En nyt tiedä mikä olisi ollut paras paikka tälle kysymykselle, mutta kokeillaas ensin täältä. Eli, mulla on todella punainen nenä. On ollut vuosikaudet. Se perusteella olen tehnyt itsediagnoosin, että ei ole minkään kosmetiikkatuotteen allergiaa, kun punoitus taisi alkaa jo ennen kuin aloin säännöllisesti meikata. Joskus murrosiässä siis jo. Mutta tuntuu, että se vaan pahenee vuosi vuodelta. Nenäni on tosi herkkä kylmälle, mutta on punainen ihan sisätiloissakin ja jopa kesäkuumalla. Huono verenkierto siinä varmasti ainakin on, kun kylmäkin on koko ajan, paitsi ehkä ihan kesähelteillä.
Meikillä punoituksen saa jotenkuten piiloon. Nyt asia on alkanut häiritä mua entistä enemmän just sen takia, että haluaisin vähentää meikkaamista testatakseni tekisikö se hyvää muutenkin ongelmaiselle iholleni.
Couperosaa ei mielestäni ainakaan hirmuisesti ole, joten en viitsi kallista arbutinia tms. välttämättä edes kokeilla.
Olisiko kellään kokemukseen perustuvia vinkkejä miten parantaa ensinnäkin vaikka tuota nenän verenkiertoa, jos se auttaisi? Tai miten muuten vähentää punotusta? Joku voide vaikkapa?
Hassulta kuulostaa tämä mun nenästoori, mutta tilanne ei ole ollenkaan hauska... :( Eikä myöskään omaa kuvittelua, minä ja mun punainen nenä ollaan jo vanha vitsi (jolle kyllä itsekin osaan nauraa, mut voishan sitä huumoria muustakin repiä.)
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vinkeistä,
Punainen nenä
4
4326
Vastaukset
- mieltä
olet tuosta esityksestä?
http://www.ruusunnuppu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=84 - kyb
ja melkein aina se on myös kylmä.
Asia vaivaa mua todella paljon, ja siksi kävin kesällä hoidattamassa nenääni laserhoidossa, jossa ihon alaisia verisuonia poltetaan pois. Sen pitäisi vähentää punotusta.
Vähensikö? Ehkä, mutta kyllä mun nenä vieläkin tulee punaiseksi varsinkin kylmässä. En kuitenkaan välttämättä suosittele laseria, sillä nyt nenää paleltaa ihan koko ajan, sisällä ja ulkona. Jotenkin siinä on nyt sellainen liilahtava sävy, ihan hirveää.
Eli mitä tehdä? En tiedä, meikillä vaan piiloon, ei kai siihen muuta konstia ole.- punanenä
Up
Osaako kukaan antaa mitään neuvoja? Suositella voiteita tms?
- dsfkdf
Vanha ketju, sama vaiva. Laseria itsekin miettnyt mutta mahdolliset riskit arveluttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1263054Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel692155Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102107Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien681836Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1551652Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241476Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31073Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️751055Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘671018- 801011