Mistä sais ostettua esim. klovnikalan, meritähden, ja muita hiukan eksoottisempia kaloja???
Mistä saa...
4
643
Vastaukset
- bettaristic
Ihan mitään meriakvaarioista tietämättä veikkaisin että Siniriutoista saisi.
Tiedät kai, että näitä ei sitten makeaan veteen laiteta eikä merivesiakvaario toimi samoilla laitteilla kuin makeavesiakvaario.
ps. klovnikalan oikea suomenkielinen nimi on vuokkokala. - anna
Hieman utelen ettei inspiraatio olisi tullut elokuvasta Finding Nemo???
Kunhan vaan innostus kestää niin go ahead!
Hauskaa vappua ;)- Karkkimato
Itseasiassa mulla on tällä hetkellä 2 akvaariota ja olen jo pitkään halunnut jotakin uutta...
Sit ku näin kyseisen leffan, niin se nemo oli ihan kivan näkönen kala... eli leffalla oli jonkin verran osaa tähän asiaan... =) - blub
Karkkimato kirjoitti:
Itseasiassa mulla on tällä hetkellä 2 akvaariota ja olen jo pitkään halunnut jotakin uutta...
Sit ku näin kyseisen leffan, niin se nemo oli ihan kivan näkönen kala... eli leffalla oli jonkin verran osaa tähän asiaan... =)Juu hauskojahan ne, ja vuokkokaloja saa nykyään ihan viljeltynäkin niin ettei tarvitse välttämättä riuttoja riistää.
Mutta meriakvarismi on tosiaan jo ihan oma tieteenalansa, missä ei kyllä makean veden opit juurikaan paina. Tekniikka ja hoitorutiinit ovat ihan muuta kuin juomavesipuolella, altaan ravinnekuormitus on pidettävä lähes nollassa ja kaikki maksaa vähintään tuplaten makeaan verrattuna...
Vuokkokala-altaaseen tarvitset minimissään
-allas vähintään 200-300l, mieluiten ilman alumiinikehyksiä
-suolaa (ihan kunnollista, ei ruokakaupan hyllyltä) ja tiheysmittarin että saat suolapitoisuuden oikeaksi
- elävää kiveä vähintään 10% altaan tilavuudesta kiloina (siis 200litraan min. 20kg kiveä)
- tehokkaan kiertovesipumpun tai pari pitämään veden liikkeessä
- valkuaisainevaahdottimen poistamaan kuona-aineita
- erittäin tehokas valaistus, etenkin jos haluat sekaan herkempiä selkärangattomia on monimetallivalo käytännössä ainoa vaihtoehto
- kalsiumlisäys tavalla tai toisella ainakin jos kasvattaa koralleja tai kalkkilevää
Tai sitten jos valuuttaa on riittävästi käytössä niin heti alkuun > 500l kokolasiallas jossa on ylivuotokulma ja reikä pohjassa ja ala-allas/sumppu johon tekniikan voi piilottaa, vedenpinnantasaajia, kalkkireaktoreita, aaltokoneita, multikontrollereita yms sälää...
Vaan Siniriutta taikka aqua-webin meriosio kyllä kertovat tarvittessa lisää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265