Ns. asiantuntijat!

jr.

Joskus, kun lukee tätä Kanarian palstaa, niin tuntuu siltä, että parhaat asiantuntijat ovat niitä peräkamarin poikia, jotka istuvat päivät päntiönään netin ääressä ja ikäänkuin eläytyvät näiden tosi turistien rooleihin. Sitten he antavat ns. asiantuntijalausuntoja kohteesta sun toisesta luettuaan toisten kertomuksia samaisesta paikasta.
Tämä on vain minun tuntemus, joten älkää vetäkö hernettä nenään. Itse en ole vielä mikään asiantuntija, koska olen vieraillut Kanarialla vasta 1970-luvun alusta ehkä noin 40-50-kertaa. Asiantuntija olen kyllä lähi-idästä, jossa olen työskennellyt aikanaan lähes kolme vuotta. Täällä on kyllä hyviä kirjoituksia esim. nimimerkillä Pavi, Sotavento ym. en jaksa kaikkia luetella. Minusta tärkeintä kuitenkin on, että kirjoitetaan ja onhan tämä terapiaa myös peräkamarin pojille, joten tarkoitukseni ei ole tyrmätä heidän ajatuksiaan. Hyvää tulevaa lomatalöea kaikille etelään pyrkiville.

5

553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ><

      ekspertti, henkilö, joka tuntee asian perin pohjin.

    • don luis

      nimimerkki mats,joka sopisi annettuihin tietoihisi kuin nenä päähän.jostain syystä mats on pysytellyt poissa näiltä palstoilta,eikä ole pahemmin marokon tarinoissakaan esiintynyt?

      • Sinä olet ehdoton asiantuntija Inglesin osalta. Eipäs nyt olla niin vaatimattomia.
        Mutta hyvä havainto on tuo Matsin katoaminen. Hänellä oli kokemukseen perustuvaa ja lämminhenkistä
        tarinaa; viihtyi muistikuvani mukaan erityisesti PdlC:ssa.
        Tietysti on sitten Pavi, Vilperi, AH ja monia muita, jotka tuntevat sitä Inglesin ja lähialueiden anatomiaa.


      • jr.

        -teit muuten ystäväni don luis aivan oikeat johtopäätökset. Minä kirjoittelin tänne aikanaan nimimerkillä Mats, jonka olin myös rekisteröinyt. Mulle kävi kuitenkin niin, että olin unohtanut salasanan, enkä enään päässyt sisään, joten lannistuin ja olen ehkä noin vuoden ajan ollut kirjoittamatta. Nyt olin sitten rouvan kanssa Sansibaareilla ja Tansaniassa pari viikkoa ja kirjoitin Tansanian palstalle kokemuksia sieltä. Ensi talvena lähden taas rakkaalle Kanarialle, jossa olen tottunut vieraiIemaan nyt eläkkeellä 3-4 viikon reissuja. Lupasin serkkupojalleni, joka hiljan jäi eläkkeelle, että lähden hänelle oppaaksi. Hän ei ole koskaan käynyt Kanarialla.
        Hyviä Kanarianreissuja TEILLE KAIKILLE MATS!


      • jr. kirjoitti:

        -teit muuten ystäväni don luis aivan oikeat johtopäätökset. Minä kirjoittelin tänne aikanaan nimimerkillä Mats, jonka olin myös rekisteröinyt. Mulle kävi kuitenkin niin, että olin unohtanut salasanan, enkä enään päässyt sisään, joten lannistuin ja olen ehkä noin vuoden ajan ollut kirjoittamatta. Nyt olin sitten rouvan kanssa Sansibaareilla ja Tansaniassa pari viikkoa ja kirjoitin Tansanian palstalle kokemuksia sieltä. Ensi talvena lähden taas rakkaalle Kanarialle, jossa olen tottunut vieraiIemaan nyt eläkkeellä 3-4 viikon reissuja. Lupasin serkkupojalleni, joka hiljan jäi eläkkeelle, että lähden hänelle oppaaksi. Hän ei ole koskaan käynyt Kanarialla.
        Hyviä Kanarianreissuja TEILLE KAIKILLE MATS!

        Olipa mukavia uutisia! Jos tulet Puertoon, ehkä siellä nyt sitten törmätään... Olin siellä viime talvena pari pidempää jaksoa ja paikkahan on tietyiltä osin muuttunut. Moni tuttu ravintola on laman takia sulkenut ovensa, toivottavasti vain tilapäisesti, on ollut paljon katutöitä jne. Vanhan kaupungin pääkatu on ihan uudessa kuosissa; noista varmasti olet lukenutkin. Mikko (Misama) omilla sivuillaan on jakanut
        ahkerasti hyvää paikallistietoa, minkä pohjalta pystyy kesäaikanakin pysymään kärryillä sen mukavan kaupungin tilanteesta. Täytyypä vilkaista Tansanian palstaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe