Ramada loppuu tänä vuonna 9.9. ja me menemme Alanyaan 11.9. Kuinkahan isot pirskeet siellä on tuolloin? Onko kukaan ollut juuri ramadan loppumisen jälkeen kyseisessä paikassa? Vai näkyykö se millään tavalla? Mielenkiinnolla odottelen...
Vastaukset 2
- Iyi bayran!
Juhla kestää noin kolme päivää eli luultavasti viikonlopun yli. Tunnelmaa voisi verrata vähän Suomen jouluun, eli tunnelma on harras, ihmiset liikkuvat ulkona pyhävaatteissa perheittäin, kyläilevät ja viettävät yhdessä aikaa hyvin syöden. Juhlaa kutsutaan myös sokerijuhlaksi ja karkkia ja muuta makeaa menee siis paljon. Turistin elämään ei Ramadanin päättyminen varsinaisesti vaikuta, mutta on toki houomattava, että paastoaminen on raskasta, erityisesti tänä vuonna kun Ramadan on ollut näin varhain kesä- ja turistisesonkiaikaan, jolloin on paitsi kuuma, paljon matkailijoita. Tarjoilijoilla ja muulla henkilökunnalla on saattanut loppupäivinä olla jo pinna kireällä. Kauppoja voi viikonloppuna olla suljettuna, mutta aina niitä on myös avoinna eli ilman ruokaa, juomaa tai palveluja ei varmasti jää.
Juhlaan kuuluvat vierailut vanhempien ja muun suvun luona kauempanakin joten tästäkin syystä jotkut kaupat voivat olla suljettuna. Kiinni ovat luultavasti myös pankit ja toimistot, mutta näitä ei tavallinen turisti tarvitse. Kaupungilla voi näkyä kulkueita, autoilla voidaan ajella torvet soiden tai muutenkin voi kuulua ylimääräistä paukuttuleua tms. juhlan kunniaksi. Ei pidä hätääntyä, se kuuluu asiaan. Turkissa kova melu on osa juhlaa.- Anonyymi00003
Olen itsekin tukenut täällä Alanyassa paikallisten Ramadan-aikaa. Olen ollut syömättä kuukauden ajan, sekä myös selibaatissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri351058- 71848
Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40700Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi40676Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus190534- 43489
jumala ei auta hittojakaan..
kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir204463- 45460
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied56429Onneksi en ole riippuvainen Kuhmo Oy:stä
Lähinnä naurattaa, kun ylipainoiset, punakat kuljetus ja muutkin yrittäjät yrittävät lohdutella itseään uuden omistajan6427