pahaa vikaa mondeo 1.8 -94

villeeeeeeeeeeeeee

eli kone pelleilee autossa niin mukavasti että tekis mieli auto suohon ajaa..

ei pysty kiihdyttämään kuin pintakaasulla, muuten kone rupeaa tärisemään eikä auto kiihdy juuri lainkaan ?????? missähän vika piilee ??
tyhjäkäynti pelleilee myös yhtä mukavasti, saattaa yhden äkin sammua vain kun kytkimen iskee pohjaan.

15

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasvaroope

      paljon, vie ihmeessä pajalle äläkä mene hermojasi turhaan. Autot tykkää, että niitä korjataan ja huolletaan .

    • Ted Nuudsent

      Katalysaattori on rikki. Voit tarkistuttaa sen jollain korjaamolla tai merkkihuollossa, ja diagnoosi on sama.

      • Ei muuten ole vaikutusta... Itsellä oli kerran eikä pudottanut tehoja


    • Tarkista nyt nämä:

      1. Sytytysjärjestelmän tulpat sekä johdot sekä, jos on jakaja ja niin kannen käpälät, että ovat puhtaat sekä pyörijä.
      2. Polttoainejärjestelmän suuttimet ja suodattimet. (Kaada polttoainesäiliöön järjestelmän puhdistusainetta ja aja se läpi. Poistaa mahdolliset tukokset suuttimista ja letkuista.

      Itselläni oli kerran sama oire, joka paljastui kosteuden aihettaman hapettumiseen virranjakajan kannessa.
      Mutta kysessä on ongelma, josssa kaikki pytyt eivät toimi ja se aiheuttaa tehojen häviämistä.

      Toivottavasti nuo auttaa. Tyhjäkäyntikin reistailee myös kun kaikki pytyt eivät toimi. Ontuu ja vapisee.

    • frangröbbä

      alipainevuoto,tarkista se kaasuttajan vieressä ole kuminen T-haara ehkä murtunut,on vähän hankalassa paikassa no kyllä sen korvallakin kuulee jos siinä on vuotoa,helpoimmalla pääset kun viet pajalle jossa mittarit ja pelit

    • 55 erkkii

      kampiakselin asentotunnistin rikki, ?

      • WoopeR

        Ei täsmää... Jos tuo tunnistin olisi rikki, niin moottori ei edes kävisi. Toki pölyä voi anturin päällä olla.


    • pp

      muki olla pimeänä. Jos bensa tarkista tulpat ja katso niistä onko palaminen ollut kaikissa samanlaista. Jos joku tulppa märempi tai mustempi kuin muut. On vika tulpassa, tulpanjohdossa tai puolassa.

      • villeeeeeeeeeeeeee

        tulpat on vaihdeltu ja tasasesti oli palanutkin, ja tuohon kattivikaan en uskokkaan, mitä tuo 1 ehotti.
        vois jotain puhistusainetta tunkee bensan sekaan täs joku päivä mut en uskokkaan et auttas.
        lambdahan vois aiheuttaa tyhjäkäynnin sekoilun ? mut se koneen tärinä ja kiihtymättömyys on jo toinen juttu :(


      • WoopeR
        villeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        tulpat on vaihdeltu ja tasasesti oli palanutkin, ja tuohon kattivikaan en uskokkaan, mitä tuo 1 ehotti.
        vois jotain puhistusainetta tunkee bensan sekaan täs joku päivä mut en uskokkaan et auttas.
        lambdahan vois aiheuttaa tyhjäkäynnin sekoilun ? mut se koneen tärinä ja kiihtymättömyys on jo toinen juttu :(

        Kyllä viallinen lamda aiheuttaa tyjäkäynnin sekoilun.
        Yhä olen sitä mieltä, että kaikki pytyt eivät toimi, joka aiheuttaa nytkymisen vapinan (kokemusta on).
        Kannattaa tarkitaa tulpanjohdot.

        VINKKI: Ota sytytystulppa irti ja laita se kiinni tulpanjohtoon sitten hihkaset keverin siihen avuksi ja sanot sille, että kipinöikö kun käynnistää moottoria. tee sama kaikille tulpille.

        Vanha kikka minkä oon oopinu vanhenpien kautta. :)


      • waler
        WoopeR kirjoitti:

        Kyllä viallinen lamda aiheuttaa tyjäkäynnin sekoilun.
        Yhä olen sitä mieltä, että kaikki pytyt eivät toimi, joka aiheuttaa nytkymisen vapinan (kokemusta on).
        Kannattaa tarkitaa tulpanjohdot.

        VINKKI: Ota sytytystulppa irti ja laita se kiinni tulpanjohtoon sitten hihkaset keverin siihen avuksi ja sanot sille, että kipinöikö kun käynnistää moottoria. tee sama kaikille tulpille.

        Vanha kikka minkä oon oopinu vanhenpien kautta. :)

        moottorin puristukset on mitattu?? frangröppän kanssa samaa mieltä,saatta olla alipainevuotokin.
        Helpoin tapa tarkistaa,ostaa startteria pullo,jossa on pilli mukana.Kone käymään,suhutellaan
        imusarjan tiivisteeeseen .pikkuisen kohta kerrallaan,jos vuotaa,koneen käynti tulee reagoimaan
        siitä kohtaa missä vuoto on.


      • waler
        waler kirjoitti:

        moottorin puristukset on mitattu?? frangröppän kanssa samaa mieltä,saatta olla alipainevuotokin.
        Helpoin tapa tarkistaa,ostaa startteria pullo,jossa on pilli mukana.Kone käymään,suhutellaan
        imusarjan tiivisteeeseen .pikkuisen kohta kerrallaan,jos vuotaa,koneen käynti tulee reagoimaan
        siitä kohtaa missä vuoto on.

        tulpanjohtojen tarkistamiseen,on vanha hyvä keino.Kone käymään,suihkupullo(jolla kukkia
        kastellaan).Tulpanjohtojen päälle koneen käydessä suikutellaa vettä,ja tasan tarkkaa
        tulet huomaamaan,jos alkaa kipunoimaan läpi.Jos alkaa ,on johto viallinen.
        Woopeärrän esimerkki on kanssa toimiva,mutta sen verran korjaan,ettei konehuoneessa
        olevan kaveri kannata pitää tulpanjohdosta kiinni,kun startataan ,ellei ole käytössä
        siihen soveltuvia pihtejä.
        meinaan ,ei tunnu hyvältä,kun se alkaa lyömään sormille


      • Ted Nuudsent
        villeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        tulpat on vaihdeltu ja tasasesti oli palanutkin, ja tuohon kattivikaan en uskokkaan, mitä tuo 1 ehotti.
        vois jotain puhistusainetta tunkee bensan sekaan täs joku päivä mut en uskokkaan et auttas.
        lambdahan vois aiheuttaa tyhjäkäynnin sekoilun ? mut se koneen tärinä ja kiihtymättömyys on jo toinen juttu :(

        Joko vika löytyi?

        Et usko kattivikaan? Autojen viat eivät olekaan uskonasioita. Kuvailemasi oireet sopivat oman autoni kattivikaan. Auto teki aivan samoin eli tärisi kiihdyttäessä, vaan ei kiihtynyt. Sammui koko ajan, jne. Tyhjäkäynti vaelsi 1000 - 2500 rpm välillä, välillä jumittui huutamaan 2000 kierrokseen.

        Vikaa hetken pähkäiltyäni ja myönnettyäni, että oma 30 vuoden harrastekokemus autoista ei kertonut vian syytä (oli vain aavistus kattiviasta), vein auton merkkikorjaamolle. He paikallistivat vian parissa minuutissa ja auto sai alleen uuden alkuperäisen katalysaattorin. Maksoi töineen, katteineen, juuriputkineen kaikkineen vain alle 500 euroa. Aika edullinen remppa.

        Auton vikoja ei kannata kauaa itse pähkäillä, eikä varsinkaan tehdä mitään mikä ei korjaa itse vikaa. Se voi tulla kalliimmaksi kuin viallisen osan vaihtaminen/vaihdattaminen.


      • WoopeR
        waler kirjoitti:

        tulpanjohtojen tarkistamiseen,on vanha hyvä keino.Kone käymään,suihkupullo(jolla kukkia
        kastellaan).Tulpanjohtojen päälle koneen käydessä suikutellaa vettä,ja tasan tarkkaa
        tulet huomaamaan,jos alkaa kipunoimaan läpi.Jos alkaa ,on johto viallinen.
        Woopeärrän esimerkki on kanssa toimiva,mutta sen verran korjaan,ettei konehuoneessa
        olevan kaveri kannata pitää tulpanjohdosta kiinni,kun startataan ,ellei ole käytössä
        siihen soveltuvia pihtejä.
        meinaan ,ei tunnu hyvältä,kun se alkaa lyömään sormille

        Ei saa tälliä ellei kosketa muun kehon osalla auton muita metalliosia.


    • Niska kipee

      Kiinnostais tietää mikä vaivas kun mullaki on Mondeos sama vika. Auto nykiiki ihan simona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe