Tuleeko mitään, vai ei?

Canon rules!

Julkaiseeko pikkumerkit mitään, vai kasvattavatko suurmerkit yhä etumatkaansa marginaalimerkkeihin nähden nyt Photokinan aikaan ns. oikeissa peilisissä digijärkkäreissä?

Erinäisiä ennustaja-eukkoja maailmalta poimien:

Pentax K-r 7.9 (saa nähdä)
Pentax K-5 20.9 (saa nähdä)
Olympus E-5 31.8 (jo umpeutunut)

40

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietotoimiston
      • Marko Saarenpää

        Tuota runkoa odotankin suurella mielenkiinnolla. A700 ostaisin jos niitä vaan jostain saisi mutta eiköhän seuraaja ole parempi. Se tullee olemaan seuraava runkoni.


    • rules:

      ”Julkaiseeko pikkumerkit mitään”
      —joo ne kaikki julkaisee mainoksia ja usein myös lehlistötiedotteita, mutta vain näennäisesti sillä julkaiseminen on ns. kustantamojen toimintaa

      • varsinainen wiseguy

        Ok; lanseeravatko pikkumerkit, jotain vai eivät nyt Photokinan alla?

        Ja kaiken varalta:
        ''Lanseeraus tarkoittaa uuden palvelun tai tuotteen markkinoille tuomista tai kaupallistamista. Lanseeraus toteutetaan usein näyttävästi kaikkia markkinoinnin kilpailukeinoja hyödyntäen. Lanseeraus on tavoitteellinen, johdettu ja aikaan sidottu markkinoinnillinen kokonaisuus.''

        PS: Kaiken maailman smarass'ejä sitä tuppaa löytymään!


      • julkaiseminen
        varsinainen wiseguy kirjoitti:

        Ok; lanseeravatko pikkumerkit, jotain vai eivät nyt Photokinan alla?

        Ja kaiken varalta:
        ''Lanseeraus tarkoittaa uuden palvelun tai tuotteen markkinoille tuomista tai kaupallistamista. Lanseeraus toteutetaan usein näyttävästi kaikkia markkinoinnin kilpailukeinoja hyödyntäen. Lanseeraus on tavoitteellinen, johdettu ja aikaan sidottu markkinoinnillinen kokonaisuus.''

        PS: Kaiken maailman smarass'ejä sitä tuppaa löytymään!

        Lanseerata, lanseeraus =
        Tehdä esitys jostakin, saattaa esille, panna alulle, tehdä tunnetuksi. Lanseerata uusi tuote markkinoille. Lanseerauskampanja. Uuslanseeraus (tuote lanseerataan uudelleen uudistettuna).
        http://www.mainostajanhakemisto.fi/index.php?go=sanasto&nayta=1157&haku=l&termit=


    • väliä?

      Eikä Canonin romutkaan vaikuta mihinkään.

    • Olympuksen E-5

      Miksi ? Olisiko sinulla varaa ostaa se, sekä siihen maailman paras normaalizoomi Zuiko 14-35mm. F 2.0
      Olympuksen E-1 tuli markkinoille vuonna 2003 ja E-3 vuonna 2008, siis julkaisuväli 5 vuotta. Pitäisikö
      "marginaalimerkki" Olympuksenkin julkaista kerran vuodessa 3 erilaista muovista markettirimpulaa ?
      Minkä ihmeen takia teikäläiset alaikäiset kokemattomat pullamössöpojuset tulette tänne suutanne
      soittamaan.

      • palaminen kyllä

        Alkaako jo hermostuttamaan, kun sitä ei taida tulla ensinkään? Heh, Heh!


      • Olympuksen E-5
        palaminen kyllä kirjoitti:

        Alkaako jo hermostuttamaan, kun sitä ei taida tulla ensinkään? Heh, Heh!

        Älä ota turhia huolia toisten välineistä, osaatko sanoa mitä vikaa on Olympuksen E-3:ssa ja Pro-sarjan
        Zuikoissa ? Kerroppa meille uteliaille, millä huippuluokan valtamerkin kalustolla sinä mestarikuvaaja
        kuvailet ? Älä hermostu, kyllä moni muukin kuvailee valtamerkki Ixuksella.


      • gffgd
        Olympuksen E-5 kirjoitti:

        Älä ota turhia huolia toisten välineistä, osaatko sanoa mitä vikaa on Olympuksen E-3:ssa ja Pro-sarjan
        Zuikoissa ? Kerroppa meille uteliaille, millä huippuluokan valtamerkin kalustolla sinä mestarikuvaaja
        kuvailet ? Älä hermostu, kyllä moni muukin kuvailee valtamerkki Ixuksella.

        Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkeni Olympukselta on tullut viimeksi uusi SLR-runko yli vuosi sitten ja uutta 4/3-optiikkaa ei ole tullut pariin vuoteen. E-3 on toki vielä ihan pätevä ja valikoimassa on paljon hyviä laseja, mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään...


      • olet.
        gffgd kirjoitti:

        Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkeni Olympukselta on tullut viimeksi uusi SLR-runko yli vuosi sitten ja uutta 4/3-optiikkaa ei ole tullut pariin vuoteen. E-3 on toki vielä ihan pätevä ja valikoimassa on paljon hyviä laseja, mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään...

        Valitettavasti 4/3 ei oikein koskaan ihan täysin vastannut todellisuudessa sitä mitä sen oli tarkoitus vastata (plus muut merkit ovat osaltaan kyenneet pienentämään omien APC-S kennokameroittensa kokoa).

        Omasta mielestäni Olympus teki myös yhden markkinallisen virheen hylätessään ''E-1:n rungon'' (ergonomia, muista poikkeva muoto, ja pienempi koko) luodessaan E-3:n. Tietty omaperäisyys katosi.

        .


      • fgjh
        gffgd kirjoitti:

        Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkeni Olympukselta on tullut viimeksi uusi SLR-runko yli vuosi sitten ja uutta 4/3-optiikkaa ei ole tullut pariin vuoteen. E-3 on toki vielä ihan pätevä ja valikoimassa on paljon hyviä laseja, mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään...

        4/3 formaatti aikas harvinainen, mutta taitaa noita laseja olla jo sen verran liikenteessä, että jos olympus ei enää tekisi uusia runkoja 4/3:een, niin niiden valmistaminen saattaisi alkaa kiinnostamaan sigmaa tai panasonicia.


      • pelottaa?
        gffgd kirjoitti:

        Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkeni Olympukselta on tullut viimeksi uusi SLR-runko yli vuosi sitten ja uutta 4/3-optiikkaa ei ole tullut pariin vuoteen. E-3 on toki vielä ihan pätevä ja valikoimassa on paljon hyviä laseja, mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään...

        "...mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään..."

        Miksi? Eihän se vanha järjestelmä huonommaksi muutu tai käyttökelvottomaksi mene, vaikka uutta mallia ei joka vuosi markkinoille pukatakkaan.


      • gffgd
        pelottaa? kirjoitti:

        "...mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään..."

        Miksi? Eihän se vanha järjestelmä huonommaksi muutu tai käyttökelvottomaksi mene, vaikka uutta mallia ei joka vuosi markkinoille pukatakkaan.

        Viittasin lähinnä siihen, että mahtavatkohan olla luopumassa koko järjestelmästä.


      • Kimmo Koo
        gffgd kirjoitti:

        Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkeni Olympukselta on tullut viimeksi uusi SLR-runko yli vuosi sitten ja uutta 4/3-optiikkaa ei ole tullut pariin vuoteen. E-3 on toki vielä ihan pätevä ja valikoimassa on paljon hyviä laseja, mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään...

        Varmaan tarkoitit kaltaistani harrastelijaa, jolla on halvimmat top pro linssit (Zuiko 7-14/f4, 14-35/f2, 35-100/f2) täydennettynä pro-linsseillä (Zuiko 8/f3.5, 12-60/f2.8-4, 50-200/f2.8-3.5 I-versio) ja makrolla (Sigma 150/f2.8). Jos 4/3-järjestelmä kuihtuisi, jäisi jäljelle m4/3-järjestelmä, jossa linssejä voisi käyttää. Sekin loppuu varmasti joskus, mutta eiköhän jotain muuta tule tilalle. Olympuksen ja zuikojen käyttäminen on nautinto enkä ostanut niitä sijoituksiksi vaan harrastaakseni valokuvausta.

        Minkä merkin loppumista sinä murehdit? Yhteenkään linssiin ei saa järkkäriä enää 100 vuoden kuluttua.

        Etukäteen jonkun järjestelmän loppumisen murehtiminen on yhtä järkevää kun olla huolissa vaimosta, joka saattaa jättää, Yhteiselo päättyy varmasti joskus ja kannattaa iloita siitä ajasta. Kuten filosofi sanoisi "elämä on ihmisen parasta aikaa".


      • Arkajalkanynny
        gffgd kirjoitti:

        Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkeni Olympukselta on tullut viimeksi uusi SLR-runko yli vuosi sitten ja uutta 4/3-optiikkaa ei ole tullut pariin vuoteen. E-3 on toki vielä ihan pätevä ja valikoimassa on paljon hyviä laseja, mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään...

        Niin olet tietysti investoinut sellaiseen järjestelmään, jolla Lapsenlapset ja niiden Lapsenlapset kuvailevat
        kun sinulla on kasvanut Koiranputkea napakupissa jo 100 vuotta.


      • Olympuksen E-5
        gffgd kirjoitti:

        Saatan olla väärässä, mutta ymmärtääkeni Olympukselta on tullut viimeksi uusi SLR-runko yli vuosi sitten ja uutta 4/3-optiikkaa ei ole tullut pariin vuoteen. E-3 on toki vielä ihan pätevä ja valikoimassa on paljon hyviä laseja, mutta itselläni olisi pieni pelko perseessä, jos olisin investoinut enemmän ko. järjestelmään...

        Minkälaisia objektiivejä kaipaat lisää nykyisten Zuikojen lisäksi ? Minun perseeni ei pelkoa tunne,
        käytän Zuikojani myös Lumixin GH 1:ssä.


      • ja ei niitä tule
        Olympuksen E-5 kirjoitti:

        Minkälaisia objektiivejä kaipaat lisää nykyisten Zuikojen lisäksi ? Minun perseeni ei pelkoa tunne,
        käytän Zuikojani myös Lumixin GH 1:ssä.

        Jo pitkään ''luvattu'', ja toivottu Zuikon 4/3 100mm macro poistunut päivitetystä Road Mapistä...

        http://www.photographyblog.com/news/olympus_updates_lens_roadmaps/

        ...ja uusia 4/3 objektiiveja ei ole siihen listattu, eli jokos se persus alkaa tuntea sitä pelkoa?


      • Olympuksen E-5
        ja ei niitä tule kirjoitti:

        Jo pitkään ''luvattu'', ja toivottu Zuikon 4/3 100mm macro poistunut päivitetystä Road Mapistä...

        http://www.photographyblog.com/news/olympus_updates_lens_roadmaps/

        ...ja uusia 4/3 objektiiveja ei ole siihen listattu, eli jokos se persus alkaa tuntea sitä pelkoa?

        Persuksistani, Olympuksella on kaksi makroa 35mm. (70mm.) ja Pro-sarjan 50mm. f/2.0 (100mm.) jota itse
        käytän. Jos kaipaat lisää makroja, niin sinullahan täysi vapaus ostella sellaiset välineet, kuin tarvitset.
        Olet näköjään mielipiteistäsi päätellen alaikäinen valokuvauksesta mitään tietämätön kloppi, jonka paikka
        ei ole tällä palstalla.


    • ____________________

      Nyt kaikki odottelemaan Canonin uutuuksia, mikä paras kohta markkinoille tulee uudet Toyotan mallit. Mitä me rikkaat ja älykkäät teemme marginaalimerkeillä.

      • älynväläys!

        Osta Canon ja Toyota, niin näytät sekä rikkaalta että älykkäältä! :-D :-D :-D


      • kun tuo on
        älynväläys! kirjoitti:

        Osta Canon ja Toyota, niin näytät sekä rikkaalta että älykkäältä! :-D :-D :-D

        Osta Canon ja Toyota, niin näytät sekä rikkaalta että älykkäältä ja saat kaupan päälle ikiomat karvanopat! :-D :-D :-D


      • Kaikista
        kun tuo on kirjoitti:

        Osta Canon ja Toyota, niin näytät sekä rikkaalta että älykkäältä ja saat kaupan päälle ikiomat karvanopat! :-D :-D :-D

        Tai mitäpä jos ostatkin....Datsun A100:n ja Olympuksen, niin näytät sekä PERSAUKISELTA, että IDIOOTILTA, ja voi silloin ehkä jopa ostaa kahdet karvanopat 4 wunderbaumia kaupan päälle
        :-D :-D :-D


      • Sinä fiksu
        Kaikista kirjoitti:

        Tai mitäpä jos ostatkin....Datsun A100:n ja Olympuksen, niin näytät sekä PERSAUKISELTA, että IDIOOTILTA, ja voi silloin ehkä jopa ostaa kahdet karvanopat 4 wunderbaumia kaupan päälle
        :-D :-D :-D

        Oletko oikein ammattikuvaaja, Canon Ixus, Amis kesken, liimakin tuubista loppu ja Kiinalaismoposta kampi-
        akseli poikki. Nyt paha mieli, kerro lisää, kyllä me autamme.


    • 5kakeon

      Tuskin. Canonia saa kuin makkaraa kioskilta, mutta kohtalo voi olla Nokian tapaan, sekin sammúi aika nopeasti. Mutta tuotemerkki on vahva ja yritys käyttää 8 prosenttia liikevaihdosta tuotekehitykseen ja se on paljon. Mitsubishi omistaa Nikonin, ei liene hätää. Pentax on Hoyan omistuksessa ja merkki tullee pysymään kuluttajaluokassa eli käytännössä aps-c kennoissa. Toisaalta, FA-obuskat ovat hyvin muistissa eikä linjaston pystytys ole mahdoton ajatus. Keskikoon 645D tulee myyntiin ennen vuodenvaihdetta eurooppaan. Hyvä veto Pentaxilta. Olympuksella on vaikeaa, 4:3 oli virhe mutta Zuikon putket ovat hienoja.Toivottavasti tämä hieno 1919 perustettu kamerayritys pärjää. Muuten, perinteistä kiinnostuneille; Nikon perustettiin itsenäisyytemme vuonna, Pentax ja Olympus 1919, Canon 1937.

      • Mikä virhe 4:3:ssa

        On ? Olen kuvannut Olympuksilla 7 vuotta ja en ole vielä nähnyt, että sillä olisi tullut huonompia kuvia, kuin
        valtamerkkien Apsi-vehkeillä. Muuten oletko sitä mieltä, että keskikoko on tavallisille kuvaajille sopiva, jopa
        lomamatkoille mukana kannettavaksi. Miksi haluat sekoittaa Studio-välineet normaaliin kuvausharrastukseen ?


      • 5kakeon
        Mikä virhe 4:3:ssa kirjoitti:

        On ? Olen kuvannut Olympuksilla 7 vuotta ja en ole vielä nähnyt, että sillä olisi tullut huonompia kuvia, kuin
        valtamerkkien Apsi-vehkeillä. Muuten oletko sitä mieltä, että keskikoko on tavallisille kuvaajille sopiva, jopa
        lomamatkoille mukana kannettavaksi. Miksi haluat sekoittaa Studio-välineet normaaliin kuvausharrastukseen ?

        Olympus: Kirjoitin, että kuvaformaatti oli "virhe". Se on täysin oma mielipiteeni ja se perustuu täysin kuvakennon signaali/kohinasuhteeseen. En ole väittänyt, että Olympus olisi huonompi kuin muut kamerat markkinoilla. Päin vastoin.

        Pentax 645D ei ole pelkästään studiokamera. Miksi se muuten olisi suunniteltu ulkokäyttöön?
        Ensimmäisessä viestissä kysyttiin, julkaisevatko pikkumerkit mitään...jne. Tämä on vain oma mielipiteeni.


      • Olympuksen E-5

        Canon ilmestyi v. 1934 Kwanon merkkisenä. Objektiivit teki Nikon. Canon oli myös ensimmäinen, jossa oli
        verhosuljin. Nikon valmisti ensimmäiset Nikkorit v. 1932. Muuten tänä vuonna Canonin mainoslehden, eli
        Digikuvan mukaan Tammikuusta Toukokuuhun on valmistettu 4,6 miljoonaa digijärkkäriä, sitä ei kerrottu,
        kuinka paljon marginaalimerkkejä valmistettiin.


      • minierkki!

        Vaikka Olympuksen kameroiden valmistus loppuisi, Olympus tuskin katoaisi mihinkään. Se firma on maailman suurin tutkimus- ja terveydenhoito-optiikan tekijä. Huhuja on ollut liikenteessä että Olympus luopuisi 4/3-standardista ja keskittyisi peilittömiin järkkäreihin. Sen aika näyttää. Huhut on huhuja, ja ne tuppaa olemaan melkein yhtä luotettavia kuin vaalilupaukset.


      • Huhuilijoita
        minierkki! kirjoitti:

        Vaikka Olympuksen kameroiden valmistus loppuisi, Olympus tuskin katoaisi mihinkään. Se firma on maailman suurin tutkimus- ja terveydenhoito-optiikan tekijä. Huhuja on ollut liikenteessä että Olympus luopuisi 4/3-standardista ja keskittyisi peilittömiin järkkäreihin. Sen aika näyttää. Huhut on huhuja, ja ne tuppaa olemaan melkein yhtä luotettavia kuin vaalilupaukset.

        Ja todellisia asiantuntijoita, sekä suuria mestarikuvaajia, on amis, ixus, kiinalainen mopo, sekä tuubi liimaa,
        mitä haistella. Varmaan on mukavaa ruikutella marginaalimerkeistä, kun itse ei omista muuta, kuin tuulen
        huuhtoman perseen.


      • maukka1234562
        minierkki! kirjoitti:

        Vaikka Olympuksen kameroiden valmistus loppuisi, Olympus tuskin katoaisi mihinkään. Se firma on maailman suurin tutkimus- ja terveydenhoito-optiikan tekijä. Huhuja on ollut liikenteessä että Olympus luopuisi 4/3-standardista ja keskittyisi peilittömiin järkkäreihin. Sen aika näyttää. Huhut on huhuja, ja ne tuppaa olemaan melkein yhtä luotettavia kuin vaalilupaukset.

        Höpö höpö.Kuvakennona 4/3 historiaa.


      • huhuu tosiaan.
        Huhuilijoita kirjoitti:

        Ja todellisia asiantuntijoita, sekä suuria mestarikuvaajia, on amis, ixus, kiinalainen mopo, sekä tuubi liimaa,
        mitä haistella. Varmaan on mukavaa ruikutella marginaalimerkeistä, kun itse ei omista muuta, kuin tuulen
        huuhtoman perseen.

        Tämä tuulen huuhtoma perse osti 4 vuotta sitten yli 400 000 euron asunnon käteisellä. Repäise siitä.


      • Poju tulla
        huhuu tosiaan. kirjoitti:

        Tämä tuulen huuhtoma perse osti 4 vuotta sitten yli 400 000 euron asunnon käteisellä. Repäise siitä.

        Tänne jauhamaan paskaa, työnnä ne eurosi sinne minne aurinko ei paista


    • rulettaa

      Kyllä meitä harrastajia harmittaa, kun teikäläisillä huippukuvaajilla on niin hienot välineet, onko sinulla
      Kanonin Ixus, vai oiken 1000d

      • Matti kukkarossa?

        Mistä epäilet, että kaikki muutkin olisi yhtä persaukisia kuin sinä?


      • Pääsit laitoksesta
        Matti kukkarossa? kirjoitti:

        Mistä epäilet, että kaikki muutkin olisi yhtä persaukisia kuin sinä?

        Lomalle, otahan nyt jotain rauhoittavaa ja mene kipinkapin takaisin hoitoon.


    • Ei ennustaja

      Isona maailman paras Canon kuvaaja ? Ixus rules! Onko sinulle tärkeintä nuolla Canonin persettä,
      vai harrastaa valokuvausta? (saa nähdä) Kokeile joskus kätösiisi oikeata kameraa, eli Nikonia, niin huomaat, että Canonin ergonomia on perseestä.

    • Oikealla peilisellä

      Digijärkkärillä kuvailet ? Se, että olet täällä ivallinen ns. marginaalimerkeille, todistaa, että olet kokematon
      Canonpelle. Oliko omasta mielestäsi tarpeellista tulla tänne suutaan soittamaan ?

      • Nikotinisti Aapo

        itsetunto noilla nikonisteilla, kun aina yrittävät kehua omaansa - tuskin heillä on muista merkeistä tietoakaan... saatika kokemusta


    • Pentax K-r

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe