pistävää mahakipua ja närästys

voiko liialliset lääkekuurit lyhyen aikavälin aikana aiheuttaa jonkinlaisen mahahaavan? vatsa alkanut pöhöttää hieman ja tuntuu välillä sellaista äkillistä, pistävää kipua. ei kuitenkaan kestä kauaa eikä maha ole painettaessa kipeä. ollut myös närästystä ihan tajuttomasti joka ikisen ruokailun yhteydessä, alkaa jo ottaa päähän kun mahassa kuplii ja röyhäyttää. oon joutunu viimeaikoina syömään amorion kuurin ja aikas paljon buranaa keuhkoputkentulehdukseen, ja apteekkari vaan totes somacia myydessään että burana voi helposti tehdä mahan kipeäksi, mutta olen koko ikäni syöny buranaa päänsärkyyn niin ihmettelen että miks just nyt tulis tällaisia vaivoja. närästys siis alkoi kun aloin syömään lääkkeitä, ja nyt yli viikkoa myöhemmin vaivat tuntuu vaan pahenevan. lääkärit vaan määrää ostamaan rennietä, ammattitaitoista porukkaa juu.
52445
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

se ylähengitystietulehdus? Jos siihen liittyy yskää, se usein
ainakin lisää närästystä ...

Äänestä
  • paranemaan päin mutta tuli viikonloppuna juhlatunnelmissa sauhuteltua hieman niin tehnyt vähäsen hallaa ololle. yskään lääkäri määräs codesan comp. yskänlääkettä, auttaa ainakin nukahtamaan iltasin. sen oon huomannu et tukkoinen olo ei oo enää syvällä putkissa vaan siirtyny tohon nielun alueelle, edistystä kai sekin...

    Äänestä

Kuulostaa mun mielesta sappikiviltä.. Kysy esim. terv.hoitajalta kumpaa särkylääkettä ei saa käyttää, jos on sappivaivoja, paracetamolia (esim. panadol, para.tabs) vai ibuprofeiinia (ibuxin, burana jne.)
Missä kipu tuntuu? Sappikipu tuntuu yleensä oikealla puolella, kylkiluiden alla. /Ja odotin diagnoosia 1,5 vuotta, koska sappikiviä ei yleensä ole nuorilla,eräskin lääkäri tokaisi: "Ehkä sun pitäisi kytkeä sun aivot irti tosta ns. kivusta." Hän piti minua luulosaraana ja halusi määrätä mieliala-lääkkeitä.. joten ole tiukkana!
Ja nyt tärkein pointti: MÄ EN OLE LÄÄKÄRI TMS. JOTEN VOIN OLLA HYVINKIN VÄÄRÄSSÄ, SELVITÄ KUITENKIN VAIVASI!!!
Kaikkea hyvää sinulle jatkoon, toivon todella että paranet pian!

Äänestä
  • kipu tuntuu tuossa hieman vyötärön alapuolella, yleensä vasemmalla mutta välillä vihlasee oikeallakin. mäkin varhaisaikuisena olen huomannut että terveydenhuollosta huolehtivat näyttävät laittavan kaiken jonkin ihmeen ahdistuksen piikkiin...ihan henkisesti terve olen ennen näitä vaivoja ja edelleenkin tunnen olevani, ainoa mikä ahdistaa on se ettei mistään tunnu saavan apua näihin vaivoihin. eikä oikein viittis soittaa kolmatta kertaa lukuvuoden aikana terveydenhuoltoon ja kysyä et mitä nyt tekis ku ne varmaan ohjais taas kerran tk:seen lekurille joka viiden minuutin päästä määräis jotain ihme kuuria josta tulis taas jotain ihmeellistä niskaan...on kyllä mukavaa tämä nuorten terveyenhuolto :) mutta koitan selvitellä noita asioita sen terkkarin kanssa jos oireet vielä pahenee

    Äänestä

jees, lekurilla kävin sit uudemman kerran kun ei närästys ole loppunut ja kivut on pahentuneet. kuunteli keuhkot ja tunnusteli alavatsan alueen joka on nyt aika kosketusherkkä ja määräsi vahvempaa närästyslääkettä :/ kiva. mitähän sitä tekis ruumishuonetta odotellessa prkle...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


räyh. kirjoitti:

voiko liialliset lääkekuurit lyhyen aikavälin aikana aiheuttaa jonkinlaisen mahahaavan? vatsa alkanut pöhöttää hieman ja tuntuu välillä sellaista äkillistä, pistävää kipua. ei kuitenkaan kestä kauaa eikä maha ole painettaessa kipeä. ollut myös närästystä ihan tajuttomasti joka ikisen ruokailun yhteydessä, alkaa jo ottaa päähän kun mahassa kuplii ja röyhäyttää. oon joutunu viimeaikoina syömään amorion kuurin ja aikas paljon buranaa keuhkoputkentulehdukseen, ja apteekkari vaan totes somacia myydessään että burana voi helposti tehdä mahan kipeäksi, mutta olen koko ikäni syöny buranaa päänsärkyyn niin ihmettelen että miks just nyt tulis tällaisia vaivoja. närästys siis alkoi kun aloin syömään lääkkeitä, ja nyt yli viikkoa myöhemmin vaivat tuntuu vaan pahenevan. lääkärit vaan määrää ostamaan rennietä, ammattitaitoista porukkaa juu.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu