Karibian risteily

borgastu

Suunnitteilla olisi karibian risteily n. vuoden päästä. Kertokaa kokemuksia esim. mistä matkatoimistosta olette varanneet valmiin pakettimatkan? Kerkeekö satama pysähdyksissä nähdä "mitään". Kumpi olisi parempi: itäinen vai läntinen karibia? tietysti se on makuasia, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla, kiitos etukäteen.

11

6097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Basta

      Aurinkomatkojen kautta on oltu 2 kertaa. Itäinen ja eteläinen Karibia, molemmat ihan kivoja, ensi keväänä sitten uusi risteily jossa lähtö on NY:stä... Saarilla ollut aikaa yleensä n. 8 - 10 h joten ihan kivasti siellä ehtii muutakin paukulla pistäytyä. Paljon on erilaisia retkiä tarjolla ja ihan ominpäinkin on saanut aikaa kulumaan, riippuu tietty paikasta. Suosittelen, lähdit sitten itään tai länteen:)

      • Merimiehen tytär

        Me ollaan varattu seitsemän risteilyä suoraan Royal Caribbealta ... ja lennot vertaa.fi:stä ... helppoa kun on nettiaika ja hotellit agoda.fi:stä ... kaikki käy nopsasti :) Me ollaan oltu läntisellä risteilyllä ja maaliskuussa mennään itäiselle risteilylle ... maissa kerkeää olla 6 - 15 tuntia ... kyllä ollaan keretty tähän mennessä tehä mitä on aijottu ... ei kauhee kiirus oo tullu maissa .... ennakkoon voi kattella pysähtymispaikkoja ja miettiä mitä haluais siellä tehä. Mä olen valinnut risteilyt siltä pohjalta mitä maita haluan nähä ... Meksiko oli kiva paikka eka risteilyllä ja tehtiinkin sitten Meksikon rivieran risteily seuraavana vuonna ... Los Angelesista lähtö oli ... oltiin sillä risteilyllä ainoot suomalaiset.


      • Allurella
        Merimiehen tytär kirjoitti:

        Me ollaan varattu seitsemän risteilyä suoraan Royal Caribbealta ... ja lennot vertaa.fi:stä ... helppoa kun on nettiaika ja hotellit agoda.fi:stä ... kaikki käy nopsasti :) Me ollaan oltu läntisellä risteilyllä ja maaliskuussa mennään itäiselle risteilylle ... maissa kerkeää olla 6 - 15 tuntia ... kyllä ollaan keretty tähän mennessä tehä mitä on aijottu ... ei kauhee kiirus oo tullu maissa .... ennakkoon voi kattella pysähtymispaikkoja ja miettiä mitä haluais siellä tehä. Mä olen valinnut risteilyt siltä pohjalta mitä maita haluan nähä ... Meksiko oli kiva paikka eka risteilyllä ja tehtiinkin sitten Meksikon rivieran risteily seuraavana vuonna ... Los Angelesista lähtö oli ... oltiin sillä risteilyllä ainoot suomalaiset.

        Joka olette palanneet itäiseltä risteilyltä? Kerro kokemuksia. Meillä suunnitelmissa syksyllä itäinen risteily RCCL:n Allurella. Mitään ei olla vielä varattu, mutta sen verran olen hintoja katsellut, että matkatoimistolle ei kannata ylimääräistä maksaa, kun kerran nettiä osaa käyttää ja lontoon kieltä ymmärtää. Mitä rokotuksia otitte? Entäpä viisumiasiat? Onko teillä kokemuksia Miamin tai Fort Lauderladen hotelleista? Miten kätevimmin pääsee kulkemaan lentokentältä hotellille ja hotellilta satamaan, taksilla kenties? Kiitos, jos viitsit vastata.


    • Willow

      Me olimme heinäkuussa läntisellä Karibian risteilyllä (Haiti, Meksikossa pari paikkaa). En osaa verrata, että kumpiko sitten olisi parempi, me ainakin on suunniteltu että tehdään tuo itäinen sitten joskus tulevaisuudessa vielä päälle :) Pysähdysaikaa satamissa oli ihan kivasti, tekemisen suhteen oikeastaan luotettiin laivayhtiön valmiisiin retkiin. Aikaa jäi kyllä omallekin tekemiselle. Toki nuo satamapysähdykset kannattaa suunnitella tarkkaan, jos haluaa erityisesti nähdä tai tehdä jotain erityistä. Osa satamistahan on vähän kaukana mistään isommasta nähtävästä (meillä ainakin nuo Meksikon pysähdykset), että aikaa kuluu sitten jos kauemmas lähtee. Me varattiin matka Helin Matkoilta, varsinaisestihan se ei ollut mikään paketti vaan koottiin oman makumme mukaan hyvä reissu (meillä matkaan otettiin alkuun pätkä myös Miamissa). Meillä oli tuo Royal Caribbeanin risteily Oasis of the Seasilla. Laivaa voin kyllä suositella lämpimästi! Sen verran olen kuullut muilta, että kannattaa varata hytti meren puolelta niin saa olla paremmin rauhassa. Promenaden puolella kun meteli on kuulemma kova ja Central Parkissa niin kuuma, että hyttien parvekkeista ei juuri viitsi nauttia. Meillä oli hytti meren puolelta ja olihan tuo kaunista katsella kuuta Karibian meren yläpuolella yöllä parvekkeella istuskellen!

      • miä1

        Noin viisi vuotta sitten kävimme läntisen risteilyn Norwegianilla. Voin todella suositella! Palvelu oli aivan mahtavan hyvää, eikä tarvinnut pukeutua yhdellekään illalliselle, jos ei halunnut. Alkuun ostimme laivan retkiä ja viimeisessä satamassa Cozumelilla vuokrattiin mopo ja kierrettiin sillä saari ympäri ja käytiin omineen snorklaamassa. Jokaisessa satamassa laiva oli päivän. Kyllä siinä ajassa todellakin ehtii nähdä! Iltaisin laivalla oli mahtavan hienot esitykset.
        Muutama vuosi sitten teimme samalla ristelijällä viikon risteilyn Hawaijilla. Tuli samalla nähtyä monta saarta laajasti. Tällä kertaa emme ostaneet yhtään valmista retkeä vaan vuokrasimme auton lähes joka satamassa. Tällä reissulla laiva pysyi välillä yönkin satamassa, joten yhden päivän vuokralla voitiin katsella ja kokea koko päivän valoisa aika ja vielä seuraavana aamuna aikaisin tulivuorelle katsomaan auringonnousua. Tällä risteilyllä palvelu ja esitykset eivät olleet niin mahtavia kuin edellisellä, mutta tärkeintähän olikin pysähdykset maissa.
        Myönnän kyllä, että risteileminen on rankkaa, kun haluaa nähdä ja tehdä niin paljon maissa. Iltaisin ei tahdo kestää hereillä hienoihin esityksiin asti.
        Parin viikon päästä ollaan itä-Karibian risteilyllä Celebrityllä! Vaihdettiin toiseen risteilijään, koska niiden lähtöaika ja -paikka sopi meidän lyhyeen lomaan. Sitä varten etsin täältä keskusteluja, mutta aika heikosti löytyy eri satamista kommentteja ja suosituksia. Tällä kertaa taidamme mennä taas aika pitkälti laivan tarjoamilla retkillä. Onhan niissä se hyvä puoli, että laiva ei ainakaan jätä, jos reissu kestää kauemmin. :)
        Me ollaan varattu kaikki risteilyt äkkilähtöinä pari kuukautta ennen lähtöä


    • Matti Lappalainen

      Risteilypakettimatkat on helppoja ja kivoja. Niin on kaikki kertoneet. Itse olen "risteillyt" purkkarilla Karibialla ja muuallakin ja se on kyllä vaivalloisempaa. Tein oikein konkreettisen vertailunkin ja risteiltiin Dawn Prisessalla vaimon kanssa kuusi viikkoa Sydneystä Tokioon ja takaisin monen sataman ja saaren kautta. Meidän lähtö oli Aucklandista Uudesta-Seelannista. Meidän 2000 matkustajaa olivat eläkeläisiä ausseja, farmareita ja muita. Jotkut olivat risteilleet Prinsessa- laivoilla jo pitkälle toistakymmentäkertaa. Kyllä se oli paljon helpompaa risteilyä kuin seikkaileminen yksin purkkarilla pikin maailman meriä. Katso www.snoopy.fi Taidammekin jatkossa siirtyä tähän pakettimatkaristeilyporukkaan.

    • tyyppi9

      Minkäslainen hintataso laivoilla onkaan? Olin kuulevinani jostain, että 0,5 l vettäkin maksaisi jo 4 €?

      • Basta

        Ei pidä paikkaansa. Olin toukokuussa RCCL:n risteilyllä Karibialla ja Bermudalla, esim. olut maksoi 4,50 USD johon tuli autom. tippiä 15% päälle, euroissa tuo oli siis n. 3,60 EUR. Coctailit 6 USD:sta ylöspäin, joten ihan ok hinnat mielestäni. Vettä sai ilmaiseksi koko ajan yötä päivää.

        Palvelu oli lisäksi todella hyvää ja kohteliasta, ei kuitenkaan mitään tuputtamista tai perseen nuolemista kuten jossain Aasian suunnilla...


    • vain vähän kokemusta

      Kokemusta vain suomalaisen Kristina Cruises -varustamon matkasta M/S Kristina Katarinalla.

    • asd

      Kristina Katarinaa jenkit katselivat Antiqualla ja totesivat, että teillä onkin todellinen luxusmatka kun teillä on varaa matkustaa noin pienellä laivalla. Niinpä!

    • sopii minulle

      Pienuus, ei tuhansia ihmisiä,
      tavallisuus ja jopa vaatimattomuus,
      ei turhaa kimallusta eikä keinotekoisia kotkotuksia,
      kotimaisuus sekä hyvä suunnittelu ja toteutus,
      merkitsevät minulle matkaa valitessa paljon.
      Siksi olen jo monta monituista risteilyä KC:llä
      tehnyt ja pari on nytkin varauksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      138
      2803
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      462
      1974
    3. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      118
      1813
    4. Suojatiellä ei tarvitse kiittää!!

      Suomen liikennesääntöihin kuuluu että jalankulkija suojatiellä on ykkönen ja auto ym.ajoneuvo kakkonen.Ärsyttävää kun ny
      Maailman menoa
      133
      1701
    5. Paula Koivuniemi täyttää tänään 77 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi on yksi Suomen iskelmätaivaan legendaarisimmista tähdistä. Laulajatar on ollut suomalaisten kestosuosik
      Suomalaiset julkkikset
      21
      914
    6. En usko että nainen meidän suhteesta

      Olisi tullut mitään. Kumpikin olisi ollut koko ajan mustasukkainen, kateellinen ja katkera jostain. Volatile combination
      Ikävä
      56
      913
    7. Miten pitkään olet kirjoittanut

      omalle kaivatulle ?
      Ikävä
      78
      898
    8. Tollanen supernainen oot...

      Kunnon pakkaus, ja sitten asut jonkun idiootin kanssa jossain korvessa. Oliko sulla siinä joku ajatuskin kun siihen ru
      Ikävä
      83
      833
    9. Vielä näistä Oulun puukotuksista.

      Nyt on kovasti julkisuudessa esillä nämä kaksi Oulussa tapahtunutta rasistisin motiivein tehtyä puukotusta, jotka minist
      Maailman menoa
      158
      785
    10. Yhden asian voin kertoa

      Sinulle nainen. En usko että olit tosissasi ja siitä syystä itse en aijo tehdä enää mitään "juttumme" eteen ellet itse o
      Ikävä
      45
      779
    Aihe