Tuntuuko teistäkin, että sieniä nousee todella paljon tänä vuonna? Itse sienestän Pirkanmaalla ja en muista, koska yleisimpiä sieniä olisi noussut niin paljon kuin nyt. Kaikki lajikkeet ovat hieman myöhässä tavallisesta aikataulusta, luultavasti kuivan ja kuuman kesän takia mutta nousevat nyt sitäkin runsaammin.
Ainoastaan kantarellia en ole löytänyt niin kuin edellisinä vuosina, sen sijaan lampaankääpää, torvisientä, tatteja (tajuttoman paljon erilaisia tatteja), haapa- ja karvarouskua, limanuljaskaa ja kehnäsientä on aivan mielettömät määrät metsät pullollaan.
Millaisia havaintoja teillä on sienisadosta?
Sieniä ennätyspaljon
sienietsivä
1
591
Vastaukset
Pohjois-uudellamaalla vielä heikosti sieniä, tatteja löytyy eniten, vähän mustiatorvisieniä. 100kg suppilovahveroita "tilattu" ja kantarellitkin sais myydyksi jos vain tulee ja löytyy.
Mut, onhan syksyä vielä jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043