70% ei tule valituksi AUKiin

Rima korkealla

Todennäköisyys päästä AUK:iin on keskimäärin 30%.

1

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chevalier..

Suurin armeijan käyvistähän nyt ei edes halua aliupseeriksi. Omastakin yksiköstäni aikanaan puolet aukkiin "menneistä", meni kyllä sinne ihan vastoin omaa tahtoaan, eli se siitä "aukkiin pääsemisestä". Jokaiselta alokkaalta kyllä kyseltiin moneen otteeseen halukkuutta, ja jos nyt ei ollut ihan täysi vati ollut, niin kyllä sinne pääsi jos vaan halusi. Lisäksi kun vapaaehtoisia ei riittänyt niin arpaonni suosi niitä jotka eivät tajunneet vastustaa ääneen.

Itse en halunnut kertakaikkiaan aukkiin, ja ilmoitin tämän selväsanaisesti ja reippaasti komppanian päällikölle kysyttäessä. Ei siinä etteikö olisi kunto olisi riittänyt, mutta minä nyt en kertakaikkiaan ole mikään armeijahenkinen. Ehkä olen liian itsepäinenkin, mutta ei minua laiskuudesta voi syyttää. Minä hoidin aina tehtäväni suht kunnialla, mutta mitään visioita firmasta mulla ei ollut. Osittain ehkä johtuu siitä, kun kävin armeijan keskimääräistä varusmiestä hieman vanhempana (25v) ja siviilin asiat pyörivät aina vaan mielessä. Kenties nuorena junnuna 18-20v, olisinkin innostunut toisella tavalla ja mennyt henkselit paukkuen aukkiin, mutta ei enää siinä vaiheessa.

Elikkä ei siis sitä etteikö aukista saisi ihan hyvää kokemusta ja hauskoja muistoja, mutta ei aukki ole mitenkään maagisen vaikea paikka päästä. Tietyissä yksiköissä riittää kun nostaa kätensä. Kenties erikoisjoukoissa vaatimustaso kasvaa, mutta nehän ovatkin erikoisjoukkoja. Yleensä riitää lähes aina jo se, että on motivoitunut ja tervejärkinen. Tarkoitus ei ole tässä todellakaan mollata aukin käyneitä, mutta puhutaan nyt herranjestas asioista niinkuin ne ovat, eikä maalata naivistisen ruusuisia mielikuvia nuorille varusmiehen aluille.

Korjataan nyt vielä samaan syssyyn sekin yleinen harhaluulo, että aukin käyminen jotenkin automaattisesti korreloisi menestystä opiskeluissa tai työelämässä. Aukista on hyötyä varmasti, mutta ihan kaikesta työkokemuksesta ja opiskelusta on aina hyötyä. Samalla viivalla esim reservin alikersantin kanssa siviilissä opiskelupaikkoja hakiessa ovat yhtälailla niin sivarit kuin ne puolivuotta palvelleet.

Käykää ihmeessä siis aukki jos kiinnostaa, mutta menkää sinne realistisin ajatuksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8702
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3718
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2241
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      170
      1277
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      946
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      794
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      754
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      735
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe