70% ei tule valituksi AUKiin

Rima korkealla

Todennäköisyys päästä AUK:iin on keskimäärin 30%.

1

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chevalier..

      Suurin armeijan käyvistähän nyt ei edes halua aliupseeriksi. Omastakin yksiköstäni aikanaan puolet aukkiin "menneistä", meni kyllä sinne ihan vastoin omaa tahtoaan, eli se siitä "aukkiin pääsemisestä". Jokaiselta alokkaalta kyllä kyseltiin moneen otteeseen halukkuutta, ja jos nyt ei ollut ihan täysi vati ollut, niin kyllä sinne pääsi jos vaan halusi. Lisäksi kun vapaaehtoisia ei riittänyt niin arpaonni suosi niitä jotka eivät tajunneet vastustaa ääneen.

      Itse en halunnut kertakaikkiaan aukkiin, ja ilmoitin tämän selväsanaisesti ja reippaasti komppanian päällikölle kysyttäessä. Ei siinä etteikö olisi kunto olisi riittänyt, mutta minä nyt en kertakaikkiaan ole mikään armeijahenkinen. Ehkä olen liian itsepäinenkin, mutta ei minua laiskuudesta voi syyttää. Minä hoidin aina tehtäväni suht kunnialla, mutta mitään visioita firmasta mulla ei ollut. Osittain ehkä johtuu siitä, kun kävin armeijan keskimääräistä varusmiestä hieman vanhempana (25v) ja siviilin asiat pyörivät aina vaan mielessä. Kenties nuorena junnuna 18-20v, olisinkin innostunut toisella tavalla ja mennyt henkselit paukkuen aukkiin, mutta ei enää siinä vaiheessa.

      Elikkä ei siis sitä etteikö aukista saisi ihan hyvää kokemusta ja hauskoja muistoja, mutta ei aukki ole mitenkään maagisen vaikea paikka päästä. Tietyissä yksiköissä riittää kun nostaa kätensä. Kenties erikoisjoukoissa vaatimustaso kasvaa, mutta nehän ovatkin erikoisjoukkoja. Yleensä riitää lähes aina jo se, että on motivoitunut ja tervejärkinen. Tarkoitus ei ole tässä todellakaan mollata aukin käyneitä, mutta puhutaan nyt herranjestas asioista niinkuin ne ovat, eikä maalata naivistisen ruusuisia mielikuvia nuorille varusmiehen aluille.

      Korjataan nyt vielä samaan syssyyn sekin yleinen harhaluulo, että aukin käyminen jotenkin automaattisesti korreloisi menestystä opiskeluissa tai työelämässä. Aukista on hyötyä varmasti, mutta ihan kaikesta työkokemuksesta ja opiskelusta on aina hyötyä. Samalla viivalla esim reservin alikersantin kanssa siviilissä opiskelupaikkoja hakiessa ovat yhtälailla niin sivarit kuin ne puolivuotta palvelleet.

      Käykää ihmeessä siis aukki jos kiinnostaa, mutta menkää sinne realistisin ajatuksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe