Abilify kokemuksia?

dreamrage1

Elikkäs lihomisen takia tartteis lopettaa seroquel ja lääkäri ehdotti viimeksi abilifya. En tiiä uskallanko aloittaa sitä mahdollisten sivuoireiden takia. Eniten pelottaa se lääkeoppaassa lukeva äkkikuolema(!!?) ja sit tietty pakkoliikkeet joita mulla tuliki viimeks zeldox-nimisestä neuroleptistä.Lääkäri ei suostunu määräämään abilifya ennen kesälomaansa, koska lääke saattaa hoidon alussa huonontaa vointia paljon. Myös itsemurha mainitaan haittavaikutuksissa. :oOon lukenu et joillaki on sekä sero että abilify. Häviääkö seron lihottava vaikutus sillon?
Vitsit ku ei tartteis syyä lääkkeitä ollenkaa! :/

36

19597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moksiska

      Mulla on abilify ja se sopii hyvin. Se vähän vähentää ruokahalua ja olo tuntuu energisemmältä. Aamulla oli alussa pahoinvointia. Nykyisin en huomaa haittoja.

    • Täti Monika

      Oon nyt syönyt muutaman viikon abilifya, ja hyvin on tehonnut! Pelkäsin kanssa sivuvaikutuksia, mutta mitään ihmeellistä en ole huomannut, paitsi että jaksaa taas touhuta:)

    • Kessandria

      Sain just 3 päivää sitten Abilifyn pitkän prosessin jälkeen. Kela ei meinannut aluksi suostua sitä korvaamaan mutta olen vain helvetin tyytyväinen että jaksoin taistella loppuun saakka.

      Itsellä Seroquel teki olon ihan zombiksi. Jos joku olis älynnyt tuoda mulle silloin allekirjoitettavaksi vaikka takauspaperit niin silmääkään räväyttämättä mä olisin niihin nimeni pistänyt.

      Abilifystä tuli sellaisia pieniä sivuvaikutuksia kuin että outo tunne vatsassa ja nyt se on tänään ollut jo hyvin pientä eli ilmeisesti menee ohitse. Muuta sivuvaikutusta ei sitten olekaan tullut.

      Ja voit melkeinpä unohtaa sen äkkikuolema jutun koska sitä ei tavallaan ole voitu näyttää toteen että johtuuko se juuri Abilifystä mutta kun se on kuitenkin mainittava ainaskin lain mukaan.

      Tuo voinnin huononeminen voi johtua yksinkertaisesti siitä että jos muut lääkkeet on jo purettu ja Abilifyä aletaan ajamaan sisään niin siinä menee viikkoja ennnekuin se alkaa tosissaan toimimaan.

    • dreamrage1

      Huomenna alotan ton abilify-lääkkeen.Aloitusannos on 7,5mg. Onko muilla ollu sama annos? Sit jos ei tuu tota äkkikuolemaa(heh), niin nostetaan 15mg:aan. Ketipinorin olen jo vähentänyt 100mg:aan ja se jää toistaiseksi ton abilifyn rinnalle.
      Oon lukenu ja lääkäriki sanoi, että voi aiheuttaa unettomuutta. Onko teillä ollu? Seki niin pelottaa, ku joskus jos on jäänyt yhenki yön unet väliin, niin oon menny ihan sekaisin.
      Ei lääkärikään ollu mitenkää innoissaa sitä mulle määrämässä...vaikutti jotenki valmiiksi huolestuneelta, et mimmoset sivuoireet mul mahtaa tulla ja miten niitten kans selviän. :/
      Nooh. Ei se selviä ennenku kokeilee.

    • Tonnikeiju+++

      Pojalleni kyseinen lääke ei sopinut...mieliala muuttui todella ärtyneeksi ja kun annosta vain nostettiin niin tuli steppausta ja pakkokävelyä...lopussa leukoja alkoi vetämään...

      • dreamrage1

        Minkähän ikäsestä pojasta on kysymys? Lääkkeethän vaikuttaa lapsiin eri tavalla kuin aikuisiin. Lukee siin pakkausselosteeski eri haittavaikutukset nuoril ja lapsil.
        Jos on aikuinen, niin mil annoksel alko noi pakkoliikkeet sun muut?Ja kuinka pitkään oli lääkettä syönyt?


      • pipoäijä

        Mieheni (yli 35v) kokeili abilifyä ja juuri samat kuvailemasi oireet. Levottomat jalat, pakkosteppausta, leukojen pakkoliikkeitä, sisäinen tärinä.. mieli oli pirteämpi mutta ahdisti kovin. Ei halunut 2kk jälkeen jatkaa. Psykiatri jälkeenpäin sanoi että olisi pitänyt tarkemmassa valvonnassa siirtyä uuteen lääkkeeseen ei yksin kotioloissa ja ottaa alkuoireisiin rauhottavia mukaan. Nyt seroguel , toimii niin ja näin, ei hyvin kuitenkaan. Eikös se ollut niin että tämä abilify nimenomaan on enempi maanisuuteen meneville oivaksi todettu?


      • pipoäijää
        pipoäijä kirjoitti:

        Mieheni (yli 35v) kokeili abilifyä ja juuri samat kuvailemasi oireet. Levottomat jalat, pakkosteppausta, leukojen pakkoliikkeitä, sisäinen tärinä.. mieli oli pirteämpi mutta ahdisti kovin. Ei halunut 2kk jälkeen jatkaa. Psykiatri jälkeenpäin sanoi että olisi pitänyt tarkemmassa valvonnassa siirtyä uuteen lääkkeeseen ei yksin kotioloissa ja ottaa alkuoireisiin rauhottavia mukaan. Nyt seroguel , toimii niin ja näin, ei hyvin kuitenkaan. Eikös se ollut niin että tämä abilify nimenomaan on enempi maanisuuteen meneville oivaksi todettu?

        Niin tuli pakkoajatuksiakin ja pakkooireita mitä ei ikinä ennen ollut. Kaikkea että sormia piti napsutella tietyssä järjestyksessä, partaa pyöritellä tiettyynsuuntaan tietty määrä :D jooeikiitos sanoi ukkoni.


    • 22 on 16+6

      Mulla on toiminut hyvin, alku särkyjen jälkeen, nyt 5 kk ollut.

      PAITSI Kolestroli on nyt pompannut 7.9

      Googlasin Abilify Cholestorol ja sain useasta luotettavasta lähteestä luke että näin voi käydä.

      Huh huh, mitähän psykiatri tähän sanoo.

      • dreamrage1

        Ooks tosissas?! Mikä sul oli kolesteroli ennen sit? On kyl aika huima luku toi.


      • kyllä minusta
        dreamrage1 kirjoitti:

        Ooks tosissas?! Mikä sul oli kolesteroli ennen sit? On kyl aika huima luku toi.

        tuntuu epäilyttävältä tuo "pelottelu". Olen käyttänyt Abilifya jo kolme vuotta, se on lisännyt minulla aktiivisuutta eikä sivuvaikutuksia ole ollut ihan alkuaikoja lukuun ottamatta.


      • dreamrage1
        kyllä minusta kirjoitti:

        tuntuu epäilyttävältä tuo "pelottelu". Olen käyttänyt Abilifya jo kolme vuotta, se on lisännyt minulla aktiivisuutta eikä sivuvaikutuksia ole ollut ihan alkuaikoja lukuun ottamatta.

        Mimmosia sivuvaikutuksia sulla sillon alussa oli? Mul ilmenny ny muutaman päivän aikana ainaki unettomuutta, hermostuneisuutta, huonovointisuutta, sitku se menee ohi nii on iha _kaamee_ nälkä koko ajan!(mahtaakohan täst lääkkeest sittenkää laihtua)Lisäksi ahdistuneisuus on tullut takaisin. Ei ole ollut sitä moneen kuukauteen. Mut vielä tän kestää mut jos muuttuu kymmenkertaseks nii ei ehkä enää.
        Mut joo mä en kyl oikee tota kolesterolihommaa usko. Paitsi mistä näistä lääkkeistäkää tietää, mitä ne kellekin aiheuttaa.


      • 22 on 44 jaettuna
        kyllä minusta kirjoitti:

        tuntuu epäilyttävältä tuo "pelottelu". Olen käyttänyt Abilifya jo kolme vuotta, se on lisännyt minulla aktiivisuutta eikä sivuvaikutuksia ole ollut ihan alkuaikoja lukuun ottamatta.

        En minä mitään pelottele.
        Mulla mitattu marraskuussa 09 kolestoroli 5.8 ja nyt 7.9.
        Kaikkien muiden lääkkeiden jälkeen olen ollut hyvin tyytyväinen Abilifyn, muut eivät sopinneet tai auttaneet.

        Alkuun mulla oli kipuja, mm leuka luustossa toispuoleisesti, meni ohi viikossa, parina ensimmäisenä päivänä oli muutama lievä harhanäky ajaessa joten ajoitin sitä mutta ne ei toistuneet, minua myös väsytti aika paljon alussa, väsymys tuli satunaisesti enkä ole kuullut että se olisi sivuoireina missään, kaiken kaikkea jo viikon päästä olin kuin uusi ihminen ja tyytyväinen että löytyi tämä lääke.

        Kolestrolin nousulle en löydä elämäntavallista syytä, sillä olen syönnyt paremmin, jaksannut tehdä itse ruokaa (vähemmän oska ruokaa) juonnut tosi paljon vähemmän, eli kaikin tavoin elämän tapani ovat myös parantuneet elämän laadun kohoamisen myötä aloitettuani abilifyn.

        Kun sain labra tulokset viime viikoilla ihmettelin kovasti ja aloing googlaamaan ja yhdessä vaiheessa googlasin Ablilify Chrolestorol ja alkoi löytyä mm:

        More serious side effects may include diabetes, high cholesterol and triglycerides, or neuroleptic malignant syndrome (NMS). NMS is a rare condition in which people may experience extreme muscle rigidity, high body temperatures, confusion, and cardiovascular difficulties. The important concern about NMS is that it is a potentially fatal condition. http://www.nami.org/Template.cfm?Section=About_Medications&template=/ContentManagement/ContentDisplay.cfm&ContentID=8133

        ja monta muuta.

        Nyt pitäis alkaa vetämään satiineja.


      • dreamrage1
        22 on 44 jaettuna kirjoitti:

        En minä mitään pelottele.
        Mulla mitattu marraskuussa 09 kolestoroli 5.8 ja nyt 7.9.
        Kaikkien muiden lääkkeiden jälkeen olen ollut hyvin tyytyväinen Abilifyn, muut eivät sopinneet tai auttaneet.

        Alkuun mulla oli kipuja, mm leuka luustossa toispuoleisesti, meni ohi viikossa, parina ensimmäisenä päivänä oli muutama lievä harhanäky ajaessa joten ajoitin sitä mutta ne ei toistuneet, minua myös väsytti aika paljon alussa, väsymys tuli satunaisesti enkä ole kuullut että se olisi sivuoireina missään, kaiken kaikkea jo viikon päästä olin kuin uusi ihminen ja tyytyväinen että löytyi tämä lääke.

        Kolestrolin nousulle en löydä elämäntavallista syytä, sillä olen syönnyt paremmin, jaksannut tehdä itse ruokaa (vähemmän oska ruokaa) juonnut tosi paljon vähemmän, eli kaikin tavoin elämän tapani ovat myös parantuneet elämän laadun kohoamisen myötä aloitettuani abilifyn.

        Kun sain labra tulokset viime viikoilla ihmettelin kovasti ja aloing googlaamaan ja yhdessä vaiheessa googlasin Ablilify Chrolestorol ja alkoi löytyä mm:

        More serious side effects may include diabetes, high cholesterol and triglycerides, or neuroleptic malignant syndrome (NMS). NMS is a rare condition in which people may experience extreme muscle rigidity, high body temperatures, confusion, and cardiovascular difficulties. The important concern about NMS is that it is a potentially fatal condition. http://www.nami.org/Template.cfm?Section=About_Medications&template=/ContentManagement/ContentDisplay.cfm&ContentID=8133

        ja monta muuta.

        Nyt pitäis alkaa vetämään satiineja.

        Paska homma tommonen. Mitä tarkotat tol satiinil? Onko lääkäri sanonu, et voit jatkaa abilifya tosta kolesterolista huolimatta? Ooks sit lihonnu kans hoijon aikana? Tiiän kyllä, ettei tarvi lihoa, et kolesteroli nousis mut kiinnostaa siksku ittel pitäis saaha ylipaino pois.


      • 24 jaettuna 2 on 12
        dreamrage1 kirjoitti:

        Paska homma tommonen. Mitä tarkotat tol satiinil? Onko lääkäri sanonu, et voit jatkaa abilifya tosta kolesterolista huolimatta? Ooks sit lihonnu kans hoijon aikana? Tiiän kyllä, ettei tarvi lihoa, et kolesteroli nousis mut kiinnostaa siksku ittel pitäis saaha ylipaino pois.

        En ole lihonnut paino pudonnut 5 Kg.
        Satiini on kolestroli lääke luokka tai kyllä sillä lääkitään paljon muutakin.

        En ole TK lääkärille kertonnut että käytän Abilifyä enkä ole psykolle kertonnut että se pitäisi lopettaa.

        Enkä aijo alkaa syömään satiineja, impotenssia, lihas kipuja ym muita sivuvaikutuksia siitä.


    • Marenki71

      Mulla vain positiivisia kokemuksia. Sairastanut bipoa jo vuosikaudet ja lääkkeitä ollut aiemmin mm. zyprexa, seroquel ja zeldox. Kaikista muista tullut aivan kauheita haittavaikutuksia esim. painonousi 20kg ja päivät menivät aivan sumussa ja unessa. Nyt Abilifyta käyttänyt puolisen vuotta ja olo on erittäin tasainen ja hyvä. Alussa oli muutavan viikon levottomuutta, mistä lääkärikin varoitti, mutta myöhemmin ei mitään. Ja mikä tärkeintä: en tunne olevani jatkuvassa tokkurassa ja pystyn opiskelemaan!

    • Miranda

      Itselläni mennyt Abilify kesästä asti, 15 mg. Ei vähentynyt Zyprexasta alkanut syöpöttelyhalu ollenkaan eli paino nousee edelleen. Suurin haitta on tunne-elämän täysi latistuminen. En pystynyt suremaan edes isäni kuolemaa.

      Nyt olen oma-aloitteisesti vähentänyt annosta puoleen eli 7,5 mg:aan. Lievää paranemista tilanteeseeni havaittavissa, paitsi syömisen suhteen. Väsynyt/uupunut olen edelleen, eli ei ainakaan minulla vaikuttanut piristävästi.

    • pölhööö

      Lopetin Abilifyn , koska sain siitä pahasti näppylöitä naamaan. Muita sivuvaikutuksia oli ahdistus, levottomuus ja pakonomaisuus tekemisissä.. Käsistä katosi myös voimat ja sain pahan silmätulehduksen..
      Paino kyllä nousi aluksi, mutta on sen jälkeen pysynyt samoissa. Abilify ei innosta syöpöttelemään, siitä ihan hyvä lääke. On varmasti hyvä lääke niille, joille se sopii fyysisesti.

    • Että näin.....

      Abilify on yksi niistä kuudesta psyykenlääkkeistä, joista neljä lääketieteen järjestöä varoitti v.2004.

      En halua pelotella ja eiköhän moni kyseisen lääkkeen käyttäjä ole tietoinen lääkkeen haittavaikutuksista.

      • tiedoton6453

        Kerrotko lisää näistä varoituksista?


    • Että näin....

      " Yleisessä käytössä olevat psyykenlääkkeet lisäävät riskiä sairastua diabetekseen ja lihavuuteen ja ne kohottavat kolesterolia lisäten sydäntaudin vaaraa, kirjoitti Diabetes Care-lehti v.2004" Samana vuonna
      -American Diabetes Association
      - American Psychiatric Association
      - American Association of Clinical Endocrinologist ja
      - North American Association for the Study of Obesity
      lääkejärjestöt kiinnittivät huomiota lääkkeiden "uusiin" haittavaikutuksiin.
      Näitä lääkkeitä määräätään yleisesti uni- ja bibolaariseen masennukseen, skitsofreniaan, dementtiaan jne.

      Varoitus oli esillä myös Reutersin ja muiden isojen toimistojen uutisissa.

      Abilifyn lisäksi järjestöt varoittivat Clozaril-, Risperdal-, Zyprexa-,Seroquel- ja Geodonlääkkeistä.

      Lääkeinfo.fi-sivuilla on hyvä lista esim. kaikista Abilify-lääkkeen mahdollisista haittavaikutuksista!!!!

      • biponeiti

        Oon nyt 4 päivää syöny abilfyta 7,5 mg ja huonovointisuus on aika "mukavan" oloinen. Ei maistu ruoka kunnolla. Kaverina on ketipinor 25 mg, jonka varmaan lopetan pian. Muut lääkkeet ei oo toiminu mulla esim Cipralex, Seronil, Risperidon, Deprakine. Jokainen lihottanu ja pitäny mielialan liian matalana.

        Tosta äkkikuolemasta mulla meni unet kun pelkäsin kuolevani, mutta kysyin lääkäriltä tätä, niin se on vain laitettu Amerikoissa siihen listalle yliampuvana asiana ettei sitä käytettäis väärin. Ja hoidon aikana on ollut äkkikuolemaa, mutta ei itse lääkkeen takia


      • paska.lääke
        biponeiti kirjoitti:

        Oon nyt 4 päivää syöny abilfyta 7,5 mg ja huonovointisuus on aika "mukavan" oloinen. Ei maistu ruoka kunnolla. Kaverina on ketipinor 25 mg, jonka varmaan lopetan pian. Muut lääkkeet ei oo toiminu mulla esim Cipralex, Seronil, Risperidon, Deprakine. Jokainen lihottanu ja pitäny mielialan liian matalana.

        Tosta äkkikuolemasta mulla meni unet kun pelkäsin kuolevani, mutta kysyin lääkäriltä tätä, niin se on vain laitettu Amerikoissa siihen listalle yliampuvana asiana ettei sitä käytettäis väärin. Ja hoidon aikana on ollut äkkikuolemaa, mutta ei itse lääkkeen takia

        Psykiatrit esittäävävät aina verukkeita. Ks YLE Areenasta MOT 23.10.2017!


    • 2suuntanen

      Itellä Abilify 15mg ja hillitsee ruokahalua. Ei tarvitse syödä kuin vasta myöhään illalla. Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia.

    • abilify_is_not_cure
    • maintena

      otin injektion. sen jälkeen tullut lihasten nykimistä. tavarat ei pysy käsissä ja kädet tekee äkkiliikkeitä

      • 44y465hj45h65

        Miksi otat sellaista roskaa ja vielä injektiona, jonka vaikutus kestää toista kuukautta. Pillerein sentäät voi keskeyttää ottamisen heti. Noilla injektoilla riskeeraat myös sydänterveytesi. Jos ongelmia tulee, ei injektiota saa mitenkään pois.


      • maintena

        otin pitkään tabletteja ja kun lääkäri kertoi että vaikutus on tasaisempi niin päädyin siihen ratkasuun. sit alko noi nykimiset jotka ei oo loppunu vaikka sain ekan ja vikan injektion toukokuussa.


      • Injektion_inversio
        maintena kirjoitti:

        otin pitkään tabletteja ja kun lääkäri kertoi että vaikutus on tasaisempi niin päädyin siihen ratkasuun. sit alko noi nykimiset jotka ei oo loppunu vaikka sain ekan ja vikan injektion toukokuussa.

        Psykiatrit yrittävät tällä hetkellä markkinoida ihmisille injektioita, koska pillereiden patentit ovat loppuneen tai loppumassa ja injektioissa on uudet patentit. Eivät psykiatrit usein edes tietoisesti tiedä tai ajattele toimivansa tämän vuoksi tai usein saa siitä mitään suoraa korvausta, mutta heille mainostetaan ja pidetään luentoja jatkuvasti injektioista ja he sitten alkavat määrätä niitä enemmän potilaille. Lisäksi niillä voi kontrolloida paremmin potilaita. Potilaan kannalta ne ovat mielestäni usein todella huono ja loukkaava vaihtoehto, jos on itsellä yhtään järkeä jäljellä.


      • Kevätmielikki
        maintena kirjoitti:

        otin pitkään tabletteja ja kun lääkäri kertoi että vaikutus on tasaisempi niin päädyin siihen ratkasuun. sit alko noi nykimiset jotka ei oo loppunu vaikka sain ekan ja vikan injektion toukokuussa.

        Parempi syödä ja kokeilla tableteilla lääkettä,varmaan injektioon päädytään silloin jos potilas ei muista ottaa lääkettä säännöllisesti,mutta oli miten oli ,mieluummin tabletit ku injektio.Kannattaa myös ottaa vitamiineja purkista,D,E,C,alfalipoiinia,kalaöljyt,rypsiöljy,maitohappobakteerit myös erittäin tärkeä suoliston apu jos ja kun syö lääkkeitä ja vaikkei söis mitään lääkkeitä,vitamiinilisät kannattaa,ja käykää hyvät ihmiset verikokeissa mittauttamassa kaikki arvot,cityterveys nopea ja halpa siihen ,monella paikkakunnalla toi cityterveys,tsemiä kaikille .....


    • kokemustasiitäkinon

      jokainen tekee kuin parhaaksi näkee. se on selvä, ettei sellaista lääkettä ole olemassakaan, millä ei jotain haittavaikutusta olisi

    • Kidutettu

      Paska lääke. Psykiatri päätti että injektoidaan pakolla, koska pitää minua psykoottisena. On itse psykoottinen, minä olen gang stalking -joukkovainon/häirinnän uhri. Jotkut psykiatrit vain ovat sitä mieltä että ihmistä ei voida porukalla kiusata, ja jos voidaankin niin heidän kuuluu tehdä sitä samaa. Olen kuukaudessa vanhentunut, raihnaistunut, kudokset löystyneet, kädet eivät toimi normaalisti, paha paha paha olo, paha paha paha psykiatri, saa nähdä selviydynkö enää elävien kirjoihin. Joukkovainoaminen on kamalaa, mutta ei likimainkaan niin kamalaa kuin psykiatrinen hoito, se voittaa kaikki hirveydet. Psykiatria pitäisi kuopata, sitä mieltä olen. Poliisit vain asialle joukkovainoojia jahtaamaan ja poliiseille oikeus käyttää näitä myrkkyjä gang stralking -rikollisille tunnustusten aikaansaamiseksi siitä mitä naapureilleen tekevät, ei muuhun, herran tähden! Järki käteen "lääketieteessä" vaikka pseudoa olisikin.

      • vaikeat.lääkeoireet

        Kudosten löystymenen tekee monta hankalaa oiretta, luultavasti myös se että näkö hämärtyy, et näe yhtä kauas ja yhtä lähelle kuin ennen. Joku osaisi varmaan selittä mitä mykiölle tapahtuu, löystyyko sekin, venyykö vai supistuuko. Vaikeaksi tekee elämän kuitenkin, kaikki lisäoireet tekevät, sairauskin olisi varmaan paljon helpompi kestää kuin moninaiset lääkeoireet. Kuulemma näin on sairaustapauksissa todettukin.


    • Anonyymi

      Tärinä ja jäykkyys, pää ei toimi normaalisti vaikea edes kirjoittaa tätä puhelimella. Vaikeus kävellä, vaikeus istua tai olla paikoillaan.

    • Anonyymi

      Yksi parhaista koska ei väsytä eikä lihota mutta se vei yöunet joten jouduin vaihtamaan takaisin vanhaan lääkkeeseen :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe