Tulin turiseen

Oott Sinä hyvä

Sä taas jostaki tulit ja etsraadille laitat,
elämään sellaista höyryävää hääräävää,
siin sitä onkii käjetki soittimilla.

See nääs oll silloo enne,
elokuu se niih kiirettä piti,
piti olla joka mökin puimakoneella.

Aatelkaas, minäki sain aina olla ruumentummu,
se olkii minun ihan joka elokuu vakipaikka,
voii sitä kirvelyy kahuja oll joka paikassa.

Noo saunahan se on missä ennevnahaan,
lähti pois väsymys kolotus ja ne ruumenetki,
saunapuhtaana ehtoosella jalalla pistettiin koriasti.

Enne niih
neki naapurin perunatki käytiin kuokkimassa,
eihän naapuria yksin jätetty kaivamaan,
ihmiset sillon oli semmosia.

Hyvältähän mielessä vieläki,
ei se väärin ollu jos autettiin,
niih, silloo ei nyt mitää suuria haviteltukkaa?

Ei, ett pitäs päästä ulkomaille palmujen alle,
nainenki, kyllä hää oll nainen,
vaikka ei ollu muotikolttuja yllään.

Ennenvanhaan olkii luomua,
silloo oll miehetkii,
pellon piennarta käy, kukka suu pieles,
see napurin pellava pää oll mieles.

Ennee seki rakkaus,
se nääs yhteen johti,
Yhes silloo luvattiin olla,
sillonkii kun oll see,
suuri vaikea vastamäki,
yhes sekii ylitettiin.

Niih miten yhes,
taas iloittiin onnestaki itkettiin,
lämmitettiin sauna ja
vastoilla toistemme selkää läiskittiin.

Se nääs ONNI
seki tuli ihan siinä,
eihä sitä rahalla ostettu,
eihän silloo ees mieleen tullu,
ett viikonloppuun,
pitäs seki mäyräkoira olla?

PS.Tuommosta turinaa elokuussa, josta pieni osa.
Kaikille alkavaa syksyä samalla toivotan, näin tulin piipahtamaan runosivulla.

2

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tovin jos toisenkin tässä istuin ja luin - ja väliin kaukaisiin kuviin uppouduin..oikea terapiaistunto ja hetki. :)
      Mutta on sitä tätä auttamista vieläkin, hyvin näin ja totesin kun pojaalla kävin, siellä hänen ja kavereitten moottorisahat kävi koko päivän ja valmista kalikkaa tuli myrskyn kaatamista puista. Siinä se statuksen-päivitys tapahtu..:)) Ja aina näkyy olevan auttamassa kun joutavat, mutta niin on poikakin ja siksi sinne yhteisöön sopiikin. Eikä siinä isoja kiitoksia jäädä odottelemaan, vaan kädenheilautus. Ja mm. se saunanpiippu tupruaa kiitokseksi kunhan kiireiltään ehtivät.. :)

      Toisista välittäminen on enemmän mitä rahalla voi ostaa!

      Kiitos Liisa runostasi - näin paljon tässä sain käydä läpi - - Ja hyvää teki! :)

      • MURUKULTA !

        Tulin äsken mökiltä, sielä uuvuksiin asti uurastannu. Nuo työt ei tekemällä näköjään lopu, on se vaan kummaa.
        Se myrksy tekiki aikamoista jälkeä, ihan läheltäni se ukkonen meni. Varmaankii pitkäks aikaa sielä nyt sitä jälkisiivoomista, on hyvä jos talkoohenkeä löytyy.

        Syyskuu kesänlämpöä läsnä, kiitosta sylillinen annoit aikaas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe