Yli 90 päivää Tampassa???

Cubagirl

Olen 20 wee opiskelija nainen mut mulla on poikaystävä Floridassa Tampassa, kävin siellä pari kuukautta sitten ja olin 3 viikkoa mut haluisin niin kovasti matkustaa sinne ja olla yli sen 90 päivää mistä nyt saa sen viisuminvapautusohjelman ja mielellään mahdollisimman kauan. Onko jollakin tietoa siit et miten sellanen ois mahdollista, kauanko siihen viisumin saamisen menee, kuinka pitkäksi aikaa sen nyt voi saada ja onko pakko olla joku opiskeluviisumi, työviisumi tai joku vastaava?? Voinko siis ihan vain vierailijana olla siellä yli 90 päivää ja mahd. kauan?? Olisi niin hienoa muuttaa sinne kokonaan mut se taitaa olla aika vaikeeta suomalaiselle. Naimisiinmeno on toinen vaihtoehto mutta hän ei ole vielä hakenut USAn kansalaisuutta eli hänellä on pysyvä oleskelulupa ja vaikka oliskin kansalaienn niin en haluisi mennä naimisiin heti näin nuorena...
Onko jollakin tietoa tästä viisumiasiasta... olisin niin kiitollinen kaikista mahdollisista vastauksista :D

2

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Google on kaveri

Täältä löytyy kaikki tarvittava tieto:

http://finland.usembassy.gov/

Visa Waiverilla turistina voit olla max 90 päivää. Sitä pidemmille visiiteille on hankittava viisumi.

• Let`s go Lightning

Minkäänlaista viisumivapaussysteemiä ei ole olemassakaan yli 90 päivän matkalle. Visa Waiver koskee ainoastaan alle 90 päivän matkoja.Voit hakea 6kk viisumia Yhdysvaltoin suurlähetystö mutta sillä et saa opiskella etkä tehdä töitä. Viisumihakemuksen käsittelyssä kestää muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen, jonka jälkeen saat kutsun haastatteluun suurlähetystöön. Onko poikaystäväsi töissä siellä vai opiskeleeko hän? Millä statuksella hän on siellä? Onko asuntoa? Pystytkö tai pystyykö hän maksamaan yli 90 päivän oleskelusi siellä? Kaikki em. asiat vaikuttavat viisumin saantiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      376
      2386
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      63
      1849
    3. 154
      1423
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1247
    5. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1201
    6. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      925
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      90
      874
    8. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      842
    9. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      43
      815
    10. Alavuden Ähtärin kylä 1.1.2028

Ketä saamme kiittää tästä?
      Ähtäri
      28
      813
    Aihe