Tuntuva korotus tulossa

Maksakaa!

MTV3 teksti-tv sivu 114 tietää sen kertoa. Ylen hallintoneuvosto huomenna korottaa tv-luvan hintaan "tuntuvasti". Korotus astuu voimaan ensi vuoden alusta. Siinä on teille maksamista Ylen lampaat. Minä en ole ikinä maksanut enkä maksa!

19

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Payne

      Eipä tässä huvita kohta enää maksella kun maksu vaan nousee ja nousee.
      Mielestäni tähän pitäisi keksiä parempi ratkaisu, korotuksilla tilanne on vähintään /-0 kun sitämukaa sakki lopettaa maksamisen kokonaan. Leikkaako järki päättäjillä, häh?

      • Maksakaa!

        Se on suoraan ulosottokelkoinen, joko maksat tai vouti ottaa palkasta. Tai sitten irtisanot luvan, sitten loppuu maksaminen.


      • ei maksua turhasta
        Maksakaa! kirjoitti:

        Se on suoraan ulosottokelkoinen, joko maksat tai vouti ottaa palkasta. Tai sitten irtisanot luvan, sitten loppuu maksaminen.

        Minun mielestä TV-lupa pitäisi periä käytön mukaan...siis nykyaikana, kun on tekniikka valmiina, miksi ei laiteta SIM korttia digiboksiin ja veloiteta katselun mukaan. Ihan niin kuin puhelutkin veloitetaan! Silloin kukaan ei voisi katsella maksamatta, kun ohjelmat ei näkyisi ilman SIM kortin paikallaan oloa!


      • työvoimatoimiston el
        Maksakaa! kirjoitti:

        Se on suoraan ulosottokelkoinen, joko maksat tai vouti ottaa palkasta. Tai sitten irtisanot luvan, sitten loppuu maksaminen.

        Minä en ole maksanut tv-lupaa yli 20 vuoteen ja kaktselen myös toisten kustannuksella telkkari on helppo pitää piilossa. olen työtön työmarkkinatuella elävä jokin luontaisetu pitää olla työttömälläkin minä myös nautin ilmaisesta ylestä eteen päin miksi tuosta paskasta pitää maksaa


      • jokaisen maksettava

        painostaa päättäjiä. jotta tv-maksu on pakko laittaa kuntoon niin, ettei vapaamatkustajia ole.

        Olen maksanut vuosikymmenet luvan ja opettanut jälkikasvun kanssa jotta lakia/säädöksiä on noudatettava.

        Ei ole oikein että on jopa 500 000 katsojaa jotka eivät maksa. Muutos on tultava.


      • ovi pysyy kiinni
        työvoimatoimiston el kirjoitti:

        Minä en ole maksanut tv-lupaa yli 20 vuoteen ja kaktselen myös toisten kustannuksella telkkari on helppo pitää piilossa. olen työtön työmarkkinatuella elävä jokin luontaisetu pitää olla työttömälläkin minä myös nautin ilmaisesta ylestä eteen päin miksi tuosta paskasta pitää maksaa

        Luvattomia telkkarin katsojia työllistää tv-lupatarkastaja, sosiaalitoimisto, työvoimaviranomainen, kela kylläpä viranomaisia köyhille löytyy vaan epäonnistuvat köyhien kyttäämisessä näitä viranomaiset valvovat työttömyys,asumis,toimeentulotuki petokset ja tv-lupatarkastajat en minäkään ole maksanut telkkarin lupaa totta en helvetissä maksa on se melkoinen lovi työmarkkinatukeen eli 410 euroa/ 4 viikon välein ja tv-lupa 245 euroa siinäpä yhtälö


    • jeps..

      Jos olisi kuukaudessa 4000e/brutto, minäkin maksaisin tv-luvan.

    • KVL 2010

      Tätä se viime syksyinen tiesi, kun hallitus ajoi erittäin agressiivisesti Yle-mediamaksua toteutukseen.

      Todennäköisesti tässä nopeasti ulospullautetussa hinnannosto uutisessa kyse on vain hallituspuolueiden testiajosta, mitkä ovat mielialat maksaa lisää Ylen palveluista vähemmän pakolla tai kovalla pakolla juuri se mitä politiikot haluavat.

      Joten tässä ajetaan vain nähtävästi kaikille kotitalouksille ja yli 400 000 euron liikevaihtoa tekeville yrityksille pakkoveron luonteista Yle-mediamaksua kerralla toteutukseen.

      Mediamaksu & mielenosoitus - pituus 8:37
      http://www.youtube.com/watch?v=L9LtZnUfLDw

      tai

      Facebook - TÄYSIMITTAINEN KAPINA MEDIAMAKSUA VASTAAN > yli 100 000 jäsentä
      http://www.facebook.com/group.php?gid=282001975149

      Tsekatkaa myös halutessanne Kansan vaaliliitto r.y. - nimisen yhdistyksen sivuja. Muistaakseni sieltä löytyy erinomainen ratkaisu Ylen aseman lukitukseen että rahoitukseen.

    • se tiesi

      Kokkarit pääsi vallankahvaan, niin johan hinnat pompsahtaa!

    • CityBoye

      TV-lupamaksu on yeas, koska se on vapaaehtoinen kaupungissa. Mediamaksu olisi tullut joka talouteen pakollisena. Säälittää vähän maaseutuiset, antenni katolla ja tv kimaltelee ikkunasta - ei voi valita.

      • 12+2

        Vaikea toteuttaa ja siksi ei ole tullut.Kaavaillaan muita keinoja tueksi,kuten maksukorttien myyjien pakollinen tietojen luovutus ja sitten ei enään saisi ilman henkaria ostella mitään tv,digiviritintä,tv-korttia tai vastaava laitetta ja kauppojen pakko luovuttaa tiedot,kuten Norjassa on ollut jo vuosikymmeniä.Tietysti kaverin nimellä voisi ostella,mutta ne seuraa niitäkin ja kukaan ei ostele useaa kanavapakettia itselle.
        Minulle silti sama.Tuloni pieni sairaseläke jotta ulosotto ei ole saanut vanhojakaan velkoja 7 vuoteen yhtään senttiä:=)Todettu varattomaksi.Katson niin kauan enkä maksa,kunnes tulee laki jotta voidaan vastaanotin ottaa haltuun jos ei maksa.Vielä ei sitä ole.Laittakoon sinne 47000€ rästien jatkoksi vaan:=)


    • maalla on mukavaa

      250 e on pikku raha oikeesti nykysin!

      Jos vedät RÖÖKII, nii ei oo sekään ilmasta, kalliimpaa ku tv maksu
      Jos vedät VIINAA, niin sekin maksaa ja paljon
      Jos ajat autolla "huvikseen" se maksaa

      Lista on loputon mihin rahaa menee.

      Siis moni URPUTTAJA pistää rahaa haaskuuseen, mut itkee tuosta tv maksusta. Lisäksi monella MARMATTAJALLA on hyvä liksa, mutta silti pitää itkee pikku maksusta vaikka tilaa isommalla summalla maksu kanavia. Ymmärrän kyllä marinan, jos liksa on alle 1000 e/kk, mut sossuhan antaa sillon rahaa hesariin, telkkuun yms, kun vaan pyytää. SOSSU kertoo samalla mikä on tarpeellista elämässä, eli palaako kaikki rahat vaatteisiin ja meikkeihin. Mikäli SOSSUSSA sanotaan, et sulla EI OO rahaa (ei kylsano usein), ne hoitaa tv maksun.

      Eli käy itkemäsä yhteiskunnan palvelussa ENSIN ja sitten itke täällä! Valitettavasti "aito" suomalainen joutuu esittämään jotakin tositetta tulo/meno jutuistaan toisin kun eräs tumma ryhmä. Ei sitten pidä tulkita rasismiksi, mutta tiettävästi suomessa EI OLE yhtään tummaa, joka olis jäänny kiinni luvatta kattomisesta!

      Jos sitten tavis taneli jää kii salakattelusta, niin sehän on täysin oma moka!

      • Kerro!

        En ole ikinä tv-lupaa maksanut, säästänyt tuhansia euroja. Miksi maksaisin kun voin olla aivan hyvin maksamatta?


    • MICCY MACCY

      Kait TE kansalaiset ymmärätte, miksi YLE tahtoo rahaa ja menee TEIDÄ pussille ? Siksi, kun YLE suoltaa ulos lähes kaiken urheiluun liittyvän - usein jopa ihan paskaa, millä ei ole mitään merkitystä MEIDÄN tavallisten ihmisten elämään. Eli rahaa palaa siihen, että YLE suuren suuri urheilutoimittajien joukko lentää ympäri maailmaa ja asuu hotelleissa, syö meidän laskuun, yms. ja raprtoi sitä sun tätä . . . ja ME joudumme sen kaiken maksamaan. Meitä on tosi paljon, jotka ei ole koko urheilusta kiinnostuneita lainkaan. Urheilulähetykset pitäisi laittaa maksulliselle kanavalle ja ne katsoo, ketkä haluaa siitä maksaa.
      Jos Yle jättäisi urheilun pois kuvioistaan, ne ei keskisi mitään lähehtettävää sen tilalle. Katsokaas, kun se urheilun lähettäminen on helpointa ohjelman tekemistä, mutta niin saatanan kallista. Urheilu on jo valmis ohjelma, kunhan YLEn kameramiehet, tekniikka, toimittajat, yms. "turhantoimittajat" vain lentelevät / matkustavat paikasta toiseen, pitävät hauskaa, yms. mikä ei kuulu koko touhuun. ME VAIN MAKSAMME, ellemme tee pian jotain, että muutos on tultava.
      En kannata mediamaksua ja siitä ei saa tehdä veroa - eiköhän meitä jo veroteta ihan liikaa muutenkin. Puuttukaa nyt hyvät ihmiset tähän hullutteluun, mitä Yle on tekemässä. Tästä koko hommassa on kyse. Kyllä halpenisi kulut Ylelläkin, mikäli urheilu jäisi pois.

      • jkhgytdhjgd

        Urheilu ja svenssonit, vähän väliä joku monen viikon kisaputki menossa...........


      • ei ilmaista luonasta

        Urheilun televesioinnista samaa mieltä kuin MICCY MACCU. On hullua, että heti aamulla kerrotaa suurena uutisena, että meidän poika Floridassa sai syöttöpisteen, kahden amerikkalaisen joukkueen välisessä pelissä. Ei voisi vähemmän kiinnostaa. Mutta kai 1 promille katsojista sitä haluaa.
        Minulle on tullut Hesari, jonka olen maksanut neljännesvuosittain. Joka ainut kerta lasku on kolme € kalliimpi. En ole nähnyt, että ko. hinnakorotus olisi ollut etusivun uutinen missään Sanoma OY:n julkaisussa. Viimeinen korotus oli liikaa, ei tule Hesari enää. Kyllästyin, kun kuitenkin ko aviisissa on vain 20-30% tekstiä ja loppu mainoksia. Sitten niiden mainosten hinnan maksan uudelleen kalliimpina tuotehintoina.
        TV maksua kritikoivat sanovat siirtyneensä katsomaan TV:tä netistä. Minä luen lehdet netistä. Ei tarvitse lukea mainoksia, jos ei halua. Nettilehdissä sama uutinen kerrotaan tiivistetymmässä muodossa. Ja voin lukea kaikkien puolueiden lehtiä, tarvitsematta tyytyä vain yhden maailmankuvan julistukseen, jonka tarkoitus on vaikuttaa lukijan maailmankuvaan.
        On ehdotettu, että Ylekin siirtyisi mainosrahotteiseksi. Siitäkö se onni urkenisi? Mainosrahotteinen media ei ole riippumaton,vaan sen on varottava kertomasta asioita, joista maksajat eivät tykkää. Ja sen me joka tapauksessa maksaisimme makkarapaketin myötä.
        Minä maksan mielelläni TV lupani, koska saan varmasti parhaan vastikkeen rahalleni.


    • fredd3344

      On se kumma, että tv-maksua voidaan korottaa miten vaan. Eivät palkatkaan ole nousseet kuin prosentin. Sen pitäisi riittää Ylellekin. Tai tv-maksu suoraan indeksiin. En itsekään saa duunarina päättää paljonko palkkani nousee. Jos rahani ei riitä, niin pitää säästää jostain. Tätä ylekin voisi toteuttaa.

      Näin päättäjät kusettaa tavallista kansaa.

      • nööff

        ajaa alas PISTE


      • puis puis
        nööff kirjoitti:

        ajaa alas PISTE

        Entäs jos kaikki maksavat irtisanoisivat lupansa joku kaunis päivä, niin miten ylen kävisi? Veikkaan että jos 10.000 taloutta irtisanoo lupansa, niin se tekisi melkoisen 20milj. loven ylen budjettiin. Onks tämmönen facebookryhmä olemassa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      181
      10677
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      139
      1887
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      237
      1305
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      930
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      870
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      818
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      717
    8. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      669
    9. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      669
    10. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      645
    Aihe