Liian lyhyt lauta ?

jeejepajee

Olen 164 cm pitkä, joten onko 140 cm pituinen lumilauta minulle liian lyhyt ? Saisin halvalla käytetyn mutta ei mitään tietoa noista pituuksista.

3

3625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lautailija 4ever

Laudan pituus on noin 0.9*oma pituus eli tuon kaavan perusteella sinulle olisi tällä hetkellä n. 146-150cm lauta sopivan mittainen. Kun seisot laudan takana toinen pää maassa, kärki pitäisi yltää nenän tai leuan korkeudelle. Ja kannattaa ottaa, jos olet vielä kasvuiässä, pieni kasvuvara lautaan niin pääset sillä muutaman vuoden laskemaan.
      Sinun kannattaa valita ensin sopivan kokoinen laskukenkä ja sen koon perusteella valita sopivan levyinen ja pituinen lauta, sillä niissä on paljon eroja. Kengät saavat tulla korkeintaan pari senttiä laudan yli siteiden kohdalta. Jos ne tulevat liikaa, ottaa kengät rinteeseen kiinni joko jyrkemmässä rinteessä tai jyrkästi kantatessa.
      Siteiden säätöön kannattaa kysyä apua sellaiselta, joka todella osaa sen homman, esim. keskuksen vuokraamosta henkilökunnalta tai rohkeasti hiihtokoulusta. He pystyvät antamaan sellaiset järkevät perussäädöt, josta pääset myöhemmin tarvittaessa itse niitä lisää ruuvaamaan.
      Jospa tämä auttaisi..

• Tuuli123456

Olen 165 cm ja miun lauta ylentää vähän alle
      leuan ja hyvin laskee silti

• Juustokabanossi

Ite oon kans 164cm ja mulle 150cm sopiva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      206
      4720
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      39
      3253
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      34
      2949
    4. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      84
      2913
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      60
      2816
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      90
      2645
    7. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      14
      2391
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      100
      2179
    9. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      148
      1521
    10. Missä me nähtiin viimeksi nainen

Paikka ja siitä vähän kuvailua. Mitä kohtaamisessa tapahtui?
      Ikävä
      63
      1168
    Aihe