Laaja matkakertomus

tunisian he

65

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Mukavaa kun olet jaksanut kirjoittaa kokemuksistanne. Pääsee itsekin fiilistelemään tulevaa matkaa :)

    • pullakaakao

      oikein hyvä matkakertomus,kiitos,oli kiva lukea. jäi askarruttamaan, saitteko vaihdettua paikallista rahaa esim.hotellilla tai muualla kun lentokentällä?
      pohdiskelen kovasti turkin ja tunisian matkan kanssa,kumpaankohan menis :)

      • Jalmari.

        Tunisiassa voi vaihtaa rahaa kaikkialla. Eurot vaan mukaan. Esim. Soussessa kannattaa vaihtaa Soula Centerissä, missä eivät huijaa eikä ole vaihtokustannuksia. Itse vaihdoin 3 viikon matkalla 500 €, joka ei tahtonut millään kulua alhaisen hintatason vuoksi. Ei kannata vaihtaa liikaa, sillä jos joutuu lentokentällä lähtiessä vaihtamaan dinaareita takaisin euroiksi, niin voi saada summasta vain 70 %.


      • Suhina67
        Jalmari. kirjoitti:

        Tunisiassa voi vaihtaa rahaa kaikkialla. Eurot vaan mukaan. Esim. Soussessa kannattaa vaihtaa Soula Centerissä, missä eivät huijaa eikä ole vaihtokustannuksia. Itse vaihdoin 3 viikon matkalla 500 €, joka ei tahtonut millään kulua alhaisen hintatason vuoksi. Ei kannata vaihtaa liikaa, sillä jos joutuu lentokentällä lähtiessä vaihtamaan dinaareita takaisin euroiksi, niin voi saada summasta vain 70 %.

        Kun/jos vaihtaa dinaareita takaisin lentokentällä, vaihtokurssi on 3% huonompi kuin toisinpäin vaihdettaessa. Takaisin voi vaihtaa ainoastaan 70% dinaareiksi vaihdetusta summasta!!! Melkein kaikissa hotelleissa on rahanvaihto, joissa käytetään pankkien kursseja eikä palkkioita peritä. Muista pyytää kuitti rahanvaihdosta, niitä saattaa tarvita takaisinpäin vaihdettaesa. Myös automaattikuitit käyvät.


    • tunisiangirl

      Onko niin, että Aurinkomatkat, Finnmatkat eivät tee tänä kesänä matkoja Tunisiaan? Miksi? Kuitenkin on ollut suosittu kohde.

      • sharrr

        Napsun äkkilähdöissä oli ainakin Syyskuulle monta matkaa, kesällä eivät tee..


      • hamssu

        tänä vuonna ainoastaan detur aloittaa lennot 2.9, muut toimistot peruivat sarjansa tältä vuodelta jo keväällä tunisian poliittisen tilanteen vuoksi. aurinkomatkat aloittaa ensi vuoden helmikuussa, toivotaan että tilanne
        normalisoituu pian.


      • tunisiaanhalaaja
        hamssu kirjoitti:

        tänä vuonna ainoastaan detur aloittaa lennot 2.9, muut toimistot peruivat sarjansa tältä vuodelta jo keväällä tunisian poliittisen tilanteen vuoksi. aurinkomatkat aloittaa ensi vuoden helmikuussa, toivotaan että tilanne
        normalisoituu pian.

        Deturkin on perunut lennot ainakin syyskuun osalta, eli näillä näkymin Detur lentää Tunisiaan lokakuusta alkaen... Ellei siis tule taas peruutuksia.


    • tunisian_pressa

      Onko tietoa onko Tunisia palaamassa kohteeksi ensi kesänä? Eikös siellä ala olla jo rauhallista?

      • Suhina67

        No ihan rauhallista on ollut jo pitkään ja muista maista lomailijoita on ollut jo kesän alusta. Toivottavasti tulisi Suomesta lisää kysyntää, että Detur pääsisi aloittamaan nyt jo lokakuussa ja samalla varmistuisi kai ensi vuosikin!


    • varattiin matka toho lokakuulle nii onko mahollista että nää lokakuunki lenno perutaan?

      • påaland

        on mahdollista.


    • tunisianrakastaja

      Ainakin Finnmatkat on ottanut nyt Tunisian mukaan. Aurinkomatkoilla ei ole vieläkään, outoa!

    • Sini_79

      Kävin Deturin reissulla Tunisian Soussessa huhtikuun puolessa välissä ja tykästyin kovasti. Jopa lentokoneessa oli suomalainen opas meno- ja paluumatkalla. Deturille muutenkin 10 pistettä kaikista järjestelyistä ja oppaista. Sahara/Etelä-Tunisian reissu oli upea, joten menkää nyt hyvät ihmiset sille reissulle, jos ette ole ennen käyneet!! Näkee niin paljon maata: keitaita, El Jemin amfiteatterin, Saharan, Star Wars-ravintolan, Star Wars-kuvauspaikan, vuoristomaisemia, suolajärven jne. Jäi niin upeita muistoja ja tuli otettua hienoja kuvia.
      Tunisissa eli pääkaupungissa kävin itsekseni junalla (18 dinaaria eli 9 euroa menopaluu!). Jossei junalla halua mennä, niin pari dinaaria vähemmän maksaa louage-taksi. Tie Soussesta Tunisiin on kuulemma hieno, uusi motari ja matka menee vauhdilla.
      Sidi bou Saïdin kylä Tunisista 30 minsaa TGV-junalla on näkemisen arvoinen paikka. Sinivalkoisia taloja ja taustalla siintää vaaleanturkoosi meri. Kaipaan kovasti sinne.
      Karthagossa on raunioita, jos on historiasta kiinnostunut.
      Itse lähden Tunisiaan pian uudestaan!

      • beduiini2

        Matkatoimistojen retket Etelä-Tunisiaan on ehdottomasti koettava. Ihmettelen heitä ketkä jättävät retken väliin. Toki retki vie täydet 2 vuorokautta lomastasi eikä nukkumaankaan ehdi kunnolla. Kannattaa silti! Aivan mahtavia ne hiekkamaisemat etelässä.


    • Vallankumous/vapaus

      Oli taas hienoa käydä Soussessa. Kolmas kerta ei jää viimeiseksi. Hyvä ruoka sekä halpa olut ja viini lisäsivät viihtyvyyttä. Aurinkoa ja ystävällisiä ihmisiä.

      • absolutistikari

        Itse en kyllä Tunisian lomalla juonut alkoholia lainkaan koska se ei kuulu heidän kulttuuriin. Maassa maan tavalla ystäväiseni!


    • Tunisiassa useasti

      Ai että tunisialaiset ei muka itse juo? Hehe. Kunnon pämppääjiä ainakin nuoriso. Kannattaa tutustua "kulttuuriin" vähän paremmin.

    • tietoa"tietävälle"

      "Ai että tunisialaiset ei muka itse juo? Hehe. Kunnon pämppääjiä ainakin nuoriso . Kannattaa tutustua "kulttuuriin" vähän paremmin." < samaa vielä! Appiukko kunnon juoppo, samoin kuin naapurinsakin ...

      • absolutistikari

        He eivät juo kulttuurin vuoksi. Ainahan muutamat rikkovat sääntöjä, mutta lähtökohta on että tunisialainen ei alkoholiin koske toisin kuin känniset suomituristit.


    • Hä?

      Ei helvetti mitä jeesustelua täällä! Tunisiahan tuottaa itse viinejä ja heillä on omaa oluttakin. Kannattaisiko tämän absolutistikarin joskus ihan käydäkin Tunisiassa??? Baarit ja ravintolat täynnä paikallisia, myös naisia, hui! Tunnen kymmeniä tunisialaisia ja voi kun alkoholi maistuu ja "alkon" ovi käy.
      Mene sinä Saudeihin leikkimään "puhdasta". Vaikka tosin hekin käyvät innolla Bahrainissa vetämässä lärvit.

      • absolutistikari

        Höpö höpö, sinun kannattaisi poistua hetkeksiä turistialueilta niin näkisit totuuden. Siellä ei ole edes baareja missä käydä ja naiset ovat kotona. Ymmärrän, että sinä olet tyypillinen vyölaukkuturisti Soussessa ja vedät johtopäätöksen turistibaareissa. Näissä baareissa on korkeintaan muutamia paikallisia nuoria, mutta ei vanhoja.

        Mikä ihme siinä on, että ei voida edes viikon lomaa olla ilman alkoholia?

        Niin ja ne paikalliset juomathan tehdään vientiin ja turisteille. Ei tosiaan paikallisille vai oletko nähnyt beduiineja juomassa viiniä :D

        Kiitos päivän nauruista:)


      • viva tunisie
        absolutistikari kirjoitti:

        Höpö höpö, sinun kannattaisi poistua hetkeksiä turistialueilta niin näkisit totuuden. Siellä ei ole edes baareja missä käydä ja naiset ovat kotona. Ymmärrän, että sinä olet tyypillinen vyölaukkuturisti Soussessa ja vedät johtopäätöksen turistibaareissa. Näissä baareissa on korkeintaan muutamia paikallisia nuoria, mutta ei vanhoja.

        Mikä ihme siinä on, että ei voida edes viikon lomaa olla ilman alkoholia?

        Niin ja ne paikalliset juomathan tehdään vientiin ja turisteille. Ei tosiaan paikallisille vai oletko nähnyt beduiineja juomassa viiniä :D

        Kiitos päivän nauruista:)

        absolutistikari on oikeassa siinä että lähtökohtaisesti tunisiassa on ei alkoholille. Alkoholia myyvät turistikeskuksissa hotellien lisäksi vain muutamat ravintolat sekä muutama kauppaketju.

        Tottakai viinin kittaajia löytyy ja nuoriso käy turistikohteiden yökerhoissa ottamassa mutta ei se silti hyväksyttyä muslimimaassa ole. Turistikohteissa tosin siihen ei kiinnitetä niin huomiota.

        Eli kyllä tunisissa löytyy niin vanhoja kuin nuoriakin, jotka alkoa ottavat reilustikkin mutta ei se kovin hyväksyttävää ole.

        Omakohtaista kokemusta löytyy 20v takaa ja veikkaan että nyt vallankumouksen jälkeen suhtautuminen alkoholiin tulee tiukentumaan.

        Entisen presidentin aikaan tunisiassa eivät esim. virastoissa työskentelevät naiset saaneet käyttää huivia työssään, eikä islamistista pukeutumista (naisilla kaavut, miehillä perinteiset asut pitkineen partoineen) hyväksytty, poliisi puuttui hyvin nopeasti asiaan.
        Nyt uuden hallituksen ja vahvan islamistisen puolueen aikaan saannoksia on että jokainen saa harjoittaa uskontoaan juuri niin kuin itse haluaa ja rajoituksia ei ole. Eli niin hassultakin kun se joidenkin korvaan kuulostaa niin islam on tuonut lisää vapautta ihmisille.


    • Että näin

      Hehe, turistikohteissa en aikaani Tunisiassa vietä vaan ihan paikallisen poikaystäväni ja hänen kavereidensa luona (mukana myös naisia, kyllä!!) ja voi kuule, kuinka viina maistuu:)

      • absolutistikari

        Sinun tunisialainen ystävä ei varmasti edusta valtaväestöä? Ei valtaväestö ottaisi eurooppalaista naista/miestä. Luulen, että olet vain törmmännyt vapaamieliseen porukkaan. Käyttävätkö he huntua?


    • tosissasi???

      Huntua??? Ootko sä nyt ihan tosissasi? Ihan täysin 100 % tunisialaisia ovat kaikki ja osa naisista käyttää huivia, mutta todella tiukkoja vaatteita. Huivi ja huntu ovat kaksi täysin eri asiaa. Niin ja Kairouanista ovat.

      • absolutistikari

        Noniin oletkin joku pikkuinen muksu mikä on päässyt nettin? Tämä sen perusteella mitä huuhaata kirjoittelet. Ei yhtään lähdettä, kaikki perustuu pieneen ystäväpiiriisii. En usko :) Suomikin on iso maa, lappilaisen elämä on täysin erilaista kuin hesalaisen.

        Laitahan lähdettä ystäväiseni :)


    • tosissasi??

      Mikähän sua oikein riivaa??? Olisiko kerrankin aika käydä siellä Tunisiassa ja tutustua paikallisiin ihmisiin? Ja mikä sulle on niin kauhean ongelmallista siinä, että tunisialaiset nuoret elävät normaalia nuoren ihmisen elämää??? Haluaisit siis, että naiset vetäisivät kokohunnun päälle ja istuisivat kotona kersoja vääntäen, kun miehet käyvät ulkona?? Ystäväpiirini siellä on laaja ja ulottuu poikaystäväni kautta myös pohjoisen kaupunkeihin. Poikaystäväni isä oli ennen myös melkoinen hulivili, joi ja bailasi. Perheen myötä sitten on rauhoittunut.
      Ja yritähän nyt päättää, miksi minua luulet: vyölaukkuturistiksi, pikkuiseksi muksuksi vai miksi?? Totuus nyt vaan on se, että sinulla ei ole mitään käsitystä tavallisen tunisialaisen elämästä.
      Niin ja minkähän takia monella tunisialaisella miehellä on suomalainen vaimo?? Tuolla yhdessä viestissäsi sanoit, ettei valtaväestö ota europpalaista puolisoa. Mitähän nämä tunisialaiset miehet sitten ovat?
      Voi luoja, millaisia kaltaisiasi turisteja tähän maahan mahtuu. Tuollaiset voisivat pysyä siellä joroisten perukoilla eikä edes lähteä ulkomaille.
      Meikä lähtee tästä taas syyskuussa Kairouaniin ja mukavia bileitä tiedossa:D

      • absolutistikari

        No ehkä jokunen tunisialainen sitten hylkää kulttuurihistorian ja rahan perässä ottaa eurooppalaisen vaimon. Mikäs siinä on muuttaessa Suomeen, tosin ikävää että se usein tapahtuu vain rahan vuoksi. Ettei vain sinunkin kohdalla tule näin tapahtumaan? Seuramatkamme noin 50-vuotiasta rouvaakin tunisialaisen nuoret miehet tulivat iskemään, tuskin rakkauden vuoksi....

        Sinun näkemyksesi perustuu suppeaan otantaan. Sanoisin, että maksimissaan 100 tunisialaiseen ja asukkaita Tunisiassa on 10 miljoonaa. Tämän promillen otoksen perusteella esität tietäväistä?

        Alkoholi ei kuulu missään nimessä tunisialaiseen kulttuuriin, siitä ei voida edes keskustella.


    • tosissasi???

      Niin ja halusit lähdettä. Minun lähde on OIKEA ELÄMÄ:) Sinun lähde on varmaan joku kaltaisesi sokean tiukkapipon laatima matkaopas, jota luet kuin raamattua. Säälittävää:(

      • absolutistikari

        Menitkö hiljaiseksi? Oliko liian paha kommentti tuo 5.7 9:45?


      • HANKI ELÄMÄ
        absolutistikari kirjoitti:

        Menitkö hiljaiseksi? Oliko liian paha kommentti tuo 5.7 9:45?

        Ootko joku idoiootti joka vain haastaa netissä riitaa kun ei uskalla mennä sitä haastamaan baariin ???7
        Ja sen lisäksi vielä sokea....


      • absolutistikari
        HANKI ELÄMÄ kirjoitti:

        Ootko joku idoiootti joka vain haastaa netissä riitaa kun ei uskalla mennä sitä haastamaan baariin ???7
        Ja sen lisäksi vielä sokea....

        Selvästi olet väkivaltainen ihminen, valitettavaa.


      • hanki elämä
        absolutistikari kirjoitti:

        Selvästi olet väkivaltainen ihminen, valitettavaa.

        Selvästi olet idiootti vailla elämää, valitettavaa...tappele keskenäs, mä en alennu tuollaisen kuonan tasolle


      • absolutistikari
        hanki elämä kirjoitti:

        Selvästi olet idiootti vailla elämää, valitettavaa...tappele keskenäs, mä en alennu tuollaisen kuonan tasolle

        Älä sitten itke kun tunisialainen mies jättää sinut kun saa käteensä Suomen passin. Voi olla, että samalla hetkellä antaa lähtöpassit jollekin....


      • suomalainen mulla, s
        absolutistikari kirjoitti:

        Älä sitten itke kun tunisialainen mies jättää sinut kun saa käteensä Suomen passin. Voi olla, että samalla hetkellä antaa lähtöpassit jollekin....

        Mistä päättelit että olen nainen, tai että mulla on tunisialainen mies ??
        Tyhmyytesi saa aikaan vain säälin sekaisen hymyn.
        Olet tainnut menettää naisesi jollekin tunisialaiselle, ja nyt parut tuskaasi. Rn minäkään kyllä noin idiootin kanssa olisi....


      • absolutistikari
        suomalainen mulla, s kirjoitti:

        Mistä päättelit että olen nainen, tai että mulla on tunisialainen mies ??
        Tyhmyytesi saa aikaan vain säälin sekaisen hymyn.
        Olet tainnut menettää naisesi jollekin tunisialaiselle, ja nyt parut tuskaasi. Rn minäkään kyllä noin idiootin kanssa olisi....

        "Ystäväpiirini siellä on laaja ja ulottuu poikaystäväni kautta myös pohjoisen kaupunkeihin. Poikaystäväni isä oli ennen myös melkoinen hulivili, joi ja bailasi."

        Ehkä tuon perusteella voisi olettaa, että poikaystävälläsi on tunisialaisia juuria. No jos menettäisin naiseni tunisialaiselle, niin en itkisi. Minulle kelpaa vain paras.


      • Viimeinen vastaus pa
        absolutistikari kirjoitti:

        "Ystäväpiirini siellä on laaja ja ulottuu poikaystäväni kautta myös pohjoisen kaupunkeihin. Poikaystäväni isä oli ennen myös melkoinen hulivili, joi ja bailasi."

        Ehkä tuon perusteella voisi olettaa, että poikaystävälläsi on tunisialaisia juuria. No jos menettäisin naiseni tunisialaiselle, niin en itkisi. Minulle kelpaa vain paras.

        Jos et tajunnut niin nimimerkki tosissasi ??? lopetti jo aikoja sitten sulle vastaamisen kun tajusi mikä jauhopää vastassa on.
        Ja nyt lopetan minäkin.
        Sinulle kelpaa vain paras, HAH tommonen idiootti lerppamuna ei naista saa kuin maksusta.


      • absolutistikari
        Viimeinen vastaus pa kirjoitti:

        Jos et tajunnut niin nimimerkki tosissasi ??? lopetti jo aikoja sitten sulle vastaamisen kun tajusi mikä jauhopää vastassa on.
        Ja nyt lopetan minäkin.
        Sinulle kelpaa vain paras, HAH tommonen idiootti lerppamuna ei naista saa kuin maksusta.

        Ala-arvoista haukkua toista lerppamunaksi. Mitäs minun erektiojutut sinulle kuuluvat? Huono häviäjä olet :)


      • Miesten mies
        absolutistikari kirjoitti:

        Ala-arvoista haukkua toista lerppamunaksi. Mitäs minun erektiojutut sinulle kuuluvat? Huono häviäjä olet :)

        hah haaa, siis ei raukalla edes seiso ja nyt purkaa turhautumistaan täällä.
        Onneksi en oo samanlainen lerppis!


    • Hammamet vaimo

      Ihme keskustelua täällä VARSINKIN tuolta absolutistilta. Taitaa olla kuin Räsänen: jossei itse juo, NIIN KUKAAN MUKAAN EI SAA JUODA JA SE PITÄÄ TÄYSIN KIELTÄÄ.
      Olen muuten naimisissa tunisialaisen miehen kanssa, joka on ihan AITO tunisialainen

      • absolutistikari

        Hänkö ei juo alkoholia? Hieno juttu :)

        Varaudu siihen, että kun miehesi saa Suomen passin niin hän voi todennäköisesti jättää sinut. Tai jos on jo Suomen passi, niin tämä voi tapahtua pian.

        Ja viina on kaikkien asia. MInä maksan monen juopon hoidot!


      • tanssin sun haudalla
        absolutistikari kirjoitti:

        Hänkö ei juo alkoholia? Hieno juttu :)

        Varaudu siihen, että kun miehesi saa Suomen passin niin hän voi todennäköisesti jättää sinut. Tai jos on jo Suomen passi, niin tämä voi tapahtua pian.

        Ja viina on kaikkien asia. MInä maksan monen juopon hoidot!

        Päästä itses tuskasta!


      • absolutistikari
        tanssin sun haudalla kirjoitti:

        Päästä itses tuskasta!

        Miten tuo viestisi liittyy Tunisiaan? Täällä yritämme keskustella Tunisian kulttuurista ja sinä alat haudoilla tanssimaan? Sää-lit-tä-vää


    • rankkaretki

      Etelä-Tunisian retkeä voin suositella kaikille :) Paitsi pienille lapsille.

    • 2332

      Tietääkö kukaan miksi Aurinkomatkat eivät tee matkoja Tunisiaan?

    • Tunisia <3

      Absolutistitikari pilannut kivan ketjun..
      Itsekin olen ihmetellyt, miksei Aurinkomatkat myy Tunisian matkoja vieläkään. Netistä sain googlettamalla Soussen Aurinkomatkojen kohdeoppaan tulostettua, joten se siellä vielä kummittelee, vaikkei Aurinkomatkojen sivuilla matkoja olekaan myynnissä. Tiedot taisivat olla vuodelta 2009.
      Etelä-Tunisian matka on aivan must, kun lähtee tuohon maahan. Aivan mieletön kokemus (ja olen matkustanut paljon!).

      • kiinnostunut_myös

        Pitäisiköhän kysyä suoraan Aurinkomatkoilta miksi ei ole lomaohjelmassa. Suosittu kohdehan tuo Tunisia on kuitenkin ja nyt pitäisi olla melko vakaakin


    • Tunisian Wife

      Tunisia on upea maa, ihmiset avoimia ja ystävällisiä!! Mitä "kulttuuriin ja uskontoon" tulee, löytyy joka sorttia jokaisesta kaupungista ,niin kuin meillä täällä Suomessakin.
      Miehiäkin löytyy joka sorttia, niitä jotka juoksevat rahan ja euroopan viisumin perässä, kuin myös niitä IHANIA USKOLLISIA jotka omistautuvat perheelleen ja vaimolleen.

      Turha tällä palstalla haukkua Tunisiaa, sen kansalaisia,kulttuuria ja uskontoa.
      Matkustakaa paikanpäälle kokekaa IHANA TUNISIA

      • myyjille terkkui

        Voisitko viestittää niille basaarimyyjille, että heidän myyntitapansa on kamala. Sillä tyrkyttämisellä he karkottavat asiakkaat. Asiakkaat menevät ilomielin kiinteän hinnan kauppoihin.


      • diudi..
        myyjille terkkui kirjoitti:

        Voisitko viestittää niille basaarimyyjille, että heidän myyntitapansa on kamala. Sillä tyrkyttämisellä he karkottavat asiakkaat. Asiakkaat menevät ilomielin kiinteän hinnan kauppoihin.

        se nyt kuuluu heidän tapaansa käydä kauppaan, ei tälläiset suomalaiset tallaajat ole sellaiseen tottuneet mutta eipä meitä kukaan sinne pakota menemäänkään, Mutta älä silti lähde heitä ja heidän toimiaan haukkumaan kamalaksi.

        Itse ainakin nautin kun sai väätää kättä pienestä korustakin ja loppujen lopuksi hinta putosikin 85% pyydetystä.

        Eli ostoreissuun basaarissa saa ja pitää varata koko päivä aikaa, koska se on kokemus itsessään, ei pelkkä ostoreissu. Tuliaiset tosiaan saa ostettua kaupasta helpommalla.


        Ja sitten tälle Absolutistitikarille, olen ollut tunisialaisen miehen kanssa naimisissa 9 vuotta, kansalaisuus hänellä ollut melkein 5 vuotta ja edelleen ollaan naimisissa. Mieheni ottaa alkoholia,kuten hänen perheensäkkin tunisassa ennen kuin aloittivat rukoilun.
        Mieheni on seurustellut monien tunisialaiseten tyttöjen kanssa ennen minun tapaamista ja harrastanut jopa aviotonta seksiä HUIVIPÄISEN tyttöystävänsä kanssa.
        Ja ei, hän ei ole kotoisin mistään turistirysästä vaan ihan pohjois tunisian pikku kaupungista.

        Eli en todellakaan tiedä mihin tietosi perustat mutta 12 vuoden kokemuksella tunisasta ja tunisialaisista ihmisistä voin sanoa ettei kirjoituksesi pidä paikkaansa.


      • myyjille terkkui
        diudi.. kirjoitti:

        se nyt kuuluu heidän tapaansa käydä kauppaan, ei tälläiset suomalaiset tallaajat ole sellaiseen tottuneet mutta eipä meitä kukaan sinne pakota menemäänkään, Mutta älä silti lähde heitä ja heidän toimiaan haukkumaan kamalaksi.

        Itse ainakin nautin kun sai väätää kättä pienestä korustakin ja loppujen lopuksi hinta putosikin 85% pyydetystä.

        Eli ostoreissuun basaarissa saa ja pitää varata koko päivä aikaa, koska se on kokemus itsessään, ei pelkkä ostoreissu. Tuliaiset tosiaan saa ostettua kaupasta helpommalla.


        Ja sitten tälle Absolutistitikarille, olen ollut tunisialaisen miehen kanssa naimisissa 9 vuotta, kansalaisuus hänellä ollut melkein 5 vuotta ja edelleen ollaan naimisissa. Mieheni ottaa alkoholia,kuten hänen perheensäkkin tunisassa ennen kuin aloittivat rukoilun.
        Mieheni on seurustellut monien tunisialaiseten tyttöjen kanssa ennen minun tapaamista ja harrastanut jopa aviotonta seksiä HUIVIPÄISEN tyttöystävänsä kanssa.
        Ja ei, hän ei ole kotoisin mistään turistirysästä vaan ihan pohjois tunisian pikku kaupungista.

        Eli en todellakaan tiedä mihin tietosi perustat mutta 12 vuoden kokemuksella tunisasta ja tunisialaisista ihmisistä voin sanoa ettei kirjoituksesi pidä paikkaansa.

        Voisi vähän myynti kasvaa jos eivät tarttuisi turistia kädestä kiinni ja kiskoisi VÄKISIN kauppaan. Mikä oikeus tunisialaisen putiikin pitäjällä on tarttua käteeni?! Nyt järkikäteen, ei ihme ettei Tunisia ole noussut matkailumaiden kärkeen.


    • K

      Finnmatkat aloitti jälleen Tunisian lennot elokuussa 2012 ja jatkuvat näköjään lokakuulle.
      Kiinnostaisi tietää, millainen palvelu Finnmatkoilla oli, millainen lentoyhtiö oli tuo Tui Fly Nordic, millaiset oppaat, minkälainen sää ja millaisia hotelleja yms...

      • lähtö 29.8

        Itse olen lähdössä finnamtkojen matkalle Sousseen elokuun lopussa.
        Voin kertoa sen jälkeen kokemuksia jos sitten enään kiinnostaa.
        Hotellimme on Blue Star Marhaba Royal Salem Beach.


      • pilottifinskiltä

        Tui Fly Nordic on Finnmatkojen oma lentoyhtiö. Penkit tiiviisti, perus lentokoneita, lentoon ei kuulu ruuat, normaali palvelu...


    • Tunisian Wife

      Myyjille terkkui.... ei basaarikauppiaat kuule kehenkään väkisin käy käsiksi, toki tyrkyttävät tavaraansa mutta, en oo kyllä vielä ikinä törmännyt moiseen väkisin kädestä repimiseen. Kannattaa sitten välttää basaari alueita jos ei pidä ns " tyrkky-myyjistä" tosiaan kun niitä kiinteähintaisia kauppojkin löytyy. Vaihtoehto on tietenkin myös kanariansaarten seuramatkat....matkakohde kannattaa aina valita omien mieltymysten mukaan, kaikki ei voi pitää kaikesta....

      • kyllä vaan

        Valitettavasti kyllä tarttuvat käsivarteen kiinni eikä ihan hellästi.....8 kertaa
        sielä vierailleena ja olen siitä joskus jopa keskustellut kauppiaiden kanssa
        koska se on minusta outoa käytöstä kun tuskin pitäisivät jos omaan vaimoon vieraat miehet kävisivät kiinni.
        En ole mitään järkevää selitystä saanut. tapahtunut tilanteissa missä en ole noteerannut huutelua mitenkään.
        Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettenkö pitäisi tunisiasta tai tunisialaisista.
        No keskustelun jälkeen sain kyllä sillä kadulla kävellä sen jälkeen rauhassa kun näyttivät käsimerkkejä jos joku meinasi hyökkäillä.että antavat olla rauhassa.


      • ei_tunisiaan

        Kerran yksi basaarmyyjä tarrasi kädestä kiinni ja riuhtaisin käden irti. Sen jälkeen myyjä otti tiukemman otteen josta en meinannut päästä irti. Tämän jälkeen noin viiisi seuraavaa myyjää ahdisteli. Että semmosta ihanuutta, tieysti mikäs siinä jos joku tykkää kun vieraat miehet tarraa kädestä kiinni ja huutelee seksuaalisiajuttuja perään....


      • diuidi....
        kyllä vaan kirjoitti:

        Valitettavasti kyllä tarttuvat käsivarteen kiinni eikä ihan hellästi.....8 kertaa
        sielä vierailleena ja olen siitä joskus jopa keskustellut kauppiaiden kanssa
        koska se on minusta outoa käytöstä kun tuskin pitäisivät jos omaan vaimoon vieraat miehet kävisivät kiinni.
        En ole mitään järkevää selitystä saanut. tapahtunut tilanteissa missä en ole noteerannut huutelua mitenkään.
        Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettenkö pitäisi tunisiasta tai tunisialaisista.
        No keskustelun jälkeen sain kyllä sillä kadulla kävellä sen jälkeen rauhassa kun näyttivät käsimerkkejä jos joku meinasi hyökkäillä.että antavat olla rauhassa.

        niinpä niin, sinusta outoa käytöstä mutta tunisialaisille ihan normi kaupan käyntiä. Koska sinä olet HEIDÄN maassaan vieraana, sinun tulisi ostata käyttäytyä heidän tavalla, jos jokin ei kiinnosta tai tuntuu pahalta, ÄLÄ MENE sellaisiin tilanteisiin!

        Tunisiassa ihmiset, tuntemattomat koskettelevat(lue EI seksuaalisessa mielessä) toisiaan jatkuvasti, eikä kukaan siitä pahastu tai edes noteeraa sitä. Suomalainen kun on jo poliisia kutsumassa jos joku lähijunassa hipaisee takin helmallaan ;)

        Eli kuten jo aikaisemmin kirjoitin, kukaan ei teitä pakota menemään tunisiaan,saatika niin "kammottaviin" basaareihin. Itse en ole ikinä kokenut myyjien tyrkyttämistä ahdisteluna tai muutenkaan ottanut pahalla, jos käsivarresta napataan kiinni ja yritetään kauppaan saada.


      • koita tajuata!
        diuidi.... kirjoitti:

        niinpä niin, sinusta outoa käytöstä mutta tunisialaisille ihan normi kaupan käyntiä. Koska sinä olet HEIDÄN maassaan vieraana, sinun tulisi ostata käyttäytyä heidän tavalla, jos jokin ei kiinnosta tai tuntuu pahalta, ÄLÄ MENE sellaisiin tilanteisiin!

        Tunisiassa ihmiset, tuntemattomat koskettelevat(lue EI seksuaalisessa mielessä) toisiaan jatkuvasti, eikä kukaan siitä pahastu tai edes noteeraa sitä. Suomalainen kun on jo poliisia kutsumassa jos joku lähijunassa hipaisee takin helmallaan ;)

        Eli kuten jo aikaisemmin kirjoitin, kukaan ei teitä pakota menemään tunisiaan,saatika niin "kammottaviin" basaareihin. Itse en ole ikinä kokenut myyjien tyrkyttämistä ahdisteluna tai muutenkaan ottanut pahalla, jos käsivarresta napataan kiinni ja yritetään kauppaan saada.

        Ihme puolustelukanta!
        Minuun ei tartu kukaan, minulla on oikeus koskemattomuuteen !
        Mitäs koraani sanoo vieraisiin naisiin koskemisesta ???

        Ajatteleppa jos kaikki tekisivät kuten kehoitat, ja jättäisivät tulematta, miten kävisi koko maan ilman turisteja?

        Itse esim sanoin Egyptissä ollessani että tulen kauppaasi annatko minun katsoa rauhassa, annatko varmasti, jos antoi, ostin jotain, jos ei, lähdin nostelemaan.


      • justjustt
        diuidi.... kirjoitti:

        niinpä niin, sinusta outoa käytöstä mutta tunisialaisille ihan normi kaupan käyntiä. Koska sinä olet HEIDÄN maassaan vieraana, sinun tulisi ostata käyttäytyä heidän tavalla, jos jokin ei kiinnosta tai tuntuu pahalta, ÄLÄ MENE sellaisiin tilanteisiin!

        Tunisiassa ihmiset, tuntemattomat koskettelevat(lue EI seksuaalisessa mielessä) toisiaan jatkuvasti, eikä kukaan siitä pahastu tai edes noteeraa sitä. Suomalainen kun on jo poliisia kutsumassa jos joku lähijunassa hipaisee takin helmallaan ;)

        Eli kuten jo aikaisemmin kirjoitin, kukaan ei teitä pakota menemään tunisiaan,saatika niin "kammottaviin" basaareihin. Itse en ole ikinä kokenut myyjien tyrkyttämistä ahdisteluna tai muutenkaan ottanut pahalla, jos käsivarresta napataan kiinni ja yritetään kauppaan saada.

        Aha just...Somaliassa raiskaukset lähes tulkoon kuluuvat miesten tapoihin eli jos menet naisena sinne ja niin käy se on naisturistin vika? Samoin merirosvous kuuluu Somalian kulttuuriin ja onko seki ok?


      • justjustt
        justjustt kirjoitti:

        Aha just...Somaliassa raiskaukset lähes tulkoon kuluuvat miesten tapoihin eli jos menet naisena sinne ja niin käy se on naisturistin vika? Samoin merirosvous kuuluu Somalian kulttuuriin ja onko seki ok?

        Tais hiljetä Tunisian puolustaja?


      • ristomattimetsola
        ei_tunisiaan kirjoitti:

        Kerran yksi basaarmyyjä tarrasi kädestä kiinni ja riuhtaisin käden irti. Sen jälkeen myyjä otti tiukemman otteen josta en meinannut päästä irti. Tämän jälkeen noin viiisi seuraavaa myyjää ahdisteli. Että semmosta ihanuutta, tieysti mikäs siinä jos joku tykkää kun vieraat miehet tarraa kädestä kiinni ja huutelee seksuaalisiajuttuja perään....

        Jep Tunisian basaarimyyjät saisivat opetella käytöstapoja ja rehellisyyttä.


    • Crystal

      Finnmatkat on omien kokemuksien mukaan oikein mahtava matkanjärjestäjä ja lennotkin on ollu mukavia.

      Syyskuussa lähtö Tunisian Port El Kantaouiin, hotellina Royal Kenz. Kokemuksia voin minäkin kertoa sitten syyskuussa vasta :)

      • beatit5

        OI :) Tulethan tänne kertomaan syyskuussa kuulumiset Tunisiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe