilen oli ei enää...

        Se tappamisen himo kun on niin ei edes mietitä muita vihtoehtoja,karhu ketoon ja kuva lehteen,ja polliisii saa taas tyydytyksen tappamishimoonsa,siinä menee karhut ja vähän muutakin.....................


      • ...-
        eilen oli ei enää... kirjoitti:

        Se tappamisen himo kun on niin ei edes mietitä muita vihtoehtoja,karhu ketoon ja kuva lehteen,ja polliisii saa taas tyydytyksen tappamishimoonsa,siinä menee karhut ja vähän muutakin.....................

        Onneksi viranomaisilla ja metsästysseuroilla on vähän enemmän kokemusta karhujen sopeutumisesta kun yläasteikäisillä kettutytöillä.

        Montako hyttystä läpsit hengiltä viime kesänä?


    • GRRRrr

      hellanlettas.. lähtikö pikku otsolta nyt henki. Hajoo siihe.

      • aina ja aina

        ei voi mitään kun nykyihminen ei osaa muut ajatella kun tappamista...........karhut,itikat,ampiaiset,hirvet,sorsat,joutsenet,kaikki ai niin ja tietysti vielä:naiset,lapset iiiiiiihan kaaaaikki pittää vaan tappaaaaaa.......aaaaaa.


      • vaikkei auta
        aina ja aina kirjoitti:

        ei voi mitään kun nykyihminen ei osaa muut ajatella kun tappamista...........karhut,itikat,ampiaiset,hirvet,sorsat,joutsenet,kaikki ai niin ja tietysti vielä:naiset,lapset iiiiiiihan kaaaaikki pittää vaan tappaaaaaa.......aaaaaa.

        ei metsät täynnä karhuja ole.haaskalta ampuvat jotta saavat karhukannan näyttämään isommalta.uusien lupien toivossa.Eihän nykyihminen osaa kun tappaa kaiken mitä pelkää.Eihän maailmassa mitään niin tyhmää nisäkästä ole kuin ihminen joka sotkee ja tuhoo oman elinympäristönsä yksikään eläin ei tee sitä.


      • Lasisilmä.
        vaikkei auta kirjoitti:

        ei metsät täynnä karhuja ole.haaskalta ampuvat jotta saavat karhukannan näyttämään isommalta.uusien lupien toivossa.Eihän nykyihminen osaa kun tappaa kaiken mitä pelkää.Eihän maailmassa mitään niin tyhmää nisäkästä ole kuin ihminen joka sotkee ja tuhoo oman elinympäristönsä yksikään eläin ei tee sitä.

        Kyllä oli tärkeä virkatehtävä.

        Se ilme,,,,,,,,,,kuolevalla karhulla. Ja lapset lauloi?


      • Aikku/Allu
        Lasisilmä. kirjoitti:

        Kyllä oli tärkeä virkatehtävä.

        Se ilme,,,,,,,,,,kuolevalla karhulla. Ja lapset lauloi?

        Jumankauta jos tähän maahan ja tähän meidän maakuntaan ei mahdu muutamaa karhua (tai ilvestä tai sutta)!!! Niin, ja hirvieläimistä puhumattakaan. Olen 45-vuotias entinen raskaan työn raataja(nainen kaiken lisäksi), kesäkuussa otin lopputilin koska ruotoni sanoi niin. Tänä päivänä olen nivelrikkoinen, selkärankavaivainen, molemminkätinen olkapäävammainen TYÖTÖN, mutta onnellinen Suomen Luonnon Valokuvaaja. Ja olen jopa karhun henkilökohtaisesti tavannut muutama vuosi sitten mustikkametsässä, ihan tässä Mikkelin lähellä. Eipä siinä sen ihmeempiä ollut, katsottiin hetki toisiamme silmiin ja mentiin omille tahoillemme (ja minä kirosin ettei ollut kamera mukana). Nyt kuljeskelen metsissä etsimässä kaikkia näitä karmeita petoja sen kameran kanssa... vaan eipä ne taida minua vastaan enää tulla, nehän ovat city-sellaisia.


      • justiinsajoopajuu
        Aikku/Allu kirjoitti:

        Jumankauta jos tähän maahan ja tähän meidän maakuntaan ei mahdu muutamaa karhua (tai ilvestä tai sutta)!!! Niin, ja hirvieläimistä puhumattakaan. Olen 45-vuotias entinen raskaan työn raataja(nainen kaiken lisäksi), kesäkuussa otin lopputilin koska ruotoni sanoi niin. Tänä päivänä olen nivelrikkoinen, selkärankavaivainen, molemminkätinen olkapäävammainen TYÖTÖN, mutta onnellinen Suomen Luonnon Valokuvaaja. Ja olen jopa karhun henkilökohtaisesti tavannut muutama vuosi sitten mustikkametsässä, ihan tässä Mikkelin lähellä. Eipä siinä sen ihmeempiä ollut, katsottiin hetki toisiamme silmiin ja mentiin omille tahoillemme (ja minä kirosin ettei ollut kamera mukana). Nyt kuljeskelen metsissä etsimässä kaikkia näitä karmeita petoja sen kameran kanssa... vaan eipä ne taida minua vastaan enää tulla, nehän ovat city-sellaisia.

        'Antaa hirvikannankin vain kasvaa, niin onpahan sitten jännittävämpi ajaa autolla, kun saa hirviä väistellä. Ja antaa niiden karhujenkin tulla tänne kaupunkiin syömään kyllähän täällä ruokaa meille kaikille riittää, ja voihan se olla että karhusta tulee kaverisi ja voitte sitten yhdessä käydä juomassa lähikuppilassa vaikka muutaman ison karhun...


      • piip.ja niik,
        justiinsajoopajuu kirjoitti:

        'Antaa hirvikannankin vain kasvaa, niin onpahan sitten jännittävämpi ajaa autolla, kun saa hirviä väistellä. Ja antaa niiden karhujenkin tulla tänne kaupunkiin syömään kyllähän täällä ruokaa meille kaikille riittää, ja voihan se olla että karhusta tulee kaverisi ja voitte sitten yhdessä käydä juomassa lähikuppilassa vaikka muutaman ison karhun...

        ja taas juoskaa karhut kiireesti metsään ,taas lahtausporukka perässä,ja piip,piip,ei saa olla yhtään karhua...........,ku ne kaikki pittääää amppuvvaaaaa.............


      • city-sapiens
        piip.ja niik, kirjoitti:

        ja taas juoskaa karhut kiireesti metsään ,taas lahtausporukka perässä,ja piip,piip,ei saa olla yhtään karhua...........,ku ne kaikki pittääää amppuvvaaaaa.............

        karhu oli tappaa, kun ei pelänny ihmistä. Luonnollisesti karhut väistää ihmistä erämailla. Ns. city-karhut on vaarallisia varsinkin jos saa poikasia. Kaupungit on ihmisiä varten ja erämaat villieläimiä varten. Käy ihmiset erämaillakin aiheuttamatta vaaraa eläimille, tosin metsästyskausina jolloin on kyse vaan kannan kurissa pitämisestä. Eläintarhaan ois ollu vaikeeta sopeuttaa villieläintä, joten lopetus oli sille itelleen kaikkein helpointa.


      • 22
        Aikku/Allu kirjoitti:

        Jumankauta jos tähän maahan ja tähän meidän maakuntaan ei mahdu muutamaa karhua (tai ilvestä tai sutta)!!! Niin, ja hirvieläimistä puhumattakaan. Olen 45-vuotias entinen raskaan työn raataja(nainen kaiken lisäksi), kesäkuussa otin lopputilin koska ruotoni sanoi niin. Tänä päivänä olen nivelrikkoinen, selkärankavaivainen, molemminkätinen olkapäävammainen TYÖTÖN, mutta onnellinen Suomen Luonnon Valokuvaaja. Ja olen jopa karhun henkilökohtaisesti tavannut muutama vuosi sitten mustikkametsässä, ihan tässä Mikkelin lähellä. Eipä siinä sen ihmeempiä ollut, katsottiin hetki toisiamme silmiin ja mentiin omille tahoillemme (ja minä kirosin ettei ollut kamera mukana). Nyt kuljeskelen metsissä etsimässä kaikkia näitä karmeita petoja sen kameran kanssa... vaan eipä ne taida minua vastaan enää tulla, nehän ovat city-sellaisia.

        Odotan mielenkiinnolla sitä päivää, jolloin karhu tulee leikkiviä pikkulapsia vastaan. Lapsi lähtee karkuun, karhu perässä, ja karhu on ihmistä nopeampi juoksija.

        Missä eläinoikeusaktivistit sitten itkee?


    • sitä varten..

      etä ampuu kaikki vaaralliset eläimet, niin ihmiset kuin karhutkin, muita vaarallisia elukoitahan suomessa ei olekaan, ihminen tosin tuhat kertaa karhua vaarallisempi.

      • ei ole

        sitä varten että ampuu karhun. Itse asiassa syyllistyi virka virheeseen, olikohan metsästäjän korttia???


    • Pulut/lokit hiiteen

      En tarvitse karhuja mihinkään!

      Hirvet joutaa ampua myös!

      Päästään hirvikolareista kerralla!

      • jok tok

        mut sitte jos pitää ampua ne kaaaiiikkiii hiirrveet,et päästää niiiiiistä kaikista hirvikolareista,niih mitäpä myö sitte tehää niileh rattijuoppoille pittääkö nekkii ampuva kaikki,ni sitte ei ois enää niitäkää rattijuoppojen aiheuttamia kolareita.(niik ja tunnetusti ainakin suurin osa niistä on miehiäääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!Ehkäää neeeeeeeee rattijuopot kuittennii aiheuttaa enemmän niitä kuolemia/vammautumisia ku nekkäää hiirrveeettttttttt.


    • eläirakas*

      ...tappoivat karhun, koska se oli täynnä trikiiniä. Voi vain kuvitella, miten kamalaa sen elämä oli, kun sisäelimet, luusto ja lihakset oli täynnä sitä.

      Luultavimmin sen aivoissa oli myös trikiiniä ja se oli sekoittanut karhuparan pään eikä se pelännyt ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe