lemmikkiä ottamassa , hjelppiä :)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eli olen ottamassa lemmikin. haluasin jonkun jyrsijän ja olen miettinyt chinchillaa. Haluasin siis tietää sen hoidosta , tarvikkeista, hinnoista , kaikesta ! ja omista kokemuksista tietysti . :)) sormet syhyämään sitten !!

2

435

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • accd

Kannattaa käydä chinchillapalstalla ja SLC:n sivuilla (www.slcry.net, täältä löytyy linkki myös palstalle). Niistä löytyy aika hyvin tietoa ja pääsee keskustelemaan harrastajien kanssa. Myös kasvattajien sivuilta (esim. Kingis ja Harlequin's, linkit SLC:n sivuilla) löytyy paljon asiaa.

Tässä nyt jotain lyhyesti: chinchillat ovat oikein hoidettuina pitkäikäisiä (15 vuotta on aika normaali, voivat elää pidempäänkin), vaativat suuren häkin ja paljon aktiviteetteja. Itse eläin maksaa noin 80-150 €, tarvikkeet sitten siihen päälle. Chinchillat syövät pellettiä (Teurlings, Altromin) ja heinää. Ei saa syöttää mitään tuoretta, herkkuna voi antaa satunnaisesti pienen palan näkkäriä. Chinchillat puhdistavat turkkinsa pyörimällä chinchillahiekassa. Cincut ovat yö- ja hämäräeläimiä, eli nukkuvat päivät. Meillä heräillään illalla noin kahdeksan jälkeen, jolloin päästän niitä häkistä jaloittelemaan.

• chicnchiåoEW

Moikka! Chinchillan hoito on helppoa ... kunhan muistat että vaihdat joka pv veden ja siivoat joka viikko häkin.Chinchilloille on myös tärkeää että ne saa kooko ajan jotain ruokaa. chinchillat maksavat 70-300 euroa,riippuu miten vanhemmat ovat pärjänneet näyttelyissä tai agilityssä.Chinchillojen yleiset tarvikkeet ovat suolakivi, kampa,ja jnee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1208
    2. 72
      1173
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      96
      915
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      802
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      781
    6. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      38
      781
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      39
      733
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      111
      581
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      536
    Aihe