Eli nyt ollaan hankkimassa ensimmäistä hevosta itselleni. Olen ratsastanut hevosia laidasta laitaan (lauhkeita ja tulisia) jo 6 vuotta ja hoitanut enemmänkin. Eli nyt tahtoisin vinkkejä kulujen minimoimiseen, ja erillaisia rotuehdotuksia. Itse olen 155cm pitkä, joten ei mitään shetlanninponia, tai isoa puoliveristä. Hevonen saisi maksaa korkeintaan 5000e, ja sen täytyisi olla peruskoulutettu. Ei ravuri.
Ensihevonen hakusessa! (vinkkejä)
6
1588
Vastaukset
- maija heppahöpö
suomen hevonen on kiva ratsu ja hyvän saa 3000 eurolla. kannattaa etsiä keltaisesta pörssistä.
- jennnnnim
itsekin etin hevosta, mielestäni hevostalli.net istälyöytyy aika paljo kaikenlaisia. suomenhevonen on hyvä, ja jos haluut pienemmän, koita etsiskellä suomenpienhevosta ! (:
Ensihevoseksi tulisi hankkia varma ja hyväluonteinen
hevonen.Voisi luulla että tamma sopii parhaiten
ensihevoseksi,mutta oikeastaan ruuna.
Nimittäin monet tammat ovat tammamaisia
ja voivat alkaa käyttäytyä aivan erilailla
kiiman aikaan.
Sinulle sopisi ehkä torinhevonen,
suomenhevonen,risteytys tms.
Käy katsomassa myytäviä hevosia www.hevostalli.net tai
www.hevonetti.com.Huutokaupoista yms,
ei kannate edes harkita hevosen ostoa,
koska sellaisissa paikoissa tapahtuu
paljon hevosten myyntiä jonka paperit
on väärennetty,hevonen on tuotu
laittomasti suomeen,hevonen ei ole sopiva
uuten kotii (vaarallisuuden vuoksi) vaikka
väitetään että on..
HINNOISTA:
Hevoseen kuluu paljon.
Tallivuokra nykyään on täysihoitotalleissa
380-660e/kk.
Madotuksiin,rokotuksiin,raspauksiin
ja kengityksiin kuluu yhteinsä ainakin
288e.- heppaarkinnassa:D
No siis ehk joku suomenhevonen, jota vois käyttää melkolailla moneen lajiin, ite oisin ensinehdottanu puoliveristä, mut jos ei ni... Itekki oon miettimäs ensiheppaa ja on tullu paljo katottuu sielt ht.netist, et sielt on löytyny ihan hyvin kaikenlaisia :D Eikä kannata ensihevoseks välttämättä mitään oria hommata, ite oon miettiny jotai ruunaa... Ja kannattaa miettii et miin oisit hevost käyttämäs et miten se toimii yms :D
- Kasiro
Kuluissa ei kauheasti voi minimoida, ruoassa ei kannata pihdata, halvalla saa vain huonoa heinää ja vanhentunutta väkirehua.
Kannattaa kuitenkin kysyä suoraan maatiloilta heinää ja kauraa. Kaupasta ostettu väkirehu on kalliimpaa kuin maajussin kaura.
Kuivikkeita voi kysyä sahalta jos sellainen on lähellä. Sieltä voi saada sopuhintaan purua varsinkin jos voi itse hakea. Muuten tulee rahtikulut mukaan.
Kengityksissä ei myöskään kannata pihtailla, hyvä seppä on hintansa arvoinen. Sama pätee eläinlääkäriin( rokotukset, raspaukset ) Sanoisin samaa kuin Kasirokin. Omana lisäyksenä sanoisin vielä, että turvekaan ei maksa montaa euroa kuutiolta, jos pääsee itse sitä turvesuolta hakemaan. Rahti voi sen sijaan maksaa monta sataa euroa. Ainakin meillä päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697284Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens425033- 913127
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat442204- 202071
- 342003
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171757- 281651
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141633- 181381