pahaa vikaa mondeo 1.8 -94

villeeeeeeeeeeeeee

eli kone pelleilee autossa niin mukavasti että tekis mieli auto suohon ajaa..

ei pysty kiihdyttämään kuin pintakaasulla, muuten kone rupeaa tärisemään eikä auto kiihdy juuri lainkaan ?????? missähän vika piilee ??
tyhjäkäynti pelleilee myös yhtä mukavasti, saattaa yhden äkin sammua vain kun kytkimen iskee pohjaan.

15

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasvaroope

      paljon, vie ihmeessä pajalle äläkä mene hermojasi turhaan. Autot tykkää, että niitä korjataan ja huolletaan .

    • Ted Nuudsent

      Katalysaattori on rikki. Voit tarkistuttaa sen jollain korjaamolla tai merkkihuollossa, ja diagnoosi on sama.

      • Ei muuten ole vaikutusta... Itsellä oli kerran eikä pudottanut tehoja


    • Tarkista nyt nämä:

      1. Sytytysjärjestelmän tulpat sekä johdot sekä, jos on jakaja ja niin kannen käpälät, että ovat puhtaat sekä pyörijä.
      2. Polttoainejärjestelmän suuttimet ja suodattimet. (Kaada polttoainesäiliöön järjestelmän puhdistusainetta ja aja se läpi. Poistaa mahdolliset tukokset suuttimista ja letkuista.

      Itselläni oli kerran sama oire, joka paljastui kosteuden aihettaman hapettumiseen virranjakajan kannessa.
      Mutta kysessä on ongelma, josssa kaikki pytyt eivät toimi ja se aiheuttaa tehojen häviämistä.

      Toivottavasti nuo auttaa. Tyhjäkäyntikin reistailee myös kun kaikki pytyt eivät toimi. Ontuu ja vapisee.

    • frangröbbä

      alipainevuoto,tarkista se kaasuttajan vieressä ole kuminen T-haara ehkä murtunut,on vähän hankalassa paikassa no kyllä sen korvallakin kuulee jos siinä on vuotoa,helpoimmalla pääset kun viet pajalle jossa mittarit ja pelit

    • 55 erkkii

      kampiakselin asentotunnistin rikki, ?

      • WoopeR

        Ei täsmää... Jos tuo tunnistin olisi rikki, niin moottori ei edes kävisi. Toki pölyä voi anturin päällä olla.


    • pp

      muki olla pimeänä. Jos bensa tarkista tulpat ja katso niistä onko palaminen ollut kaikissa samanlaista. Jos joku tulppa märempi tai mustempi kuin muut. On vika tulpassa, tulpanjohdossa tai puolassa.

      • villeeeeeeeeeeeeee

        tulpat on vaihdeltu ja tasasesti oli palanutkin, ja tuohon kattivikaan en uskokkaan, mitä tuo 1 ehotti.
        vois jotain puhistusainetta tunkee bensan sekaan täs joku päivä mut en uskokkaan et auttas.
        lambdahan vois aiheuttaa tyhjäkäynnin sekoilun ? mut se koneen tärinä ja kiihtymättömyys on jo toinen juttu :(


      • WoopeR
        villeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        tulpat on vaihdeltu ja tasasesti oli palanutkin, ja tuohon kattivikaan en uskokkaan, mitä tuo 1 ehotti.
        vois jotain puhistusainetta tunkee bensan sekaan täs joku päivä mut en uskokkaan et auttas.
        lambdahan vois aiheuttaa tyhjäkäynnin sekoilun ? mut se koneen tärinä ja kiihtymättömyys on jo toinen juttu :(

        Kyllä viallinen lamda aiheuttaa tyjäkäynnin sekoilun.
        Yhä olen sitä mieltä, että kaikki pytyt eivät toimi, joka aiheuttaa nytkymisen vapinan (kokemusta on).
        Kannattaa tarkitaa tulpanjohdot.

        VINKKI: Ota sytytystulppa irti ja laita se kiinni tulpanjohtoon sitten hihkaset keverin siihen avuksi ja sanot sille, että kipinöikö kun käynnistää moottoria. tee sama kaikille tulpille.

        Vanha kikka minkä oon oopinu vanhenpien kautta. :)


      • waler
        WoopeR kirjoitti:

        Kyllä viallinen lamda aiheuttaa tyjäkäynnin sekoilun.
        Yhä olen sitä mieltä, että kaikki pytyt eivät toimi, joka aiheuttaa nytkymisen vapinan (kokemusta on).
        Kannattaa tarkitaa tulpanjohdot.

        VINKKI: Ota sytytystulppa irti ja laita se kiinni tulpanjohtoon sitten hihkaset keverin siihen avuksi ja sanot sille, että kipinöikö kun käynnistää moottoria. tee sama kaikille tulpille.

        Vanha kikka minkä oon oopinu vanhenpien kautta. :)

        moottorin puristukset on mitattu?? frangröppän kanssa samaa mieltä,saatta olla alipainevuotokin.
        Helpoin tapa tarkistaa,ostaa startteria pullo,jossa on pilli mukana.Kone käymään,suhutellaan
        imusarjan tiivisteeeseen .pikkuisen kohta kerrallaan,jos vuotaa,koneen käynti tulee reagoimaan
        siitä kohtaa missä vuoto on.


      • waler
        waler kirjoitti:

        moottorin puristukset on mitattu?? frangröppän kanssa samaa mieltä,saatta olla alipainevuotokin.
        Helpoin tapa tarkistaa,ostaa startteria pullo,jossa on pilli mukana.Kone käymään,suhutellaan
        imusarjan tiivisteeeseen .pikkuisen kohta kerrallaan,jos vuotaa,koneen käynti tulee reagoimaan
        siitä kohtaa missä vuoto on.

        tulpanjohtojen tarkistamiseen,on vanha hyvä keino.Kone käymään,suihkupullo(jolla kukkia
        kastellaan).Tulpanjohtojen päälle koneen käydessä suikutellaa vettä,ja tasan tarkkaa
        tulet huomaamaan,jos alkaa kipunoimaan läpi.Jos alkaa ,on johto viallinen.
        Woopeärrän esimerkki on kanssa toimiva,mutta sen verran korjaan,ettei konehuoneessa
        olevan kaveri kannata pitää tulpanjohdosta kiinni,kun startataan ,ellei ole käytössä
        siihen soveltuvia pihtejä.
        meinaan ,ei tunnu hyvältä,kun se alkaa lyömään sormille


      • Ted Nuudsent
        villeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        tulpat on vaihdeltu ja tasasesti oli palanutkin, ja tuohon kattivikaan en uskokkaan, mitä tuo 1 ehotti.
        vois jotain puhistusainetta tunkee bensan sekaan täs joku päivä mut en uskokkaan et auttas.
        lambdahan vois aiheuttaa tyhjäkäynnin sekoilun ? mut se koneen tärinä ja kiihtymättömyys on jo toinen juttu :(

        Joko vika löytyi?

        Et usko kattivikaan? Autojen viat eivät olekaan uskonasioita. Kuvailemasi oireet sopivat oman autoni kattivikaan. Auto teki aivan samoin eli tärisi kiihdyttäessä, vaan ei kiihtynyt. Sammui koko ajan, jne. Tyhjäkäynti vaelsi 1000 - 2500 rpm välillä, välillä jumittui huutamaan 2000 kierrokseen.

        Vikaa hetken pähkäiltyäni ja myönnettyäni, että oma 30 vuoden harrastekokemus autoista ei kertonut vian syytä (oli vain aavistus kattiviasta), vein auton merkkikorjaamolle. He paikallistivat vian parissa minuutissa ja auto sai alleen uuden alkuperäisen katalysaattorin. Maksoi töineen, katteineen, juuriputkineen kaikkineen vain alle 500 euroa. Aika edullinen remppa.

        Auton vikoja ei kannata kauaa itse pähkäillä, eikä varsinkaan tehdä mitään mikä ei korjaa itse vikaa. Se voi tulla kalliimmaksi kuin viallisen osan vaihtaminen/vaihdattaminen.


      • WoopeR
        waler kirjoitti:

        tulpanjohtojen tarkistamiseen,on vanha hyvä keino.Kone käymään,suihkupullo(jolla kukkia
        kastellaan).Tulpanjohtojen päälle koneen käydessä suikutellaa vettä,ja tasan tarkkaa
        tulet huomaamaan,jos alkaa kipunoimaan läpi.Jos alkaa ,on johto viallinen.
        Woopeärrän esimerkki on kanssa toimiva,mutta sen verran korjaan,ettei konehuoneessa
        olevan kaveri kannata pitää tulpanjohdosta kiinni,kun startataan ,ellei ole käytössä
        siihen soveltuvia pihtejä.
        meinaan ,ei tunnu hyvältä,kun se alkaa lyömään sormille

        Ei saa tälliä ellei kosketa muun kehon osalla auton muita metalliosia.


    • Niska kipee

      Kiinnostais tietää mikä vaivas kun mullaki on Mondeos sama vika. Auto nykiiki ihan simona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe