Elisan 8 MB yhteyden nopeus.

Aleksi Peltonen

Itsellä on Elisan 8 megan yhteys ja nopeustestit (mm. speedtest.net), joilla voi testata yhteyden nopeutta sanovat että todellinen nopeus on n. 5.1 mgegaa. Itsellä tällä hetkellä A-Linkin RR44C perus ADSL modeemi. Kysymys on, että nousisiko yhteyteni nopeus jos vaihtaisin johonkin ADSL2 modeemiin?

10

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvbxs

      Sulla on vaan niin pitkät puhelinpiuhat ennen lähintä "kaappia" , saa olla max 2km, jos en väärin muista.

    • Jpktk

      Periaatteessa kyseessä voi olla myös modeemin rajoitteneisuus. Luvatut nopeudet ovat aina luvattuja nopeuksia. En tunne modeemiasi niin että voisin sanoa pitääkö paikkansa. Todennäköisin syys lienee eteäisyys tuohon "keskukseen".

      • xdce5

        Ei taida olla olemassakaan niin huonoa modeemia ettei 8 megaa pysty välittämään.


      • qwertyx!
        xdce5 kirjoitti:

        Ei taida olla olemassakaan niin huonoa modeemia ettei 8 megaa pysty välittämään.

        Vanha, olisiko ollut Telewell 2000 -luvun alkupuolelta ei pystynyt, mallia en nyt enää muista kun meni kierrätyskeskukseen. Se ei lähtenyt 8 megalla toimimaan.


      • Tony M.
        xdce5 kirjoitti:

        Ei taida olla olemassakaan niin huonoa modeemia ettei 8 megaa pysty välittämään.

        Meidän vanhassa motukassa oli se että nopeudet jäivät tuossa yhteydessä huomattavasti alle 8 megan, ehkä 4-5 megaa. Kun vaihdettiin modeemi uuteen adsl2 modeemiin, päästiin n. 6.5:teen megaan eli kyllä modeemilla on mielestäni merkitystä.


    • Fibax

      Luulen että yhteytesi nopeutuu hieman. Vanha modeemisi on ilmeisesti adsl modeemi ja uudemmat ovat adsl2 modeemeja, joten uuden osto on kannattava ostos.

      • 37

        ei kannata mitään turhia ostella,ei se netti toimi täysillä aina


    • Aleksi Peltonen

      Uusi modeemi hommattu (A-Link RR24AP) ja yhteyden nopeus nousi yli megalla. Nyt yhteyden nopeus on vaihtelevasti 6-7 megaa, kun olen seuraillut ja mitannut erinopeustesteillä. En tiedä näkyykö tuo nopeuden kasvu miten paljoa käytössä, koneita kun meillä on neljä jotka käyttävät internet yhteyttä. Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille.

      • Pale88

        Hieno juttu!


    • Tweste

      Mulla oli myös vastaava tapaus ja uudella modemilla nopeudet nousi noin kahdella megalla. Vanha modemi oli tosin jo vuodelta 2003.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe