Punainen nenä

Naispetteri22

En nyt tiedä mikä olisi ollut paras paikka tälle kysymykselle, mutta kokeillaas ensin täältä. Eli, mulla on todella punainen nenä. On ollut vuosikaudet. Se perusteella olen tehnyt itsediagnoosin, että ei ole minkään kosmetiikkatuotteen allergiaa, kun punoitus taisi alkaa jo ennen kuin aloin säännöllisesti meikata. Joskus murrosiässä siis jo. Mutta tuntuu, että se vaan pahenee vuosi vuodelta. Nenäni on tosi herkkä kylmälle, mutta on punainen ihan sisätiloissakin ja jopa kesäkuumalla. Huono verenkierto siinä varmasti ainakin on, kun kylmäkin on koko ajan, paitsi ehkä ihan kesähelteillä.
Meikillä punoituksen saa jotenkuten piiloon. Nyt asia on alkanut häiritä mua entistä enemmän just sen takia, että haluaisin vähentää meikkaamista testatakseni tekisikö se hyvää muutenkin ongelmaiselle iholleni.
Couperosaa ei mielestäni ainakaan hirmuisesti ole, joten en viitsi kallista arbutinia tms. välttämättä edes kokeilla.
Olisiko kellään kokemukseen perustuvia vinkkejä miten parantaa ensinnäkin vaikka tuota nenän verenkiertoa, jos se auttaisi? Tai miten muuten vähentää punotusta? Joku voide vaikkapa?
Hassulta kuulostaa tämä mun nenästoori, mutta tilanne ei ole ollenkaan hauska... :( Eikä myöskään omaa kuvittelua, minä ja mun punainen nenä ollaan jo vanha vitsi (jolle kyllä itsekin osaan nauraa, mut voishan sitä huumoria muustakin repiä.)
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vinkeistä,

4

4373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyb

ja melkein aina se on myös kylmä.
      Asia vaivaa mua todella paljon, ja siksi kävin kesällä hoidattamassa nenääni laserhoidossa, jossa ihon alaisia verisuonia poltetaan pois. Sen pitäisi vähentää punotusta.
      Vähensikö? Ehkä, mutta kyllä mun nenä vieläkin tulee punaiseksi varsinkin kylmässä. En kuitenkaan välttämättä suosittele laseria, sillä nyt nenää paleltaa ihan koko ajan, sisällä ja ulkona. Jotenkin siinä on nyt sellainen liilahtava sävy, ihan hirveää.
      Eli mitä tehdä? En tiedä, meikillä vaan piiloon, ei kai siihen muuta konstia ole.

• punanenä

Up

Osaako kukaan antaa mitään neuvoja? Suositella voiteita tms?

• dsfkdf

Vanha ketju, sama vaiva. Laseria itsekin miettnyt mutta mahdolliset riskit arveluttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      252
      17397
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      180
      12358
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      70
      6150
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      21
      4975
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      69
      4965
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      31
      4074
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      89
      3644
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      24
      3626
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      41
      3151
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3119
    Aihe