Synnytyksen merkit

Eka epeli

Onko teillä tullut mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ja millaisia, vai onko yleensä vaan esim vedet menneet tai supparit alkaneet tosta vaan?
Itelläin muutama viikko aikaa jäljellä ja mietin miten se alkanee, ja saanko "varoitusaikaa" vai en. Kaikillahan se vissiin jotenkin vähän erilailla menee, mietin vaan jos teistä kukaan on saanut etukäteen merkkejä mitkä ovat sitten johtaneet siihen synnytykseen niin mielelläni kuulisin niistä, kiitos :)

9

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammaaau

synnytykseni alkoi rv 38 4.. illalla 7-8 aikaan lähti limatulppa , mutta sehän ei merkkaa et se heti syntys.. vaan se 1-2viikkoo.. mutta siitä klo 7-8 alkoi supistuksia heti tulemaan..ihjan pikkusia ja hentoisia. jotka vahvistui aina vähitellen. ja syntyi pikkuinen sitten kello 05.00 aamulla. vasta yöllä 2-3 supistukset oli kovia.

• Eka epeli

Kiitti sulle kun viitsit vastailla :) Ainiin limatulppaa, sitä odotellessa kait sitten ... ;)
        Onko muilla omaa tarinaa kerrottavana? :)

• K@tti

Mulla meni vedet niin kuin elokuvissa.
      Vielä samana päivänä aikaisemmin kaverini kyseli että jokohan tyyppi olisi syntymässä. Sanoin hänelle että taitaa odotella ainakin laskettuunpäivään ellei ylikin. Ei mitään merkkejä...
      Sit parin tunnin päästä makoilin sängyllä ja kuului vaan vaimea POKS (ihan kuin sellaisesta, ei enää niin täydestä, puhkeavasta ilmapallosta). Kerkesin vaan ajattelemaan että nytkö se sitten alkaa... ja sitten lorisi ja lorisi ja lorisi. mulla oli pyyhe allani ja se kastui läpimäräksi, myös täkki oli läpimärkä isolta alueelta myös petari kastui.
      Tämä tapahtui la illalla seitsemän paikkeilla, poika syntyi maanantai aamulla (14 tunnin vaikean synnytyksen jälkeen) klo 9.02

• marjut.

ekasta lapsesta tuli limatulppa..tästä meni viikko ja alkoi yöllä supistuksilla synnytys.. ei mitään muita merkkejä :-)

toisesta lapsesta tuli aamulla limatulppa ja sit koko päivän supisteli (ei kovin kivuliaita kun kävin kaupassaki silloin yms..) illalla sitten voimistui supistukset ja lähdettiin sairaalaan.

lapsivedet on menneet molemmissa vasta sairaalassa :)

• heetukka

mulla ekan lapsen aikaan yritin saada synnytystä vaikka miten käyntiin onnistumatta!(menin jo "yliajalla") sitten muutaman päivän päästä illalla alkoi yhtäkkiä jumalattomat supistukset ja poika syntyin parin tunnin päästä! toista lasta odotellessa luulin alkuun kokoajan pissaavani housuun ja soitin sairaalaan josta ne käskivät tulla katastettavaksi! tehtiin testi ja se olikin lapsivettä, melkein heti kalvot puhkesivat ja alkoi supistukset... taas pari tuntia ja tyttö oli rintani päällä! :)

• po

Limatulppa meni kaksi pv ennen synnytystä.. ja synnytys kesti 24h 40min.. iHANAA;) yliaikanen oli poika.

• Vedet..

meni minullakin kuin elokuvissa, sohvalla maatessa tuntui alavatsassa repäisy ja kun nousin ylös niin vedet lirahti housuille. Osasin odottaa synnytystä kun edellisenä päivänä synnytystapa-arviossa sanottiin, että paikat on jo hyvinkin auki (4cm) ja vauhditin itse lähtöä vielä reippaalla kävelylenkillä. Limatulpasta ei mitään tietoa milloin on lähtenyt. Jos ei tuota sisätutkimusta olisi silloin ollut niin olisi lähtö kyllä tullut yllätyksenä melkein kolme viikkoa ennen laskettua aikaa.

• Pitkä synnytys

irtosi yöllä, siitä alkoi pikkuhiljaa säännöllisemmät ja kivuliaammat supistukset. Aamulla olo oli jo sietämätön ja kohti sairaalaa. Siellä synnytys "pysähtyi" vaikkakaan kivut ja supistukset eivät loppuneet. Lopulta vauva putkahti maailmaan myöhään illalla. Eli melkein vuorokausi synnytyksen alkamisesta lapsi syntyi.

• poju 5 kk
        Pitkä synnytys kirjoitti:

irtosi yöllä, siitä alkoi pikkuhiljaa säännöllisemmät ja kivuliaammat supistukset. Aamulla olo oli jo sietämätön ja kohti sairaalaa. Siellä synnytys "pysähtyi" vaikkakaan kivut ja supistukset eivät loppuneet. Lopulta vauva putkahti maailmaan myöhään illalla. Eli melkein vuorokausi synnytyksen alkamisesta lapsi syntyi.

yöllä kun oli pissahätä ja tunsin jotain lirahtavan housuun joka askeleella. Eli vedet meni yöllä kl 02 eikä mistään supistuksista tietoakaan.... Olin päivällä siivonnut hevosen karsinan kuten muinakin päivinä ja naureskelin, ettei vauvalla ole kiire ulos. Oli mennyt yli 3 päivää. Soitin sairaalaan silloin yöllä ja käskivät aamulla kontrolliin. Kaikki oli hyvin eikä supistuksista tietoa. Varattiin aika käynnistykseen. Sit ku päästiin yakaisin kotiin, niin suupistukset alkoi kl 11:30 ja kl 14:30 lähdettiin sairaalaan, koska supisteli 8 minuutin välein ja matkkaa oli tunnin verran sekä tosi hermostunut mies. Olisin itse odotellut kotona, koska oksentalin tosi paljon ja vettä lirahteli kaiken aikaa.

Klo 18 olin avayútunut 6 cm ja klo 20.30 täysin auki. Poika sytyi kl 00:12 ja sain antibioottia, koska vedet meni vrk aikaisemmin... Kaiken kaikkiaan helppo synnytys. Eli mulla ei ollut mitään ennakko tuntoja ja limatulppakin irtos vasta sairaalan pedillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7017
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      836
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe