jalkojen heikkous

vajislainen

Kenelläkään vastaavaa? Jalat olleet tosi heikot ennen lääkitystä varsinkin. Etenkin reidet.. tosi heikot ja tärisevätkin. Nyt lääke mennyt vkon, vähän helpottanut. Puolikasta isoa tabua siis syön. Ihmeellistä lihas värinää on, iltaa kohden lisääntyy. Onkohan ihan normaalia kilpparin vajiksesta johtuvaa??
10 v sitten th sanoi neuvolassa et arvoja pitää seurata. Parin vuoden välein otettu kokeet ja ollu rajoissa mut alakantissa. t4v ei ole koskaan ollut yli 12. (9-21) eli kauan on ollut vajausta.
nyt kun lääkityksen sain, arvot olivat siis tsh 5.18 (0.4-5) ja t4v 11.4. Vaikka ei pahasti vajiksella, alkoi tulla aika rajuja oireita. Hiukset lähtivät tuppoina ja jatkuva aivosumu ja väsymys. Ja tosiaan tuo käsien ja jalkojen heikkous ja tärinä. Kädetkin oli tärisevät ennen lääkityksen aloittamista. Nyt jalat pahemmat, ihan kun olisi "elohiiriä" reisissä, etenkin takaosissa. :O

6

4950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • awwis

      kyllä se varmaankin normaalia on.. mulla vieläkin sekä käsissä että jaloissa ajoittain, 4 vuotta sairastaneena.

    • ytyytyutuy

      Mulla kuuluu vajikseen. Jalat ovat todellakin heikot ja tärisevät ajoittain. Välillä tuntuu että heilun ja huojun koko ihminen. Aivot eivät toimi ja olo on unenomaisen sumea. Mulla oikeaa annostusta vielä haetaan.

    • täsmennystä

      Kyllähän tuo on ollut jo pahasti vajaalla. Aloitusannoksesi ei luultavasti riitä. Lääkärisi tuskin on asian tasalla, joten hanki joku, joka osaa antaa sinulle tarvittavan annostuksen. Jos vointi ei parane, niin vaihda lääkäriä, kunnes löydät jonkun, joka saa vointisi hyväksi.

      Nämä asiat on harvoin kunnossa ja hoito on monella hakusessa.

    • Hei,ehdottomasti lisää lääkettä.Itselläni oli alkaessani arvot S-T4-V 10 ja S-TSH 3,5.Oli kovat oireet.sain sitten ruikuttamalla tyroxiina ja aloitus 25 mikrogrammaa,eli 1/4 aikusen pilleristä.Olin niin kovaa vajiksella että kroppa ei kestäntyt edes sitä vaan piti annos puolitta (12,5)ja sitä kuukauden päivät ottaa.Ja siitä sitten todella hitaasti nostaa.Meni 9 k ennenkun pääsin 100 mikrogrammaan,eli 1 aikuisten pilleri.Siinä olin ja väsymys hävis mutta kaikki muut 40 oiretta jäi.Netistä kun luin,totesin että ei mun oireet ikinä tule häviämään ennenkun saan eläinperäistä lääkettä.Vaasassa kun olen niin netistä sitten kun aikani hain löysin sopivan lääkärin jonka vastaanotolle menin ja sain sitä mitä halusin,eli Armour Thyroid. 30.9.2010 alotin ja totesin heti että valo syttyi päässä ja ruumiin lämpö nousi heti 35 asteesta 36:een.Tässä kun olen just 2 kk tätä syönyt ja voin sanoa että aloitin niin sanotusti alusta,eli lopetin tyroxiinin ja aloitin Armourin..Innokkaasti sitten ja meni hiukan pieleen ja jouduin peruuttamaan ja katsomaan itseni peilistä ja toteamaan että tässäkin on samat säännöt minun kohdallani kun tyroxiinin kanssa,HITAASTI eteenpäin.Peruutettu on ja otan nyt sitten 90 mg,eli 1.5 gran.Tämä pitäisi vastata (jos olen oikein tulkinnut ja laskenut) N.112,5 mikrogrammaa tyroksiina (1 ja 1/4),ja kun olen viisastunut niin jään tähän hetkeksi. Mutta mun nivelvaivat jota on ollut mulle kova vaiva on aika hyvin poistunut ja tässä elämäkin pikkuhiljaa alkaa kiinnostamaan.Vika lista on pitkä ja olen jo siitä jotakin ruksinut pois. Mutta teille kaikille tsemppiä ja muistakaa että tyroxiini ei ole ainut vaihtoehtovaan löytyy "oikeaa lääkettä",lisätietoa www.kilpirauhanen.com.Ja koska Armour Thyroidista ei saa kelan korvausta niin nyt olisi hieno hetki allekirjoittaa > http://www.adressit.com/thyroid_ja_armour_thyroid_kela-korvattaviksi

      • lukenut

        taulukko, josta katsoit on vanha... 1.5 ei yleensä riitä eikä noita vastaavuuksia voi tuijottaa, kun ei oikeen yksi yhteen vastaan. katso oireita ja hieman labroja.


    • Anonyymi

      Mulla myös jalat heikkona ja hapottaa pieninkin ponnistelu. Hengästyn myös olemattomasta ja on muutenkin huono olo. TSH seilannut 4-6 välillä. T4V viitteissä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe