Oott Sinä hyvä
Sä taas jostaki tulit ja etsraadille laitat,
elämään sellaista höyryävää hääräävää,
siin sitä onkii käjetki soittimilla.
See nääs oll silloo enne,
elokuu se niih kiirettä piti,
piti olla joka mökin puimakoneella.
Aatelkaas, minäki sain aina olla ruumentummu,
se olkii minun ihan joka elokuu vakipaikka,
voii sitä kirvelyy kahuja oll joka paikassa.
Noo saunahan se on missä ennevnahaan,
lähti pois väsymys kolotus ja ne ruumenetki,
saunapuhtaana ehtoosella jalalla pistettiin koriasti.
Enne niih
neki naapurin perunatki käytiin kuokkimassa,
eihän naapuria yksin jätetty kaivamaan,
ihmiset sillon oli semmosia.
Hyvältähän mielessä vieläki,
ei se väärin ollu jos autettiin,
niih, silloo ei nyt mitää suuria haviteltukkaa?
Ei, ett pitäs päästä ulkomaille palmujen alle,
nainenki, kyllä hää oll nainen,
vaikka ei ollu muotikolttuja yllään.
Ennenvanhaan olkii luomua,
silloo oll miehetkii,
pellon piennarta käy, kukka suu pieles,
see napurin pellava pää oll mieles.
Ennee seki rakkaus,
se nääs yhteen johti,
Yhes silloo luvattiin olla,
sillonkii kun oll see,
suuri vaikea vastamäki,
yhes sekii ylitettiin.
Niih miten yhes,
taas iloittiin onnestaki itkettiin,
lämmitettiin sauna ja
vastoilla toistemme selkää läiskittiin.
Se nääs ONNI
seki tuli ihan siinä,
eihä sitä rahalla ostettu,
eihän silloo ees mieleen tullu,
ett viikonloppuun,
pitäs seki mäyräkoira olla?
PS.Tuommosta turinaa elokuussa, josta pieni osa.
Kaikille alkavaa syksyä samalla toivotan, näin tulin piipahtamaan runosivulla.
Tulin turiseen
2
272
Vastaukset
- *MURUKULTA*
Tovin jos toisenkin tässä istuin ja luin - ja väliin kaukaisiin kuviin uppouduin..oikea terapiaistunto ja hetki. :)
Mutta on sitä tätä auttamista vieläkin, hyvin näin ja totesin kun pojaalla kävin, siellä hänen ja kavereitten moottorisahat kävi koko päivän ja valmista kalikkaa tuli myrskyn kaatamista puista. Siinä se statuksen-päivitys tapahtu..:)) Ja aina näkyy olevan auttamassa kun joutavat, mutta niin on poikakin ja siksi sinne yhteisöön sopiikin. Eikä siinä isoja kiitoksia jäädä odottelemaan, vaan kädenheilautus. Ja mm. se saunanpiippu tupruaa kiitokseksi kunhan kiireiltään ehtivät.. :)
Toisista välittäminen on enemmän mitä rahalla voi ostaa!
Kiitos Liisa runostasi - näin paljon tässä sain käydä läpi - - Ja hyvää teki! :)MURUKULTA !
Tulin äsken mökiltä, sielä uuvuksiin asti uurastannu. Nuo työt ei tekemällä näköjään lopu, on se vaan kummaa.
Se myrksy tekiki aikamoista jälkeä, ihan läheltäni se ukkonen meni. Varmaankii pitkäks aikaa sielä nyt sitä jälkisiivoomista, on hyvä jos talkoohenkeä löytyy.
Syyskuu kesänlämpöä läsnä, kiitosta sylillinen annoit aikaas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592
