Muoviletku

letku....

Mistä voi ostaa läpinäkyvää muoviletkua kun tarttis että voi ilmata jarrut skootterista?

18

2025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etolasta

kannattaako edes yrittää ilmata jos ei edes letkuakaan osa ostaa ilman netin apua?

• aacc

Letkussa täytyy olla venttiili, joka päästää vain yhteen suuntaan. Autoliikkeet kyllä myy näitä laitteita.
      Aikoinaan oli Volvon lasinpesijän letkuissa sellainen venttiili, mutta se oli 343 Volvo.

• ilmaus

venttiiliä tartte jos osaa ilmata!

• aacc
        ilmaus kirjoitti:

venttiiliä tartte jos osaa ilmata!

Tarvitaanko siinä muoviletkua?

• ilmaus
        aacc kirjoitti:

Tarvitaanko siinä muoviletkua?

tartte muoviletkua mut helpottaa ilmausta! Ilmaus tapahtuu sillain et pumppaa jarruun paine sitku tulee painetta jarruun (alussa ei välttämättä tunnu paine) niin purista tai paina jarrua koko ajan ja aukaise ilmausruuvi, kun poljin tai kahva on pohjassa niin pidä pohjassa niin kauan kuin olet kiristänyt ilmausruuvin kiinni ja toista tää niin monta kertaa kuin on tarve! letkusta huomaat tuleeko ilmaa jarruista! (ilma kuplia) Muista täyttää jarrunestesäiliö ja älä päästä tyhjäksi ku ilmaat!

• aacc
        ilmaus kirjoitti:

tartte muoviletkua mut helpottaa ilmausta! Ilmaus tapahtuu sillain et pumppaa jarruun paine sitku tulee painetta jarruun (alussa ei välttämättä tunnu paine) niin purista tai paina jarrua koko ajan ja aukaise ilmausruuvi, kun poljin tai kahva on pohjassa niin pidä pohjassa niin kauan kuin olet kiristänyt ilmausruuvin kiinni ja toista tää niin monta kertaa kuin on tarve! letkusta huomaat tuleeko ilmaa jarruista! (ilma kuplia) Muista täyttää jarrunestesäiliö ja älä päästä tyhjäksi ku ilmaat!

On hölmöä temppuilla ilman hyviä laitteita, kun ne eivät paljon maksa. Kaikissa laitteissa on yksisuuntainen venttiili, joka estää ilman pääsemisen takaisin ilmattavaan jarruun. Kuten kerroin, sen voi tehdä itse tai ostaa valmiina.

• hallelujaa...
        aacc kirjoitti:

On hölmöä temppuilla ilman hyviä laitteita, kun ne eivät paljon maksa. Kaikissa laitteissa on yksisuuntainen venttiili, joka estää ilman pääsemisen takaisin ilmattavaan jarruun. Kuten kerroin, sen voi tehdä itse tai ostaa valmiina.

Ei varmasti äly riitä yhtäikää painamaan jarrua ja kääntämään ilmaruuvia. Perseeseen sulle se yksisuuntainen venttiili!

• yks vaan
        aacc kirjoitti:

on muka hyvä laite! täysin paska ja turha! Ilmauksen voi tehdä Juuri noin miten ilmaus kertoi! aacc mee sä nyt työntää ilmaletkusi ventiillillä persuksiin!

• aacc
        yks vaan kirjoitti:

on muka hyvä laite! täysin paska ja turha! Ilmauksen voi tehdä Juuri noin miten ilmaus kertoi! aacc mee sä nyt työntää ilmaletkusi ventiillillä persuksiin!

opettele!

• yhden_mielipide_toiseen
        aacc kirjoitti:

opettele!

No ei noissa ilmaushommissa mitään venttiilejä letkuissa tarvita. Ainoastaan autoissa ymmärrän hyödyn. Jos olet yksin ilmaamassa, venttiili estää ettei mikään pääse takaisin päin jarrusylinterille. Se on siis yhtä kuin laittaisin nipan kiinni. Joutuu ainoastaan huolehtia ettei neste lopu säiliöstä kesken. Moottoripyörissä ylttää hyvin nipalle vääntämään ja puristamaan kahvasta samaan aikaan. Turha tuhlata rahoja.

• aacc
        yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:

No ei noissa ilmaushommissa mitään venttiilejä letkuissa tarvita. Ainoastaan autoissa ymmärrän hyödyn. Jos olet yksin ilmaamassa, venttiili estää ettei mikään pääse takaisin päin jarrusylinterille. Se on siis yhtä kuin laittaisin nipan kiinni. Joutuu ainoastaan huolehtia ettei neste lopu säiliöstä kesken. Moottoripyörissä ylttää hyvin nipalle vääntämään ja puristamaan kahvasta samaan aikaan. Turha tuhlata rahoja.

jo suunnilleen 50 vuotta. Etpä tuonut mitään uutta tietoa entiseen lisää.

• asentajana jo 35v
        aacc kirjoitti:

jo suunnilleen 50 vuotta. Etpä tuonut mitään uutta tietoa entiseen lisää.

ole ilmannut jarruja ku olet koko ajan väittämässä et ilmauksessa on käytettävä venttiilillä varustettua ilmausletkuja! Parempiakin laitteita on olemassa kuin venttiilillä varustetulla ilmausletku! Jos et ymmärrä et jarruja voi ilmata ilman ventiilillä varustettua letkua niin et todellakaan ole ilmannut 50vuotta jarruja!

• aacc
        asentajana jo 35v kirjoitti:

ole ilmannut jarruja ku olet koko ajan väittämässä et ilmauksessa on käytettävä venttiilillä varustettua ilmausletkuja! Parempiakin laitteita on olemassa kuin venttiilillä varustetulla ilmausletku! Jos et ymmärrä et jarruja voi ilmata ilman ventiilillä varustettua letkua niin et todellakaan ole ilmannut 50vuotta jarruja!

siten, että toinen polki ja huuteli ohjeita apumiehelle, joka kiersi venttiiliä. Sinä kerrot vanhan ajan menetelmiä. Nykyään, kun on venttiilejä, saman työ tehdään yksin.
        http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6054

• asentajana 35 vuotta
        aacc kirjoitti:

siten, että toinen polki ja huuteli ohjeita apumiehelle, joka kiersi venttiiliä. Sinä kerrot vanhan ajan menetelmiä. Nykyään, kun on venttiilejä, saman työ tehdään yksin.
        http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6054

korjaamolla käytetä mitään letkua jossa on venttiili! Korjaamolla on paljon paremmat laitteet! EI mopon tai moottoripyörän jarrujen ilmauksessa tarvita letkua ventiilillä varustettuna eikä apumiestä jolle huudetaan! sen pystyy yksin tekee pelkällä letkulla tai jos haluaa mennä ostamaan ventiilin niin siitä vaan mut miks ostaa ventiilin ku voi ostaa alipaineilmauslaitteen joka on paljon parempi! Ja jos haluaa et varmasti on ilmattu oikein niin vie korjaamolle ilmattavaksi niin työlle on sit takuukin! Mut jos haluaa tehdä itse niin pelkkä letku riittää!! aacc ei sitä tajua kuka helvetti lähtee yhden kahden jarrun ilmauksen takia ettimään puolipäivää jotakin helvetin ventiiliä et sais letkun jossa on venttiili!

• aacc
        asentajana 35 vuotta kirjoitti:

korjaamolla käytetä mitään letkua jossa on venttiili! Korjaamolla on paljon paremmat laitteet! EI mopon tai moottoripyörän jarrujen ilmauksessa tarvita letkua ventiilillä varustettuna eikä apumiestä jolle huudetaan! sen pystyy yksin tekee pelkällä letkulla tai jos haluaa mennä ostamaan ventiilin niin siitä vaan mut miks ostaa ventiilin ku voi ostaa alipaineilmauslaitteen joka on paljon parempi! Ja jos haluaa et varmasti on ilmattu oikein niin vie korjaamolle ilmattavaksi niin työlle on sit takuukin! Mut jos haluaa tehdä itse niin pelkkä letku riittää!! aacc ei sitä tajua kuka helvetti lähtee yhden kahden jarrun ilmauksen takia ettimään puolipäivää jotakin helvetin ventiiliä et sais letkun jossa on venttiili!

Hoopoilet ja petät ihmisiä. Jos sinä olisit rehellinen, niin kertoisit suoraan miten ilmaat jarrut. Sitä sinä et tee, mutta solvaat minua. Olet vain rettelöimässä.

• asentajana 35
        aacc kirjoitti:

Hoopoilet ja petät ihmisiä. Jos sinä olisit rehellinen, niin kertoisit suoraan miten ilmaat jarrut. Sitä sinä et tee, mutta solvaat minua. Olet vain rettelöimässä.

jo kerrottu miten voi ilmata pelkällä letkulla yksin moposta tai moottoripyörästä jarrut mut sä itse koko ajan väität et pitää olla ventiilillä varustettu letku et pystyy ilmaamaan jarrut! Jos et ymmärrä tuota miten Ilmaus kertoi niin sille me muut ei voida mitään! En ole väittämässä etteikö ventiilillä varustetulla letkulla voi ilmata jarruja mut pelkkä letku riittäää! Sä se olet joka täällä yrittää huijata ja hoopoilet! Jos on epävarma jarrujen ilmauksessa niin on parempi jättää ilmaus osaavalle henkilölle! Mä itse ilmaan nykypäivän laitteilla ku ne on mulla käytettävissä huoltohallissa!

• aacc
        asentajana 35 kirjoitti:

jo kerrottu miten voi ilmata pelkällä letkulla yksin moposta tai moottoripyörästä jarrut mut sä itse koko ajan väität et pitää olla ventiilillä varustettu letku et pystyy ilmaamaan jarrut! Jos et ymmärrä tuota miten Ilmaus kertoi niin sille me muut ei voida mitään! En ole väittämässä etteikö ventiilillä varustetulla letkulla voi ilmata jarruja mut pelkkä letku riittäää! Sä se olet joka täällä yrittää huijata ja hoopoilet! Jos on epävarma jarrujen ilmauksessa niin on parempi jättää ilmaus osaavalle henkilölle! Mä itse ilmaan nykypäivän laitteilla ku ne on mulla käytettävissä huoltohallissa!

mutta venttiili pitää letkussa olla.

• talliAku
        aacc kirjoitti:

mutta venttiili pitää letkussa olla.

Tosiautomiehellä venttiilit on vaan renkaissa. Oikeesti jos jarrut haluut ilmata yksin kunnolla tarviit painepullon jolla ilmaat jarrut 'väärinpäin'. Mut prätkän ilmaat helposti yksin ja autonkin puupalikalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe