Tietäiskö joku myydäänkö Mercruiser High Performance Gear Lubea isommissa pakkauksissa kuin 1 L? Entä missä myydään Mercruiser 15W /40 Heavy Duty diesel engine - öljyä? Brunswikin öljyluettelossa sitä ei näkynyt.
Mercruiser öljyt
24
4453
Vastaukset
- venejermu
nuo oman merkin "huippuöljyt" olla sen kummempia kuin ns. yleisöljyt? Mitenköhän monta käyttötuntia koneelle saa lisää jos käyttää : "Mercruiser 15W /40 Heavy Duty diesel engine"-öljyä eikä esim. joatin Delvac super heavy duty Turbodiesel-öljyä tai jotakin vastaavaa?
Entä sitten jokin "High Performance Gear Lubea "? Kuinka paljon suorituskyky moisella paranee. Veikkaan ettei yhtään, maksaa vaan enemmän.- D_Tronic
Moottoriöljyksi käy ihan varmasti laadukas Mobil, mutta vetolaitteeseen en uskaltaisi mitään "tavallista"
peräöljyä laittaa. US-Partsista saa eri merkkisenä samaa (kuin Merc. oma) vetolaiteöljyä. - merkki se olla pitää
D_Tronic kirjoitti:
Moottoriöljyksi käy ihan varmasti laadukas Mobil, mutta vetolaitteeseen en uskaltaisi mitään "tavallista"
peräöljyä laittaa. US-Partsista saa eri merkkisenä samaa (kuin Merc. oma) vetolaiteöljyä."Starbrite high viscosity 80W-90 Gear Lube" lower unit gear lube for all modern outboards and stern drives.
6,90 ecua / 950ml.
recommended for use in Mercury,Mercruiser, Johnson, Evinrude... Ja sitten katsot purkin kyljessä olevat luokitusmerkinnät. Sen jälkeen käyt ostamassa mainittua luokitusta korkeammalle luokiteltua öljyä puolet halvemmalla.
Herää pahvi, yksikään moottorinvalmistaja ei pidä omaa öljynjalostamoa, tai valmista itse suodattimia tai muitakaan vastaavia osias, joten koko jutun perusideana on tyhmien vedättäminen (=rahastaminen). Ja sinä olet yksi niistä??- venejermu
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ja sitten katsot purkin kyljessä olevat luokitusmerkinnät. Sen jälkeen käyt ostamassa mainittua luokitusta korkeammalle luokiteltua öljyä puolet halvemmalla.
Herää pahvi, yksikään moottorinvalmistaja ei pidä omaa öljynjalostamoa, tai valmista itse suodattimia tai muitakaan vastaavia osias, joten koko jutun perusideana on tyhmien vedättäminen (=rahastaminen). Ja sinä olet yksi niistä??...ymmärtää. Sarkasmi, nimittäin. Pointtini oli kyllä juuri se, ettei mitään "moottoreiden omia" öljyjä ole...
No, Valittaja_KLV:n yleinen taso tiedetään... venejermu kirjoitti:
...ymmärtää. Sarkasmi, nimittäin. Pointtini oli kyllä juuri se, ettei mitään "moottoreiden omia" öljyjä ole...
No, Valittaja_KLV:n yleinen taso tiedetään...Tätä palstaa!!!!
Eli tuo oletusnäkymä ei kerro sinulle mitään. En ole vastannut sinun viestiisi, vaan alkuperäisen kysyjän viestiin.
Jos jatkossa valitsisit tuolta vasemmasta yläkulmasta "viestien esitystapa" teksti-ikonia lähimpänänä olevan "puu-asetuksen". Silloin pystyt erottelemaan sinun viestiisi tuleet vastaukset muista vastauksista!!
P.S. Netin käyttöön on tarjolla ihan ilmaista opestusta mm kansalaisopistoissa...- D_Tronic
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tätä palstaa!!!!
Eli tuo oletusnäkymä ei kerro sinulle mitään. En ole vastannut sinun viestiisi, vaan alkuperäisen kysyjän viestiin.
Jos jatkossa valitsisit tuolta vasemmasta yläkulmasta "viestien esitystapa" teksti-ikonia lähimpänänä olevan "puu-asetuksen". Silloin pystyt erottelemaan sinun viestiisi tuleet vastaukset muista vastauksista!!
P.S. Netin käyttöön on tarjolla ihan ilmaista opestusta mm kansalaisopistoissa...Noh, annetaan taas anteeksi..
Mutta peräöjyn kanssa pitää olla tarkkana ainakin Bravoissa. Eräs 20 vuotta niitä huollellut sanoi,
että yläpään kulmavaihde menee jos ei käytä sitä "Hi perf" -synteettistä öljyä. En muista, lukeeko
pullossa luokitukset, JOS lukee niin voi koittaa etsiä vastaavaa. - venejermu
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Tätä palstaa!!!!
Eli tuo oletusnäkymä ei kerro sinulle mitään. En ole vastannut sinun viestiisi, vaan alkuperäisen kysyjän viestiin.
Jos jatkossa valitsisit tuolta vasemmasta yläkulmasta "viestien esitystapa" teksti-ikonia lähimpänänä olevan "puu-asetuksen". Silloin pystyt erottelemaan sinun viestiisi tuleet vastaukset muista vastauksista!!
P.S. Netin käyttöön on tarjolla ihan ilmaista opestusta mm kansalaisopistoissa...kyllä se nyt vaan oli minun viestiin mihin vastauksesi pistit. Joten mene vaan itse sinne kansalaisopistoon...
- hupiveneilijä
D_Tronic kirjoitti:
Noh, annetaan taas anteeksi..
Mutta peräöjyn kanssa pitää olla tarkkana ainakin Bravoissa. Eräs 20 vuotta niitä huollellut sanoi,
että yläpään kulmavaihde menee jos ei käytä sitä "Hi perf" -synteettistä öljyä. En muista, lukeeko
pullossa luokitukset, JOS lukee niin voi koittaa etsiä vastaavaa.Nää xx vuotta alalla olleiden legendat on niin superia!
- Jaakkap
Saa ostettua mercruiser huoltoliikkeiltä ainakin, ja tuota high performance gear oilia on ainakin 1l, 10l, 20l, ja 200 litran pytyissä.
- öljynvaihtaja
Tuo 200 litraa riittäisi mulle n. 70 vuodeksi !!!
- original asker
Tiedän kyllä että moottoriöljyä löytyy kyllä monta vaihtoehtoa, kunhan katsoo sen standardin. Mutta "uuteen" vetolaitteeseen en kyllä uskaltaisi laittaa kuin alk. per. tai varmasti samaa tavaraa. Laitteenhan pitää kestää vielä parikymmentä vuotta. Aineita saa siis esim venehuoltoliikkeestä, joka löytyy Mercruiserin listoilta? Kiinnostaisi tietää se hinta, koska voihan olla että eroa ei paljoa ole Mobiileihin ja Helixeihin.
- jaakkap
original asker kirjoitti:
Tiedän kyllä että moottoriöljyä löytyy kyllä monta vaihtoehtoa, kunhan katsoo sen standardin. Mutta "uuteen" vetolaitteeseen en kyllä uskaltaisi laittaa kuin alk. per. tai varmasti samaa tavaraa. Laitteenhan pitää kestää vielä parikymmentä vuotta. Aineita saa siis esim venehuoltoliikkeestä, joka löytyy Mercruiserin listoilta? Kiinnostaisi tietää se hinta, koska voihan olla että eroa ei paljoa ole Mobiileihin ja Helixeihin.
Löydät nuo öljyt, ja muutkin huoltotarvikkeet, hintaa en osaa näin sanoa,mitä litra maksaa. Soittamalaa selviää varmasti, yleensä isompi koko on litrahinnaltaan halvempi.
- Jenkkiveneilijä
Vanha aihe, mutta palvelee edelleen hyvin.
Markkinoille putkahtanut hiljattai Teboil Silver Classic GT-S 20W-50, lienee aika varteenotettava vaihtoehto. Nykyisin bensa 3.0:n kierrossa menee Teboilin 15W40 classic, silläkin paineet ollu ihan ok kuumanakin, mutta tummenee kohtuu nopeasti (lienee moottorin "uudenkarheus" kyseessä kuitenkin.
Onkos porukalla mietteitä tuosta tebiksen uutuudesta paattikäyttöön? - Better_Than_Life
Kysytään nyt samaan syssyyn noista öljynvaihtoväleistä.
Mulla on Bravo III vetolaite (vm 2002) ja koneena moderni CR-diesel jonka maksimivääntö on 500 Nm, eli ei aivan yhtä suuri kuin isolohkolla mutta suurempi kuin pikkulohkon maksimivääntö.
Meinaan vaan että kun viime kesänä tuli tunteja vain vähän yli 30h niin onko järkeä tässä tapauksessa vaihtaa vetolaitteeseen uusia öjyjä? Vai riittäisikö että alaruuvista aukaisemalla tarkistaisi että väri on ok, eikä vettä seassa. Tarvitseeko tällöin vaihtaa tiivistettä?
Tiedän toki että huoltoliike suosittelee ehdottomasti vaihtoa vuosittain, mutta onko joku muu vaikuttava tekijä kuin käyttötunnit? Tänä kesänä ajomäärä jää joka tapauksessa alle 70 tuntiin, joten kokonaisuutena jäädään 100 tuntiin.- aliläänisihteeri
Vetolaitteessa on perämoottoriin verrattuna sellainen ero , että siinä on kartiokytkin. Voisin kuvitella ,että kytkintä käyttäessä aina pikkusen tulee metallihiukkasia öljyyn. Siksi kannattaa vaihtaa öljy joka vuosi. Itse kyllä kerran jätin vaihtamatta , pelkästään lurautin ko-erän alatulpasta. Voi olla että perämoottoreissakin on kartiokytkimiä , en tiedä.
- Argon86
Se miksi allekirjoittanut käyttää Quicksilver High Performance Gear Lubea on yksinkertainen. Tämä öljy ei sido vettä itseensä vaan mahdollinen vesi jää kotelon pohjalle, näin öljyn voiteluominaisuudet pysyvät hyvänä. Esim. motonetin 5e peräöljy ei tarvise kuin ruokalusikallisen vettä itseensä niin öljystä tulee maitokahvia. Sitten vielä tarkistan tietyn väliajoin täyttöruuvista päästämällä muutaman tipan, ettei vaihteistossa ole vettä.
- Better_Than_Life
Tuossa yllä mainitussa Bravo III vetolaitteessa käytetään tuota samaa öljyä. Tarkoittaisiko tuo sitä että avaamalla alaruuvin sieltä voisi valua vaihteistoon mahdollisesti päässyt vesi pois? Ja veden määrästä voisi päätellä onko vetolaitteessa jotain ongelmaa?
- Argon86
Better_Than_Life kirjoitti:
Tuossa yllä mainitussa Bravo III vetolaitteessa käytetään tuota samaa öljyä. Tarkoittaisiko tuo sitä että avaamalla alaruuvin sieltä voisi valua vaihteistoon mahdollisesti päässyt vesi pois? Ja veden määrästä voisi päätellä onko vetolaitteessa jotain ongelmaa?
Mulla on perämoottori, mutta tosiaan aukaisen vähän perän alaruuvia ja päästän öljyä muutaman tipan pois ja katson, että kaikki on OK.
- Öljytvaihtoon
Better_Than_Life kirjoitti:
Tuossa yllä mainitussa Bravo III vetolaitteessa käytetään tuota samaa öljyä. Tarkoittaisiko tuo sitä että avaamalla alaruuvin sieltä voisi valua vaihteistoon mahdollisesti päässyt vesi pois? Ja veden määrästä voisi päätellä onko vetolaitteessa jotain ongelmaa?
Mielestäni tämän hintaluokan vehkeissä olisi ihan sama vaihtaa ne öljyt joka syksy, oli siellä vettä tai ei. Tuleepahan kaikki roskatkin sieltä sitten ulos, jotka eivät magneettiin jääneet.
Itse ajelen Star Briten synteettisellä öljyllä, tilavuus n. 1,8 litraa ja viimekaudella vettä oli mennyt noin desi, ei tehnyt muuta kuin hieman vaalentui öljyn väri ajon jälkeen. Aikansa kun seisoi, vesi valui pohjalle. Korjaavana toimenpiteenä painekoe ja yhden stefan vaihto. - Kshsl
No ei oo öljy kovinkaan hyvää jos siihen sekoittuu vesi noin helposti. Vaihtaisin parempaan.
Marinepartsista öljyt 16 e/litra ja sama hinta litralle isommassa purkissa
- 3.0
Olisiko ehdottaa moottoriöljylaatua käytettäväksi mercruiserin 3.0 moottorissa? Nyt siellä on edullinen 15W40 liemi. Tummuu aika nopeasti, mutta moottorikin on juuri peruskorjattu. Olisiko jokin raskaan kaluston öljy sopivaa, esim. delvac, vai peseekö liikaa?
- Jdhslsi
Suosittelen Quicksilver Marine Engine Oil 25w40, sitä juuri mitä siellä kuuluisikin olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685