Vatorin väriä

väriä

Moi
Mistä kannattaa kysellä vatorin väristä gelcoattia tai topcoattia?. Tarttis vähän paikkailla paattia.

8

4438

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *yx vaa*

Utsjoen Kevolla on yksi kauppa, siellä näyttää olevan just Vatorin väriä kilon purkki...
      Kipaseppas hakemaan... lähtee halvalla.

• mistään

Yleensä oikeata väriä ei ilmeisesti saa kuin tekemällä, koska gelcoatin väri muuttuu UV-säteilyssä koko ajan. Omassa >10 v veneessä kun korjaaja paikkasi kelkkarivaurioita topparilla, niin hän näytti sekoittavan useita eri värejä valkeaan perusväriin. Vaati useita iteraatiokierroksia kokeiluineen ennen kuin (lähes) oikea sävy löytyi. Eli sellainen, jota ei ilman tarkempaa tutkistelua tekemättä erota muusta pinnasta. Hyvä lopputulos vaatii ilmeisesti kokemusta ja tuntumaa siitä, millä väreillä oikea värisävy syntyy. Teki samalla pienen erän lasipurkkiin ilman kovetetta varastoon jatkotarpeita varten.

• Ötzli

Jos vielä kertoisit Vatorisi värin?

Vatoreita on ollut ainakin; valkoinen, beige, yleisin keltaoranssi, keltainen (vanhemmat), musta.

Käy lainaamassa väritunnistin, lyö veneen kylkeen ja avot, sulla on lähin koodi tiedossa. Toki väri on vuosien varrella haalistunut.

• Eli ainakin vaaleansininen ja harmaa (Vator 22)..

Onko niitä mustia ollut paljonkin, itse olen vain nähnyt yhden mustan 17 R:än jossa oli joko 150 tai 200 hv Mercury ja sen kotisatamana oli 80-luvulla Kulosaari.

Antamastasi neuvosta olen aivan samaa mieltä.

• mustatuntuu
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Eli ainakin vaaleansininen ja harmaa (Vator 22)..

Onko niitä mustia ollut paljonkin, itse olen vain nähnyt yhden mustan 17 R:än jossa oli joko 150 tai 200 hv Mercury ja sen kotisatamana oli 80-luvulla Kulosaari.

Keltaisissa ja valkoisissa oli musta.

• Välittäjä_LKV
        mustatuntuu kirjoitti:

Keltaisissa ja valkoisissa oli musta.

Minä puhuin rungon väristä...

• virhettä
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Minä puhuin rungon väristä...

on vaikea unohtaa....

• Ötzliii
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Eli ainakin vaaleansininen ja harmaa (Vator 22)..

ehdottaneena, ainakin kaksi mustaa 17 R:ää on ollut, molemmat 80-luvun omistajat jopa tunnen sattumalta. Kaipa niitä useampia ollut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      174
      4300
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      71
      4164
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      55
      2310
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      58
      2271
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2164
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1836
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1477
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1288
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1223
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1159
    Aihe