ajattelin ensi kesänä ajella stadista Göteborgiin ja siis mennä Göta kanavan läpi. Paljonko kannattaa varata aikaa ja mistä löytäisi vinkkejä matkalle? Vene saisi jäädä sitten Göteborgiin talvisäilytykseen odottamaan matkan jatkumista - olisko vinkkejä hyvistä telakoista sielläpäin.
Göta kanava
4
668
Vastaukset
- demirkazik
Aikanaan tossa -70 luvun lopulla aloiteltiin "pitempien" purjehdusten teko meidän perheessä, niin neljän viikon lomalla ehdittiin Göteborgiin ja takaisin (Helsinkiin) veneenä vanha raskas "moottoripursi" jolla matkanopeus n.5 S. Ko kanavan kotisivuilla läpikulku ajaksi annetaan 7-11pvä riippuen omasta selkänahasta ja yleisestä liikenne määrästä.
- SpK
Mereltä merelle pääsee 6 vuorokaudessa, mutta silloin jää paljon kivoja paikkoja näkemättä/kokematta. 9-10 pv olisi varmaan sopiva aikataulu.
- Hyvämuistinen
Vene-lehdessä 8/1977 oli artikkeli "Iso Sockerdrickakierros. Götan kanava ja Gotlanti". Juttu on tilattavissa Vene-lehden nettiarkistosta. Paljon on tietysti ehtinyt muuttua, mutta paljon on vielä ennallaankin.
- hieno reissu
Ajelin viime kesänä ko. kanavan Göteborgista Memiin. Upea reissu mutta heinäkuussa jouduimme jonkin verran jonottelemaan/odottamaan sulutusta. Sulutukset helppoja jos maltti kestää ja ottaa rauhallisesti. Meillä meni varmaan se 10 päivää mutta pysähdeltiin paljon ja oltiin esim. Motalassa useampi yö. Mulla on ylimääräisenä karttakirja romppu koko matkalta. Jos kiinnostaa, niin meilaa jussi0405487074 (at) gmail.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018093- 1075667
- 2795023
- 494973
- 763747
- 562970
- 642687
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292452- 432411