Luottotiedottomalle opintolainan takaus

opiskelija14

Hei! Sain kelalta myönteisen opintolainan valtiontakauksen. Minulla on luottoiedot menneet ja merkinnät säilyvät vielä reilun vuoden. Olen kuitenkin maksanut kaikki velkani ja "tilini" ovat siis puhtaat. Alkuunhan kela ei myöntänyt takausta, vaan toimitin ulosotosta ja perintätoimistolta paperit, joissa luki, etten ole enää mitään velkaa. Nyt hain pankista lainaa ja jännitän että mahtavatkohan myöntää?? Onko kenelläkään tietoa, myöntävätkö pankit tälläisissä tapauksissa opintolainaa? Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.

4

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija14

En siis ole pankeille velkaa, eikä maksuhäiriämerkintäni johdu lainoista tai luotoista (vaan puhelinlaskuista jne)

• ffh776776

Tiedän tyypin, jolle myönnettiin sen jälkeen kun KELA oli taannut. Tilanne hänellä oli se, että maksuhäiriömerkintä oli tullut useampi vuosi sitten ja oli summaltaan muistaakseni n. 150euroa ollut. Sai lainan ennen kuin poistui rekisteristä merkintä.

• 1?X

Miksi et hyödyntänyt merkintääsi. Silloin kun on maksuhäiriömerkintä eikä siksi saa lainaa niin ei kannata taistella takauksen saamiseksi koska tuollon sossu on velvollinen maksamaan toimeentulotukea ilman että ottaa lainan tulona huomioon. Eli 417€/kk käteen ja sillä kyllä opiskelija pärjää. Moni lainaan pakotettu joutuu pärjäämää 60E/KK, joten hullu ottaa lainaa jos ei ole pakko. Eli kannataaa jättää se puh. lasku maksamtta ja päästää ulosottoon ja maksuhäiröksi!

• opiskelija14
        1?X kirjoitti:

Miksi et hyödyntänyt merkintääsi. Silloin kun on maksuhäiriömerkintä eikä siksi saa lainaa niin ei kannata taistella takauksen saamiseksi koska tuollon sossu on velvollinen maksamaan toimeentulotukea ilman että ottaa lainan tulona huomioon. Eli 417€/kk käteen ja sillä kyllä opiskelija pärjää. Moni lainaan pakotettu joutuu pärjäämää 60E/KK, joten hullu ottaa lainaa jos ei ole pakko. Eli kannataaa jättää se puh. lasku maksamtta ja päästää ulosottoon ja maksuhäiröksi!

mä olin kesän töissä ja oon tienannut monelle kuulle ylijäämää, joten toimeentulotukea en saa. Mä myös aion käydä koko opiskeluajan töissä ja tienata, joten senkään takia en halua sossusta mitään. Ja muutenkin oon niin tyytyväinen, ettei mun tartte kerjätä mistään vaan oikeasti ite rahottaa mun jalpseni elämän, lainarahalla ja työllä.
        Ihmettelen, et on tuollaisia ihmisiä, jotka haluaa pummia rahansa sossusta ja ovat tyytyväisiä. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe