Tulin turiseen

Oott Sinä hyvä

Sä taas jostaki tulit ja etsraadille laitat,
elämään sellaista höyryävää hääräävää,
siin sitä onkii käjetki soittimilla.

See nääs oll silloo enne,
elokuu se niih kiirettä piti,
piti olla joka mökin puimakoneella.

Aatelkaas, minäki sain aina olla ruumentummu,
se olkii minun ihan joka elokuu vakipaikka,
voii sitä kirvelyy kahuja oll joka paikassa.

Noo saunahan se on missä ennevnahaan,
lähti pois väsymys kolotus ja ne ruumenetki,
saunapuhtaana ehtoosella jalalla pistettiin koriasti.

Enne niih
neki naapurin perunatki käytiin kuokkimassa,
eihän naapuria yksin jätetty kaivamaan,
ihmiset sillon oli semmosia.

Hyvältähän mielessä vieläki,
ei se väärin ollu jos autettiin,
niih, silloo ei nyt mitää suuria haviteltukkaa?

Ei, ett pitäs päästä ulkomaille palmujen alle,
nainenki, kyllä hää oll nainen,
vaikka ei ollu muotikolttuja yllään.

Ennenvanhaan olkii luomua,
silloo oll miehetkii,
pellon piennarta käy, kukka suu pieles,
see napurin pellava pää oll mieles.

Ennee seki rakkaus,
se nääs yhteen johti,
Yhes silloo luvattiin olla,
sillonkii kun oll see,
suuri vaikea vastamäki,
yhes sekii ylitettiin.

Niih miten yhes,
taas iloittiin onnestaki itkettiin,
lämmitettiin sauna ja
vastoilla toistemme selkää läiskittiin.

Se nääs ONNI
seki tuli ihan siinä,
eihä sitä rahalla ostettu,
eihän silloo ees mieleen tullu,
ett viikonloppuun,
pitäs seki mäyräkoira olla?

PS.Tuommosta turinaa elokuussa, josta pieni osa.
Kaikille alkavaa syksyä samalla toivotan, näin tulin piipahtamaan runosivulla.

2

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tovin jos toisenkin tässä istuin ja luin - ja väliin kaukaisiin kuviin uppouduin..oikea terapiaistunto ja hetki. :)
      Mutta on sitä tätä auttamista vieläkin, hyvin näin ja totesin kun pojaalla kävin, siellä hänen ja kavereitten moottorisahat kävi koko päivän ja valmista kalikkaa tuli myrskyn kaatamista puista. Siinä se statuksen-päivitys tapahtu..:)) Ja aina näkyy olevan auttamassa kun joutavat, mutta niin on poikakin ja siksi sinne yhteisöön sopiikin. Eikä siinä isoja kiitoksia jäädä odottelemaan, vaan kädenheilautus. Ja mm. se saunanpiippu tupruaa kiitokseksi kunhan kiireiltään ehtivät.. :)

      Toisista välittäminen on enemmän mitä rahalla voi ostaa!

      Kiitos Liisa runostasi - näin paljon tässä sain käydä läpi - - Ja hyvää teki! :)

      • MURUKULTA !

        Tulin äsken mökiltä, sielä uuvuksiin asti uurastannu. Nuo työt ei tekemällä näköjään lopu, on se vaan kummaa.
        Se myrksy tekiki aikamoista jälkeä, ihan läheltäni se ukkonen meni. Varmaankii pitkäks aikaa sielä nyt sitä jälkisiivoomista, on hyvä jos talkoohenkeä löytyy.

        Syyskuu kesänlämpöä läsnä, kiitosta sylillinen annoit aikaas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe