Väyrynen

Hankkiako vai ei?

Jääkö väyrysellä muun liikenteen jalkoihin? Onko se liian nuhapumppu, kun olen tottunut nykyaikaisempiin dieseleihin?

27

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • audia parempi

      Nii mut kyllähän se aina bemun ja audin voittaa

    • MBE#"=CDI

      Esim mulla on E320cdi ja varmasti ei jää jalkoihin.

      • nokikone

        Ja mitähän ne nykyaikaisemmat dieselit sitten onkaan???


      • ei enää tähteä
        nokikone kirjoitti:

        Ja mitähän ne nykyaikaisemmat dieselit sitten onkaan???

        Onhan tuo mb todellinen nuhapumppu jos on ajanut esim. Volvon tai BMW,n dieseleitä.
        Toisaalta asiassa on se hyvä puoli, että eihän väyrysmalli ole suunniteltukkaan turvalliseksi nopeaan ajoon.
        Perusteluna voin mainita etujousien yläpään kiinnitys ns. lautasen mätänemisen jo alle 10v. autoissa, siinä on leikki kaukana kun se pettää suuressa nopeudessa. Nykyisin maahantuoja korjaa niitä uudella niittaus menetelmällä, mutta ainakin minun kohdallani omaan laskuuni.
        Tähän kun lisätään vielä ovien ruoste vauriot varsinkin ikkunoiden yläpokissa, niin laatu ei hääppöiseltä vaikuta.
        ps. Onhan näitä muissakin merkeissä tyyppi vikoja , mutta esim. voortin Focuksessa tuollaiset valmistus virheestä johtuvat viat laitetaan takuuseen, jopa 10vuotta vanhoihin autoihin.


      • meni takuuseen
        ei enää tähteä kirjoitti:

        Onhan tuo mb todellinen nuhapumppu jos on ajanut esim. Volvon tai BMW,n dieseleitä.
        Toisaalta asiassa on se hyvä puoli, että eihän väyrysmalli ole suunniteltukkaan turvalliseksi nopeaan ajoon.
        Perusteluna voin mainita etujousien yläpään kiinnitys ns. lautasen mätänemisen jo alle 10v. autoissa, siinä on leikki kaukana kun se pettää suuressa nopeudessa. Nykyisin maahantuoja korjaa niitä uudella niittaus menetelmällä, mutta ainakin minun kohdallani omaan laskuuni.
        Tähän kun lisätään vielä ovien ruoste vauriot varsinkin ikkunoiden yläpokissa, niin laatu ei hääppöiseltä vaikuta.
        ps. Onhan näitä muissakin merkeissä tyyppi vikoja , mutta esim. voortin Focuksessa tuollaiset valmistus virheestä johtuvat viat laitetaan takuuseen, jopa 10vuotta vanhoihin autoihin.

        Mun 2002 55amg ,aalattiin takuuseen viime talvena.
        Upea auto, ihan toista kun nää wanna be mielenhäiriöiset bemukaahaajat.


      • Tarkoitin kakssatasta dieseliä.


      • oikein takuuseen
        meni takuuseen kirjoitti:

        Mun 2002 55amg ,aalattiin takuuseen viime talvena.
        Upea auto, ihan toista kun nää wanna be mielenhäiriöiset bemukaahaajat.

        Paalattiinko vai maalattiinko :)


    • Kefiiri

      Siis Suomessako ?
      Kyllä minulle riittää MB 124 200d automaattikin ihan hyvin koska ajan Saksan moottoriteillä vain n. kk / v.
      Miksi ei Väyrynen riittäisi ?
      Jos vedät jotain yli 1500 kg kärryä jatkuvasti, niin osta neliveto tai oikea maasturi.

      • ei enää tähteä

        Siis Suomessa on jopa turvallisuuden kannalta mukavaa kun voi ohitukset suorittaa ripeästi, eikä tarvitse hakea ohitusta heijarilla,niin kuin kiisseli mersulla.


      • esim...
        ei enää tähteä kirjoitti:

        Siis Suomessa on jopa turvallisuuden kannalta mukavaa kun voi ohitukset suorittaa ripeästi, eikä tarvitse hakea ohitusta heijarilla,niin kuin kiisseli mersulla.

        jo 250 CDI A 0-100 7,1 sek 204hv 500nm, mietippä sitä, puhumattakaan isommista.


      • Kefiiri
        ei enää tähteä kirjoitti:

        Siis Suomessa on jopa turvallisuuden kannalta mukavaa kun voi ohitukset suorittaa ripeästi, eikä tarvitse hakea ohitusta heijarilla,niin kuin kiisseli mersulla.

        Etkö edes Saksassa ajellutkaan vaan pelkästään Suomessa.
        Kuules, matkailu avartaa.

        Et siis ajele Saksassa työksesi ollenkaan ja silti puhut autojen kulkemisista. No Eunukithan ne parhaita isiä on aina olleetkin ?
        Mutta takaisin Suomeen. Suomessa saa ajella korkeintaan 120 yleisillä teillä vaikka allasi olis nopein Bukatti tai mersu yms.....

        Joten kyllä nykyautoilla melkein kaikilla on kiihtyvyyttä nopeudesta 80 -120 ihan riittäviin.
        Ohittelut yleensä on turhia jos matkaa on vain joku 100-200 kilometriä. Ajassa voittaa vain muutaman kytyisen minuutin. Eri asia jos ajat vuodessa 150 000 km tai enemmän, silloin tulee aikasäästöä. Tosin ihmiset jotka ajaa yli 100 000 ( itse noin 130 000) ei juuri ohittele vaan ajattelee muidenkin tienkäyttäjien turvallisuutta ja tiedostaa että liikenteessä on poikasia sekä sellaisia jotka ajaa vain 20 000-50-000 vuodessa ja näin ollen heidän ajtaitonsa on huono. Heidän ajovirheitten takia joutuu monesti väistelemään ja antamaan tietä jottei kolareita tulisi.


      • otsoalmiila
        esim... kirjoitti:

        jo 250 CDI A 0-100 7,1 sek 204hv 500nm, mietippä sitä, puhumattakaan isommista.

        Ajelin tässä päivänä muutamana yhden kaverin Mesen maasturia missä juuri tuo 250 CDI-kiuas.
        Voi juma miten kulkee ja lähtöö. Kulkee vähän turhankin kanssa, sillä autolla nappaa sakkoja helposti.

        Ei ole kulkenut vastaavalla tavalla yksikään Volvon dieseli, millä olen ajanut. D5 jää tuolle kuin tikku paskaan.


      • näin on
        Kefiiri kirjoitti:

        Etkö edes Saksassa ajellutkaan vaan pelkästään Suomessa.
        Kuules, matkailu avartaa.

        Et siis ajele Saksassa työksesi ollenkaan ja silti puhut autojen kulkemisista. No Eunukithan ne parhaita isiä on aina olleetkin ?
        Mutta takaisin Suomeen. Suomessa saa ajella korkeintaan 120 yleisillä teillä vaikka allasi olis nopein Bukatti tai mersu yms.....

        Joten kyllä nykyautoilla melkein kaikilla on kiihtyvyyttä nopeudesta 80 -120 ihan riittäviin.
        Ohittelut yleensä on turhia jos matkaa on vain joku 100-200 kilometriä. Ajassa voittaa vain muutaman kytyisen minuutin. Eri asia jos ajat vuodessa 150 000 km tai enemmän, silloin tulee aikasäästöä. Tosin ihmiset jotka ajaa yli 100 000 ( itse noin 130 000) ei juuri ohittele vaan ajattelee muidenkin tienkäyttäjien turvallisuutta ja tiedostaa että liikenteessä on poikasia sekä sellaisia jotka ajaa vain 20 000-50-000 vuodessa ja näin ollen heidän ajtaitonsa on huono. Heidän ajovirheitten takia joutuu monesti väistelemään ja antamaan tietä jottei kolareita tulisi.

        Siinä puhuu tyyppi jonka tykkää ajella aina toisten takana ja selittää sitä liikenneturvallisuudella, mutta todellisuudessa ei pysty ohittamaan vaikka haluaisikin kun ei ole autossaan suorituskykyä.
        Muutenkin ymmärrän ahdistuksesi kun vanhalla mittarinpohjalla joudut ajelemaan, jonka takapenkille ovat useat asiakkaat oksentaneet, harmittaisi varmasti ketä tahansa.


      • Kefiiri
        näin on kirjoitti:

        Siinä puhuu tyyppi jonka tykkää ajella aina toisten takana ja selittää sitä liikenneturvallisuudella, mutta todellisuudessa ei pysty ohittamaan vaikka haluaisikin kun ei ole autossaan suorituskykyä.
        Muutenkin ymmärrän ahdistuksesi kun vanhalla mittarinpohjalla joudut ajelemaan, jonka takapenkille ovat useat asiakkaat oksentaneet, harmittaisi varmasti ketä tahansa.

        Kyllä mulle on ainakin tuon mesen vauhti riittänyt ja olen tienannut aika paljon kun remontteja on oolut todella vähän, halpa oli ostaa ja kilometrikorvaukset suoraan tilille.
        Renkaita, jarrupaloja, polttimoja, pakoputkia on vain mennyt. Siinäpä ne remontit on.

        Mielestäni on mukavaa kun autollakin tienaa, eikä mene km-korvaukset jollekkin autoliikkeelle tai pahimmissa tapauksissa rahoitusyhtiöille.

        Näin on hyvä ja näin jatkan ajojani.
        Että mihinkä laitan km-korvaukseni ? No, sijoitusasuntoihin joita vukraan uusilla autoilla ajaville, että semmoista ja kaikille kivaa syssyä. ; )


      • lopoi
        Kefiiri kirjoitti:

        Kyllä mulle on ainakin tuon mesen vauhti riittänyt ja olen tienannut aika paljon kun remontteja on oolut todella vähän, halpa oli ostaa ja kilometrikorvaukset suoraan tilille.
        Renkaita, jarrupaloja, polttimoja, pakoputkia on vain mennyt. Siinäpä ne remontit on.

        Mielestäni on mukavaa kun autollakin tienaa, eikä mene km-korvaukset jollekkin autoliikkeelle tai pahimmissa tapauksissa rahoitusyhtiöille.

        Näin on hyvä ja näin jatkan ajojani.
        Että mihinkä laitan km-korvaukseni ? No, sijoitusasuntoihin joita vukraan uusilla autoilla ajaville, että semmoista ja kaikille kivaa syssyä. ; )

        Nyt ymmärrän ahdistuksesi ja arvostan myös yritteliäisyyttäsi kohottaa talouttasi kilometrikorvauksilla, mutta olisikohan kannattanut aikanaan käydä kouluja ja hankkia ammatti josta saa kunnon palkan? Mieti nyt itsekkin miten paljon joudut ajamaan,jotta tuo unelma asunnoista toteutuisi.
        Suosittelen käyntiä pankissa, siellä he osaavat neuvoa monia parempia keinoja säästää ja toteuttaa unelmaasi.


      • Kefiiri
        lopoi kirjoitti:

        Nyt ymmärrän ahdistuksesi ja arvostan myös yritteliäisyyttäsi kohottaa talouttasi kilometrikorvauksilla, mutta olisikohan kannattanut aikanaan käydä kouluja ja hankkia ammatti josta saa kunnon palkan? Mieti nyt itsekkin miten paljon joudut ajamaan,jotta tuo unelma asunnoista toteutuisi.
        Suosittelen käyntiä pankissa, siellä he osaavat neuvoa monia parempia keinoja säästää ja toteuttaa unelmaasi.

        Tuota noin, olen tavallinen pienyrittäjä jolla on Tamrokin poravaunuja 7kpl.
        Vuosituloni ( henk kohtaiset on yli 70 000€) Aika hyvin mielestäni.
        Asuntoja ostan edelleen kun halvalla tarjotaan, yksiöitä pääkaupunkiseudulta kiitos.
        Kun tarttet asuntoa, niin ota yhteyttä, ostan sulle sopivan jota maksat mulle vuokralaisena niin kuin sitä tuloihisi nähden liian kallista autoasikin.

        Elämä on täynnä valintoja, mulle kelpaa omani.


      • lopiiiie
        Kefiiri kirjoitti:

        Tuota noin, olen tavallinen pienyrittäjä jolla on Tamrokin poravaunuja 7kpl.
        Vuosituloni ( henk kohtaiset on yli 70 000€) Aika hyvin mielestäni.
        Asuntoja ostan edelleen kun halvalla tarjotaan, yksiöitä pääkaupunkiseudulta kiitos.
        Kun tarttet asuntoa, niin ota yhteyttä, ostan sulle sopivan jota maksat mulle vuokralaisena niin kuin sitä tuloihisi nähden liian kallista autoasikin.

        Elämä on täynnä valintoja, mulle kelpaa omani.

        Nythän juttusi muuttui , siis et kuitenkaan ostakkaan niitä asuntoja kilometrikorvauksilla kuten alkuun annoit ymmärtää.
        Uskottavuus säilyy kunhan ei heti itseään pussiin kirjoittele.
        Tietenkin joskus yrittäjät tyhmyyksissään ottavat palkkansa muina etuuksina verotuksen kiertämiseksi, jolloin jää myös nuo eläkekertymät heikoille.
        Onnea valitsemallasi tiellä, myös niukkoin eläkepäivinäsi.


      • kefiiri
        lopiiiie kirjoitti:

        Nythän juttusi muuttui , siis et kuitenkaan ostakkaan niitä asuntoja kilometrikorvauksilla kuten alkuun annoit ymmärtää.
        Uskottavuus säilyy kunhan ei heti itseään pussiin kirjoittele.
        Tietenkin joskus yrittäjät tyhmyyksissään ottavat palkkansa muina etuuksina verotuksen kiertämiseksi, jolloin jää myös nuo eläkekertymät heikoille.
        Onnea valitsemallasi tiellä, myös niukkoin eläkepäivinäsi.

        Aiis ostelen asuntoja sijoitusmielessä ja käytän niihin myös kilometrikorvausrahoja joita säästyy hyvin kun käyttää omaa ja edullista autoa kuluiltaan. Toinen mahdollisuushan olisi otta firmalle auto omaan ajoon, mutta se ei olisi järkevää henkilökohtaisille tuloille.Työntekijöillläni kyllä on 4 uutta työsuhdeautoa kosk eivät halunneet ostaa ja ajaa omillaan.
        Eläke ja verotusasiat ovat kaksi täysin eri asiaa, jos olisit yrittäjä ymmärtäisit kyllä asian.Kyse ei ole samasta asiasta kuin palkansaajilla.
        Eläkkeeni on kyllä ihan hyvä jos vaan valtiovalta ei keksi jotain paskatemppua.
        Tietysti sillä ehdolla että elonpäiviä riittää.

        Pienenä neuvvona, Kannattaa ostaa asunto lämpimästä jossa voi lomailla eläkeläisenä aina kun haluaa. Itselläni se on Thaimaassaa ja muultakin vois ostaa kunhan löytyy sopiva ja sille paikallinen luottohenkilö joka vuokraa ja pitää paikat kunnossa sopivaa korvausta vastaanja on myös osakkaana asiassa.


      • poloitys
        kefiiri kirjoitti:

        Aiis ostelen asuntoja sijoitusmielessä ja käytän niihin myös kilometrikorvausrahoja joita säästyy hyvin kun käyttää omaa ja edullista autoa kuluiltaan. Toinen mahdollisuushan olisi otta firmalle auto omaan ajoon, mutta se ei olisi järkevää henkilökohtaisille tuloille.Työntekijöillläni kyllä on 4 uutta työsuhdeautoa kosk eivät halunneet ostaa ja ajaa omillaan.
        Eläke ja verotusasiat ovat kaksi täysin eri asiaa, jos olisit yrittäjä ymmärtäisit kyllä asian.Kyse ei ole samasta asiasta kuin palkansaajilla.
        Eläkkeeni on kyllä ihan hyvä jos vaan valtiovalta ei keksi jotain paskatemppua.
        Tietysti sillä ehdolla että elonpäiviä riittää.

        Pienenä neuvvona, Kannattaa ostaa asunto lämpimästä jossa voi lomailla eläkeläisenä aina kun haluaa. Itselläni se on Thaimaassaa ja muultakin vois ostaa kunhan löytyy sopiva ja sille paikallinen luottohenkilö joka vuokraa ja pitää paikat kunnossa sopivaa korvausta vastaanja on myös osakkaana asiassa.

        Ihan vaan tiedoksi sinullekkin Thaimaasta tuskin myydään ulkomaalaiselle asuntoja, ei edes Kimi Räikköselle joka siis ei itse voi omistaa Thaimaan kämppäänsä .


      • Seurailija vaan
        poloitys kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi sinullekkin Thaimaasta tuskin myydään ulkomaalaiselle asuntoja, ei edes Kimi Räikköselle joka siis ei itse voi omistaa Thaimaan kämppäänsä .

        Voipa kuule ostaa. On voinut jo vuosia. Samoin voit ostaa liiketoimintaa.
        Ehtona on kun ostat että paikallinen (maan kansalainen ) omistaa yli papereiden mukaan yli puolet.

        kerro siellä hevosmiesten tietotoimistossa miten asia on tai tarkasta konsulaatista.


      • Kefiiri
        poloitys kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi sinullekkin Thaimaasta tuskin myydään ulkomaalaiselle asuntoja, ei edes Kimi Räikköselle joka siis ei itse voi omistaa Thaimaan kämppäänsä .

        Olipa kumma juttu.Hyvä kun neuvvoit, kun en osaa nuitakaan asioita. ; )


      • poloitus
        Seurailija vaan kirjoitti:

        Voipa kuule ostaa. On voinut jo vuosia. Samoin voit ostaa liiketoimintaa.
        Ehtona on kun ostat että paikallinen (maan kansalainen ) omistaa yli papereiden mukaan yli puolet.

        kerro siellä hevosmiesten tietotoimistossa miten asia on tai tarkasta konsulaatista.

        Lueppa tuo oma kommenttisi ja yritä ymmärtää omaa kirjoitustasi, varsinkin kohta paikallinen omistaa yli puolet.
        Siinähän se ostaminen ja omistaminen tulikin käsiteltyä.

        Nimimerkillä , saako naapurin tontille rakentaa, paalutinko turhaan?


    • meseillä muutama mil

      "Väyrysiä" eli W210 E-sarjalaista on aikamonenlaista konevariaatioita.

      Ensimmäiset Väykyt eli m.1995-1998, ne perusmallit joita eniten Suomessa myyty, 200 220 olivat vanhan tekniikan pumppudieseleitä, ja no ehkä vähän "nuhapumppuja", mutta matkapirssinä sellaisia miellyttävän lupsakoita, ja normaaliliikenteessä Suomen rajoituksilla/teiden kunnolla täysin riittäviä
      .
      Tilanne muuttui radikaalisti 98-lopulla kun CDI-koneet astuivat kuvaan.
      200 cdi ( 115 hp/ 280 nm) on jo varmasti perusautoiluun riittävä, 220 cdi (143 hp/350 nm) kulkeekin jo aikas reippaasti, 270 cdi (170 hp/390nm) on jo todella kaukana nuhapumpusta, 320 cdi (210 hp/ 420 nm) muistuttaakin jo sitten urheiluautoa.

      Eli mitä noista sitten pitäisi verrata "nykyajan dieseleihin"?
      Dieselmoottoreissa on Mersu AINA ollut kehityksen kärjessä, se oli ensimmäinen automerkki joka dieselin henkilöauton nokalle istutti, osti Rudolph Dieselin patentin jo kehitysvaiheessa (1932). Joku Volvohan on aivan polvihousupoika henkilödieselin kehityksessä. VW;n dieseleitähän Volvo käytti viime vuosiin saakka, ja Bemarin dieseliä en ainakaan minä ostaisi missään tapauksessa enemmän ajettuna, jos uuteen yltäisi ehkä sitten. Mersun uskaltaa ostaa enemmänkin ajetun.

      • 200 D

        200 D jäi pois W124:n jäätyä historiaan, joten W210:n pienin dieselkone 1995 - 1998 oli OM604 eli mallina E 220 D. Sen huonona puolena on Lucasin surullisenkuuluisa jakajapumppu, joka tosin on vaihdettavissa vanhaan kunnon Boschin rivipumppuun. Onneksi sentään tuon ajan suuremmissa moniventtiilidieseleissä eli OM605:ssä (W202 C 250 D, C 250 D Turbo ja W124 E 250 D) ja OM606:ssa (W124 E 300 D, W210 E 300 D ja E 300 D Turbo) on Boschin pumppu.


      • meesu
        200 D kirjoitti:

        200 D jäi pois W124:n jäätyä historiaan, joten W210:n pienin dieselkone 1995 - 1998 oli OM604 eli mallina E 220 D. Sen huonona puolena on Lucasin surullisenkuuluisa jakajapumppu, joka tosin on vaihdettavissa vanhaan kunnon Boschin rivipumppuun. Onneksi sentään tuon ajan suuremmissa moniventtiilidieseleissä eli OM605:ssä (W202 C 250 D, C 250 D Turbo ja W124 E 250 D) ja OM606:ssa (W124 E 300 D, W210 E 300 D ja E 300 D Turbo) on Boschin pumppu.

        Ite ajanu taxirenkinä V70 ja 220cdi väyrystä, molemmat kulkee sen kaksmarkkaa, kyllä suomessa riittää ja vähän muuallakin! Että ei jää jalkoihin, vaikka olis automaatti.


      • ettäsilleentälkert
        meesu kirjoitti:

        Ite ajanu taxirenkinä V70 ja 220cdi väyrystä, molemmat kulkee sen kaksmarkkaa, kyllä suomessa riittää ja vähän muuallakin! Että ei jää jalkoihin, vaikka olis automaatti.

        Pirssirenki number 2 ilmoittautuu ja yhdyn täysin kolleegan mielipiteisiin.
        220 eemeli ja V70 kaks pillkku nelosena riittää 99% autoilijoista varmasti.
        Kummallakaan ei jää jalkoihin, hyvin ehtii ohi pitemmästäkin rekasta ja ei tule kaahattua kuten tulee jollain 320 cdi;llä/270 cdi;llä tai D5;sella, ihan turhan isoja tehoja meitin rajoituksille.


      • mbe320cdi
        ettäsilleentälkert kirjoitti:

        Pirssirenki number 2 ilmoittautuu ja yhdyn täysin kolleegan mielipiteisiin.
        220 eemeli ja V70 kaks pillkku nelosena riittää 99% autoilijoista varmasti.
        Kummallakaan ei jää jalkoihin, hyvin ehtii ohi pitemmästäkin rekasta ja ei tule kaahattua kuten tulee jollain 320 cdi;llä/270 cdi;llä tai D5;sella, ihan turhan isoja tehoja meitin rajoituksille.

        On se kiva joskus kyykyttää teinibemaria E 320 CDIiillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe