Kuivaa naamaa kutittaa ja polttaa

eissss

Mikäköhän tällaisen nuoren miehen kasvojen ihossa on vialla, kun naama on muutaman päivän ajan polttanut ja kutittanut ja tuntunut erittäin kuivalta? Olen vuosia käyttänyt Erioil -voidetta kasvoihin, mutta se ei tehoa enää. Nyt jo viikon ajan se on tuntunut vain pahentavan kasvojen ihoa ja muutama päivä sitten tilanne kärjistyi siihen, etten voi laittaa sitä naamaan ja kasvot tuntuvat tulehtuneilta. Päällisin puolin iho näyttäisi olevan muuten kunnossa, paitsi finnejä ja kivuliaita mustapäitä on ilmestynyt viikon ajan jonkun verran. Rupesin tutkimaan asiaa ja päättelin, että jonkinlainen lisäaineyliherkkyys on voinut kehittyä, kun kuitenkin vuosia olen käyttänyt samaa voidetta. Kävin tänään apteekista hakemassa Ceridal Lotioinia, jossa ei ole mitään lisä- tai säilöntäaineita, mutta iho tuntuu yhtä pahalta näin ekan käyttökerran jälkeen.

Yksityiseltä ihotautilääkäriltä sain tän viikon perjantaille ajan, kun kunnalliselta olisi saanut ajan vasta viikkojen päästä. Ajattelin jo tänään lähteä ensiapuun, kun olo on tuskallinen, enkä pysty tekemään mitään.

Onko kellään ollut samantapaisia oireita? Onko mitään tehtävissä olon helpottamiseksi?

2

1546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavastiautto:)

ei ehkä noin paha, mutta minulla on ihan ihon vaikea herkkyys itselläni. en voi käyttää mitään normaaleja pesuaineita vaatteisiin tai edes lakanoihin, ettei iho muutuisi heti kutisevaksi. jos käytän jotain marketeista ostamia päivävoiteita, ne alkavat heti polttamaan iholla. edes meikkivoiteita ei voi käyttää normaalisti, iho alkaa ärstymään ja näppyjä alkaa nousemaan.

kaikki tuotteet mitä olen ostanut, on ollut herkälle iholle. paras tähän asti voide mikä on auttanut vähän omaan ihooni on ollut apteekista ostettu Avëne skin recovery cream. itse en ole käynyt ihotautilääkärillä, mutta lääkäri sekä kosmetologi ovat sanoneet tämän johtuvan vain ihon vahvasta herkkyydestä.

• DeDeDeGeDe

Olen tyttö ja aina suihkusta tullessa naamaan ja yläkroppaan tulee sellasia punaisia pieniä täpliä jotka sitten kutiavat, ja naamaa polttaa siihen mallii, että ois tosiaa kiva tietää mistä tää johtuu, silmiä ei pysty kokoajan pitää kunnolla auki, kun sattuu ala-ja yläluomiin!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11185
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1675
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1265
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1076
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      105
      1001
    Aihe