Oott Sinä hyvä
Sä taas jostaki tulit ja etsraadille laitat,
elämään sellaista höyryävää hääräävää,
siin sitä onkii käjetki soittimilla.
See nääs oll silloo enne,
elokuu se niih kiirettä piti,
piti olla joka mökin puimakoneella.
Aatelkaas, minäki sain aina olla ruumentummu,
se olkii minun ihan joka elokuu vakipaikka,
voii sitä kirvelyy kahuja oll joka paikassa.
Noo saunahan se on missä ennevnahaan,
lähti pois väsymys kolotus ja ne ruumenetki,
saunapuhtaana ehtoosella jalalla pistettiin koriasti.
Enne niih
neki naapurin perunatki käytiin kuokkimassa,
eihän naapuria yksin jätetty kaivamaan,
ihmiset sillon oli semmosia.
Hyvältähän mielessä vieläki,
ei se väärin ollu jos autettiin,
niih, silloo ei nyt mitää suuria haviteltukkaa?
Ei, ett pitäs päästä ulkomaille palmujen alle,
nainenki, kyllä hää oll nainen,
vaikka ei ollu muotikolttuja yllään.
Ennenvanhaan olkii luomua,
silloo oll miehetkii,
pellon piennarta käy, kukka suu pieles,
see napurin pellava pää oll mieles.
Ennee seki rakkaus,
se nääs yhteen johti,
Yhes silloo luvattiin olla,
sillonkii kun oll see,
suuri vaikea vastamäki,
yhes sekii ylitettiin.
Niih miten yhes,
taas iloittiin onnestaki itkettiin,
lämmitettiin sauna ja
vastoilla toistemme selkää läiskittiin.
Se nääs ONNI
seki tuli ihan siinä,
eihä sitä rahalla ostettu,
eihän silloo ees mieleen tullu,
ett viikonloppuun,
pitäs seki mäyräkoira olla?
PS.Tuommosta turinaa elokuussa, josta pieni osa.
Kaikille alkavaa syksyä samalla toivotan, näin tulin piipahtamaan runosivulla.
Tulin turiseen
2
272
Vastaukset
- *MURUKULTA*
Tovin jos toisenkin tässä istuin ja luin - ja väliin kaukaisiin kuviin uppouduin..oikea terapiaistunto ja hetki. :)
Mutta on sitä tätä auttamista vieläkin, hyvin näin ja totesin kun pojaalla kävin, siellä hänen ja kavereitten moottorisahat kävi koko päivän ja valmista kalikkaa tuli myrskyn kaatamista puista. Siinä se statuksen-päivitys tapahtu..:)) Ja aina näkyy olevan auttamassa kun joutavat, mutta niin on poikakin ja siksi sinne yhteisöön sopiikin. Eikä siinä isoja kiitoksia jäädä odottelemaan, vaan kädenheilautus. Ja mm. se saunanpiippu tupruaa kiitokseksi kunhan kiireiltään ehtivät.. :)
Toisista välittäminen on enemmän mitä rahalla voi ostaa!
Kiitos Liisa runostasi - näin paljon tässä sain käydä läpi - - Ja hyvää teki! :)MURUKULTA !
Tulin äsken mökiltä, sielä uuvuksiin asti uurastannu. Nuo työt ei tekemällä näköjään lopu, on se vaan kummaa.
Se myrksy tekiki aikamoista jälkeä, ihan läheltäni se ukkonen meni. Varmaankii pitkäks aikaa sielä nyt sitä jälkisiivoomista, on hyvä jos talkoohenkeä löytyy.
Syyskuu kesänlämpöä läsnä, kiitosta sylillinen annoit aikaas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437
