Onko kokemuksia lähteekö pohjamaalit tuollaisella painepesurin hiekkapuhallus lisälaitteella? Ei ainakaan pölise kun sekoittuu veteen, mutta mitenkäs muuten... pääsisi halvemmalla/helpommalla tuolla itse tehden.
Kärcher hiekkapuhallus lisälaite?
11
1512709
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
Vastaukset 15
Vanhimmat
lelu
Onpas mukava lueskella tälläinen hyvin perusteltu ja käytännön esimerkin kokemuksen perusteella kerrottu mielipide...
lelu kertoo kaiken. Ei tarvinne tarkempia selityksiä
Ei todellakaan mikään ammattikäyttöön tehty laite, mutta edelleenkin kaipaan perusteluja miksi ei soveltuisi satunnaiselle käyttäjälle satunnaiseen tarpeeseen? Omasta mielestäni toimii kohtuullisesti, ei tietenkään kuten ammattivehkeet. Itse en luokittelisi leluksi mitään laitetta, joka on kestänyt ja taoiminut omassa käytössä (1-3 krt/v) >5 v. Jos haukut jonkun leluksi, niin olisi korrektia perustella mielipiteesi. Perään myös onko sinulla ao. lisävarusteesta omia (huonoja) käytännön kokemuksia?
Kyllä sillä lähtee, mutta hitaasti. Poistin pohjamaalin sillä n. 7-metrisestä veneestä. Aikaa meni pari viikkoa. Hiekkaa kului noin 60 säkkiä, muistaakseni 6,5 euroa/ säkki. Hiekka kantautui jaloissa sisään ja kylppärin viemäri meni tukkoon. Laite on muovia ja aivan normaalissa käytössä sen kiinnitysholkki murtui. Jouduin hakemaan uuden osan K-raudasta. Onneksi oli sattumalta Kärcherin edustaja paikalla. Ei tosin meinannut uskoa että vain yhtä venettä olin puhALTANUT, VÄITTI ETTÄ KOKO KYLÄN VENEET OLETTE VARMAAN TEHNEET. Oho meni isot kirjaimet päälle. Onneksi antoi sitten uuden osan , että pääsin jatkamaan. Laitteessa menee vähän väliä se hiekkaletku tukkoon, mikä edelleen hidastaa työtä. Työtä nopeuttaisi jos olisi toinen henkilö koko ajan valmiina putsaamaan letkua. Kasvosuojus menee huuruun, minkä takia työtä pitää keskeyttää vähän väliä. Puhalluksen jälkeen pitää antaa veneen kuivua kunnolla ennen maalausta. Se on vaikeaa keväällä ja syksyllä , kun yleensä sataa, siis jos ei ole isoja sisätiloja. Seuraavalla kerralla teetän työn vaikka maksaisi 1500€.
Kokemuksesta voin sanoa, että toimii varauksin, kun pesuri on riittävän tehokas malli ja keli kuiva. Oman veneen maalit poistettiin viitisen vuotta sitten vesihiekkapuhalluksella n. 9 m veneestä. Huonoja puolia ovat
- suurehko hiekan kulutus -> jätettä syntyy ja sen käsittely voi olla ongelmallista
- kapea kerralla puhdistuva alue
- ei salli kovin suurta etäisyyttä työstettävästä pinnasta
- hiekka tunkeutuu suojaamattomiin paikkoihin (esim. vetolaite, trimmitasot yms.)
Hyviä puolia
- tarkka, tehokas ja fyysisesti vaivaton
- pinta jää sopivan karheaksi uudelle maalille
Suojauksista kannattaa huolehtia hyvin, koska hiekka pölisee ja tunkeutuu märkänäkin kaikkialle yllättävän hyvin. Jätteiden hävitys on myös ongelmallista, itse keräsin jätehiekat (ja maalit) veneen alle levitetylle kevytpeitteelle ja kottikärräsin ja hautasin lähimetsään.
Minä ostin tuollaisen aikanaan ja puhalsin 8 m purkkarin valurautakölin.
Kyllä on pakko sanoa että lelu se on.
Puhallus alue on niin kapea että aikaa ja hiekkaa menee ihan älyttömästi.
En kyllä tuolla laitteella ryhdy enää koskaan vastaavaan hommaan.
Yritin myöhemmin samalla vehkeellä puhaltaa metallista pyöreästä aineesta tehtyä porraskaidetta, lopetin senkin homman alkuunsa.
Ollut käyttämättömänä siitä lähtien.
Vesi hiekkapuhallus sinänsä on hyvä tapa tehdä noita hommia, mutta siihen tarvitaan muunlaiset vehkeet kuin harrastelijakäyttöön tehty 120 bar Kärcher
sovellu ollenkaan teräksille/rautametalleille koska ne pitää olla kuivia puhalluksen jälkeen ja heti maalattava (max.4 tunnin kuluessa) muuten alkaa hapettuminen ja maalit irtoaa sen jälkeen hyvin pian.
Itsella käytössä Kärher720 ja hiekkapesuri kattila ruoste irtoaa jo 2,5 metrin päästä .. kyllä se on pesuristakiinni niin se vain on.
Toimii tehokkaalla pesurilla. Itse tehnyt kärcherin voimakkaimalla valovirtakoneella joka on ihan minimi jos hieman tulosta haluaa. 3 veneenpohjaa puhaltanut. Hiekkaa tosiaan kuluu jonkin verran joten sitä kannattaa ostaa halvalla.
Kärsheri voi olla lelu mutta,cewin laite(en tiedä onko nimi nyt oikeen) pesuri 160bar suurin valovirtakäyttönen ja saman lafkan puhallus laite ,toimii erittäin hyvin.pitää varoa ettei vie liian lähelle lähtee celcoatit kävelemään.puhalsin tolla 11m moottoripurren teräskölin ja pohjan ,eikä mitään vaikeuksia ollut.
Poistin viime syksynä 35 ft pitkäkölisestä purjeveneestä pohjan täysin puhtaaksi koska halusin nähdä allaolevan epoxin kunnon. Maalin poistin kaapimalla 60 mm leveällä kovametallikaapimella johon lisäsin ohuen muoviletkun nippusiteillä . Letkuun tein 3-4 1 mm reikää joista vesi meni terälle. Likaista hommaa mutta vesi helpotti kaapimista eikä myrkky pölise. Aikaa meni yhdeltä vanhalta ukolta 2 päivää. Olen kyllä nähnyt totaalisesti pilattuja kivitettyjä pohjia joita ei ikinä saa kohtuullisella työllä sileäksi mutta jos helppoa haluaa niin toki jokainen voi poistaa maalit haluamallaan tavalla. Kun pohja oli puhdas, pieniä kittauksia, hiontaa ja 2 x epoxi ja eiköhän mene taas ainakin 10 vuotta.
Onko tähän vesi-hiekkapuhallusaiheeseen tullut päivitettävää?
t. Kimmo
Kyllä jos on riittävän riski pesuri. Minulla on tavallinen n. 120 bar pesuri ja homma ol vähä niinko maalais taloa puolen tuuman pensselillä. Eli hyvällä raapalla sitten toteutin ihan manuaalisesti. Kova homma mutta vähän päivässä ja paljon viikossa.
Aikanaan puhalsin tuolla Clenan hiekkasuuttimella paljonkin. Tuli pesurin mukana.
Uutena 90-luvun alkupuolella mm kesämökin aaltopeltikaton vanhasta maalista.
Hidashan se on, ja ahne hiekalle, eikä pärjää ollenkaan ammattiluokan ilmavehkeille.
Tuo oli liitettynä saman valmistajan polttomoottoripesuriin, joka antoi 160barin paineen ja n 10 litran minuuttivirtaaman.