Peltipoliisit kaadettiin kumoon
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010090412294718_uu.shtml
Varsinaisesti en ole mikään anarkian kannattaja, mutta nyt on pakko nostaa peukkua.
Hyvä että, tästäkin maahan poljetusta orjakansasta löytyy pikkaisen munaa ja kykyä ajatella omilla aivoilla. Joskushan sen kiusaamisen on loputtava.
Perusnysvä jarruttaa silti vanhasta muistista tolpalle, vaikka se olisi räjäytetty huitsinnevadaan... Valitettavasti.
Peltipoliisit kaadettiin kumoon
25
429
Vastaukset
- näin se on
Onhan ne peltipoliisit vitutuskäyrän kohottajia, ei mitään tekemistä liikennekurin tai -turvalisuuden parantamisen kanssa.
- vittttuuuuuuuuuuuuuu
Itse olet syypää vitutuskäyrän nousuun. Peltipoliisin tarkoitus on valvoa ylinopeutta ajavia. Opettele ajamaan rajoitusten mukaan niin ei käyrä nouse. Mutta kyllä ne kameran kohdalla alle rajoituksen pudottavat vituttaa minuakin...
- yli 45 nopeutta
vittttuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Itse olet syypää vitutuskäyrän nousuun. Peltipoliisin tarkoitus on valvoa ylinopeutta ajavia. Opettele ajamaan rajoitusten mukaan niin ei käyrä nouse. Mutta kyllä ne kameran kohdalla alle rajoituksen pudottavat vituttaa minuakin...
senkin säälittävä runkkari.
- ei vielä välähtänyt
Demokratian mallimaassa, Britanniassa, niitä poltetaan, ammutaan ja räjäytetään hyvinkin lähellä asutusta. Eikä kukaan jää koskaan kiinni... Netistä löytyy satoja kuvia kun osaa etsiä.
Ehkä täälläkin joskus päästäisiin vähän lähemmäksi demokratiaa nykyisestä harvainvaltayhteiskunnasta? Sattaa kyllä olla vain toiveajattelua, hallitsevilla illuminaateilla on aivan toiset suunnitelmat. Ja rajattomasti rahaa niiden toteuttamiseen. Meidän rahojamme.
Ja ennen kaikkea vaadittava luonnevika.
Paljon vaaditaan kansalta uhrimieltä ja kansalaisrohkeutta suunnan muuttamiseen.- Too Fast For You
Ainostaan ne viitsivät rettelöidä, kenellä ei ole enään mitään hävittävää...
SUOmessa on pieni nollassa oleva porukka, eikä niitä kamerat häiritse. (kun vaan pussikaljaa riittää ostarin kulmalla niin kaikki on hyvin)
Oisko joku 80% ajoista työhön ja toimeentuloon liittyvää ajoa?
Että kyllä ne kamerat on ihan liikkuvaa työtä tekevän vähemmistön kiusana. - ylinopeusrajoitin
Too Fast For You kirjoitti:
Ainostaan ne viitsivät rettelöidä, kenellä ei ole enään mitään hävittävää...
SUOmessa on pieni nollassa oleva porukka, eikä niitä kamerat häiritse. (kun vaan pussikaljaa riittää ostarin kulmalla niin kaikki on hyvin)
Oisko joku 80% ajoista työhön ja toimeentuloon liittyvää ajoa?
Että kyllä ne kamerat on ihan liikkuvaa työtä tekevän vähemmistön kiusana.Siitä kiusasta päästäisiin helposti lisäämällä ylinopeusrajoittimet autoihin. Ei ylinopeutta, ei välähdyksiä peltipoliisien kohdalla ylinopeudesta. Sujuvat työmatkat, keskinopeudet kasvaisivat 20 km/h nykyisistä, aikaa säästyisi.
- Vapaa Nopeus
ylinopeusrajoitin kirjoitti:
Siitä kiusasta päästäisiin helposti lisäämällä ylinopeusrajoittimet autoihin. Ei ylinopeutta, ei välähdyksiä peltipoliisien kohdalla ylinopeudesta. Sujuvat työmatkat, keskinopeudet kasvaisivat 20 km/h nykyisistä, aikaa säästyisi.
vaikka suolle ja lopeta tuo iankaikkinen paskanjauhaminen.
- ylinopeusrajoitin
Vapaa Nopeus kirjoitti:
vaikka suolle ja lopeta tuo iankaikkinen paskanjauhaminen.
Olet varmaan miettinyt noista perustelujasi hyvin pitkän aikaa. Ei sitä muuten noin hyviä perusteluja löydä miksi jokaisella tulee olla mahdollisuus ajaa ylinopeutta. Ehkä minä lopetan jos joku perustelee minulle vielä paremmin, miksi ylinopeutta on saatava ajaa. Olen kuullut huhuja, että lain mukaa se olisi kiellettyä. Oletko samaa mieltä tästä huhusta vai onko sinulla oma, erilainen lakikirja?
Väittäisin kyllä ettet edes tiedä mikä ehdottamani ylinopeusrajoitin on ja mitä se tekee. Jos olet erimieltä, kerro omin sanoin millaista ylinopeusrajoitinta ole ehdottanut. Saamme sitten nauraa kun joku ei ole osannut edes lukea, mutta yrittää kommentoida. - väh. 220 km/h
ylinopeusrajoitin kirjoitti:
Olet varmaan miettinyt noista perustelujasi hyvin pitkän aikaa. Ei sitä muuten noin hyviä perusteluja löydä miksi jokaisella tulee olla mahdollisuus ajaa ylinopeutta. Ehkä minä lopetan jos joku perustelee minulle vielä paremmin, miksi ylinopeutta on saatava ajaa. Olen kuullut huhuja, että lain mukaa se olisi kiellettyä. Oletko samaa mieltä tästä huhusta vai onko sinulla oma, erilainen lakikirja?
Väittäisin kyllä ettet edes tiedä mikä ehdottamani ylinopeusrajoitin on ja mitä se tekee. Jos olet erimieltä, kerro omin sanoin millaista ylinopeusrajoitinta ole ehdottanut. Saamme sitten nauraa kun joku ei ole osannut edes lukea, mutta yrittää kommentoida.pelle olet se joka rajoittaa ylinopeuksia, sinunko tehtävä on estää ylinopeudet, mitä vittua se sinulle kuuluu jos joku (jotkut) ajaa lujempaa kuin sinun kykysi edellyttävät. Ei tarvitse ehdottaa mitään rajoitinta kun sellaiset on tienvarteen tolppien päähän jo asennettu, jokainen vapaasti maksukykynsä mukaan noudattaa niitä tai ei. Että aivan vapaasti ja suosituksilla saat tunkena esityksesi hanuriin ja paeta vuorille.
- ylinopeusrajoitin
väh. 220 km/h kirjoitti:
pelle olet se joka rajoittaa ylinopeuksia, sinunko tehtävä on estää ylinopeudet, mitä vittua se sinulle kuuluu jos joku (jotkut) ajaa lujempaa kuin sinun kykysi edellyttävät. Ei tarvitse ehdottaa mitään rajoitinta kun sellaiset on tienvarteen tolppien päähän jo asennettu, jokainen vapaasti maksukykynsä mukaan noudattaa niitä tai ei. Että aivan vapaasti ja suosituksilla saat tunkena esityksesi hanuriin ja paeta vuorille.
Tässä yksi rekkakuski ajeli nopeampaa kuin rajoitus, kuusi viatonta kuoli kun eivät olleet saaneet tekstiviestiä että 60 km/h rajoituksella ajan 90 km/h. Onko sinulla oikeus rahalla tappaa toisia liikenteessä?
Mitä mieltä olisit autosta, joka pysähtyy keskelle tietä silloin tällöin tai pysyisi pysähtyneenä pitkiäkin aikoja? Jos sinulla olisi sellainen, harkitsisitko auton korjauttamista tai vaihtoa? Meillä on tolppien päässä nuo rajoittimet, mutta aika heikosti ne toimivat. Jos on rahaa, ajetaan ylinopeutta ja sotketaan liikenteen rytmi. Jos sinä vastasit äsken että pitää korjauttaa tai vaihtaa autoa kun se ei toimi, niin eikö saman logiikan mukaan ne tolpat pidä korjata kun ne eivät toimi? Varustaa autot laitteella, joka tuo sen rajoitusmerkin sinne autoon ja estää autoa kulkemasta nopeampaa. Siis parannettu liikennemerkki.
Tehtäväni ei ole rajoittaa ylinopeuksia, olen ehdottanut että auto tekisi sen, automaattisesti. Milloin sinulla on mielestäsi oikeus ajaa nopeampaa kuin liikennemerkki osoittaa? Milloin sinulla on oikeus täräyttää vastaantulevan kaistalla vastaantulevan keulaan? Ei ole kauan kun yhdellä oli ainakin omasta mielestään siihen oikeus. Mitä sanoisit jos joku ylinopeutta ajava ohittaja täräyttäisi sinun keulaasi mäennyppylällä? Painaisit kaasua, vai?
Yritähän uudestaan perustella, jos löytyisi asiallisia perusteita. Siis muita kuin jokaisella on oikeus rikkoa lakia. Jos jokaisella on oikeus rikkoa lakia, niin mikä kieltää sitten jokaisen oikeuden estää lain rikkominen? - Hohhoijakkaa
väh. 220 km/h kirjoitti:
pelle olet se joka rajoittaa ylinopeuksia, sinunko tehtävä on estää ylinopeudet, mitä vittua se sinulle kuuluu jos joku (jotkut) ajaa lujempaa kuin sinun kykysi edellyttävät. Ei tarvitse ehdottaa mitään rajoitinta kun sellaiset on tienvarteen tolppien päähän jo asennettu, jokainen vapaasti maksukykynsä mukaan noudattaa niitä tai ei. Että aivan vapaasti ja suosituksilla saat tunkena esityksesi hanuriin ja paeta vuorille.
Aiak nopsaan tuolla asenteella pääsee ajokortistaan ja hengestään.
- Suonenjoella
Kuten Paukarlahdessa ja itäsuomen alueella muutenkin ,kamerallinen ammuttiin tohjoksi ja muita käyty tykittämässä kanssa.
Tämä juuri oikeaa älyvapaan vallan poistamista ja mikä parasta ne ei kuvaa sillä aikaa kun ovat rikki ja lisäksi lampaat maksaa itsensä kipeäksi.
Onneksi kaatuu myös oikeita poliiseita..
Suonenjoella tai Kuopion välillä kuolemia on sattunut peltipoliiseista huolimatta .liekkö ollut rekan keulaan ajanut vittuuntunut niin paljon että päätti päivänsä ja jätti laskun muille maksettavaksi .
Johtopäätös on että peltipoliisit tappaa tienpäällä ihmisiä vitukseen on näköjään pakko ajaa rekan keulaan.
Itse vähennän peltikyrpien aiheuttamaan ressiä että ajan tolpien välillä kunnon vauhdit ja joko hiljenan tai ajan toista kaistaa peltikyrpien kohdalla ..buahhaa haistakaa kukkahatut ja asennevammaiset poliisi pitkä paska ,vittu miten naurattaa paskan tärkeät poliisit jotka kommentoi lehdessä kuten tänäänkin.
Joku aivan pelle liikkuvan poliisin paskiainen jahtaamassa mopoja ,vittu nauraa tällekin paskiaisella koko rivipoliisi sakki ,persettä taitaa nuolla vain asennevammaiset erikoiskyrvät...Eiköhän se ole ne kaltaisesi idiootit siellä tienpäällä mitkä vähää välittävät mistään ja ajavat kuin päättömät kanat. Sellaisille ei korttia eikä autoa pitäsi luovuttaa.
NE peltilaatikot ovat sitä varten, että saadaan ne kaltaisesi törpöt pois liikenteestä muiden turvallisuutta vaarantamasta.
Eipä sinullakkaan taida aivot olla mukana kun tuollaisia puhut. Ota ne ens kerralla mukaan siitä naulakosta kun lähdet liikenteeseen äläkä tänne tuu ruikuttamaan tai halveksimaan poliisien toimintaa.
Peltipoliiseja sais olla joka tienpätkällä.
Ja muuten.. Haista itse se piiiitkä p***a. Toivottavasti saat iiiiiisooooot sakot.
- lapsiahan me kaikki
Ei saa tehdä sitä ja tätä ja tuota ja silti hyvää ne yrittää tarkoittaa. Jos vanhempi käskee nukkumaan käytös on samaa, kuin ylinopeutta jatkuvasti ajavan kiukuttelu peltipönttöjä kohtaan.
Vanhempiaan ei vaan voi räjäyttää, toivottavasti ei.- Aikuisten oikeasti!
Kun lammas määkii, se on peloissaan, ettei aita ole tarpeeksi tukeva. Kyllä me valitettavasti olemme ihan aikuisia ihmisiä, eikä meitä tarvitse paapoa, kuten pikkulapsia.
- c52007
Aikuisten oikeasti! kirjoitti:
Kun lammas määkii, se on peloissaan, ettei aita ole tarpeeksi tukeva. Kyllä me valitettavasti olemme ihan aikuisia ihmisiä, eikä meitä tarvitse paapoa, kuten pikkulapsia.
eivät narise nopeusrajoituksista eikä kameroista. Nuo itsekkäät minä,minä mukulat,joiden takia valvontaa tehostetaan,yrittävät rikkoa asetettuja rajoja. Samoin varmaan ovat olleet kotioloissakin ongelmanuoria tai vapaan kasvatuksen hedelmiä.Normaaliautoilijalle liikenteen valvonnasta ei ole mitään harmia. ,päin vastoin etua.
- ääliöäälälyööööliälä
c52007 kirjoitti:
eivät narise nopeusrajoituksista eikä kameroista. Nuo itsekkäät minä,minä mukulat,joiden takia valvontaa tehostetaan,yrittävät rikkoa asetettuja rajoja. Samoin varmaan ovat olleet kotioloissakin ongelmanuoria tai vapaan kasvatuksen hedelmiä.Normaaliautoilijalle liikenteen valvonnasta ei ole mitään harmia. ,päin vastoin etua.
kun ajelee joka päivä tolpan ohi huomaa hyvin sen kuinka ihmiset ajelee seuraamatta liikennettä. ihmiset ei ole kuskeja vaan itsensä matkustajia. puoli-unessa mennään ja kun tolppa on kohdalla, jarrutetaan varmuuden vuoksi kun ei ole käsitystä edes siitä mikä rajoitus alueella vallitsee. tolpan kohdalla nopeus on poikkeuksetta alle 60, ja rajoitus on 80. jos jonoa on edes vähän, niin ketjureaktio kestää pitkään, ja häntäpää joutuu tekemään voimakkaita jarrutuksia.
olen kulkenut kyseisellä tiellä 30 vuotta, ja en koskaan ole nähnyt liikenne-onnettomuutta kyseisessä paikassa. voin sanoa että kyllä nyt on turvallisuus kaukana kun seuraa niitä tilanteita ja reaktioita joita tolppa aiheuttaa, verrattuna entiseen, kun liikenne vain soljui eteenpäin - hm,.,.
ääliöäälälyööööliälä kirjoitti:
kun ajelee joka päivä tolpan ohi huomaa hyvin sen kuinka ihmiset ajelee seuraamatta liikennettä. ihmiset ei ole kuskeja vaan itsensä matkustajia. puoli-unessa mennään ja kun tolppa on kohdalla, jarrutetaan varmuuden vuoksi kun ei ole käsitystä edes siitä mikä rajoitus alueella vallitsee. tolpan kohdalla nopeus on poikkeuksetta alle 60, ja rajoitus on 80. jos jonoa on edes vähän, niin ketjureaktio kestää pitkään, ja häntäpää joutuu tekemään voimakkaita jarrutuksia.
olen kulkenut kyseisellä tiellä 30 vuotta, ja en koskaan ole nähnyt liikenne-onnettomuutta kyseisessä paikassa. voin sanoa että kyllä nyt on turvallisuus kaukana kun seuraa niitä tilanteita ja reaktioita joita tolppa aiheuttaa, verrattuna entiseen, kun liikenne vain soljui eteenpäinVirta vie autoja jonossa etiäpäin. Ollaan liian lähellä, eikä keskitytä enään muuhun, kuin tolppiin ja siihen ettei aja toisen auton perään. Huomiokyky pienenee, mitä pienempi turvaväli on. Ja sitten vielä jonon ensimmäinen painelee jarrua kameran kohdalla, vaikka ei alunperinkään ajanut ylinopeutta. Jonot tiivistyvät ja vitutuskäyrä nousee. Jos ajelee tuollaisesta letkasta hiukan kauempana Bongaa varmasti jokaisen kameran jo pelkistä jarruvaloista.
Pitäisiköhän ne vakkarit määrätä pakolliseksi joka autoon. Kun se on joillekin niin hankalaa se oman nopeuden säätely. Ja yleensä nuo jarruttavat hölmöt vielä jarruttavat liian myöhään ja varmuuden vuoksi. Miksi he sitä kameraa pelkäävät???
Ja siihen ryppääseen ei nämä ylinopeutta ajavat tampiot jää. Oli keli mikä tahansa ohitse on päästävä, ja sekö on kameran syy. Jos ihmisten ajokäyttäytymistä pitäisi parantaa puolin ja toisin sitä ei enään kameroilla turvata. Vaan molempien ryhmien ajotapaa pitäisi jollain ihmeellä muuttaa.
Ja se olisikin melkonen ihme. - Urkkija...
c52007 kirjoitti:
eivät narise nopeusrajoituksista eikä kameroista. Nuo itsekkäät minä,minä mukulat,joiden takia valvontaa tehostetaan,yrittävät rikkoa asetettuja rajoja. Samoin varmaan ovat olleet kotioloissakin ongelmanuoria tai vapaan kasvatuksen hedelmiä.Normaaliautoilijalle liikenteen valvonnasta ei ole mitään harmia. ,päin vastoin etua.
Sielläkään ei naristu. Hyvä, kun on ihmisiä, jotka ei narise valvonnasta.
- Suonenjoella
c52007 kirjoitti:
eivät narise nopeusrajoituksista eikä kameroista. Nuo itsekkäät minä,minä mukulat,joiden takia valvontaa tehostetaan,yrittävät rikkoa asetettuja rajoja. Samoin varmaan ovat olleet kotioloissakin ongelmanuoria tai vapaan kasvatuksen hedelmiä.Normaaliautoilijalle liikenteen valvonnasta ei ole mitään harmia. ,päin vastoin etua.
Joka nielee kaikki ne rajoituksen mitä laitetaan ?
Jos tielle laitetaan 0 km/h:ssa niin lampaat istuu rivissä odottamassa että mitä tehdään ,kyllä se varmaan on oiken kun se on sinne tienvarteen asennettu.
Ei mitää hajua mikä on oikea tilanne nopeus eli kun sen alkaa oivaltaa niin silloin voi tiellä ajaa sitä nopeutta mikä oikealta tuntuu ja se on aika lähellä mitä ne on olleet aikaisemmin ..yksikään 80:n alue ei ole nyky kalustolle oikea tilannenopeus ja jos sitä 80:ä tai 100:sta ei kykene ajamaan niin ei kyvykäs liikenteeseen lainkaan. - Suonenjoella
c52007 kirjoitti:
eivät narise nopeusrajoituksista eikä kameroista. Nuo itsekkäät minä,minä mukulat,joiden takia valvontaa tehostetaan,yrittävät rikkoa asetettuja rajoja. Samoin varmaan ovat olleet kotioloissakin ongelmanuoria tai vapaan kasvatuksen hedelmiä.Normaaliautoilijalle liikenteen valvonnasta ei ole mitään harmia. ,päin vastoin etua.
Konsanaan !!!
Valvontaa on tehostettu vain rahankeruun takia vain mikä on järki peruste että teille on asennettu 100:n sijaan 80 .70 ja 60:n alueita ?
Niinpä eipä siihen ole juurikaan perustetta muu kuin se rahan keruu.
Kaikkia liikennöinti muotoja on nopeutettu kuten junia ,tietoliikennettä ja tieliikenteessä menty vain hitaampaan suuntaa.
Kun ajattelee etelä suomen 120:n alueita niin mitä vittua isot tiet ja niillä voisi ajaa aivan hyvon 150 ellei enemmän.
Itse en ole koskaan välittänyt alyvapaista säännöistä jotka ei ole järkiperustein asetettu ,esimerkkina armeijjan touhut kun ohjeessa lukee että perse pyyhitään ennen paskatamista niin se on varmaa silloin oikein.
S e että suomessa on suojatyöpaikkoja kuten poliisi ja tienpitolaitos joissa työskentelee vain ihmiset ajatuksella että miten paljon saadaan tehtyä sellaista työtä joka taas työllistää itseään lisää.
Poliisi on hyvä esimerkki siitä ja tieliikennelaitos kanssa.
Poliisissa tehdään niin paljon virheitä että siksi on juristi ja tuomari reservi aina paikalla että miten väärin tehdyt saataisiin painettua villasella ,tielaitoksessa on taas systeemit tehty siten ettei mikään kuulu kellekkään ja sitä kautta saadaa työllisttytä itse itseään valvontaa valvonnan perään.
Näistä suojatyöpaikka systeemeistä kun luovuttaisiin ja kaikki yksityitettäisiin niin hommat alkaisi toimia. - ylinopeusrajoitin
hm,.,. kirjoitti:
Virta vie autoja jonossa etiäpäin. Ollaan liian lähellä, eikä keskitytä enään muuhun, kuin tolppiin ja siihen ettei aja toisen auton perään. Huomiokyky pienenee, mitä pienempi turvaväli on. Ja sitten vielä jonon ensimmäinen painelee jarrua kameran kohdalla, vaikka ei alunperinkään ajanut ylinopeutta. Jonot tiivistyvät ja vitutuskäyrä nousee. Jos ajelee tuollaisesta letkasta hiukan kauempana Bongaa varmasti jokaisen kameran jo pelkistä jarruvaloista.
Pitäisiköhän ne vakkarit määrätä pakolliseksi joka autoon. Kun se on joillekin niin hankalaa se oman nopeuden säätely. Ja yleensä nuo jarruttavat hölmöt vielä jarruttavat liian myöhään ja varmuuden vuoksi. Miksi he sitä kameraa pelkäävät???
Ja siihen ryppääseen ei nämä ylinopeutta ajavat tampiot jää. Oli keli mikä tahansa ohitse on päästävä, ja sekö on kameran syy. Jos ihmisten ajokäyttäytymistä pitäisi parantaa puolin ja toisin sitä ei enään kameroilla turvata. Vaan molempien ryhmien ajotapaa pitäisi jollain ihmeellä muuttaa.
Ja se olisikin melkonen ihme.Ajattele, lähdet risteyksestä ja painat kaasua. Auto kiihtyy ja saavuttaa tiellä olevan rajoituksen. Auto ei enää kiihdykään, vaan jatkaa kulkemistaan juuri sitä nopeutta, minkä liikennemerkki osoittaa. Kun tulee seuraava risteys, ei sinun tarvitse laskea nopeutta ja katsella, onko se oikea. Auto tekee sen aivan itse. Jos nopeutta on mielestäsi liikaa, voi toki löysätä kaasua, voithan olla vaikka kääntymässä.
Kun risteysalue on ohitettu, auto kiihdyttää jälleen uuteen, nopeusrajoitusmerkillä osoitettuun nopeuteen, joka on yleensä 80 km/h. Ajat jonkin matkaa ja tulee satasen rajoitus, auto kiihdyttää sataseen ja pitää nopeuden siinä. Kun kyläteiden risteykset harvenevat, rajoitus muuttuu 120 km/h. Auto kiihdyttää siihen nopeuteen jos painat kaasua. Aina oikea nopeus.
Suurin osa ajaa rajoituksen mukaista nopeutta, on vähän ohitustarpeita. Se edelläsi ajava auto, jonka kanssa lähdit risteyksestä, on edelleen sen turvavälin etäisyydellä. Sinun ei tarvitse vähentää nopeutta, sillä se on aina oikean etäisyyden päässä, auto pitää siitä huolen.
Kun saavutatte rekan, katsot turvallisen ohituspaikan ja ajat ohitse. Joku saattaa olla huolestunut hirvistä ja ajelee hitaammin. Kun tulee ohituskaista, voit ohittaa siellä. Aikaisemmin hitaasti ajanut ei voi kiihdyttää ohitustilanteessa, vaan pääset helposti ohitse.
Saavut kaupunkiin, liikennevaloihin. Siinä on vihreä valo, pääset ajamaan suoraan eteenpäin, ilman pysähdystä. Ja seuraavasta, ja seuraavasta. Matkanteko on helppoa, auto huolehtii siitä, ajat vihreässä aallossa. Ja jokaisessa autossa on ylinopeusrajoitin.
Sitten lähdet käymään toisella puolella kaupunkia. Valitset ohitustien. Ajat rampilta jonoon, jossa on juuri sinua varten sopiva väli. Helppoa, jatkat matkaa ja auto pitää kulloinkin sopivan nopeuden. Poistut rampista ja pääset vihreillä eteenpäin.
Olisiko tuossa ratkaisu kertomiisi ongelmiin? Ylinopeusrajoitin.
Ei se aina tolpan kohdalla hidastaminen ole tietämättömyyttä, taitamattomuutta tai vaikeutta säädellä omaa nopeutta. Useimmalle se on mielipiteen osoitus rahastuksesta, jossa tielle on laitettu alempi nopeusrajoitus sen tolpan vuoksi, jotta saadaan sakotettuja. Jollekin se on varmuustekijä, onkohan tässä nyt 80 km/h vai 60 km/h. Useimmat eivät säädä ajonopeuttaan merkkien mukaan, vaan ympäristön mukaan. Jos on tyhjä, hyvä tie, ajetaan nopeampaa. Jos on risteys, paljon liikennettä, pyörämiehiä tienreunassa tai sadetta, käytetään alempaa nopeutta.
Jos kaikki suomalaiset hiljentäisivät reilusti, niin jossakin vaiheessa tolpat poistuisivat niiden haitatessa liikaa liikennettä. Niin kauan kuin osa luulee olevansa kovinkin taitava, kun osaa ajaa oikeaa nopeutta tolpan kohdalla, tolpat lisääntyvät. He ajavat turvallisesti, mutta rajoitus tolpan kohdalla saattaa olla yllätys.
Kyllähän nyt ollaan siirtymässä keskinopeusvalvontaan ja tolppien määrä ei niin paljon enää kasva. Mutta keskinopeusvalvonta lisää sitten pitemmän ajan hidastelua, sillä eihän ajamisen tarkoitus ole tuijottaa nopeusmittaria jatkuvasti. Useimmat laskevat nopeuttaan reilusti, ettei ainakaan sakkoja tule. Ja ajonopeudet vain hidastuvat.
Vakkari ei ratkaise ongelmaa, sille pitää aina itse kertoa tien nopeusrajoitus. Aika usein siis, niitä on usein useampi erilainen kilometrin matkalla. Ylinopeusrajoitin, joka tietää koko ajan tiekohtaisen rajoituksen, ei vaadi mitään asetuksia. Se toimii aina taustalla, automaattisesti. Lain mukaanhan tavallisella autolla ei ole oikeuta ajaa ylinopeutta, joten kenenkään lakia noudattavan oikeuksia ei rajoiteta.
Ehdottamani ylinopeusrajoitin poistaa kummankin, sekä tolppien että keskinopeusvalvonnan ongelmat ja tekee ne tarpeettomiksi. Kun auto ei kulje nopeusrajoitusta nopeampaa, ei ole tarvetta myöskään tutkata tolpilla, eikä keskinopeutta. Lisäksi se tuo monia muita etuja autoilijalle. - Järki päässä
Suonenjoella kirjoitti:
Joka nielee kaikki ne rajoituksen mitä laitetaan ?
Jos tielle laitetaan 0 km/h:ssa niin lampaat istuu rivissä odottamassa että mitä tehdään ,kyllä se varmaan on oiken kun se on sinne tienvarteen asennettu.
Ei mitää hajua mikä on oikea tilanne nopeus eli kun sen alkaa oivaltaa niin silloin voi tiellä ajaa sitä nopeutta mikä oikealta tuntuu ja se on aika lähellä mitä ne on olleet aikaisemmin ..yksikään 80:n alue ei ole nyky kalustolle oikea tilannenopeus ja jos sitä 80:ä tai 100:sta ei kykene ajamaan niin ei kyvykäs liikenteeseen lainkaan.Harva se päivä näkee älykääpiöitä, jotka todistavat kantansa vääräksi. Ajavat aivan liian lujaa. Tämä sivusto on täynnä samaa fasciesta suoltavia minäitte enste ja kaikkimulleheti -tyyppejä
- hyvä hyvä
Hyvä homma iso käsi tekijöille. Saisi alistettu Suomen kansa ottaa oppia ja jatkaa samalla linjalla eteenpäin. Tosin en ole koskaan saanut sakkoja ylinopeudesta, mutta tämä rahankeräys joka on puettu "liikenneturvallisuuteen" vituttaa.
- taivaskuvia
voisivat poliisit tarkkailla vaikka muuttolintujen reittejä kuvista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1561550Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli541235Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva1821009Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi50968Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus76944Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36885- 57815
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy205808Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali153779Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze110765