sää tiedot....

Pavi-aani

alkaa Inglesistä Lokakuun alussa ,kunhan alkuhumusta
selvitty...
ehkä jotkut eivät tykkää,mut eihän oo pakko lukee,
ja yritä opetella kirjoittaa et moukkakin ymmärtää...

Navetantakana kasvanut Pavi
mut nyt oon "päässy käymään "Ryyskässäkin ja tutustunut
M-ULKKUUN JA MONIIN MUIHIN

30

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lovisa-mummo

      Eipä näkynyt paviaania kun ajettiin Keuruun läpi ja käytiin kahvilla pari viikkoa sitten.Mutta kun nyt sinne Inglesiin menet kuukautta aikaisemmin kuin me,niin laitahan väliaikatietoja mitä siellä on kesän mittaan muuttunut.Kiinnostaa muuten tietää onko kuntosali jo valmis Hell-singissä ja mitä se maksaa.Sielläkö Ryyskässä ne "villit ja vapaat" kokoontuu,olisihan se kiva jos joukkoon yksi mummelikin joskus mahtuisi,vai haittaako se mummojahtia?

      • pavi

        no kun vahtasin tien varrella Kamanan kulmalla,mut ei näkynyt !!!

        Vielä 4v ja sit lämpöön,jos en oo ihan väärässä niin Hell-sinkiin
        ei oo tulossa mitään kuntosalia,,,siellähän on jo kylän suurin...ja paras...
        Se jymm piti muntietojen mukaan tulla Matti & Jopen alakertaan,
        mutta epäilen,mut oikaskaa jos oon väärässä...

        Ryyskässähän ne >villit ja "ainaski" vapaat< jatkaa sit muualle,
        ja me Mummojahdissa Hell-singissä.........Apinassa
        ja tottakai sopii,kun sovitetaan niin monta mummelia...
        eikä haittaa,ei tässä mikään James Dean enää oo.

        terv.PAVI


      • Fanittaa Inglesiä
        pavi kirjoitti:

        no kun vahtasin tien varrella Kamanan kulmalla,mut ei näkynyt !!!

        Vielä 4v ja sit lämpöön,jos en oo ihan väärässä niin Hell-sinkiin
        ei oo tulossa mitään kuntosalia,,,siellähän on jo kylän suurin...ja paras...
        Se jymm piti muntietojen mukaan tulla Matti & Jopen alakertaan,
        mutta epäilen,mut oikaskaa jos oon väärässä...

        Ryyskässähän ne >villit ja "ainaski" vapaat< jatkaa sit muualle,
        ja me Mummojahdissa Hell-singissä.........Apinassa
        ja tottakai sopii,kun sovitetaan niin monta mummelia...
        eikä haittaa,ei tässä mikään James Dean enää oo.

        terv.PAVI

        Moikka
        Tulemme vasta tammikuussa sinne isolle "kirkolle", olis kiva tavata Keski-Suomen "jätkä".
        Voisit vähän meitä opastaa.


      • pavi kirjoitti:

        no kun vahtasin tien varrella Kamanan kulmalla,mut ei näkynyt !!!

        Vielä 4v ja sit lämpöön,jos en oo ihan väärässä niin Hell-sinkiin
        ei oo tulossa mitään kuntosalia,,,siellähän on jo kylän suurin...ja paras...
        Se jymm piti muntietojen mukaan tulla Matti & Jopen alakertaan,
        mutta epäilen,mut oikaskaa jos oon väärässä...

        Ryyskässähän ne >villit ja "ainaski" vapaat< jatkaa sit muualle,
        ja me Mummojahdissa Hell-singissä.........Apinassa
        ja tottakai sopii,kun sovitetaan niin monta mummelia...
        eikä haittaa,ei tässä mikään James Dean enää oo.

        terv.PAVI

        Tässä jokunen aika sitten viestini liittyen Inglesin Suomibaareihin. Minähän en niistä tiedä mitään, kun en ole siellä päin vuosikausiin lomaillut, mutta esim. tota Hell-sinkiä ei siinä parhaiden joukossa mainittu ollenkaan. Juttu oli siis uusimmassa Matka-Opas lehdessä.
        Kiitos muuten illan viimeisistä nauruista, James Dean oli aika kova juttu.


      • pavi
        Sotavento kirjoitti:

        Tässä jokunen aika sitten viestini liittyen Inglesin Suomibaareihin. Minähän en niistä tiedä mitään, kun en ole siellä päin vuosikausiin lomaillut, mutta esim. tota Hell-sinkiä ei siinä parhaiden joukossa mainittu ollenkaan. Juttu oli siis uusimmassa Matka-Opas lehdessä.
        Kiitos muuten illan viimeisistä nauruista, James Dean oli aika kova juttu.

        kyl melko tarkkaan tiesin viimetalven Suomi kuppilat,
        nyt tulevasta talvesta ,ei mitään varmaa,mut Hell-sinki"kylän paras"
        150 nmtr.tanssilattia,sit Apinaniitty,mut usein karaookke,,Matti & Jopesta
        entinen Berry bub ,en tiiä siit mitäänhuonosti varmaan meni
        sit on Tiffany/Amico mut ei niis käynyt pal kettään,
        Mummola ja Kuparipannu ruoka/juoma paikkoi.

        RYYSYRANTA bub juoma ja henkevii keskusteluja...
        ALE-bub karaoke/ja tanssia saa jos himottaa ,,Ryyskän vieressä...

        Me-Kaksi oli auki viimetalvena Suomi/Ruotsi...
        Ruotsalasten Play del Sol,ja myöhäis yön Trobicale...

        Ei se Matka-lehti kirjoittanut muutamasta muustakaan,ja
        kun ne oli kiinni kesällä...


      • pavi kirjoitti:

        kyl melko tarkkaan tiesin viimetalven Suomi kuppilat,
        nyt tulevasta talvesta ,ei mitään varmaa,mut Hell-sinki"kylän paras"
        150 nmtr.tanssilattia,sit Apinaniitty,mut usein karaookke,,Matti & Jopesta
        entinen Berry bub ,en tiiä siit mitäänhuonosti varmaan meni
        sit on Tiffany/Amico mut ei niis käynyt pal kettään,
        Mummola ja Kuparipannu ruoka/juoma paikkoi.

        RYYSYRANTA bub juoma ja henkevii keskusteluja...
        ALE-bub karaoke/ja tanssia saa jos himottaa ,,Ryyskän vieressä...

        Me-Kaksi oli auki viimetalvena Suomi/Ruotsi...
        Ruotsalasten Play del Sol,ja myöhäis yön Trobicale...

        Ei se Matka-lehti kirjoittanut muutamasta muustakaan,ja
        kun ne oli kiinni kesällä...

        Totta, siinä jutussa oli kyllä jonkun kohdalla maininta siitä, että kuppila on kesäaikaan muille kansallisuuksille suunnattu ja eri niminen. Suomalaisiahan siellä on vain kourallinen talvikauteen verrattuna. Noh, viikot sinulla kuitenkin vähenee uhkaavaa vauhtia ja pääset taas pian mummujahtiin... Kun en ole sen kummemmin vapaa kuin villikään, ajattelin jättää vaarit rauhaan tukikohdassani.

        Hyvää viikonloppua sinne K-Suomeen...


      • puerta***
        Sotavento kirjoitti:

        Totta, siinä jutussa oli kyllä jonkun kohdalla maininta siitä, että kuppila on kesäaikaan muille kansallisuuksille suunnattu ja eri niminen. Suomalaisiahan siellä on vain kourallinen talvikauteen verrattuna. Noh, viikot sinulla kuitenkin vähenee uhkaavaa vauhtia ja pääset taas pian mummujahtiin... Kun en ole sen kummemmin vapaa kuin villikään, ajattelin jättää vaarit rauhaan tukikohdassani.

        Hyvää viikonloppua sinne K-Suomeen...

        miksi, miksi sinä sotavento olet aina niin laikkitietäväinen..miksi? porqe?


      • puerta***
        puerta*** kirjoitti:

        miksi, miksi sinä sotavento olet aina niin laikkitietäväinen..miksi? porqe?

        siis kaikkitietäväinen, ja porque?


      • fh7
        pavi kirjoitti:

        no kun vahtasin tien varrella Kamanan kulmalla,mut ei näkynyt !!!

        Vielä 4v ja sit lämpöön,jos en oo ihan väärässä niin Hell-sinkiin
        ei oo tulossa mitään kuntosalia,,,siellähän on jo kylän suurin...ja paras...
        Se jymm piti muntietojen mukaan tulla Matti & Jopen alakertaan,
        mutta epäilen,mut oikaskaa jos oon väärässä...

        Ryyskässähän ne >villit ja "ainaski" vapaat< jatkaa sit muualle,
        ja me Mummojahdissa Hell-singissä.........Apinassa
        ja tottakai sopii,kun sovitetaan niin monta mummelia...
        eikä haittaa,ei tässä mikään James Dean enää oo.

        terv.PAVI

        Sulla onkin sitte toivottoman pitkä odotus edessä. En mä vaan jaksais niin kauan ootella.


      • Perdone
        fh7 kirjoitti:

        Sulla onkin sitte toivottoman pitkä odotus edessä. En mä vaan jaksais niin kauan ootella.

        Pitäisi edes vähän osata likea "rivien välistä"! Ihan selvästi on kysymuksessä 4 viikkoa, mutta pavi ei viitsi olla niin pilkun n...a että joka kirjainta ehtii näpyttelemään. Kuten aikaisemin kommentoin, ei tarvii olla nii kauhee tarkkaa muista sanoista, kuin paikannimistä. Ja tuota Sotaventoo on monasti tuosta morkattu ja nimestä...., sehän taitaa olla ope? niin täytyy esittää kaikki tietämänsä asiat oppilaille. Ei nuo niin pahoja asioita ole, mutta saattaa tietysti ärsyttää j0itain, niinkuin minua se soppa- ja koirakoulukurssitus! Ja sanoihan pavikin minulle Inglesissä, jotta ala vetää siitä! ihan noin vain hyvän hyvyyttään! Sellaisia me ihmiset olemme. Säätiedot on ihan paikallaan, jos ei muuten niin edes niiden harmiksi, jotka ei pääse vaikka sinne haukuttuun Playa del Inglesin turistirysään!


      • Perdone kirjoitti:

        Pitäisi edes vähän osata likea "rivien välistä"! Ihan selvästi on kysymuksessä 4 viikkoa, mutta pavi ei viitsi olla niin pilkun n...a että joka kirjainta ehtii näpyttelemään. Kuten aikaisemin kommentoin, ei tarvii olla nii kauhee tarkkaa muista sanoista, kuin paikannimistä. Ja tuota Sotaventoo on monasti tuosta morkattu ja nimestä...., sehän taitaa olla ope? niin täytyy esittää kaikki tietämänsä asiat oppilaille. Ei nuo niin pahoja asioita ole, mutta saattaa tietysti ärsyttää j0itain, niinkuin minua se soppa- ja koirakoulukurssitus! Ja sanoihan pavikin minulle Inglesissä, jotta ala vetää siitä! ihan noin vain hyvän hyvyyttään! Sellaisia me ihmiset olemme. Säätiedot on ihan paikallaan, jos ei muuten niin edes niiden harmiksi, jotka ei pääse vaikka sinne haukuttuun Playa del Inglesin turistirysään!

        Nyt haukut muita kyvyttömyydestä lukea rivien välistä. Sinulle aika hiljakkoin ns.rivien välissä yritin viestittää, että jos on "pitkäaikaisnärästystä" olisi hyvä antaa palautetta silloin, kun asia on aktiivinen.
        Mitä helvetin koirakoulukurssitusta, täh? En ole omistanut koiraa vuoteen. Soppajutuissa olen kertonut mieltymykseni kanarialaisiin keittoihin. En todellakaan ole ope, vaikka piruako se sinulle kuuluu.

        Pavin kirjoituksia luen aina mielelläni; hän kun ei milloinkaan syyllisty kenenkään herjaamiseen, vaan
        pitää omalla kivalla tyylillään palstan positiivista ilmettä kuosissa.


      • it52
        Perdone kirjoitti:

        Pitäisi edes vähän osata likea "rivien välistä"! Ihan selvästi on kysymuksessä 4 viikkoa, mutta pavi ei viitsi olla niin pilkun n...a että joka kirjainta ehtii näpyttelemään. Kuten aikaisemin kommentoin, ei tarvii olla nii kauhee tarkkaa muista sanoista, kuin paikannimistä. Ja tuota Sotaventoo on monasti tuosta morkattu ja nimestä...., sehän taitaa olla ope? niin täytyy esittää kaikki tietämänsä asiat oppilaille. Ei nuo niin pahoja asioita ole, mutta saattaa tietysti ärsyttää j0itain, niinkuin minua se soppa- ja koirakoulukurssitus! Ja sanoihan pavikin minulle Inglesissä, jotta ala vetää siitä! ihan noin vain hyvän hyvyyttään! Sellaisia me ihmiset olemme. Säätiedot on ihan paikallaan, jos ei muuten niin edes niiden harmiksi, jotka ei pääse vaikka sinne haukuttuun Playa del Inglesin turistirysään!

        ensin kirjoittamaan ja sitten vasta muita likemaan.


      • tappelevat eukot
        Sotavento kirjoitti:

        Nyt haukut muita kyvyttömyydestä lukea rivien välistä. Sinulle aika hiljakkoin ns.rivien välissä yritin viestittää, että jos on "pitkäaikaisnärästystä" olisi hyvä antaa palautetta silloin, kun asia on aktiivinen.
        Mitä helvetin koirakoulukurssitusta, täh? En ole omistanut koiraa vuoteen. Soppajutuissa olen kertonut mieltymykseni kanarialaisiin keittoihin. En todellakaan ole ope, vaikka piruako se sinulle kuuluu.

        Pavin kirjoituksia luen aina mielelläni; hän kun ei milloinkaan syyllisty kenenkään herjaamiseen, vaan
        pitää omalla kivalla tyylillään palstan positiivista ilmettä kuosissa.

        on se kumma, joka kerta kun täällä on meneillään jonkinlaine kina, niin kyllä Sotavento on siihen sotkeutunut.

        Melkoisen tappelevan akkalauman nuo Pavi ja Sotavento muodostavat. Joka kinassa taitavat olla osallisena.


      • tappelevat eukot kirjoitti:

        on se kumma, joka kerta kun täällä on meneillään jonkinlaine kina, niin kyllä Sotavento on siihen sotkeutunut.

        Melkoisen tappelevan akkalauman nuo Pavi ja Sotavento muodostavat. Joka kinassa taitavat olla osallisena.

        Sotavento on nainen, Pavi mies. Emme tappele sen kummemmin keskenämme, kuin muidenkaan kanssa. Perdone heitti aika erikoista tarinaa, jota minulla on palstan sääntöjä rikkomatta täysi oikeus kommentoida. Jos koet viestini asiattomina, ota ystävällisesti yhteyttä ylläpitoon joko palautelomakkeella, tai suoraan numeroon 06000-1234 ja pyydä niiden poistamista.
        Ylläpito tekee noita toimenpiteitä oman harkintansa mukaan.
        Oikein mukavaa lauantain jatkoa sinulle!


      • pavi
        fh7 kirjoitti:

        Sulla onkin sitte toivottoman pitkä odotus edessä. En mä vaan jaksais niin kauan ootella.

        jos käsitit 4V vuosiks ,niin parannan tapojani enkä lyhentele enää,
        ett . 4V tarkoitti, 4 viikkoa sit Inglesiin...

        Ystävälliset terveiset Keuruulta


      • pavi kirjoitti:

        jos käsitit 4V vuosiks ,niin parannan tapojani enkä lyhentele enää,
        ett . 4V tarkoitti, 4 viikkoa sit Inglesiin...

        Ystävälliset terveiset Keuruulta

        Totta kai jokainen täysipäinen ymmärtää, mitä tarkoitit. Joillakin on vaan taipumus seurata eri palstoja ihan veetyyli päällä ja kommentoida muiden kirjoituksia ilman, että on itsellä mitään sanottavaa itse aiheeseen.

        Saanen samalla kysyä "Kanarian veteraanilta", että onko sinulla noita pidempiaikaisia oleskeluja ajatellen joku rokotusturva. Minulla tähän asti pisin jakso on ollut 5 viikkoa ja mitään rokotteita ei ole ollut. Sikalentsun jo sairastin (tartunta Puertosta viime syksynä), mutta olen miettinyt Hepatiitti- ja Tetanusrokotteiden ottamista seuraavalla lääkärikäynnillä. On ihan eri juttu olla viikko tai pari, kuin useita kuukausia vieraassa bakteeriympäristössä.

        Talviteloille asettaminen alkaa täälläkin, so sad, mutta elämä jatkuu. Ehdin juuri hoitaa kaikki pakolliset kuviot, ennen kuin lähden reissuun.

        Mukavaa viikon jatkoa!
        Sotis


      • Tintura
        Sotavento kirjoitti:

        Totta kai jokainen täysipäinen ymmärtää, mitä tarkoitit. Joillakin on vaan taipumus seurata eri palstoja ihan veetyyli päällä ja kommentoida muiden kirjoituksia ilman, että on itsellä mitään sanottavaa itse aiheeseen.

        Saanen samalla kysyä "Kanarian veteraanilta", että onko sinulla noita pidempiaikaisia oleskeluja ajatellen joku rokotusturva. Minulla tähän asti pisin jakso on ollut 5 viikkoa ja mitään rokotteita ei ole ollut. Sikalentsun jo sairastin (tartunta Puertosta viime syksynä), mutta olen miettinyt Hepatiitti- ja Tetanusrokotteiden ottamista seuraavalla lääkärikäynnillä. On ihan eri juttu olla viikko tai pari, kuin useita kuukausia vieraassa bakteeriympäristössä.

        Talviteloille asettaminen alkaa täälläkin, so sad, mutta elämä jatkuu. Ehdin juuri hoitaa kaikki pakolliset kuviot, ennen kuin lähden reissuun.

        Mukavaa viikon jatkoa!
        Sotis

        Tetanusrokote ainakin, se pitäisi olla Suomessakin voimassa. On kymmenen vuotta voimassa, jonka jälkeen otetaan uusi tehoste. Saat sen oman paikkakunnan terveyskeskuksesta ilmaiseksi. Hepatiittirokotteista en osaa sanoa, itselläni on B-hepatiitti rokote työn puolesta. Kyllähän A-hepatiittirokotetta yleisesti suositellaan. Käy tarkistamassa rokote.fi -sivuilta.


      • Tintura kirjoitti:

        Tetanusrokote ainakin, se pitäisi olla Suomessakin voimassa. On kymmenen vuotta voimassa, jonka jälkeen otetaan uusi tehoste. Saat sen oman paikkakunnan terveyskeskuksesta ilmaiseksi. Hepatiittirokotteista en osaa sanoa, itselläni on B-hepatiitti rokote työn puolesta. Kyllähän A-hepatiittirokotetta yleisesti suositellaan. Käy tarkistamassa rokote.fi -sivuilta.

        Minulla onkin jo lääkärille ajan varaaminen tuossa "työlistalla". Joo, pitää hoitaa asia kuntoon.
        Matkaa tässä jo kovasti odotellessa tulee mieleen ihan käytännön asioita. Toki nuo rokotteet varmaan saisi eur.sairaanhoitokortin turvin myös paikan päältä. Selvittelen asioita. Kiitos vielä kerran.


      • Perdone
        Sotavento kirjoitti:

        Nyt haukut muita kyvyttömyydestä lukea rivien välistä. Sinulle aika hiljakkoin ns.rivien välissä yritin viestittää, että jos on "pitkäaikaisnärästystä" olisi hyvä antaa palautetta silloin, kun asia on aktiivinen.
        Mitä helvetin koirakoulukurssitusta, täh? En ole omistanut koiraa vuoteen. Soppajutuissa olen kertonut mieltymykseni kanarialaisiin keittoihin. En todellakaan ole ope, vaikka piruako se sinulle kuuluu.

        Pavin kirjoituksia luen aina mielelläni; hän kun ei milloinkaan syyllisty kenenkään herjaamiseen, vaan
        pitää omalla kivalla tyylillään palstan positiivista ilmettä kuosissa.

        Olen kuitenkin sitä mieltä, että en ole ketään haukkunut, en kirosanoja tökkinyt, enkä ole ennekään "pitkäaikaisnärästystä" valittanut, tämä vain osui kohdalleen nyt. Ei siitä niin järin kauan edes ole. Sen olen kyllä pannut merkille, että kuten alempana joku ilmaisi eri sanoilla, olet herkkä täräyttämään "täydeltä laidalta"! Olihan se, kun kerran kysyt, tosi paljon kanarialaisista piskeistä ja omistakin muutaman kanssa keskusteltu. Ja sitä itteään, tarttuminen on kuin opella, mutta ei niin siivosti. Mikähän sinua mättää ihan vain kommentissa? Koska en ole nimitellyt, haukkunut tai muutenkaan käyttänyt siivotonta ilmaisua, olen tyytyväinen, muut saa olla omaa mieltään. En aina minäkään halua olla niin ymmartäväinen, että joka hipsun lukisin rivien välistä, mutta olen pahoillani, jos toiseen kirjoitukseen viittaukseni aiheuttaa närästystä!!


      • Perdone
        it52 kirjoitti:

        ensin kirjoittamaan ja sitten vasta muita likemaan.

        ei kai koskaan nappaa viereisiä näppylöitä, ja jos, niin lukee tuloksen ennen lähettämistä, ja korjaa? Oletko katsonut, kuinka lähellä i on u :ta? Näihin juttuihin ei viitsi olla niin tarkkana, kuin johonkin viralliseen teksiin. Jos siis satut havaitsemaan lyöntivirheen, sinun tulee puuttua heti. Noin 90 prosentilla näistä kirjoituksista on runsaasti lyöntivirheitä. Likemaan, likemaan, jos ei osu u:n kohdalle sormi!


      • pavi
        Perdone kirjoitti:

        Pitäisi edes vähän osata likea "rivien välistä"! Ihan selvästi on kysymuksessä 4 viikkoa, mutta pavi ei viitsi olla niin pilkun n...a että joka kirjainta ehtii näpyttelemään. Kuten aikaisemin kommentoin, ei tarvii olla nii kauhee tarkkaa muista sanoista, kuin paikannimistä. Ja tuota Sotaventoo on monasti tuosta morkattu ja nimestä...., sehän taitaa olla ope? niin täytyy esittää kaikki tietämänsä asiat oppilaille. Ei nuo niin pahoja asioita ole, mutta saattaa tietysti ärsyttää j0itain, niinkuin minua se soppa- ja koirakoulukurssitus! Ja sanoihan pavikin minulle Inglesissä, jotta ala vetää siitä! ihan noin vain hyvän hyvyyttään! Sellaisia me ihmiset olemme. Säätiedot on ihan paikallaan, jos ei muuten niin edes niiden harmiksi, jotka ei pääse vaikka sinne haukuttuun Playa del Inglesin turistirysään!

        kun mainitsit että olen sulle tai joillekin muille sanonut...
        "ET LÄHE VETÄÄN" en kyllä niin kännissä koskaan ookkaan et
        tollaista en "hyvä hyväähyvyyttänikään"täytyy olla joku muu jota
        LUULET Paviksi,,,mul on sellainen tapa et jos en seurasta tykkää,
        niin poistun paikalta,myös Inglesissä,mut omasta mielestäni oon
        pärjännyt melkohyvin immeisten kanssa,
        Tavataan Ryyskäs tai Hell-singissä talvella jos tuut sinne...niin poristaan...

        Syys Terveisin Pavi


      • pavi
        Sotavento kirjoitti:

        Totta kai jokainen täysipäinen ymmärtää, mitä tarkoitit. Joillakin on vaan taipumus seurata eri palstoja ihan veetyyli päällä ja kommentoida muiden kirjoituksia ilman, että on itsellä mitään sanottavaa itse aiheeseen.

        Saanen samalla kysyä "Kanarian veteraanilta", että onko sinulla noita pidempiaikaisia oleskeluja ajatellen joku rokotusturva. Minulla tähän asti pisin jakso on ollut 5 viikkoa ja mitään rokotteita ei ole ollut. Sikalentsun jo sairastin (tartunta Puertosta viime syksynä), mutta olen miettinyt Hepatiitti- ja Tetanusrokotteiden ottamista seuraavalla lääkärikäynnillä. On ihan eri juttu olla viikko tai pari, kuin useita kuukausia vieraassa bakteeriympäristössä.

        Talviteloille asettaminen alkaa täälläkin, so sad, mutta elämä jatkuu. Ehdin juuri hoitaa kaikki pakolliset kuviot, ennen kuin lähden reissuun.

        Mukavaa viikon jatkoa!
        Sotis

        mulla ei oo sitten minkäänlaista armeian jälkeen kuin
        jäykkäkouristukseen kerran, en ottanut sika,,, enkä flunssarokotetta...
        kun puhutte niistä rokotteista niin pitää kait käydä kipusikon luona,mut oon "vähän"skeptis noihin rokotteisiin,
        kun töissä melkeen pakoittivat flunssa piikille, mut sairastiuivat kuiteskin, minä kun en ottanut selvisin,kuin koira veräjästä...
        tuurillaan han ne Vuoksen laivatkin..........

        sää tietoihin,, katoin Inglesin säätä 30.7 klo 17.30 paikallista aikaa...
        mut on lämmennyt K-Suomeskin ja lämpimämpää luvassa,
        et kyl nää muutamat viikot tässä vielä.......


      • Tintura
        pavi kirjoitti:

        mulla ei oo sitten minkäänlaista armeian jälkeen kuin
        jäykkäkouristukseen kerran, en ottanut sika,,, enkä flunssarokotetta...
        kun puhutte niistä rokotteista niin pitää kait käydä kipusikon luona,mut oon "vähän"skeptis noihin rokotteisiin,
        kun töissä melkeen pakoittivat flunssa piikille, mut sairastiuivat kuiteskin, minä kun en ottanut selvisin,kuin koira veräjästä...
        tuurillaan han ne Vuoksen laivatkin..........

        sää tietoihin,, katoin Inglesin säätä 30.7 klo 17.30 paikallista aikaa...
        mut on lämmennyt K-Suomeskin ja lämpimämpää luvassa,
        et kyl nää muutamat viikot tässä vielä.......

        = jäykkäkouristus, perusrokote. Kannattaa pitää ainakin jäykkäkouristusrokotus voimassa. Jos esim kaadut ja saat haavan likaisesta maasta, saattaa vereesi päästä jäykkäkouristusbakteeri. Helppo homma ehkäistä, sinne vaan kipusiskon luokse piikille.


      • misama
        Sotavento kirjoitti:

        Minulla onkin jo lääkärille ajan varaaminen tuossa "työlistalla". Joo, pitää hoitaa asia kuntoon.
        Matkaa tässä jo kovasti odotellessa tulee mieleen ihan käytännön asioita. Toki nuo rokotteet varmaan saisi eur.sairaanhoitokortin turvin myös paikan päältä. Selvittelen asioita. Kiitos vielä kerran.

        Ota kaikki tarvittavat rokotteet suomesta, sillä niiden saaminen täällä on vaikeaa. Me yritimme kevään aikana saada kahta tehostetta ja "sikarokotetta". Vain yhden (tetanus tehoste) saimme, ja senkin yksityiseltä lääkäriasemalta. Kaksi puuttuvaa rokotetta saimme kesämatkamme aikana suomesta.


      • misama kirjoitti:

        Ota kaikki tarvittavat rokotteet suomesta, sillä niiden saaminen täällä on vaikeaa. Me yritimme kevään aikana saada kahta tehostetta ja "sikarokotetta". Vain yhden (tetanus tehoste) saimme, ja senkin yksityiseltä lääkäriasemalta. Kaksi puuttuvaa rokotetta saimme kesämatkamme aikana suomesta.

        Voi hemmetti, kello on jo aamuyön tunneilla. Olen tehnyt omia kirjoitushommiani ja siinä se aika menee huomaamatta.

        Muistankin lukeneeni sivuiltasi noista ongelmista. Jep, hoidan rokotukset kuntoon täällä. Sikalentsun jo sairastin ja sain tosiaan sen tartunnan syksyllä Puertosta. Suomessahan on nyt paljon uutisoitu niistä lasten narkolepisatapauksista, joille haetaan syy-yhteyteyttä rokotteeseen. Taudistahan on nyt lukemani mukaan tulossa uusi versio, mutta rokotetta siihen en hae. Ensimmäinenkin kestettiin, tosin pitkän kaavan mukaan.
        Uskon kuitenkin omaavani jonkinsortin resistenssin.

        Kiitos taas kerran ajankohtaistiedoista ja -kuvista sivuastollasi.
        Sotis


      • Tintura kirjoitti:

        = jäykkäkouristus, perusrokote. Kannattaa pitää ainakin jäykkäkouristusrokotus voimassa. Jos esim kaadut ja saat haavan likaisesta maasta, saattaa vereesi päästä jäykkäkouristusbakteeri. Helppo homma ehkäistä, sinne vaan kipusiskon luokse piikille.

        Olin muutama vuosi sitten äitini kanssa Fuerteventuralla ja hänelle sattui pikku haaveri, missä molemmat kämmenet vaurioituivat. Eikun lääkäriasemalle, jossa ennen mitään muita toimenpiteitä pistettiin tetanus. Pieniä hiekan jyväsiä sieltä ihon sisältä nypittiin useana päivänä. Pahemminkin olisi voinut käydä, mutta hyvä opetus ja esimerkki.


      • Anonyymi
        Sotavento kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten äitini kanssa Fuerteventuralla ja hänelle sattui pikku haaveri, missä molemmat kämmenet vaurioituivat. Eikun lääkäriasemalle, jossa ennen mitään muita toimenpiteitä pistettiin tetanus. Pieniä hiekan jyväsiä sieltä ihon sisältä nypittiin useana päivänä. Pahemminkin olisi voinut käydä, mutta hyvä opetus ja esimerkki.

        Ottakee opiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottakee opiksi.

        Otetahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetahan.

        Ihanko tosi ???


    • Anonyymi

      Selvisikö sää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe